Maisterihaku 2023 tulokset
Kommentit (426)
Päättelettekö koodista noita asioita vai onko joillekin tullut palkkien lisäksi nyt jo uutta tietoa?
Minäkin oon pettynyt itseni ja kaikkien heidän puolesta joiden motivaatio ja halu olisi korkealla, parhaansa tehneet motivaatiokirjeen ja tehtävien osalta mut paikka ei vaan aukea. En ymmärräkään siksi juuri millä tavalla tuota motivaatiokirjettä arvioidaan. Joskus tuntuu kohtuuttomalta valintatulokset.
Vierailija kirjoitti:
Oottekohan nyt vähän etuajassa tekemässä tällaisia tulkintoja..? Kyllähän sieltä koodista voi kaikenlaista poimia, mutta itse odottaisin tuloksia.
Ainakin ns. palkkiteoria on aika varma, eli jos ei alempien hakukohteiden tulokset poistu kun ylempiin ilmestyy palkit, niin ylempiin ei ole silloin päässyt. Toki soisin teorian olevan tällä kertaa väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oottekohan nyt vähän etuajassa tekemässä tällaisia tulkintoja..? Kyllähän sieltä koodista voi kaikenlaista poimia, mutta itse odottaisin tuloksia.
Ainakin ns. palkkiteoria on aika varma, eli jos ei alempien hakukohteiden tulokset poistu kun ylempiin ilmestyy palkit, niin ylempiin ei ole silloin päässyt. Toki soisin teorian olevan tällä kertaa väärässä.
Poistuuko ne tässä tapauksessa vaikka olisi päässyt alempiinkin?
Jos jollekin on tullut ensimmäisen hakukohteen tulokset aina viimeisenä, ehkä vaan on haluttu hakukohde. Eli muutkin ovat hakeneet samaan ja on paljon hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistuuko ne tässä tapauksessa vaikka olisi päässyt alempiinkin?
Kyllä minulla on ainakin poistunut alempien kohteiden hyväksynnät sekä tulokset jos olen saanut ylempää hyväksynnän.
Kyllä tää melko hirveetä on, jos käy niin että jättävät tän homman roikkumaan juhannuksen yli kaikkialla missä palkit siellä möllöttää nyt tyhjinä. -Yks HY-valtsikkastressierkki
Vierailija kirjoitti:
Nyyyh katoin tuolta lähdekoodista ja kaikki tän vuoden hakukohteet ei-hyväksytty 😭😭😭😭
Tarkoitatko sitä kun laittaa F12 ja selaa hirellä sivun eri elementtejä koodissa? Hain 1. HY sekä 2. ÅA ja kummankin hakutoiveen kohdalla luki hakutoive--ei-hyvaksytty. Sitten sain virallisen hyväksynnän ÅA:han ja nyt sen kohdalla lukee hakutoive--hyvaksytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyyyh katoin tuolta lähdekoodista ja kaikki tän vuoden hakukohteet ei-hyväksytty 😭😭😭😭
Tarkoitatko sitä kun laittaa F12 ja selaa hirellä sivun eri elementtejä koodissa? Hain 1. HY sekä 2. ÅA ja kummankin hakutoiveen kohdalla luki hakutoive--ei-hyvaksytty. Sitten sain virallisen hyväksynnän ÅA:han ja nyt sen kohdalla lukee hakutoive--hyvaksytty.
No tämä toisi kyllä hiukan toivoa, että se ei-hyvaksytty voi siis muuttua hyvaksytty.
Mutta mitenhän on tuon palkkiteorian laita, pitäisikö niiden alempien kohteiden tulokset hävitä heti kun palkit ilmestyy, vai voiko ne hävitä myöhemmin?
Nimim. "Einari Epätoivo"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tutkin myös omia hakukohteitani tuon lähdekoodin kautta ja tulin siihen lopputulokseen, että siinä lukee ei-hyväksytty aina ellei se hakutoive nimenomaan ole hyväksytty. Eli se ei-hyväksytty ei oikeastaan kerro yhtään mitään.
Ytm Tampereella edelleen vaan palkit. En ymmärtänyt tota palkkiteoriaa? Miten se siis menisi? :D
Mullekkin tuli Tampereelta DI-alalta tieto, ettei valittu. Onneks Oulusta tärppäs ja sinne vie tieni syksyllä. Toivottavasti teillä muilla haku meni mieluisin tuloksin!:)
Mä oon hakenut Jyväskylään terveyskasvatukseen ja ei ole palkkeja näkyvillä. Hain toisena Ouluun hoitotieteeseen, sinne varasijalla 17. Jännittää aivan järkyttävän pirusti.
Vierailija kirjoitti:
Ytm Tampereella edelleen vaan palkit. En ymmärtänyt tota palkkiteoriaa? Miten se siis menisi? :D
Jos olet hakenut useampaan kohteeseen kuin yhteen, ja olet saanut varasijan johonkin alempaan kohteeseen se katoaa, jos tulet valituksi ylempään siinä vaiheessa kun sen ylemmän hakukohteen Lisätiedot-palkki ilmestyy näkyviin, vaikkei varsinaiset tulokset vielä näykään. Tuosta alemman varasijapaikan katoamisesta voi siis MELKO luotettavasti päätellä, että on pääsemässä ylempään hakukohteeseen.
Oletko siis saanut jo tulokset, vai tulkitsetko koodeja? Odota ihan rauhassa tuloksia, vielä on vaikka kuinka paljon tuloksia kokonaan tulematta. Tilanne voi vielä elää.
Ymmärrän harmituksesi, mutta älä luovuta kerrasta, ellet ihan oikeasti ole varma että se on sinulle parhaaksi. Muista myös se, että vaikka et tulisi valituksi, se ei automaattisesti tarkoita että sinä olisit huono tai että taitosi ei riittäisi. Kilpailu on todella kovaa, paljon hyviä hakijoita jää ilman paikkaa.
Toivotan sinulle joka tapauksessa tsemppiä!