IS: kannabis aiheuttaa psykoosin
Kommentit (453)
Kannabis on vaarallinen aine, mutta niin on myös alkoholi. Kannatan kannabiksen laillistamista, jotta sitä kyetään sääntelemään, valvomaan ja verottamaan. Jos joku haluaa kannabista, hän sitä saa. historiakin sen osoittaa kuinka hyvin kieltolait toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa.
nämäkin lapset olisivat pelastuneet jos äiti olisi polttanut joka päivä 5 grammaa kukkaa juomisen lisäksi, onhan kannabis maailman monipuolisin lääkekasvi ja auttaa vaivaan kuin vaivaan
Miksi suurimmalla osalla kannabiksen vastustajia jutut menee aina todella lapsellisiksi? Tulee narsistien käytös mieleen tuollaisesta pikkulapsen kiukuttelusta.
En oo kannabiksen vastustaja, oon lähinnä idiotismin vastustaja.
Oon ihan maltillisesti laillistamisen puolesta mutta rasittaa teidän paskat argumentit.
Voit koska tahansa esitellä kaikille parempia argumentteja laillistamisen puolesta, niin voimme ottaa sinusta oppia.
On niitä hyviäkin argumentteja tässä nähty.
Esim tuo jatkuva alkoholiin vertaaminen on täysin turhaa. Sekä mahdollisten haittojen vähättely.
Alkoholihaitoista ei saa aloittaa keskusteluja palstalla. Ne poistetaan heti. Mutta kannabiksen haitoista saa kyllä kirjoittaa vaikka minkälaisia satuja aamusta iltaan. Suurin osa kannabisvastaisista valehtelee koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaudenaikaisen alkoholinkäytön johdosta Suomessa syntyy vuosittain yli 600 FAS-lasta, joista monet ovat vakavasti kehitysvammaisia ja vaativat loppuelämän mittaista laitoshoitoa.
nämäkin lapset olisivat pelastuneet jos äiti olisi polttanut joka päivä 5 grammaa kukkaa juomisen lisäksi, onhan kannabis maailman monipuolisin lääkekasvi ja auttaa vaivaan kuin vaivaan
Miksi suurimmalla osalla kannabiksen vastustajia jutut menee aina todella lapsellisiksi? Tulee narsistien käytös mieleen tuollaisesta pikkulapsen kiukuttelusta.
Oon ihan maltillisesti laillistamisen puolesta mutta rasittaa teidän paskat argumentit.
Voit koska tahansa esitellä kaikille parempia argumentteja laillistamisen puolesta, niin voimme ottaa sinusta oppia.
Esim tuo jatkuva alkoholiin vertaaminen on täysin turhaa. Sekä mahdollisten haittojen vähättely.
Kirjoita nyt esimerkkiviesti mielestäsi hyvästä argumentista kannabiksen laillistamisen suhteen.
Etkö itse osaa?
Oon sinällään itse lähinnä dekriminalisoinnin kannalla, ja siihen perus argumentti on ettei se käyttäjien rankaiseminen auta yhtään huumeongelmassa. Kannabis on myös verrattain vähähaittainen päihde joten siltäkin kannalta sen käytön/hallussapidon/omaan käyttöön kasvattamisen rankaisemiselle ei ole mitään syytä.
Hienoa. Kannabis on vähähaittaisin jopa runsaassa päivittäiskäytössäkin ja monipuolisin lääkekasvi myös. Ne asiat unohdit mainita.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on vaarallinen aine.
Millä tavalla on vaarallinen? Lääkekäytössä kannabista käytetään jopa useita grammoja päivässä eli paljon enemmän mitä päihdekäytössä, mutta haittoja ei ole uutisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita nyt esimerkkiviesti mielestäsi hyvästä argumentista kannabiksen laillistamisen suhteen.
Etkö itse osaa?
Oon sinällään itse lähinnä dekriminalisoinnin kannalla, ja siihen perus argumentti on ettei se käyttäjien rankaiseminen auta yhtään huumeongelmassa. Kannabis on myös verrattain vähähaittainen päihde joten siltäkin kannalta sen käytön/hallussapidon/omaan käyttöön kasvattamisen rankaisemiselle ei ole mitään syytä.
Hienoa. Kannabis on vähähaittaisin jopa runsaassa päivittäiskäytössäkin ja monipuolisin lääkekasvi myös. Ne asiat unohdit mainita.
Joo alkoholi parantaa syövän ja kannabis rappeuttaa aivoja.
Pitää muistaa ens kerralla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse osaa?
Joo alkoholi parantaa syövän ja kannabis rappeuttaa aivoja.
Pitää muistaa ens kerralla
Tuollaiset valheelliset kommentitko ovat mielestäsi asiallisia kun ajat kannabiksen laillistamista?
https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
.
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja.
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa.
Lääkekannabista Tanskasta
https://yle.fi/uutiset/3-11140970
.
Tanskaan nousee jättimäisiä halleja, jotka täytetään kannabiksella – Kanadalaisfirmat valtaavat nyt Euroopan markkinoita ja tähtäimessä on myös Suomi. Euroopan laillisten lääkekannabismarkkinoiden arvon arvioidaan kasvavan miljardeihin euroihin lähivuosina.
.
https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4%C3%A4kekannabis
.
https://yle.fi/uutiset/3-10650937
EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin
.
Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.
Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".
Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.
.
Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
^ton jäbän olemassaolo on jo itessään ihan ok argumentti kannabiksen laillistamista vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabiksen kannattajat taitavat olla melko asiantuntijoita mitä tulee psykologisiin ongelmiin. Sen huomaan tästä ketjusta. Ehkä se kertoo jotain...
Kannabiksen vastustajat ovat ainakin olleet uunotettavia. Porttiteoriakin upposi niin ettei siitä haluta luopua vieläkään vaikka se on myönnetty keksityksi. Nyt koitetaan peloitella psykoosiriskillä joka on pieni. Se on ihan todellinen mahdollisuus että päihteiden käyttäjä joutuu psykoosiin. Kun alkoholi ja kovien huumeiden sekakäyttö ovat yleisimmät syyt niin aivan naurettavaa korostaa kannabiksen osuutta kun se on pienin.
Asiantuntijat siis ihan oikeat asiantuntijat suosittelevat dekriminalisointia. Niiden viesti oli pitää uskaltaa dekriminalisoida. Rikosoikeuden professorit on tästä samaa mieltä. Nyt ehkä poliisitkaan ei enää halua rangaista käytöstä. Poliitikot hei tehkää jo oikeasti jotain.
Kannabiksen puolustajilla on joku ihme fiksaatio, että kannabis voidaan laillistaa vain jos se on haitatonta. Ei siis ole heidän mielestä mahdollista, että joku voisi tiedostaa kannabiksen haitat mutta silti kannattaa dekriminalisointia tai laillistamista, samoin kun moni muu haitallinen asia on laillista.
Pakko yrittää väittää että kannabiksessa ei muka ole mitään haittapuolia ja se sumentaa koko keskustelun.
Hieman tyhmiä ovat. Someajan kasvatteja
Ne osaa hakea netistä tietoa. Opettelisit sinäkin hakemaan niin et turhaan pelkäisi kannabista.
Kannabiksen haitoista löytyy vaikka kuinka tietoa.
Mutta aina kannabiksen puolustelija tekee jonkun lapsellisen huonon aivojumpan jolla selittää tällaisen tiedon huonoksi ja tutkimukset vääräksi, aivan kun keskiverto netin kannabisaktiivilla olis minkäänlaista kykyä ymmärtää tieteellistä tutkimusta.
Kannabis on vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin ja myös monipuolisin lääkekasvi.
Sinä saatanan robotti :DD Liiallinen somen käyttö vai kannabisko susta näin saatanan tyhmän on tehny vai synnyitkö tollasena
Kerro nyt mikä omasta mielestäsi on maailman monipuolisin lääkekasvi jos kannabis ei ole?
Oksettavaa väittää kannabista lääkekasviksi 🤢🤢🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
.
Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.
.
Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.
Oksettavaa passkaa 🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä näitä lääkeyhtiöiden maksamia juttuja ilmestyy kuin sieniä sateella.
Jeps kannabis ei aiheuta psykooseja se johtuu aina sekakäytöstä tai sitten siitä että söi väärnlaisen aamiaisen.
Tai vaikka aiheuttaiskin niin se johtus laittomuudesta ja katoais kun kannabis laillistettas.
Samanlailla alkoholipsykoosit johtuu alkoholin laittomuudesta. Ette voi todistaa vääräksi
Tässä yksittäistapauksessa johtui runsaasta ja pitkäaikaisesta käytöstä.
Mutta eihän runsas ja pitkäaikainen käyttö aiheuta mitään ongelmia, ikinä ei ole kellekään lääkekäytöstä mitään tullut. 😄
Vastaa viinilasillista. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Oksettavaa passkaa 🤮🤮🤮
Teppo kirjoittaa noita pas kaviestejä pää punaisena.
Kannabis on turhaa pas kaa, eipä auttanut kipuihin, kun joskus kokeilin. Vaikka aina mainostetaan. Ei auttanut cbd:kään.
Eikö sokkotutkimuksessa käyttäjät kuvitelleet chilin auttaneen yhtä paljon? Eli taitaa olla placebo kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse osaa?
Niinpä syytä ei ole ja tuo omaan käyttöön kasvatuksen salliminen on yleistä euroopassa. Sekin on niin nähty miten tuo kieltoon ja rankaisuun perustuva huumepolitiikka on toiminut. Kasvattaa haittoja enemmän kuin hollannin tapa. Ongelma ei ratkea itsestään ja poliitikot eivät halua tehdä sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis tekee käyttäjistä velttoja ja sen kyllä huomaa. Valitsen itse mieluummin liikunnan, kasvikset ja hyvä unet. Tulen niistä "känniin" joka päivä, eikä aiheudu motorisia ka kognitiivisia ongelmia, eikä tule krapulaa.
Miten se, että joskus polttaa sulkee pois liikunnan, kasvikset ja hyvät unet? Ei minulla ainakaan. Kannattaa hieman varoa tuollaista yleistämistä. Eikä satunnaisesta käytöstä tule mitään kognitiivisia ongelmia, tai krapulaa nyt varsinkaan, koskaan!
Huh, kyllä on täällä monella tarve nostaa itseään toisiaan ylemmäksi!
"Joskus polttaa", miks kannabiksen polttajat ylensä polttaa sitten joka päivä? Oikein leuhkivat sillä kuinka paljon polttavat
Samanlaisia suurisuita on alkoholin käyttäjien keskuudessa. Kehutaan kuinka voidaan juoda aivoja tuhoavaa solumyrkkyä enemmän kuin monet muut.
Kannattaa asiassa muistaa, että nämä "paljonkin polttavat" käyttävät kannabista kuitenkin vähemmän kuin lääkekäyttäjät, joiden käyttämät kannabismäärät ovat todella suuria päihdekäyttöön verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on turhaa pas kaa, eipä auttanut kipuihin, kun joskus kokeilin. Vaikka aina mainostetaan. Ei auttanut cbd:kään.
Kannabislajikkeita on useita kymmeniä erilaisia, ja jokainen vaikuttaa lääkekäytössä eri tavalla toiseen lajikkeeseen nähden. Toiset auttavat kipuun paremmin kuin toiset. Eikä piristävää kannabislajiketta (kannabislajikkeita on myös rauhoittavia) kannata käyttää unilääkkeenä, ja sen jälkeen valittaa, että kannabis ei toimi unilääkkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä pössyttelijät yrittää muuttaa faktoja saduksi. Kun ei ole pokkaa myöntää että kannabis ei ole vaaratonta.
Kannabis ei ole täysin vaaraton. Se on vähähaittaisin jopa todella runsaassakin päivittäiskäytössä. Ja alkoholi on kaikkein haitallisin ja tuhoaa eniten aivoja.
Koomista kuinka tyyppi joka ei osaa muuta kuin toistaa samaa levyä vuodesta toiseen kehtaa puhua kannabiksen vähähaittaisuudesta :D
Mutta eikö alkoholi olekin hermomyrkky xDDDDDD
Joka tuhoaa aivoja xDDDD
kana pis on moni pollisin lääke kasvi xDDDDD lähde: oma mutu ja naapurin kaks pajapäätä
Jaha keskustelussa on menty siihen että aletaan haukkua keskustelijoita. Kannabis aiheuttaa sen vastustajissa aivan ihme juttuja. Faktatkin voidaan heittää ulos ikkunasta. Aivan sama vaikka on kuinka vähähaittainen aineena. Sille voidaan keksiä lisää haittoja niin se pysyy laittomana. Keksityillä haitoilla kun se saatiin laittomaksi niin sehän olisi omalla tavallaan loogista.
Keksitään ihan uusi haitta. Kannabis aiheuttaa ööökaappisuutta. Tämän vakavan haitan huomaa helposti. Kun henkilöltä kysyy jotain ja hän vastaa öööö niin varma merkki että kannabis on mädättänyt aivot, selkärangan ja varpaat. Elinaikaa näillä surullisilla tapauksilla on enää kuukausia.
Mikset voi myöntää, että kannabiksen käyttö on haitallista, mutta että siitä huolimatta haluat käyttää sitä koska olet addikti.
Olisit rehellinen itsellesi sekä muille niin olisit uskottavampi
Kun suurin osa käytöstä on satunnaista viihdekäyttöä niin ei yhtään enempää addikteja kuin ne jotka tekevät saman alkoholilla. Tuo kun kaikki käyttö on muka rikos niin sehän tekee sen että yhdenkin kerran käytöstä tulee ongelma.
Tämä ei ole mikään pakko olla näin. Euroopassa ainakin saksa,italia, itävalta, tsekki, belgia ja espanja sallivat omaan käyttöön kasvatuksen. Lähes koko pohjoisamerikassa se on laillista. Rehellisyyden nimissä kannabiksella ei ole sellaisia haittoja joiden perusteella sen pitäisi olla laitonta. Mieti kuinka valtavasti haittoja sallitaan alkoholille.
Tuo psykoosipeloittelu on lähtenyt lapasesta. Tuo is otsikkokin on virheellinen kun tarttee pelotella. Oikaisu kannabis voi laukaista psykoosin. Tarttee olla piilevä psykoosi jonka jokin kannabiskin voi laukaista. Alkoholi taas oikeasti aiheuttaa niitä psykooseja. Siksi sillä niitä tulee eniten ja koska eniten niin niistä pitäisi olla huolissaan.
Kannabispsykoosi on vaan sitä parempaa psykoosia. Se "laukeaa", ei aiheudu kannabiksesta.
¨¨
Myös kahvi, tupakka ja alkoholi laukaisevat psykooseja. Kuten varmaan suurin osa kaikista maailman huumeista ja päihteistä. Alkoholi ja tupakka myös tuhoavat aivoja. Alkoholi kaikkein eniten.
Etkö itse osaa?