Sammakkohotelli, onko kellään kokemusta?
Onko kukaan tehnyt tontilleen sammakko- tai konnahotellia?
Tässä ohjevideo.
Kokemuksia olisi kiva kuulla. Australiassa kuulemma tehdään yleisesti sammakonpönttöjä sikäläisille puusammakoille. Löytyy netistä "frog hotel"
Sammakot pitävät hyttyskantaa kurissa ja pysyttelevät kuivina päivinä kodissaan, niin tuommoinen voisi olla kiva.
Kommentit (572)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole väsynyt muuten kuin unen puutteeseen.
Palataan illalla, 21:15?
Pitäiskö sun päästä ajoissa nukkumaan? Illalla vain vähän aikaa, niin pääsisit?Palataan, toivottavasti saat nyt päivällä lepäiltyä.
Laitan herätyskellon soimaan 21:00.
Taidan luopua vuorokausirytmistä toistaiseksi ja jätän kaikki unilääkkeet tauolle joksikin aikaa.
Mun vuoksi ei kyllä lyhennetä aikaa. Joku järkisyy voi tosin olla eri mieltä.
t Mies
Luopua vuorokausirytmistä ei kuulosta lupaavalta, vai ajattelitko, että siten se alkaa hiljalleen palautua jengoilleen? Mikä sun unirytmi nyt on ollut? Miten voit muuten, tulitko kipeäksi?
Mietitään nyt sitä kuitenkin, että koittaisit jatkaa unia, jos olet hyvään alkuun päässyt :)?
BEilen katsoin unilääkkeitäni ja päätin pitää niistä tauon.
Antihistamiinityyppistä suositellaan muutenkin vaan satunnaiseen käyttöön.
Viime viikkoina olen kai ottanut aika usein.Ei se niin vakavaa ole. Ikäni olen ollut huono nukahtamaan. Eikä ole mitään erityisempiä menoja lähiaikoina.
Miten on päiväsi mennyt? Kiireitä? Mitä olet syönyt?
Naputtelen puhelimella hitaasti, oon lenkillä. Puoli tuntia, niin kotona mutta pysähtelen tässä välissä vastailemaan. Kylmä, piti oikein pipo laittaa. Kesä?
Perussettiä töiden osalta, paitsi että kiitos, teit niistä osan. Opiskelin vielä vähän illalla ja hyödynsin Ahtisaarta ja konfliktimateriaalia töissä. Sähän voisitkin ruveta mulle materiaaliassistentiksi, kun en mä oikein itse aina ennätä kaivella taustoja riittävästi. Vähän surkeasti palkattua, myönnän kyllä.
Kiirettä muutoin, luontohommissa raportit kirjoittamatta ja sata muuta rästihommaa, joiden teossa prokrastinoin huolella. Meilin lopettaminen, jossa 1500 viestiä pitää käydä läpi. Kuka jaksaa, viitsii, ennättää.
Mitä söin? Taisi olla lohipastaa eiliseltä.
Palstailin välillä, loistit taas, jestas :)
Musta tuntuu, et sun lahjakkuus tarttuu muihinkin ja tekstit usein sun viestien ympärillä vähän ryhdikkäämpiä?
Monelta yrität mennä nukkumaan? Mitä oot tehnyt tänään, toiv. levännyt?
Yö meni lukiessa, muutaman kirjallisuuden väitöskirjan kahlasin läpi ja muuta turhaa. Aamulla nukuin hetken oikein tukevasti. En ole tehnyt mitään fyysistä, pitäisi päästä liikkeelle. Toisaalta olen neljännessä kerroksessa ja vessa on ensimmäisessä.
Viikon päästä muutan kyllä veneeseen, saa nähdä miten sitten edistyy hommat.
Immuunijärjestelmä on jossain muutostilassa, nivelet on parantumaan päin ihan selvästi. Nyt jätän nuo unilääkkeet pois ja jollei se auta niin syön ehkä pienen kuurin kortisonia. Se on ennenkin ollut tehokasta.
En yritä nyt mitään vuorokausirytmiä, nukun sitten kun nukuttaa, ja yritän päästä käyntiin muutoin. Tänään ei tullut kuumettakaan.---
En ota kirjoitteluun kantaa - jäävi kuten sinäkin.
Mites polvitaipeesi?
Mitä hait väikkäreistä? Vai vaan yleistä lisätietoutta aihepiiristä?
Vettä koneeseen, niin tulee jumppaa ihan luonnostaan. Yksi porras vastaa kymmentä tasamaan askelta, joten siitä voit laskea kuljettua matkaa. Lähde: tarra työpaikan portaassa.
Veneessä asuminen, oon vaan jotenkin kade. Vaikka voihan se olla työlästäkin, en tiedä. Onko sulla tukikohta pyykkeihin yms. huoltotöihin joku leirintäaluetyyppinen vai miten noi hoituu?
Onpa kiva, jos biologiset lääkkeet tepsivät kun kerran sivuoireitakin aiheuttavat. Ei kärsi niitä turhaan.
Ok, ollaan sitten jäävejä. Annetaan objektiivisempien tahojen arvioida.
No sanottakoon polvitaipeista, että zen nosti kytkintä, lähti kahva edellä, näkyi takavalot ja mitä muita autoaiheisia metaforia nyt haluaakaan viljellä. Erinäiset videoklipit eivät laskeneet kierroksia, vaikka ihan rentoutumiseen osaa niistä tarjoiltiin.
Kysymys oli että tuntuisiko polvitaipeessa suukko?
Siis siellä jänteiden välissä, keskellä.
Missä iho on oikein ohutta, tarkistin juuri omasta polvestani.
Polvi hiukan koukussa - sitä voi jo sanoa "iholle"
Lenkin jälkeenhän täytyy muutenkin venytelläAi tuntuisiko.... Nyt et villiinny, jos sanon, etten ainakaan muista koskaan saaneeni suukkoa polvitaipeeseen.
Valamiehistö myös unohtaa heti kuulemansa, noin.Venytellä täytyy, mulla iskiashermo jumpittelee (vanha vamma hevosten kanssa) kun nostin eilen huolimattomasti painoja. Saattoi olla jotain tekemistä palstailun kanssa.
Entä miten herkkä sun iho on sieltä jos tunnustelet?
Se pitäisi siis tutkia ihan tarkkaan vertailemalla
Suukko oikeaan polvitaipeeseen
Tarkalleen muutama sentti reiden puolelle
Suukko vasempaan polvitaipeeseen
Tuntuuko hermovaste ihan samalta vai onko iskuashermo pinkeessäSe täytyy toistaa kunnes saadaan yksiselitteinen tulos
Voi vaatia toistoja.Herkältä tuntuu, vasen puoli jumpittelee, ei tunnu nyt hermovaste samalta. Yksiselitteinen tulos ja toistoja, voin kuvitella ihan tarkkaan tutkimisen. Tai ehkä parempi, etten.
Sun piti unohtaa kuulemasi, ei kuulosta yhtään siltä?
Mistä kohtaa hermopinne on? Jos se on selkärangan luisten rakenteiden välissä ja pahenee iltaa kohti niin voi liittyä välilevyyn. Sehän päinuu hiukan kasaan päivän mittaan. Juokseminen ei välttämättä ole hyväksi. Veneily ehkä...
Siellähän se, saan kyllä nikamavälejä auki ja hermopinteen pois tietyllä venyttelytekniikalla. Se olisi aikoinaan operoitu mutten antanut. Semmoinen vanha itämaisten lajien taitaja, jolla mustia vöitä enemmän kuin lääkäri määrää, opetti niksit, joilla saan kuosiin kun vaivaantuu.
Ai veneily voisi auttaa? Ihan uusi hoitomuoto, ei ole kukaan aiemmin vinkannut.
Aika kuluu, aina nopeasti. Koita saada unirytmi kohdalleen mahdollisimman kivuttomasti. Käsi kädessä, hyvää yötä. Huomiseen.
B
Nyt voinkin kokeilla miten shamanistiset osaamiset toimii.
Laitan saman hoidon nyt yöllä sun polvitaipeisiin.
Aamulla on sitten tulosta jos on.
Hyvää yötä, nuku hyvin B
t Mies
Vierailija kirjoitti:
Nyt voinkin kokeilla miten shamanistiset osaamiset toimii.
Laitan saman hoidon nyt yöllä sun polvitaipeisiin.
Aamulla on sitten tulosta jos on.Hyvää yötä, nuku hyvin B
t Mies
Huomenta! Saako kysyä tarkempaa reseptiä, mitä teit? Tulosta tuli. Toki placebo ja silleen mutta sama se, mikä. Kiitos.
Miten nukut tänään? Suostun palstailemaan vain sun unirytmissä. 9-17 pääsen välillä käymään, mut ehkä enimmäkseen toisella palstalla ottamassa tekstejä talteen, jos sellaisia tullakseen. Mutta ota talteen mulle, ootko kiltti, jollen kaikkia ennätä itse nähdä?
Jos unirytmi menee siten, että illalla nukuttaa, niin sovitaanko, et se menisi kaiken muun edelle?
Kylmää edelleen, tumput kädessä ja pipo päässä pyöräilin...ei ihan kesäisin fiilis mutta kaunista ja aurinkoista.
Kivaa päivää,
B
Tarkennan lausuntoani: Arvasin. Haluan kuulla, sitten joskus.
Olet maininnut opiskeluistasi jotain, ja haluan edelleen kuulla lisää. Sitten joskus. Arvasin viittasi siihen, että et ole halunnut kuluttaa aikaa äidinkielen opiskeluun, koska et tarvitse siihen ohjausta vaikka mielenkiintoa onkin. K/E?
Muihin ehkä tarvitsit tai sitten ajattelit tekaista jonkin loppututkinnon jossain vaiheessa. Teitkö?
En tiedä, miksi halusin tarkentaa.
Ja sitten vielä, miksi mulla on nykyään koko ajan nälkä? Se kyllä unohtuu, kun ei aina ennätä keskittyä keholta tuleviin viesteihin. Syön kuitenkin hyvin ja määrällisesti runsaasti sitten kun paneudun asiaan.
Aivot vie paljon energiaa, onko se tämä loputtomasti pyörivä looppi vai mikä? Ja miksi mun piti tämäkin kertoa. Istun ja mietin, lähdenkö syömään vai kauppaan.
B
Kommenttejani ei näköjään hyväksytä millään nyt.
Palataan
Vierailija kirjoitti:
Kommenttejani ei näköjään hyväksytä millään nyt.
Palataan
Mä voin täällä sillä välin vaikka haastatella itseäni.
Ei vaisinkaan. Teen rästihommia pois kuleksimasta.
Palataan.
Veneen keinuessa niin aina täytyy pitää kiinni jostain ja jännittää lihaksia.
Pilatespallo harjoittaa syviä lihaksia vastaavalla tavalla.
Jos on aaltoja tai maininkeja niin lihakset on käytössä nukkuessakin.
Tyynenä yönä ja aamuna veneessä kokee nukkuneensa paljon paremmin.
Käsittääkseni näin on koska päiväsaikaan yleensä tuulee ainakin jossain määrin ja lihakset on käytössä vaikka ei mitään tekisikään.
Pääsääntöisesti yövyn ankkurissa, jollei ole jotain erityistä syytä.
Vierasvenesatamia en käytä koskaan.
Tavoitteena oli saada köli siihen kuntoon viimeistään kesäkuun aikana että voisi laittaa maston. Tai muuten täytyy ajella ilman mastoa, moottorilla useimmat merimailit tehdään kumminkin. Tai sitten voisi pitää venettä maissa tämän kauden, mikä ei tosin kiehdo yhtään.
---
Etäsuukottelulla kun / jos syntyy riittävän vahvat mielikuvat niin keho tuottaa endorfiinia. Välittäminen ja rakastaminen samoin.
Taisithan tunnustella miten herkkä polvitaipeesi iho onkaan?
Ajatuksetkin voi keskittyä johonkin muuhun.
t Mies
Noita sammakkopesiä myytiin nyt Lidlissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus seisemän vuotta sitten kirjoitin muutaman kevätviikon kalevalamittaista tekstiä vahvalla alkusoinnulla ja siihen normaalisti liittyvillä tyylikeinoilla.
Käyttämättä vanhanaikaisia sanoja.
Sen oppii sisäistämään muutamassa viikossa ja silloin siihen tuli vielä lähes automaattisesti jonkinlainen vokaaliharmonia riveittäin.
Sitä laajempaa vokaaliharmoniaa olen joskus etsinyt että olisiko joku sitä tutkinut. Ei ole löytynyt vielä.Olisi kiva lukea, laita joskus esimerkki?
Ootko opiskellut äidinkieltä yliopistossa tutkinto-ohjelmassa / avoimessa tai olisiko ollut kiinnostusta koskaan?
Klaus Laalo itkisi onnesta, jos saisi sunkaltaisen oppilaan :) varmaan moni muu tutkija myös.
Ei ole mitään jäljellä mulla niistä.
Niin käy tämänkeväisillekin teksteille jollet laita talteen.
En ole opiskellut äidinkieltä, lääketiedettä opiskelin muutaman vuoden
Vaihdoin näppäimistön naputteluun. Satamajätkänä olen myös ollut.
Reppuhommissa teollisuustyömailla, ajanut raskasta kuorma-autoa ja mitä kaikkea muuta sitä pitääkään tehdä ennenkuin pääsee miehen kirjoihin...
Opintoja on kai reippaasti yli kymmenestä yliopistosta, niitänäitä kai.
Vai kehtaako näitä edes kertoa, yleensä en.Et kyllä hävitä mun tekstejäni, kiellän. Pitää olla varmuuskopio jossain mulla olevien lisäksi. Oikeasti. Lupaa.
Arvasin. Haluan kuulla, sitten joskus. Tänne ei turhan tunnisteellisia viitsi jaella.
En kai mä nyt sun runoista ota vastuuta? Omistajana teet kuten haluat, mulla on tällä tabletilla jotain välivarastossa, ne häviää kun tästä jättää aika ja otan seuraavan tabletin käyttöön.
Eikös niin tapaa kansanrunoudelle käydä jollei sitä kukaan kerää?
Jotain jää turvallisesti cyberspaceen jos joku vaan keksii miten ne saa sieltä luettua.
Videointiprojektikin jää pois kun mulla ei ole enää oikeuksia. Aika näppärä kikka, vai mitä? :)
Toisaalta en myöskään ole mitenkään vakuuttunut sun kehujen jäävittömyydestä. Vaikka onhan ne tietty aina Koskenniemeä parempia, en ole koskaan pitänyt. Porthankin tiesi että loppusointu on kielellemme vieras elementti. Kuten myös kaikki yleiset runomitat, vaikka kalevalamitta taipuukiin mittauksiin - tosin niitä käypiä mittoja on kai toista sataa.
Viime yönä muuten verbalisoin ja kirjoitin poikkeuksellisesti muistiin periaatteet näistä mitä nyt olen kirjoittanut, muutamalla lähdeviitteellä.
En tiedä lähetänkö sulle - olen luvannut paljastaa tunteet. Tässä on kysymys ulkoisista tiedon nippeleistä, ehkä.
Analysointi muistuttaa myöskin turhan paljon järjen käyttöä...
Vierailija kirjoitti:
Veneen keinuessa niin aina täytyy pitää kiinni jostain ja jännittää lihaksia.
Pilatespallo harjoittaa syviä lihaksia vastaavalla tavalla.
Jos on aaltoja tai maininkeja niin lihakset on käytössä nukkuessakin.Tyynenä yönä ja aamuna veneessä kokee nukkuneensa paljon paremmin.
Käsittääkseni näin on koska päiväsaikaan yleensä tuulee ainakin jossain määrin ja lihakset on käytössä vaikka ei mitään tekisikään.Pääsääntöisesti yövyn ankkurissa, jollei ole jotain erityistä syytä.
Vierasvenesatamia en käytä koskaan.Tavoitteena oli saada köli siihen kuntoon viimeistään kesäkuun aikana että voisi laittaa maston. Tai muuten täytyy ajella ilman mastoa, moottorilla useimmat merimailit tehdään kumminkin. Tai sitten voisi pitää venettä maissa tämän kauden, mikä ei tosin kiehdo yhtään.
---
Etäsuukottelulla kun / jos syntyy riittävän vahvat mielikuvat niin keho tuottaa endorfiinia. Välittäminen ja rakastaminen samoin.
Taisithan tunnustella miten herkkä polvitaipeesi iho onkaan?
Ajatuksetkin voi keskittyä johonkin muuhun.
t Mies
Enpä ole ajatellut asiaa tuolta kannalta, mutta niin tietenkin. Tasapainolaudallahan siinä lähes koko ajan ollaan.
Olin viime kesänä retkeilemässä ystävieni kanssa. Sinne, missä yövyttiin, tuli yllättäen paljon purjehtijoita yöpymään illansuussa, mahtoiko olla joku regatta tuolloin. Istuttiin yhdessä iltaa, siellä oli monen veneen miehistöä. Juteltiin koko ilta purjehduksesta ja kilpailuista, mielenkiintoisia juttuja olikin. Mua pyydettiin mukaan muutamiksi päiviksi purjehtimaan yhteen veneeseen, opettelemaan. Paitsi että kaverithan eivät lasiin sylkeneet illan aikana. Siinä pari sen veneen miehistön jäsentä onnistui johonkin rantakivikkoon kompuroimaan siinä määrin lahjakkaasti, että muutama luu taisi murtua molemmilta ja loput olivat niin tillin tallin, että kun saatiin kaikki nämä sankarit tantereelta jatkohoitoon ja omaan veneeseen nukkumaan, huvitti pelkkä ajatuskin lähteä laiturista metriä pidemmälle heidän kanssaan. Kaikenlaista.
Endorfiinit, niin. Vahvat mielikuvat, kyllä. Ei olisi onnistunut ilman sinua, kiitos. Ei ole oireillut tänään yhtään.
B
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan on syntyneet trendsettereiksi, ei kai sille mitään mahda?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan on syntyneet trendsettereiksi, ei kai sille mitään mahda?
Lidlissä taisi olla puutarharihkamaa. Muovisia sammakoita...
Tuo ei muuten ollut minulta.
t Mies
Ostin Motonetistä kaikkein parhaan hyttysansan, yli tonnin maksoi mitta TOIMII.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus seisemän vuotta sitten kirjoitin muutaman kevätviikon kalevalamittaista tekstiä vahvalla alkusoinnulla ja siihen normaalisti liittyvillä tyylikeinoilla.
Sen oppii sisäistämään muutamassa viikossa ja silloin siihen tuli vielä lähes automaattisesti jonkinlainen vokaaliharmonia riveittäin.
Sitä laajempaa vokaaliharmoniaa olen joskus etsinyt että olisiko joku sitä tutkinut. Ei ole löytynyt vielä.Olisi kiva lukea, laita joskus esimerkki?
Ootko opiskellut äidinkieltä yliopistossa tutkinto-ohjelmassa / avoimessa tai olisiko ollut kiinnostusta koskaan?
Klaus Laalo itkisi onnesta, jos saisi sunkaltaisen oppilaan :) varmaan moni muu tutkija myös.
Reppuhommissa teollisuustyömailla, ajanut raskasta kuorma-autoa ja mitä kaikkea muuta sitä pitääkään tehdä ennenkuin pääsee miehen kirjoihin...
Vai kehtaako näitä edes kertoa, yleensä en.Et kyllä hävitä mun tekstejäni, kiellän. Pitää olla varmuuskopio jossain mulla olevien lisäksi. Oikeasti. Lupaa.
Arvasin. Haluan kuulla, sitten joskus. Tänne ei turhan tunnisteellisia viitsi jaella.
En kai mä nyt sun runoista ota vastuuta? Omistajana teet kuten haluat, mulla on tällä tabletilla jotain välivarastossa, ne häviää kun tästä jättää aika ja otan seuraavan tabletin käyttöön.
Jotain jää turvallisesti cyberspaceen jos joku vaan keksii miten ne saa sieltä luettua.Videointiprojektikin jää pois kun mulla ei ole enää oikeuksia. Aika näppärä kikka, vai mitä? :)
Toisaalta en myöskään ole mitenkään vakuuttunut sun kehujen jäävittömyydestä. Vaikka onhan ne tietty aina Koskenniemeä parempia, en ole koskaan pitänyt. Porthankin tiesi että loppusointu on kielellemme vieras elementti. Kuten myös kaikki yleiset runomitat, vaikka kalevalamitta taipuukiin mittauksiin - tosin niitä käypiä mittoja on kai toista sataa.
Viime yönä muuten verbalisoin ja kirjoitin poikkeuksellisesti muistiin periaatteet näistä mitä nyt olen kirjoittanut, muutamalla lähdeviitteellä.
En tiedä lähetänkö sulle - olen luvannut paljastaa tunteet. Tässä on kysymys ulkoisista tiedon nippeleistä, ehkä.
Analysointi muistuttaa myöskin turhan paljon järjen käyttöä...
Otat tottakai vastuuta mun runoista. Saanen muistuttaa, että tämä on yhteisprojekti ja ensimmäinen oppitunti nimeltä mainitsemattomalle individualistille ryhmätyöstä. Joko kohtelet sitä tablettia siten, ettei siitä aika jätä tai siirrät ne talteen johonkin. Luulen, että keksit kyllä keinon.
Cyberspace? Hain tietoa, mutta en ymmärtänyt lukemaani.
Videointiprojekti? Mitä olisit...ai niin, oliko tämä siihen runonluentaan...voi sentään, sua varmaan harmittaa :)
Ja kuka on väittänytkään, etten olisi jäävi? Mutta niin puusilmä en ole, etten tunnista kielellistä lahjakkuutta ja laaturunoutta kun siihen kompastun. Myönnä faktat, vai miten se meni.
Lähetä kiltti se sun analyysisi, eriytetään se vaikka sinne järjenkäyttöön näistä tunnepuolen jutuista. Eivät sulje toisiaan pois. Täysin ainakaan.
Modernia suomalaista käyttörunoutta tunnelmointiin
1. Käyttötarkoitus: Itse yksin luettuna tunnelmointiin
- poljento epätoivottava, rauhallinen tasainen tunnelma tavoitteena
- ei lausuttavaksi, esitettäväksi tai laulettavaksi, voi mahdollisesti toimia
2. Miellyttävä asettelu: tekstin kohtiin täytyy olla helppo palata
- tekstin tulee olla yhdellä katseella hahmoteltavissa
3. Tekstin tarkoitus on luoda mielikuvaa ja tunnelmaa
- sanojen sopii olla helppoja
- sisällön sopii antaa mahdollisuus mielikuvitukselle, ei kerrontaa
- ajatusviiva toimii mielikuvitusviivana, antaa aikaa ajatuksen laukata
- ajatusviivan jälkeisen sanoman sopii ottaa koppi ajatuksesta
- turhat sanat pois, taivutukset ja kerakkeet tilalle
- välimerkit harkinnalla, pisteet voi laittaa jos jämäkkää
4. Äänneharmonia (skeema)
- etu- ja takavokaalien tietty harmonia joita konsonantit eivät saa
pahoinpidellä tekee tekstistä miellyttävän verbalisoida mielessä (Porthan)
- tasapaino sisällön kanssa, myös harmoniaa rikottaessa
- painot, tavulukumäärät ja muut mitat epäolennaisia
5. Perinteiset kalevalaiset tyylikeinot suotavia
6. Netissä tekstiin voi liittää sopivan linkin, esimerkiksi musiikkivideoon
Porthan, De Poësi Fennica 1
https://www.doria.fi/handle/10024/109619
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fd2014-00004879
https://pikkujattilainen.blogspot.com/2011/06/rap-riimien-epataydellisy…
Muhi, Kalevalamitta
https://muhi.uniarts.fi/kalevalamitta-ja-kalevalasavelma/
http://www.karuse.info/index.php?option=com_content&view=category&id=4&…
http://www.karuse.info/index.php?option=com_content&view=article&id=93:…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain jää turvallisesti cyberspaceen jos joku vaan keksii miten ne saa sieltä luettua.Videointiprojektikin jää pois kun mulla ei ole enää oikeuksia. Aika näppärä kikka, vai mitä? :)
Analysointi muistuttaa myöskin turhan paljon järjen käyttöä...Otat tottakai vastuuta mun runoista. Saanen muistuttaa, että tämä on yhteisprojekti ja ensimmäinen oppitunti nimeltä mainitsemattomalle individualistille ryhmätyöstä. Joko kohtelet sitä tablettia siten, ettei siitä aika jätä tai siirrät ne talteen johonkin. Luulen, että keksit kyllä keinon.
Videointiprojekti? Mitä olisit...ai niin, oliko tämä siihen runonluentaan...voi sentään, sua varmaan harmittaa :)
Ja kuka on väittänytkään, etten olisi jäävi? Mutta niin puusilmä en ole, etten tunnista kielellistä lahjakkuutta ja laaturunoutta kun siihen kompastun. Myönnä faktat, vai miten se meni.
Lähetä kiltti se sun analyysisi, eriytetään se vaikka sinne järjenkäyttöön näistä tunnepuolen jutuista. Eivät sulje toisiaan pois. Täysin ainakaan.
Siis pitääkö ryhmätyössäkin tablettia kohdella ihan yksin?
Cyberspace (onkohan se kyberavaruus...) -
Sähkömagneetiset kentät ehkä katoaa vaan elektronit jää, jonnekin.
Ne oikeat elektronit kun kerää ja järjestelee takaisin
Niin on tieto taas tallella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Analysointi muistuttaa myöskin turhan paljon järjen käyttöä...Otat tottakai vastuuta mun runoista. Saanen muistuttaa, että tämä on yhteisprojekti ja ensimmäinen oppitunti nimeltä mainitsemattomalle individualistille ryhmätyöstä. Joko kohtelet sitä tablettia siten, ettei siitä aika jätä tai siirrät ne talteen johonkin. Luulen, että keksit kyllä keinon.
Siis pitääkö ryhmätyössäkin tablettia kohdella ihan yksin?
Ei pidä. Mutta koska ryhmän toinen jäsen ei juuri nyt kykene teleporttaamaan itseään sinne (tahtotila olisi, laiteongelma), sait juuri tilapäisesti oman vastuualueen suojella sitä kullanarvoista tablettia hengelläsi ryhmän yhteisesti asetetettujen tavoitteiden mukaisesti. Jatkossa vastuu mahdollisesti jaetaan tasapuolisesti yhdessä, tämä agendalla tulevissa neuvotteluissa.
B
Vierailija kirjoitti:
Modernia suomalaista käyttörunoutta tunnelmointiin
1. Käyttötarkoitus: Itse yksin luettuna tunnelmointiin
- poljento epätoivottava, rauhallinen tasainen tunnelma tavoitteena
- ei lausuttavaksi, esitettäväksi tai laulettavaksi, voi mahdollisesti toimia2. Miellyttävä asettelu: tekstin kohtiin täytyy olla helppo palata
- tekstin tulee olla yhdellä katseella hahmoteltavissa3. Tekstin tarkoitus on luoda mielikuvaa ja tunnelmaa
- sanojen sopii olla helppoja
- sisällön sopii antaa mahdollisuus mielikuvitukselle, ei kerrontaa
- ajatusviiva toimii mielikuvitusviivana, antaa aikaa ajatuksen laukata
- ajatusviivan jälkeisen sanoman sopii ottaa koppi ajatuksesta
- turhat sanat pois, taivutukset ja kerakkeet tilalle
- välimerkit harkinnalla, pisteet voi laittaa jos jämäkkää4. Äänneharmonia (skeema)
- etu- ja takavokaalien tietty harmonia joita konsonantit eivät saa
pahoinpidellä tekee tekstistä miellyttävän verbalisoida mielessä (Porthan)
- tasapaino sisällön kanssa, myös harmoniaa rikottaessa
- painot, tavulukumäärät ja muut mitat epäolennaisia5. Perinteiset kalevalaiset tyylikeinot suotavia
6. Netissä tekstiin voi liittää sopivan linkin, esimerkiksi musiikkivideoon
Porthan, De Poësi Fennica 1
https://www.doria.fi/handle/10024/109619
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fd2014-00004879https://pikkujattilainen.blogspot.com/2011/06/rap-riimien-epataydellisy…
Muhi, Kalevalamitta
https://muhi.uniarts.fi/kalevalamitta-ja-kalevalasavelma/http://www.karuse.info/index.php?option=com_content&view=category&id=4&…
http://www.karuse.info/index.php?option=com_content&view=article&id=93:…
Mä luen tämän ajatuksella klo 23 jälkeen, mutta pidän jo nyt lukemastani.
Mistä kohtaa hermopinne on? Jos se on selkärangan luisten rakenteiden välissä ja pahenee iltaa kohti niin voi liittyä välilevyyn. Sehän päinuu hiukan kasaan päivän mittaan. Juokseminen ei välttämättä ole hyväksi. Veneily ehkä...