Muita, joiden luona ei ikinä käydä kylässä?
Olen tosissani alkanut ihmetellä, missä on vika?
Perheenikään ei käy luonani kylässä!
Siis ikinä.
Välimatkaa on vanhempiin ja sisaruksille noin 30 km, minulla ei ole autoa.
Ymmärrän välimatkan, mutta yleensä minulle soitetaan tulenko käymään.
Ja oletetaan, että jään ainakin yhdeksi yöksi koska välimatka.
Kuitenkin paikkakunta jossa asun on täynnä sukulaisia/tuttavia joiden luona lapsuuden perheeni käy kylässä päivääkään samalla kun ovat asioilla tms.
Minun luonani ei käydä ikinä, ei vaikka olen koittanut pyydellä.
Samoin sukulaiset/tutut eivät käy luonani vaan minun oletetaan menevän heille kylään - vaikka asutaan samalla paikkakunnalla.
Asuntoni on siisti, ei eläimiä tms.
Mikä siinä on niin vastenmielistä, ettei minun luonani kukaan käy kylässä?
Onko muita, joilla samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Uudessa asunnossa asunut nyt vuoden ja kertaakaan kukaan ole ollut oven takana.,eipähän ovikello kulu...nytkin juhannusta tässä yksin sohvalla tv;tä katsoen..
Ei kai kukaan tule kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli taas niinpäin että kun lopetin sometilit, loppui nekin vähän yhteydenpidot. Jos et ole somessa, et ole olemassa.
Parempi niin, siellä oli vaan enimmäkseen negatiivista energiaa. M43
Totta puhut. Itsekin lähdin somesta jo kymmenisen vuotta sitten. Tiesin kyllä, että sitten loppuu se vähäkin yhteydenpito sukulaisiin ja "kavereihin", mutta se oli lopulta vain helpotus. Ihan hurja määrä ahdistusta loppui, kun ei tarvitse miettiä miten miellyttää kymmeniä minut tuntevia ihmisiä kerralla.
Olin vieläpä suht tykätty ja suosittu somessa, mitä en oikeassa elämässä koskaan ollut. Eli ihan harhaa koko touhu, koska sen jälkeen ei kukaan ole minua kaivannut. Parempi näin, niin keksiipä järkevämpää tekemistä elämälleen, vaikka sitten ihan yksin. Niinhän ihmiset ennen someakin joutuivat tekemään ja se oli paljon terveempää aikaa.
N47
Miksi ihmeessä mietit miellyttämistä? Tosi outoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama kokemus AP.
Enniten ihmettelen omaa Isääni ja jo kuolluttaa äitiäni jotka eivät eroni jälkeen ole käyneet kertaakaan luonani kylässä.
Muutin jo toiseen asuntoonkin eikä Isäni edes tiedä missä asun :D
Aiemmin välimatkaakin oli alle kilometri, nyt satoja, mutta tilanne silti ihan sama.
No en aio pyytää.
Ystävät käyvät harvoin. Yksi ystävä harmittaa kun olen parikin kertaa pyytänyt, mutta ei vain tule. Päätin että en kyläile hänen luonaan ennen kuin käy luonani. Sanoinkin tämän hänelle n vuosi sitten.
Toisaalta hyvä ettei kotonani jengi ramppaa, en kestäisi sitäkään :D
Vanhempasi ajattelevat ettet halua heidän tulevan kylään.
Ei nykyään kyläillä kuin ennen vanhaan, kutsuttaessa ehkä tulevat käymään. Minustakin kieltämättä on tullut laiska, otan kutsun vastaan mutta tod.näk. en mene.
Mulla oli aikoinaan kaveri, joka tuli harvoin vastavierailulle. Syy oli aina: kun sun luo on niin pitkä matka ( = alle 20 km). Aloin vähitellen kyllästyä ja totesin, että mulla on tasan yhtä pitkä matka sun luo. Sovittiin siinä sitten, että kun välimatka lakkaa tuottamasta ongelmia, niin ollaan yhteyksissä. Ei olla ikinä oltu, eikä olla.
Meillä käy ainoastaan mun isä. En kyllä haluakaan vieraita. Ystäviä voi nähdä kesällä ulkona ja talvella esim. kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
No sä vain et ole tarpeeksi kiinnostava tyyppi. Sua varmaan siedetään, mutta kukaan ei huomaa tai välitä vaikka puuttuisit.
Sulle on varmaan ennenkin sanottu, että olet sika, ja jos ei ole niin nyt sanotaan. Hyi saasta, mikä olio.
Kutsu kylään, että olisi kiva tavata ....
Täällä.
Ja haluankin niin.
16m2 oma piilopirtti.
- stadi
Mä en halua edes ketään kylään. Aikuisia lapsiani kutsun syömään ja juhlapäivinä kuten jouluna mun luo, mutta muuten en vaan enää jaksa vieraita.
Miksi et ap puhu asiasta vanhempiesi kanssa? Vai onko teillä muutenkin niin etäiset välit, ettei voi pyytää mitään? Ehkä se, ettette ole läheisiä, on sitten taustasyy, etteivät tule? En ymmärrä.
Uudessa asunnossa asunut nyt vuoden ja kertaakaan kukaan ole ollut oven takana.,eipähän ovikello kulu...nytkin juhannusta tässä yksin sohvalla tv;tä katsoen..