Telkkani on 3 vuotta vanha, monta vuotta uskot sen vielä toimivan?
3 vuotta on elektroniikalle nykyään pitkä ikä. Tietokoneet menevät kierrätykseen tuossa iässä ja puhelimet eivät kestä sitäkään.
Kommentit (57)
Suattaapi toimia 15 vuotta tai suattaapi hajota huomenna
Mun telkkari on ostettu 2009 ja hyvin toimii.
Meillä 12 vuotta vanhat telkkarit, toimivat moitteettomasti, kuvanlaatu erinomainen..
20v vanhalla mennään. Hyvin toimi...
Vierailija kirjoitti:
Mun telkkari on ostettu 2009 ja hyvin toimii.
Itsellä oli kanssa tollanen.
Vaihdoin toiseen, kun oli aikamoinen energiasyöppö
Telkkarit kestää valitettavan kauan ilman mekaanistarasitusta. Mulla 2v vanha ja haluaisin ostaa uuden mutta vanha ei ole rikki niin en viitsi uutta ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarit kestää valitettavan kauan ilman mekaanistarasitusta. Mulla 2v vanha ja haluaisin ostaa uuden mutta vanha ei ole rikki niin en viitsi uutta ostaa.
Eipä näihin tartteis laittaa kun yks heikko virtapiiri niin napsahtaisivat sopivasti takuun jälkeen. Mm. applella on tapana tällaisia tuotteisiinsa laittaa.
Mulla on 8 v vanha telkkari ja hyvin toimii.
Mulla 10v sitten ostettu 2012 vuosimallin Samsung ja hyvin pelittää, paitsi äly-puoli ei juuri ole toiminut vaan käytetään chromecastilla. Vanhat silmät ei kyllä enää erota jääkiekkoa 40 tuuman telkkarista. :)
Kyllä se saattaa vielä monta, monta vuotta toimia. Ja jos posahtaa niin kotivakuutus korvaa kyllä.
7 vuotta vanha töllö ja hyvin toimii. Varmaan hajoaa perjantaina klo 16.19 kun Suomen peli alkaa 16.20.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se saattaa vielä monta, monta vuotta toimia. Ja jos posahtaa niin kotivakuutus korvaa kyllä.
Kotivakuutus ei korvaa tuon ikäisiä enää, niiden arvo on 0€. Omavastuu on jo sellainen, ettei yli 2 vuotta vanhasta elektroniikasta saa kotivakuutuksessa juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 12 vuotta vanhat telkkarit, toimivat moitteettomasti, kuvanlaatu erinomainen..
Niinhän sinä luulet, nyky telkkarin kuvan taso on aivan eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivakuutus ei korvaa tuon ikäisiä enää, niiden arvo on 0€. Omavastuu on jo sellainen, ettei yli 2 vuotta vanhasta elektroniikasta saa kotivakuutuksessa juuri mitään.
Kyllä korvaa, kokemusta on. 5v vanha televisio meni rikki ja jäikö mulla käteen omavastuun jälkeen ehkä 500. Eihän sillä toki hienointa uutta televisiota osta, mutta vähintään vanhaa vastaavan.
Mulla on n. 8 vuotta vanha laadukas android älytöllö, alkaa jo prosessori tökkiä.
https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vahingot/koti-ja-omaisuus/televisio#…
Ikävähennys
Laitteen ostovuosi Laaja kotivakuutus
20230 %
2022-9 %
2021-18 %
2020-27 %
2019-36 %
Omavastuuesim. -150 €
Minulla on vuonna 2004 hankittu Philips, toimii moitteetta. Edeltäjä oli v 1983 ostettu Salora, aivan toimiva, mutta vaihdoin isompaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sinä luulet, nyky telkkarin kuvan taso on aivan eri.
Eipä taida olla. Telkkarit kyllä pystyy teknisesti ottaen piirtämään tarkempaa kuvaa, ylensä niin tarkkaa ettei ihmisen silmä erota enää niitä toisistaan, mutta lähetysten taso on se pullonkaula.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on n. 8 vuotta vanha laadukas android älytöllö, alkaa jo prosessori tökkiä.
Voi olla osittain suunniteltua vanhenemista sekä osittain koodareiden surkeutta tehdä toimivia ohjelmistoja.
7