Miehet varokaa. Tämä Mimmi jakaa Tinder-profiilisi ja viestisi someen naureskeltavaksi
https://www.hs.fi/nyt/art-2000009540128.html
Minna Kuosmanen on avannut some-tilin jossa he 'tyttöjen' kesken ilakoivat Kuosmasen Tinderistä löytämiä profiileja ja saamia viestejä. Kuvaavaa on myös se että Kuosmanen on mielestään löytänyt naisten karkkikauppasovellus Tinderistä naisvihaa. Mieti mitä kirjoitat profiiliisi, sitä repostellaan yhteydestä irroitettuna somessa.
Kommentit (1038)
Vierailija kirjoitti:
Mitä lakia rikotaan?
Riippuen millaisia viestejä jaellaan niin kyseeseen voi tulla yksityisen tiedon levittäminen. Jos kuvaa tai tietoa on vääristelty, voi kyseeseen tulla kunnianloukkaus. Jos viestit eivät ole omia vaan jonkun toisen, tulee kyseeseen kirjesalaisuuden rikkominen.
Eli kyllä tuossa hyvin lain harmailla alueilla liikutaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista kiusaamista.
Ihmisillä on oikeus olla myös tyhmiä ja kirjoittaa ja puhua tyhmiä. Rikollisuudessa menee raja. Tyhmyys ei ole rikos.
En hyväksy tyhmienkään miesten kiusaamista.
Aivan, kun jotenkin aina vaan jostain kannon alta tulee näitä miesten puolustelijoita. Sanot, että tyhmyys ei ole rikos? No vihapuhepa on mitä nämä tinder profiilit harrastaa, mutta kas kummaa kun et ottanut mitään kantaa siihen. Sitä paitsi ei sellaiset miehet ainoastaan tyhmiä ole, vaan alapäällään ajattelevia etuoikeutettuja kusipäitä, jotka on pienestä pitäen kasvatettu maailmassa, missä misogynia on ihan ok. Se huokuu sinunkin tekstissä. Turhaan muuten sitä selittelet.
Höpö höpö. Oletko itse käynyt lukemassa noita jaettuja profiilitekstejä? Minä
Myönnän kirjoittaneeni "Olen aina puolustanut naisten ja muiden vammasten oikeuksia"-profiilitekstin. Syy oli se että tinder ei suostunut poistamaan profiiliani, lukuisista yrityksistä huolimatta, herjasi virhettä, joten varmempi tapa oli sitten saada bännit koko paskasovelluksesta. Ei mennyt kuin puolisen päivää muistaakseni.
Kyllä osaa arvostaa entistä enemmän nykyistä puolisoa, ettei tartte olla sinkkuna missään tinderissä.. Oon samaan aikaan huutonauranut niille tinderonpaskapeli postauksille, mutta samalla kyllä laittanu ahdistamaan että tällasiako nykyään sinkkumiehet oikeesti on. Ihan paras tili, jos esittelet ittes niinku mikäkin pelle (ja nämähän ei yleensä edes kerro itsestään oikein mitään, kertovat vaan mitä haluavat siltä naiselta, esim "tyhjennäthän kassini joka päivä tavalla tai toisella"), niin kyllä niille saa nauraa. Profiilissa ei milloinkaan naureskella kenenkään ulkonäölle, ainostaan niille asioille joita miehet kirjoittavat profiilissaan - tai sille että eivät vaivaudu edes yrittämään mitään keskustelua, kun tulee ekan kolmen privaviestin jälkeen "ööh no joko sitä p*llua tulis mä en jaksa enäääääää?!???".
Tai tää että eka oot haluttava, hyvännäköinen ihanuus, mutta kun nätisti sanotkin ettei oo kipinää, niin sen jälkeen ootkin ruma, l ä s k i ja H U O R A 🤦🏻
Varmaan kikkelikuvia tarjoilee ja jotain sellaista juttua jos on naureskeltavaa.
Jos Kuosmanen IRL kaipaa romantiikkaa, voisi aloittaa min. 50 kilon laihdutuksella. Vähemmästäkin säikähtää moista tonnikeijukaista.
Vierailija kirjoitti:
Pari-kolme vuotta sitten kokeilin Happy Pancakea. Kivalta vaikuttava mies vastasi tykkäykseeni tai viestiini (en enää muista, miten se toimi). Vaihdettiin pari viestiä. Hänellä oli kuvia retkiltä luonnossa, aivan tavallinen suomalainen mies, ei lentäjäkirurgi, ei pitkä, ei miesmalli. Parin viestin jälkeen hän kirjoitti, että saako kysyä luottamuksella yhtä asiaa. Vastasin, että saa ja päätän itse, haluanko siihen vastata. Kysymys oli, haluaisinko istua hänen naamalleen.
Jep, siihen loppui se viestittely. Ei siksi, ettenkö voisi istua miehen naamalle vaan siksi, että sosiaaliset taidot olivat taas -100.
Aloin joskus käyttää deittisovellusta ja olin menossa aika nopeasti treffeille jonkun kanssa. Tyyppi vaikutti ihan mukavalta ja normaalilta, mutta sitten kun tuli puheeksi mihin mentäisiin, kysyin suunnilleen että mitä hän haluaisi tehdä. Vastaus oli luokkaa "totta puhuen haluaisin panna" ja sitten sen jälkeinen viesti oli jotain "mutta voidaan tehdä mitä vain".
Joo, enpä sitten mennyt. Hyvä kai että kertoo todelliset tarkoituksensa mutta voisi sitten joko kertoa ne heti alkuun muuta esittämättä tai sitten mennä niille normaaleille treffeille ja katsoa mitä tapahtuu kuten normaalilla sosiaalisilla taidoilla varustetut.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanoisin että jos kirjoitat tyhmiä profiileja tai viestejä niin aika pitkälti oma vikasi.
Kiitos, että puolustat minua Vauva-palstalla. Voisimmeko tavat joskus?
Miehet viidenkymmenen sivun verran puolustelemassa miesten väkivaltaa naisia kohtaan ja syyttämässä naisia "kunnianloukkauksesta" kun kehtaavat tuoda esille tuon väkivallan ilman edes tunnistetietoja. Enpä mitään muuta odottanutkaan. Ja tämän takia olen lakannut puhumasta miehille yhtään mistään, SAATI sitten yhteiskunnan epäkohdista, se on ajanhukkaa. Heitä ei vain kiinnosta ottaa mitään vastuuta, ainoa mikä kiinnostaa on jatkaa naisten syyttelyä ja kääntää puheenaihe naisten ongelmista miesten ongelmiin. Ihan liikaa tässäkin ketjussa naiset jaksavat jankuttaa naisvihaajien kanssa, parasta vain ignoorata täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa ihmiset! Me miehet olemme yhteiskunnassa etuoikeutettuja naisiin verrattuna! On ihan oikein että naiset sortaa meitä ja Hesari siihen oikein kannustaa.
Enkä sitten muuten ole pätkääkään sarkastinen.
Mitä sortoa on nostaa julkisia profiilitekstejä ylös?
Kannattaa katsoa mitä Severi Lahtiselle vastattiin hovioikeudessa, kun valitti saamastaan negatiivisesta somehuomiosta. Hovioikeus totesi, että näkyvyys oli tyypillistä, eikä ollenkaan asiatonta. Jos ei ollut vielä tiedossa, niin kaikki oikeudenkäyntiasiakirjat ovat julkisia. Samoin julkiset profiilit. Oksettavaa edes yrittää uhriutua siitä, että oma asiaton käytös nostetaan päivänvaloon
Miesten täytyy saada haukkua naisia ja uhkailla väkivallalla vapaasti ilman seurauksia, muu on miesvihaa.
Toki Ylilaudalla naisten profiilien julkaiseminen kuvineen ja niiden haukkuminen ei ole naisvihaa, jollain logiikalla, ja sitäkin miesten pitää saada tehdä rauhassa, muu on miesvihaa. Eri säännöt katsot miehille ja naisille.
Kukas ne Ylilaudalle jakoi? Olisko ollut joku mies?
Eikös EU:n sisällä ole laitonta kopioida toiselta somealustalta toiselle sisältöä, vaikka onkin julkista niin silti?
Kiitos vinkistä. Täytyypä käydä illalla katsomassa ja nauramassa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet viidenkymmenen sivun verran puolustelemassa miesten väkivaltaa naisia kohtaan ja syyttämässä naisia "kunnianloukkauksesta" kun kehtaavat tuoda esille tuon väkivallan ilman edes tunnistetietoja. Enpä mitään muuta odottanutkaan. Ja tämän takia olen lakannut puhumasta miehille yhtään mistään, SAATI sitten yhteiskunnan epäkohdista, se on ajanhukkaa. Heitä ei vain kiinnosta ottaa mitään vastuuta, ainoa mikä kiinnostaa on jatkaa naisten syyttelyä ja kääntää puheenaihe naisten ongelmista miesten ongelmiin. Ihan liikaa tässäkin ketjussa naiset jaksavat jankuttaa naisvihaajien kanssa, parasta vain ignoorata täysin.
Miehet haluavatkin tuhlata naisten aikaa, toimia energiasyöppöinä, jotta naiset eivöt ehtisi tienaamaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
No et ilmeisesti ole jokaista tekstiä, koska siellä on nostettu miehiä esiin mm. näiden preferenssien takia. Ymmärrän, että lihavaa naista kismittää se, että mies tuo ilmoituksessa esiin sen, ettei halua lihavaa naista, mutta se ei ole vihapuhetta eikä misogyniaa.
Lueskelin eilen kyseistä Insta-tiliä ekan kerran, ja ei siellä näitä profiileita misogyniasta syytetty, vaan esim. nostettiin esimerkiksi siitä, miten muuten hyvä profiili pilattiin yhdellä negatiivisella, hyökkäävällä tai muuten vain tökeröllä lauseella. Olen itse normaalipainoinen, jopa hoikka, mutta en swaippaisi oikealle miestä, jonka profiilissa lukisi "läskit laittakaa vasutiin". En nimittäin etsi miestä, jolla on huonot sosiaaliset taidot. Tinderissä on niin helppo ITSE laittaa vasuriin ne, joiden ulkonäkö ei miellytä, joten miksi tehdä omasta profiilistaan töksäyttelevä kirjoittelemalla niitä juttuja sinne?
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut tuota tiliä nyt muutaman viikon ja minun on ihan mahdotonta ymmärtää, miksi jotkut miehet tekevät sellaisia profiileja, mitä siellä näkee. Mitä he hyötyvät siitä, että spämmäävät Tinderiin profiileja, joista ei varmasti yksikään nainen tykkää? Voivat vinkua sen jälkeen tällä palstalla naisten nirsoutta? Ovat katkeroituneita koska eivät löytäneet Tinderistä ketään asiallisella profiililla? Jotain muuta, mitä?
Kyllä. Profiiliin tarkoitus ei ole houkutella naisia, vaan purkaa omaa vihaa/katkeruutta naisiin. "Mulla on oikeus olla täys kusipää, jos naiset ei kiinnostu, niin sen on naisten vika!" Sitten voivat ottaa vihaansa lisää kierroksia, kun kukaan ei tykkää.
Osa ei myös oikeasti tajua mikä mättää, kun toisilta miehiltä tuollaisella ylimielisellä kusipäisyydellä on saanut ihailua. Mähän oon ihan alfa tässä, miksei naiset kiinnostu?!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lakia rikotaan?
Riippuen millaisia viestejä jaellaan niin kyseeseen voi tulla yksityisen tiedon levittäminen. Jos kuvaa tai tietoa on vääristelty, voi kyseeseen tulla kunnianloukkaus. Jos viestit eivät ole omia vaan jonkun toisen, tulee kyseeseen kirjesalaisuuden rikkominen.
Eli kyllä tuossa hyvin lain harmailla alueilla liikutaan...
Kirjesalaisuuden rikkomista on urkkia salaa toisten viestejä. Mutta VIESTIN SAAJA SAA JAKAA YKSITYISVIESTINSÄ ETEENPÄIN VAIKKA KENELLE JA JULKAISTA SEN. Koskee myös kirjeitä. Eli jos lähetät jollekin jotain, se on sen vastaanottajan hallinnassa se viesti sitten.
Kunnianloukkaus vois olla, jos olis ihminen tunnistettava ja kuvaa tai tekstiä muokattu epätodeksi. Mutta niin kauan kun ovat aitoja, niin saa jakaa.
Eli ihan laillista touhua on. Paitsi että moni miesten kommentti vois kyllä olla väkivallalla uhkailua (laiton uhkaus lakitermein) tai puskista tullut ehdotus (esim. seksin kuvailu) seksuaalista häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari-kolme vuotta sitten kokeilin Happy Pancakea. Kivalta vaikuttava mies vastasi tykkäykseeni tai viestiini (en enää muista, miten se toimi). Vaihdettiin pari viestiä. Hänellä oli kuvia retkiltä luonnossa, aivan tavallinen suomalainen mies, ei lentäjäkirurgi, ei pitkä, ei miesmalli. Parin viestin jälkeen hän kirjoitti, että saako kysyä luottamuksella yhtä asiaa. Vastasin, että saa ja päätän itse, haluanko siihen vastata. Kysymys oli, haluaisinko istua hänen naamalleen.
Jep, siihen loppui se viestittely. Ei siksi, ettenkö voisi istua miehen naamalle vaan siksi, että sosiaaliset taidot olivat taas -100.
Aloin joskus käyttää deittisovellusta ja olin menossa aika nopeasti treffeille jonkun kanssa. Tyyppi vaikutti ihan mukavalta ja normaalilta, mutta sitten kun tuli puheeksi mihin mentäisiin, kysyin suunnilleen että mitä hän haluaisi tehdä. Va
Miesten "normaalit sosiaaliset taidot" on paljon alempana kuin naisten.
Tai jos halutaan, että esim. työelämässä otetaan vakavasti. Kyllä siellä tulee vastaan työelämästä tuttuja ja jos tutulla on ihan karmea ja outo profiili, niin tottakai siitä otetaan kuvakaappaus ja ihmetellään sitä ystävien kesken. Itse en ole tonderissä ollut mutta moni tuttu on kertonut, keihin on siellä törmännyt.
Välillä oikeasti ihmettelen, miten varomattomia ihmiset ovat. Osa on ihan oikealla nimellä siellä ja linkki instaan. Jossain pienellä paikkakunnalla jutut leviää aikamoista vauhtia. Ja siellä on osa ihan nimellä ja omalla naamalla, vaikka ovat naimisissa!
🇺🇦🇮🇱