IS:n tiedot: PS haluaa Säätytalolla lopettaa kehitysavun kokonaan ja RKP haluaa lisätä kehitysapua
PS:n mukaan kehitysapua voitaisiin maksaa vasta sitten, jos valtio ei ota lainkaan velkaa.
Tuossa voi olla vähän neuvottelemista..
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei varmasti tule ensimmäinen kehitysyhteistyön lopettava länsimaa. Ääriopikeistolaisuudella on rajansa. Ja nämä ensin Suomi kuntoon huutelut on typeriä. Sellaista aikaa, että rahaa on, ei tule koskaan
Ei ole koskaan ollut eikä tule.
Kuinka niin? Juurihan edellisissä hallituneuvoitteluissa todettiin: "Rahaa on". Mutta nytpä ei enää ole, kiitos edellisen hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat sekä itsekkäitä että tyhmiä. Paras tapa vähentää maahanmuuttoa on parantaa elämän edellytyksiä lähtömaissa.
Tuota ylevää ajatusta saattaa häiritä ihan aiheellinen epäilys, että meneekö se kehitysapu elämän parantamiseen.
Toki kehitysapu parantaa monenkin elämää: se on Suomessa ja EU:ssa yksi bisnesala, joka työllistää ihmisiä, esimerkiksi Jutta Urpilaisen ei sangen vaatimattomalla palkalla, ja kohdemaissa mahdollistaa korruption ja rahojen siirtämisen johtotyyppien omiin taskuihin.
Itse aina mietin että kuinka paljon kaikesta apurahasta menee oikeasti kehittävään tarkoitukseen. :/ Olen muuttunut kyyniseksi vuosien myötä...
"Kehitysapu" on laaja käsite muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suuri osa suomalaisista haluaa mielumin lähettää verorahamme ulkomaille, sen sijaan että ne käytettäisiin meidän suomalaisten hyvinvointiin!
Ainakin mitä itse olen uutisia seurannut niin rahaa tarvittaisiin kotimaassa aika moneen kohteeseen. Mutta nämä Anna-majat ja muut demarit haluaa näköjään mielummin lähettää ne ulkomaille! Käsittämätöntä. Herätkää todellisuuteen! Hätä on nykyään täällä suomessa!
Kaikkein hulluinta tässä on se ettei meillä ole edes sitä rahaa, vaan valtio ottaa velkaa ja lähettää tämän velkarahan vastikkeetta ulkomaille. Käsittämätöntä, järkyttää ja mielestäni äärimmäisen typerää!
Ei euroakaan suomen rajojen ulkopuolelle, ellei meillä ole oikeasti siihen varaa. Lähettäköön ne rahansa ulkomaille jotka niin haluavat tehdä!
Ymmärtänet, että kansainväliset sopimukset velvoittavat meitä ja meidän on hoidettava oma osuutemme. Maailmaa on Härmän ulkopuolellakin. Tuo öyhötyksesi on pelkkää fantasiaa.
Luettele sopimukset mistä irrottautuminen hallituksen päätöksellä ei ole mahdollista.
Itseasiassa täällä ei hallitus tee yhtään mitään , ei irtaudu sopimuksista eikä sitoudu uusiin, ilman eduskunnan enemmistön päätöstä. Toistaiseksi ei näytä enemmistöhallitusta pukkaavan.
En äänestänyt persuja, mutta kieltämättä persuja tarvitaan, kun ei muut puolueet näe järkeä ja totuutta.
Jos näkisivät järkeä suomalaisten asioissa ei olisi persuja. Sama ympäristöasioissa aikoinaan.
Syntyi vihreät. Ja muut puolueet ymmärsi ottaa ympäristöpolitiikan osaksi realismia. Nyt kalat ei tukehdu enää omaan veteensä ja puissa on enemmän myaliinisia bioversiteettejä.
Persuissa on järkeä, koska sanovat ääneen asiat.
Kehitysapua voisi tarjota käytännönläheisesti perustamalla orjatyöpaikkoja alueelle.
Meillähän on paljon ahneita yrittäjiä jotka tahtovat riistää ihmisiä, niin menköön paikan päälle tarjoamaan kehitysapua ja riistotyötä. Vastalahjaksi voisi verottaa näitä paukapäitä kovempaa ja kovempaa.
Budjettivaje on about 10 mrd €/vuosi, valtiolla velkaa yli 140 mrd ja RKP haluaa LISÄTÄ TURHIA MENOJA?
W T F?
Vierailija kirjoitti:
Jos RKP tulisi vähän vastaan persuja ja vastaavasti persut RKP:tä niin tämä tarkoittaisi kehitysavusta leikkaamista, mutta ei lopettamista kokonaan. PS puolueen kannattaisi laittaa fokus EU:n politiikkaan, missä puolustettaisiin suomalaisten etua eikä lähdetä enää uusiin elvytyspaketteihin mukaan. Muut puolueet ovat aika hampaattomia EU:ssa, joten PS antaisi suomalaisille paremmat neuvotteluasemat, kun kansallinen etu pidetään mukana EU:n pöydissä eikä mennä kaikessa eu-eliitin ehdoilla. Toivottavasti PS ei nyt tee liian suurta kynnyskysymystä esim kehitysavusta tai muuten ei saada mitään läpi. Itse en kuitenkaan usko että PS voisi kasvaa enää oppositossa jos nyt jää ulos hallitusvastuusta.
Persut ei saa neuvoteltua itseään edes hallitukseen, puhumattakaan että saisi EUssa mitään aikaiseksi. xD
Mielestäni kehitysavun voisi nostaa vaikka viisinkertaiseksi jos sillä oikeasti saataisiin pysyvästi hyvää aikaan. Ei valitettavasti kuitenkaan vaikuta siltä että ainakaan toistaiseksi kaikilla kehitysapuun vuosien varrella laittamillamme miljardeilla olisi kauheasti ongelmia ratkaistu.
Olen melkein varma että nykyiset kehitysavun tuomat asiat pystyttäisiin ylläpitämään vaikka avusta leikattaisiin. Olen myös melkein varma että tällä leikatullakin avulla voitaisiin saada enemmän aikaan kuin nyt jos rahan käyttöä paremmin kontrolloitaisiin. Mielestäni lähes ainoa asia esimerkiksi Afrikassa mihin näitä kehitysapuvaroja tulisi käyttää on koulutus ja terveydenhuolto. Infrastruktuuria ei pidä rakentaa vaan näitä ihmisiä pitää opettaa rakentamaan sitä itse.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kompromissi on silloin lähteä vähentämään kehitysapua mutta ei kokonaan lopettamaan.
Auttaa voi muutenkin kuin lappamalla rahaa tai tarjoamalla sosiaalisia etuuksia. Halvemmalla voidaan tarjota vaikka jotain kursseja etänä jolloin sieltä voivat valkata ketkä rakentavat maata kuntoon suomalaisella osaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat sekä itsekkäitä että tyhmiä. Paras tapa vähentää maahanmuuttoa on parantaa elämän edellytyksiä lähtömaissa.
Tuota ylevää ajatusta saattaa häiritä ihan aiheellinen epäilys, että meneekö se kehitysapu elämän parantamiseen.
Toki kehitysapu parantaa monenkin elämää: se on Suomessa ja EU:ssa yksi bisnesala, joka työllistää ihmisiä, esimerkiksi Jutta Urpilaisen ei sangen vaatimattomalla palkalla, ja kohdemaissa mahdollistaa korruption ja rahojen siirtämisen johtotyyppien omiin taskuihin.
Itse aina mietin että kuinka paljon kaikesta apurahasta menee oikeasti kehittävään tarkoitukseen. :/ Olen muuttunut kyyniseksi vuosien myötä...
Kultarantakeskusteluissa mainittiin taannoin, että EU ja EU-maat yhteensä antavat Afrikkaan noin 50 miljardia eli 50 000 miljoonaa kehitysapua vuodessa. Vuodesta 2000 alkaen summa lienee siis ollut yhteensä noin 1000 miljardia eli 1 biljoona. Ei ole halpaa tämä valkoisen miehen ikuinen taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suuri osa suomalaisista haluaa mielumin lähettää verorahamme ulkomaille, sen sijaan että ne käytettäisiin meidän suomalaisten hyvinvointiin!
Ainakin mitä itse olen uutisia seurannut niin rahaa tarvittaisiin kotimaassa aika moneen kohteeseen. Mutta nämä Anna-majat ja muut demarit haluaa näköjään mielummin lähettää ne ulkomaille! Käsittämätöntä. Herätkää todellisuuteen! Hätä on nykyään täällä suomessa!
Kaikkein hulluinta tässä on se ettei meillä ole edes sitä rahaa, vaan valtio ottaa velkaa ja lähettää tämän velkarahan vastikkeetta ulkomaille. Käsittämätöntä, järkyttää ja mielestäni äärimmäisen typerää!
Ei euroakaan suomen rajojen ulkopuolelle, ellei meillä ole oikeasti siihen varaa. Lähettäköön ne rahansa ulkomaille jotka niin haluavat tehdä!
Johtuu siitä, että me emme ole yksin maailmassa irrallaan muista. Ja meillä.on asiat hyvin. Suomessa ei ole sen suurempaa hätää kuin on ihan aina ollut. Muistatko yhtään hallitusta, ettei olisi säästetty ja jaettu niukkuutta.
Marinin hallitus jakoi rahaa mistään säästämättä.
Velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtänet, että kansainväliset sopimukset velvoittavat meitä ja meidän on hoidettava oma osuutemme. Maailmaa on Härmän ulkopuolellakin. Tuo öyhötyksesi on pelkkää fantasiaa.
Luettele sopimukset mistä irrottautuminen hallituksen päätöksellä ei ole mahdollista.
Itseasiassa täällä ei hallitus tee yhtään mitään , ei irtaudu sopimuksista eikä sitoudu uusiin, ilman eduskunnan enemmistön päätöstä. Toistaiseksi ei näytä enemmistöhallitusta pukkaavan.
Kyllä se sieltä vielä tulee kunhan persut pysyy jämäköinä.
Verokorttiin kohta, johon jokainen voi merkitä kuinka monta prosenttia nettotuloistaan haluaa antaa kehitysapuun. Oletusarvo 0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos RKP tulisi vähän vastaan persuja ja vastaavasti persut RKP:tä niin tämä tarkoittaisi kehitysavusta leikkaamista, mutta ei lopettamista kokonaan. PS puolueen kannattaisi laittaa fokus EU:n politiikkaan, missä puolustettaisiin suomalaisten etua eikä lähdetä enää uusiin elvytyspaketteihin mukaan. Muut puolueet ovat aika hampaattomia EU:ssa, joten PS antaisi suomalaisille paremmat neuvotteluasemat, kun kansallinen etu pidetään mukana EU:n pöydissä eikä mennä kaikessa eu-eliitin ehdoilla. Toivottavasti PS ei nyt tee liian suurta kynnyskysymystä esim kehitysavusta tai muuten ei saada mitään läpi. Itse en kuitenkaan usko että PS voisi kasvaa enää oppositossa jos nyt jää ulos hallitusvastuusta.
Persut ei saa neuvoteltua itseään edes hallitukseen, puhumattakaan että saisi EUssa mitään aikaiseksi. xD
Persuja äänestettiin näiden aiheiden vuoksi, joten tottakai he silloin ajavat näitä aiheita EU:ssa. Sinulta taasen puuttuivat argumentit ihan tyystin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpatyövoiman rahtaaminen tänne poikki. Kotimaisille töitä.
Eihän näitä kotimaisia laiskureita saa töihin kirveelläkään, joten työväki on saatava. muualta
Tarvitaan minimipalkkalaki. 15e tunti.
Tai perustulo kaikille suomalaisille työikäisille ihmisille!
Ei muille.
Ne joilla on virka ja turvatyöpaikka, eivät tarvitse mitään perustuloa.
Meillä on pätkätyöläisyys johtanut eriarvoisuuteen. On kahden väen työntekijöitä.
Sitä jota kohdellaan kuin roskaa ja eliitti turvatyöpaikkoineen ja palkallisine lomineen.
Pätkätyöläisille PERUStulo. Ja heti!
Onko tämä selvä?=
Vierailija kirjoitti:
Suomesta ei varmasti tule ensimmäinen kehitysyhteistyön lopettava länsimaa. Ääriopikeistolaisuudella on rajansa. Ja nämä ensin Suomi kuntoon huutelut on typeriä. Sellaista aikaa, että rahaa on, ei tule koskaan
Ei ole koskaan ollut eikä tule.
Totta. Mielummin miljardi afrikkaan kuin vanhusten hoitoon! Sannan jälkeen kuolevilta lähti mahdollisuus suihkuunkin. Kyllä tuolta voidaan vielä yksi miljardi nipistää afrikan hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Listaa nyt hyvä ihminen ne kansainväliset sopimukset, mitkä estää tekemästä yhtään mitään, tuon hokemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitään. Esteinä ovat ainakin ihmisoikeudet, perustuslaki, EU, kansainväliset sopimukset, moraali, empatia, maine, lehdistönvapaus ja tietenkin oikeisiin johtopäätöksiin päätynyt tutkimus. Jopa Purra tietää tämän.
Lehdistövapaus on huono asia
Putinin ja Orbánin oppikirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Verokorttiin kohta, johon jokainen voi merkitä kuinka monta prosenttia nettotuloistaan haluaa antaa kehitysapuun. Oletusarvo 0.
Eiköhän jokainen voi lahjoittaa suoraan järjestöille jos haluaa.