Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden luona ei ikinä käydä kylässä?

Vierailija
08.05.2023 |

Olen tosissani alkanut ihmetellä, missä on vika?

Perheenikään ei käy luonani kylässä!

Siis ikinä.

Välimatkaa on vanhempiin ja sisaruksille noin 30 km, minulla ei ole autoa.

Ymmärrän välimatkan, mutta yleensä minulle soitetaan tulenko käymään.

Ja oletetaan, että jään ainakin yhdeksi yöksi koska välimatka.

Kuitenkin paikkakunta jossa asun on täynnä sukulaisia/tuttavia joiden luona lapsuuden perheeni käy kylässä päivääkään samalla kun ovat asioilla tms.

Minun luonani ei käydä ikinä, ei vaikka olen koittanut pyydellä.

Samoin sukulaiset/tutut eivät käy luonani vaan minun oletetaan menevän heille kylään - vaikka asutaan samalla paikkakunnalla.

Asuntoni on siisti, ei eläimiä tms.

Mikä siinä on niin vastenmielistä, ettei minun luonani kukaan käy kylässä?

Onko muita, joilla samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kutsu ketään kylään kun kukaan ei kuitenkaan tulisi

Sama. Aiemmin kyllä kutsuin useinkin ja useita eri ihmisiä mutta koskaan ei kenellekään sopinut. On sitten itselle helpompaa olla kutsumatta ja enää ei oikeastaan olisikaan ketä kutsua.

Vierailija
82/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset enää kyläile. Sosiaaliset suhteet hoidetaan somessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmiset enää kyläile. Sosiaaliset suhteet hoidetaan somessa.

Mutta sitten siellä somessa kuitenkin kuvailevat kyläilyjä ja juhlia. 

Vierailija
84/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vanhempana en oikein jaksa kyläilyä ja haluan olla kotona rauhassa. Kun vanhemmat elivät kävin usein heidän luonaan. 

Vierailija
85/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taas niinpäin että kun lopetin sometilit, loppui nekin vähän yhteydenpidot. Jos et ole somessa, et ole olemassa.

Parempi niin, siellä oli vaan enimmäkseen negatiivista energiaa. M43

Vierailija
86/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit vieraita? Olisit onnellinen.

Vierailija
87/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy eikä tarvitsekaan.

Vierailija
88/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin luonani lojuviin ihmisiin, jotka sotkivat asuntoa ja joita piti ruokkia päivittäin. Katkaisin välit ja rupesin nauttimaan elämästäni. Vieraita ei käy ja hyvä niin.

Vierailija
89/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan hoituu sillä että järjestät juhlat ja laitat viestillä virallisen oloisen kutsun. Esim. Synttärit tai myöhästyneet tuparit käy syyksi tai ihan vaikka viherkasvin nimiäiset - mitä ikinä keksitkään. Mun luona ei myöskään käy kukaan jos en kutsu virallisesti. Silloin eivät kehtaa olla tulematta. Eivätkä tarkoita pahaa vaan meillä on totuttu että kaikki kokoontuu aina isovanhempien luokse ja muu suku asuu kaikki siinä muutaman kilsan päässä toisistaan ja minä 45km päässä. 

Vierailija
90/90 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli taas niinpäin että kun lopetin sometilit, loppui nekin vähän yhteydenpidot. Jos et ole somessa, et ole olemassa.

Parempi niin, siellä oli vaan enimmäkseen negatiivista energiaa. M43

Totta puhut. Itsekin lähdin somesta jo kymmenisen vuotta sitten. Tiesin kyllä, että sitten loppuu se vähäkin yhteydenpito sukulaisiin ja "kavereihin", mutta se oli lopulta vain helpotus. Ihan hurja määrä ahdistusta loppui, kun ei tarvitse miettiä miten miellyttää kymmeniä minut tuntevia ihmisiä kerralla. 

Olin vieläpä suht tykätty ja suosittu somessa, mitä en oikeassa elämässä koskaan ollut. Eli ihan harhaa koko touhu, koska sen jälkeen ei kukaan ole minua kaivannut. Parempi näin, niin keksiipä järkevämpää tekemistä elämälleen, vaikka sitten ihan yksin. Niinhän ihmiset ennen someakin joutuivat tekemään ja se oli paljon terveempää aikaa.

N47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi