Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden luona ei ikinä käydä kylässä?

Vierailija
08.05.2023 |

Olen tosissani alkanut ihmetellä, missä on vika?

Perheenikään ei käy luonani kylässä!

Siis ikinä.

Välimatkaa on vanhempiin ja sisaruksille noin 30 km, minulla ei ole autoa.

Ymmärrän välimatkan, mutta yleensä minulle soitetaan tulenko käymään.

Ja oletetaan, että jään ainakin yhdeksi yöksi koska välimatka.

Kuitenkin paikkakunta jossa asun on täynnä sukulaisia/tuttavia joiden luona lapsuuden perheeni käy kylässä päivääkään samalla kun ovat asioilla tms.

Minun luonani ei käydä ikinä, ei vaikka olen koittanut pyydellä.

Samoin sukulaiset/tutut eivät käy luonani vaan minun oletetaan menevän heille kylään - vaikka asutaan samalla paikkakunnalla.

Asuntoni on siisti, ei eläimiä tms.

Mikä siinä on niin vastenmielistä, ettei minun luonani kukaan käy kylässä?

Onko muita, joilla samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin käy muita kuin ystäviä tai miehen vanhemmat. Sukulaiset eivät käyneet usein. Kummini ei koskaan. Kummi olisi silloin ollut tulossa kun muuttomme oli edessä. Peruin tapaamisen tekosyyn varjolla koska rivien välistä ymmärsin että halusi vain tulla katsomaan silloista asuntoa.

Nykyään asutaan yli 400 km päässä, niin sukulaiseni pyytää käymään silloin kun ajettaisiin ohi. Ei mennä koska ajomatka entiselle asuinpaikkakunnalle on pitkä jo ilman tuntikausia kestävien pysähdystenkin takia. Ennen ajomatka kesti noin puolitoista tuntia. 

Ennen korona-aikaa kävin parhaillaan kahdesti vuoteen sukulaisten luona ja he meillä pari kertaa kymmeneen vuoteen. He kertoivat kuinka olivat käyneet asuinpaikkakunnallamme tai siinä lähellä. Ja sama jatkuu nytkin. En ymmärrä miksi sitä mainostaa. Ei kiitos enää vierailuja ihmisten luona tai heidän kanssaan jos eivät kerta halua nähdä. 

Lisäys: Jos eivät kerta halua nähdä muualla kuin heidän luonaan..

Vierailija
42/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa sinussa ja asunnossasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vain joku ajatusjumi, perheissä tyypillistä.

Vierailija
44/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kyläilijä, kumpaankaan suuntaan. Mieluiten tapaan kahvilassa, metsäkävelyllä, uimarannalla jne.

En varmaan edes huomaa jos en ole käynyt koskaan jonkun luona kylässä.

Vierailija
45/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen muuttoa syvemmälle korpeen, ettei kukaan tulisi kylään. Lemmikki on myös hyvä omistaa. Sen varjolla voi pitää tapaamiset lyhyinä, koska ei eläintä voi pitkäksi aikaa kotiin jättää. 

Vierailija
46/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kun kukaan ei ole änkeämässä kylään.

Vierailija
47/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy ketään. Ei ole kavereita.

Vierailija
48/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taritse käydäkkään, enkä minäkään käy kenenkään luona, tavataan kaupungilla yleensä.

Vierailija
49/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vela-asenne syy? Muilla perheet, eivät kerkeä sinkku/pariskunta-talouksiin kyläilemään. Itse olen perheellinen enkä enää tekemisissä kuin perheellisten kanssa

Vierailija
50/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poikamies ja mulla ei ole käynyt ainakaan 25 vuoteen ketään kylässä. Ei ole kavereita, sisaruksien kanssa en ole juuri tekemisissä. Naapureiden tai työkavereiden kanssa en halua olla tekemisissä yhtään  enempää mitä on pakko. 

Olen erakko. En todellakaan haluaisi ketään kotiini. En jaksa enkä osaa keskustella ihmisten kanssa. 

Muistan lapsuudestani, kuinka meillä kävi aika usein sukua ja naapureita kylässä. Joillakin oli tapana tulla yllätysvierailulle. Ilmestyivät vaan pihaan.. 

Oi niitä aikoja. 

Vierailija
51/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt vieraita, eikä liioin tuttujakaan enää nykyisin. Stressaannun vierailuista. En itse tykkää vierailla missään. Jos joku tuttu tai läheinen tulisi kadulla vastaan tuskin enää tuntisin.

Vierailija
52/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä omakotitalo ja sulla pieni asunto?

Vierailija
53/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutko selkeästi ja suoraan kuten tervetuloa maistamaan leipomaani kakkua tänään klo 18 ? Vai ympäripyöreästi , esim olisi kiva, jos poikkeatte joskus kahvilla luonani kun teille sopii? 

Vierailija
54/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä kutsunut heitä käymään? Odotatko sinä vain, että he kutsuvat sinut luokseen?

Vierailija
55/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy koska ei ole sellaisia ystäviä. Ei sillä että enää edes haluaisin vieraita. Olen tottunut tähän.

Vierailija
56/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kuulolla vielä. Itä tapahtuisi ,jos kutsuisit heidät kylään ,vaikka  n kahden viikon kuluttua lauantaina tai sunnuntaina. Kertoisit ,että varaat kaikille syötävää ja juotavaa ,sekä kysyt samalla haluavatko he tulla.

Näin itse olen tehnyt, kerro kuin sinulla kävi.

Vierailija
57/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan käy kukaan kylässä ja hyvä niin. En jaksa siivota ja kämppä näyttää sellaiselta jonka olen vain itselleni kustomoinut

Vierailija
58/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni asuu samassa talossa, viereisessä rapussa, mutta ei käy luonani, nähdään joko ulkona tai hänen luonaan. Äitini asuu 100 metrin päässä ja minä kyläilen hänen luonaan, hän ei minulla. Tämä sopii minulle paremmin kuin hyvin.

Vierailija
59/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kukaan eikä ole koskaan käynytkään. Jossain vaiheessa havahduin siihen kuinka mulla on keittiössä pöytä ja neljä tuolia joista tietenkään en käytä itse kuin yhtä eli ne kaikki kolme muuta on aivan turhan panttina. Sama juttu myös astioissa ja aterimissa eli kaikkea on se neljä (tai jopa kuusi) kappaletta mutta ei niille ikinä ole tarvetta.

Eikä olohuoneessakaan tarvitsisi olla sohvaa ja nojatuolia vaan ihan pärjäisin vaan toisella. Jotenkin sitä vaan ei osannut ajatellakaan aikanaan kun huonekaluja ym oli hankkimassa, ettei tässä kodissa / mun tarvitse koskaan emännöidä tai edes kestitä kahvittelijoita.

Vierailija
60/64 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä vain et ole tarpeeksi kiinnostava tyyppi. Sua varmaan siedetään, mutta kukaan ei huomaa  tai välitä vaikka puuttuisit.

Ehkä näinkin esim sukulaisten/tuttujen kohdalla.

Mutta on aika outoa/loukkaavaakin, etteivät edes omat vanhemmat käy IKINÄ luonani kylässä sisarustennkanssa tai ilman.

Minun oletetaan (vanhempien ja sisarusten toiveesta) menevän vanhemmilleni ja olevan siellä aina pari päivää.

Tämä syö pohjaa tuolta, etten ole kiinnostava - ainakaan lapsuuden perheelle?

Ja perhe(kin) käy samalla paikkakunnalla muiden sukulaisten/tuttujen luona, ei koskaan minun.

Eivät ole muuton jälkeen kertaakaan käyneet minun luonani.

En ymmärrä, olen asunut tässä 4 v ja asunto on kiva.

Samoin ei kukaan sukulainen samalta paikkakunnalta käy.

Alkanut ärsyttää ja tekisi mieli kysyä

Vika ei ole asunnossasi. Vika on tuossa tavassasi toistaa eli jankata samaa aina uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi