Maisterihaku 2023 tulokset
Haitko maisteriahaussa? Joko olet saanut tulokset?
Kommentit (426)
Yliopistojen aloituspaikkoja on vielä noin 10000 täyttämättä (aloituspaikat 27k, valitut opiskelijat 17k). Helsingin yliopistossa yli 2000 aloituspaikkaa täyttämättä vielä eli siellä varmaan menee eniten aikaa. Turun, Tampereen, Jyväskylän ja Itä-Suomen yliopistoissa myös yli 1000 aloituspaikkaa täyttämättä.
Ja uusi palkiton aamu valkeni. Luotto siihen et tulokset tulisi tänään kuten Tampereelle aikaisempina vuosina on tullut, tuntuu heikolta.
Vierailija kirjoitti:
Ja uusi palkiton aamu valkeni. Luotto siihen et tulokset tulisi tänään kuten Tampereelle aikaisempina vuosina on tullut, tuntuu heikolta.
Palkiton aamu HY:n valtsikassakin. Tosin ei näköjään ole odotettavissakaan tuloksia ennen ensi viikon puoliväliä, jos vanhat merkit paikkansa pitää.
Omalla kohdalla tämä vuosi on "kaikki tai ei mitään". Aikuiskoulutustuki lopetetaan ilmeisesti ens vuoden elokuussa, niin siihen loppuu omat mahdollisuudet hakea uudestaan, jos nyt ei tärppää. Ns. "Ei mitään paineita". - Yks HY-Valtsikka
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla tämä vuosi on "kaikki tai ei mitään". Aikuiskoulutustuki lopetetaan ilmeisesti ens vuoden elokuussa, niin siihen loppuu omat mahdollisuudet hakea uudestaan, jos nyt ei tärppää. Ns. "Ei mitään paineita". - Yks HY-Valtsikka
Kieltämättä tämän hallituksen linjaukset pisti miettimään onko sittenkään mahdollista hakea ensi vuonna uudestaan jos/kun nyt ei pääse. Itse en aikuiskoulutustukea saa, mutta asumistuki olisi opiskelukuukausille kullan arvoinen ja ilman sitä taitaisi opinnot käydä liian kalliiksi, niin suuri haave kuin onkin 😞
HY valtsikan palkit tulleet!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä tämän hallituksen linjaukset pisti miettimään onko sittenkään mahdollista hakea ensi vuonna uudestaan jos/kun nyt ei pääse. Itse en aikuiskoulutustukea saa, mutta asumistuki olisi opiskelukuukausille kullan arvoinen ja ilman sitä taitaisi opinnot käydä liian kalliiksi, niin suuri haave kuin onkin 😞
Miksi et saisi asumistukea? Onko sinulla liikaa säästöjä/omaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
HY valtsikan palkit tulleet!!!!
Helsingin yliopistosta ei mitään tuloksia vielä.
Joku täällä mietti, että kuka tarkistaa hakemukset ja motivaatiokirjeet. Olen niin ymmärtänyt, että ainakin joissakin opinto-ohjelmissa Helsingin yliopistossa sen tekee ohjelman opettajat :) ja se on kiva tietää.. olen myös kuullut, että jossain muualla opiskelijat tarkistavat kandivaiheen pääsykokeita (en tiedä, voiko olla totta - esim. kesätyönä tai osana jotain työelämäopintoja). Varmaan on helppo tarkistaa, jos kyseessä on testi, jossa pitää valita oikeat vastaukset. Mutta jos kyseessä on esim. essee - en luottaisi muihin opiskelijoihin, koska nekin ovat vasta opiskelemassa eikä välttämättä pysty samalla tavalla näkemään syviä ajatuksia tai mielenkiintoisia näkökulmia, kuin oikea proffa :)
Tampere, laskis ja johtaminen palkit tullut. Eli tulisko tänään/huomenna tulokset:)
Hermoja raastavaaXD
Eilen tuli Tre ykt osalle aloista palkit, mut onkohan tulosten julkaisu kiinni muiden tulosten julkasusta? Googlen mukaan palkit meinaa et ne tulokset on jo syötetty sinne järjestelmään ja et ne tekee siellä sit jotain pisteytystä ja niitä valintoja (joltain keskustelupalstalta luettua).
Ykt maistereissa ei käytössä varasijoja, nii tuntuis toisaalta loogiselta et ei julkaista tuloksia ennen ku tiedetään onko ne parhaat hakijat päässy muualle? Mun hakukohteeseen ei tainnu olla yhtään ensisijaista hakijaa nii muutenhan vois käydä niin et kaikki valitut pääsee ylempiin kohteisiin ja ne paikat jää tyhjäks ku ei voida ottaa enää jonosta seuraavia. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Tampereen palkit tulleet!
Oli tarkotus vastata siis tähän
Vierailija kirjoitti:
Missä palkit näkyy?
Yhteiskuntatutkimuksen (Tampere), näkyvät opiskelijavalinta kesken vieressä ilmestyttyään.
Hurjasti tsemppiä odotukseen!
Itse hain jo ensimmäisessä yhteishaussa kansainväliseen maisteriin turussa. Kova odotus ja jännitys oli tammikuusta maaliskuulle. Tuloksena hylsy ja sydän tipahti.
Opintopolku näytti tuloksena nollaa pistettä, ja mietin onko se binäärinen: ykkösellä sisään ja nollalla hylsy. Päädyin kuitenkin kysymään hakupisteitäni laitokselta ja sieltä kerrottiin että jäin 2 pisteen päähän. Samalla sain tiedon pisteiden jakautumisesta ( mm. aiemmat opinnot, motivaatiokirje ja haettavan alan opinnot). En ollut saanut yhtään pistettä alan opinnoista, joten tein uudelleen käsittelypyynnön. Se hyväksyttiin, sain 4 hakupistettä lisää ja opiskelupaikan!
tl:dr Olkaa tarkkoina pisteidenne kanssa, tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Hurjasti tsemppiä odotukseen!
Itse hain jo ensimmäisessä yhteishaussa kansainväliseen maisteriin turussa. Kova odotus ja jännitys oli tammikuusta maaliskuulle. Tuloksena hylsy ja sydän tipahti.
Opintopolku näytti tuloksena nollaa pistettä, ja mietin onko se binäärinen: ykkösellä sisään ja nollalla hylsy. Päädyin kuitenkin kysymään hakupisteitäni laitokselta ja sieltä kerrottiin että jäin 2 pisteen päähän. Samalla sain tiedon pisteiden jakautumisesta ( mm. aiemmat opinnot, motivaatiokirje ja haettavan alan opinnot). En ollut saanut yhtään pistettä alan opinnoista, joten tein uudelleen käsittelypyynnön. Se hyväksyttiin, sain 4 hakupistettä lisää ja opiskelupaikan!
tl:dr Olkaa tarkkoina pisteidenne kanssa, tsemppiä!
Ohhoh, miten voi olla noin huolimatonta hakemusten käsittely, vaikka siihen käytetään niin tuhottoman pitkä aika :o Aion itsekin ilmanmuuta pyytää pistetietoni, jotta tiedän kannattaako hakea uudestaan. Onnea sinulle opiskelupaikasta!
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli Tre ykt osalle aloista palkit, mut onkohan tulosten julkaisu kiinni muiden tulosten julkasusta? Googlen mukaan palkit meinaa et ne tulokset on jo syötetty sinne järjestelmään ja et ne tekee siellä sit jotain pisteytystä ja niitä valintoja (joltain keskustelupalstalta luettua).
Ykt maistereissa ei käytössä varasijoja, nii tuntuis toisaalta loogiselta et ei julkaista tuloksia ennen ku tiedetään onko ne parhaat hakijat päässy muualle? Mun hakukohteeseen ei tainnu olla yhtään ensisijaista hakijaa nii muutenhan vois käydä niin et kaikki valitut pääsee ylempiin kohteisiin ja ne paikat jää tyhjäks ku ei voida ottaa enää jonosta seuraavia. 🤔
Näin se näyttäisi olevan. koodista katsottuna odottaa jonontilaa, eli tulokset tulevat näkyviin vasta kun kaikki haussa olleet paikat on ne ilmoittanut ja järjestelmä laskee mikä paikka menee tarjontaan.
Eli jos on hakenut 6 paikkaan tarvitsee myös ne alimmat haut olla syötetty ennekuin ylemmät näkyy. ja minulla siis tampere ylimpänä niin näkyy vain palkit ja vaasasta ei ole vielä tietoa tullut joten niitä sitten odotellaan vielä.
29.6. sanottiin Jodelissa.