Miksi minulta kysytään onko minulla lapsia
Kommentit (110)
Kai se on joku yleinen small talk -aihe. Mistä se vastapuoli voisi tietää, onko sinulla/onko ollut miestä.
Kysytään minultakin välillä lapsista, nelikymppinen nainen kun olen. Vastaan vaan, että ei ole ja aihe vaihtuu, that's it.
Sanopa se. Jotkut kai pitää sitä tärkeänä asiana, jonka perusteella arvioivat toista ihmistä. Itse en halua jatkaa tutustumista tuon jälkeen.
Kelpaisit lapsellisena kysyjän tuttavapiiriin mutta et välttämättä lapsettomana
Mistä sitä voi ulospäin nähdä. Oletko perinteisissä piireissä esim. töissä? Onko tavallista, että ihmisillä on lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä voi ulospäin nähdä. Oletko perinteisissä piireissä esim. töissä? Onko tavallista, että ihmisillä on lapsia?
Mitä hiton väliä sillä on? Ainoa tilanne jossa mua kiinnostaisi onko jollain lapsia vai ei, ois treffit tositarkoituksella. Koska silloin se, onko toisella lapsia, ois mahdollisesti muhun tulevaisuudessa vaikuttava asia.
Mut näille jotka kyselee jollain vapaaopiston piurustustunnilla onko lapsia vai ei tekisi mieli haistatella.
Vierailija kirjoitti:
Se on täysin normaali kysymys.
Ei ole, vaan suurimmassa osassa tilanteita epäolennainen ja asiaton. Yksityiselämään kuuluva asia.
Onko sulla ap lapsia?
Jos ei ole niin tehdäänkö pari lasta?
Olen lapseton iksinkkumies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hiton väliä sillä on? Ainoa tilanne jossa mua kiinnostaisi onko jollain lapsia vai ei, ois treffit tositarkoituksella. Koska silloin se, onko toisella lapsia, ois mahdollisesti muhun tulevaisuudessa vaikuttava asia.
Mut näille jotka kyselee jollain vapaaopiston piurustustunnilla onko lapsia vai ei tekisi mieli haistatella.
Piurustustunnilla voi joutuakin haistattelemaan.
Ihan normaalia jutun juurta eikä minusta eroa esim. siitä että kysytään vaikka mistä päin on kotoisin. Lapsettomilla ihmisillä tuntuu pyörivän ne lapset elämän keskiössä korostetun negatiivisesti oli se sitten tahatonta lapsettomuutta tai valittua.
Kysy niiltä kysyjiltä miksi kysyvät, mitä se heille kuuluu ja miksi ihmeessä haluavat tietää?
Käyn usein vaunuilla veljenvauvani kanssa lenkillä. Moni ihminen tullut kyselemään kaikenlaista olettaen, että olen vauvan äiti😅. Vanhempi pariskunta myös ihasteli,kuinka on ihanaa nähdä iloinen äiti vauvansa kanssa ( juttelen paljon vauvalle)
Siskontytärtäni luultiin siskokseni. Ikäeroa meillä 23 vuotta. Oltiin winter openissa ja hämärän salin valot huijasivat edukseni naamaani..
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia jutun juurta eikä minusta eroa esim. siitä että kysytään vaikka mistä päin on kotoisin. Lapsettomilla ihmisillä tuntuu pyörivän ne lapset elämän keskiössä korostetun negatiivisesti oli se sitten tahatonta lapsettomuutta tai valittua.
No varmaan sullakin olisi, jos vuosikymmeniä sulle esitettäisiin aina joku sun elämän kannalta merkityksetön asia.
Esim.aina kysyttäisiin oletko SDP:n jäsen /oletko käynyt Burmassa /onko sinulla undulaatti.
Voisi alkaa suakin tympiä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset kertoo siitä että osaa ottaa toisetkin huomioon. Lapsettomat yleensä niin itsekkäitä.
Tai sitten lapsettomilla jokin periytyvä sairaus ja eivät halua siksi lisääntyä. Tai oma lapsuus ei niin auvoista, väkivaltaa,
ja siksi ei halua lapsia, koska traumat
Kyllä minusta tuo onko toisella lapsia on parempi aihe, kuin viime aikainen sää. Mutta samapa se on, kysyi mitä vaan miten vaan, joku mielensä pahoittaa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta tuo onko toisella lapsia on parempi aihe, kuin viime aikainen sää. Mutta samapa se on, kysyi mitä vaan miten vaan, joku mielensä pahoittaa kuitenkin.
Sää on neutraalimpi ja siten parempi aihe.
Olen lapseton mutta en pahoita mieltäni näistä kysymyksistä. Vaikka en pahoita mieltä, moni aiheeseen liittyvä kysymys tai tapa esittää niitä on äärimmäisen tökerö.
Koen sen uteluna ja tökerönä. Jokaisen yksityisasia tuollainen, tänä vuonna moni jo udellut tuota itseltäni.
Kysyjä määrittelee sillä ihmisen arvoa yhteiskunnalle. Tunnen tämmöisen ihmisen. Pitää lapsettomia itseään alempiarvoisena. Ei kai kukaan muuten sillä tiedolla mitään tee.
?