Hyviä kirppishintoja tänään - kulahtanut huivi 18 e
Menee vitsi puolelle joillakin tämä hinnoittelu, mutta monet paikat on joppareiden.
Jotka myyvät ylihintaan mutta ei mene kaupaksi.
Kommentit (154)
Pojalle katteltiin polkupyörää niin 300€ oli semmoinen varmaan yli 20 vuotta vanha kuwahara maastopyörä sillä hinnalla saa jo melkein uuden.Ihan poskettomia hintoja ihmiset laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti korkeat hinnat kannattavat? Jos kukaan ei osta, niin silloin hinnatkin laskevat? Eikös se ole ihan yksinkertaista markkinataloutta?
Osaan arvoida käytetyn tuotteen todellisen hinnan ja miksi kauppoja syntyy tosi harvoin, sillä mieluummin ostan sitten uuden. Kirppiksen ideahan pitäisi edelleenkin olla eroon vanhasta tavarasta kuin pelleillä voiton tavoittelulla.
Mitähän niille kirppisten tavarakasoille tapahtuu, jos kukaan ei ostakaan ja pitäisi taas raahata ne pois?
Yhtä tuotetta on yleensä myynnissä vain yksi kappale, joten ei tarvita kun yksi tollo joka maksaa ylihinnan, ja erä on myyty loppuun. Houkuttelee varmasti pyytämään maksimihintaa, mutta järkevämmällä hinnoittelulla tavara oikeasti kiertäisi, eikä vaatisi kuukausien myyntiaikaa.
Naapuri yritti myydä Huonekalumestaan huonekaluja, mutta eivät kelvanneet. Juuri samoista tuotteista pyytävät kuitenkin satoja euroja, mutta euroakaan eivät olisi maksaneet!
Eikö olisi järkevämpää laskea hintoja, niin tavara kiertäisi, eikä tarvitsi kieltäytyä ottamasta tavaraa vastaan? Nyt nämä naapurin huonekalutkin päätyivät saunan kiukaaseen!
Luulisi, että 2 tuotetta 50% "alennuksella" olisi helpompi myydä kuin yksi sikakallis. Mutta näyttää kiinnostavan vain sen huippuhinnan tavoittelu. En keksi muuta syytä kuin laiskuus, pääsee vähemmällä kantamisella.
Naapurin huonekalutkin olisi tarvinnut kantaa vain sisälle liikkeeseen, kun hän itse vei ne peräkärryllä arvioitavaksi. Varmasti joutuvat paljosta kieltäytymään, kun ei kiinnosta myydä siihen hintaan, että tavara kiertäisi.
Olen entinen himokirppistelijä joka osti kaiken sieltä jo ennen kuin ne tulivat muotiin. Olen myös aina ollut kierrättäjä ja lajittelija. Nykyään laitan omat tavarani suoraan roskiin(lajitellen toki) kun ei niitä kukaan halua ostaa, enkä ala ilmaiseksi näkemään sitä vaivaa kun on minulle helpompaa laittaa roskiin. Kalliilla en ole myynyt ikinä mitään, vaan hinnat ovat halvemmat aina kuin muilla vastaavilla tuotteilla. Tutuille ja läheisille tarjoan toki ilmaiseksi ensin, mutta jos he eivät halua, niin roskiin menevät.
Vierailija kirjoitti:
Pojalle katteltiin polkupyörää niin 300€ oli semmoinen varmaan yli 20 vuotta vanha kuwahara maastopyörä sillä hinnalla saa jo melkein uuden.Ihan poskettomia hintoja ihmiset laittaa.
Ja on muuten ihan paska halpis merkki, jota on joskus saanut uutena satasella.
Sama huomattu. Menkää katsoon nettikirppiksiä. Hinnat ja valikoima paljon paremmat. Esim Sellpy.fi löytyy vaikka mitä kaikkia kokoja, ja hinnat on vähintäänkin kohtuulliset. Itse päivitin vaatekaapin pikkurahalla.
Itse katselin Ralph Fiennesin dvd:tä. Toiset pyytää samasta leffasta pari euroa ja toiset 30 euroa. Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä useampi taitaa olla sellainen, että ostaa vähän ja harkiten. Tällöin hinta ei niin ole kynnyskysymys eikä se, onko tuote uusi vai käytetty. On vanhentunut ajatus, että kaikki menee kaupaksi, kun vain halvalla myy.
Toisaalta kirrpispaikkojen vuokrat ovat nykyään ihan älyttömiä, joten kaikkea ei vain voi eurolla myydä.Ja jos laittaa tavarat liian halvalla myyntiin, niin jobbari ostaa tavarat myyntiin omaan pöytäänsä tuplahinnalla.
Yhdellä kirpparilla uusia pöytiä laitetaan maanantaisin, heti kun kirppis aukeaa, jobbari, joka on vanhempi naishenkilö, käy kaikki pöydät lävitse ja kerää niistä halvat tavarat ostoskoreihinsa ja hinnoittelee ne kaksi tai usemman kerran kalleimmiksi ja laittaa ne omalle pöydälleen esille myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhä useampi taitaa olla sellainen, että ostaa vähän ja harkiten. Tällöin hinta ei niin ole kynnyskysymys eikä se, onko tuote uusi vai käytetty. On vanhentunut ajatus, että kaikki menee kaupaksi, kun vain halvalla myy.
Toisaalta kirrpispaikkojen vuokrat ovat nykyään ihan älyttömiä, joten kaikkea ei vain voi eurolla myydä.Ja jos laittaa tavarat liian halvalla myyntiin, niin jobbari ostaa tavarat myyntiin omaan pöytäänsä tuplahinnalla.
Yhdellä kirpparilla uusia pöytiä laitetaan maanantaisin, heti kun kirppis aukeaa, jobbari, joka on vanhempi naishenkilö, käy kaikki pöydät lävitse ja kerää niistä halvat tavarat ostoskoreihinsa ja hinnoittelee ne kaksi tai usemman kerran kalleimmiksi ja laittaa ne omalle pöydälleen esille myyntiin.
Ja varmasti maksaa myös verot voitostaan😉
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksikin pyörää jotka ovat jouten. En kuitenkaan viitsi myydä koska pyörästä voisi pyytää korkeintaan satasen, ja vielä ei ole niin pienelle rahalle ollut tarvetta. Jotta noista voisi pyytää 100€/kpl, pitäisi ne pestä ja korjata, eli vaihtaa rengasta sun muuta, joten ei jaksa nähdä vaivaa jonkun kusisen satasen eteen. Isompi käyttöarvo niillä on itselle muutaman kerran vuodessa kun joku tulee vierailulle ja voi antaa pyörän käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksikin pyörää jotka ovat jouten. En kuitenkaan viitsi myydä koska pyörästä voisi pyytää korkeintaan satasen, ja vielä ei ole niin pienelle rahalle ollut tarvetta. Jotta noista voisi pyytää 100€/kpl, pitäisi ne pestä ja korjata, eli vaihtaa rengasta sun muuta, joten ei jaksa nähdä vaivaa jonkun kusisen satasen eteen. Isompi käyttöarvo niillä on itselle muutaman kerran vuodessa kun joku tulee vierailulle ja voi antaa pyörän käyttöön.
Minä ostin uuden pyörän Biltemasta toissa syksynä, sekään ei maksanut kuin 80€. Sähköpyöriäkin sai poistohintaan parilla satasella, mutta itse huomasin liian myöhään, kaikki oli jo menneet. Vanhasta halpispyörästä satanenkin olisi kallis, puhumattakaan sitten 300€.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä merkeistä mutta perheessämme miesväki harrastaa tuota maastopyöräilyä. Meille on aina tilattu pyörät uutena, yleensä ulkomailta, ja helposti tonnikin on mennyt yhteen pyörään. Kyllä niistä on sitten käytettynäkin saanut satasia, jos ovat hyvässä kunnossa edelleen olleet. Yleensä on aina joutunut jotain siitä fiksaamaan jotta voi myyntiin laittaa, mutta aina on pyörät menneet nopeasti. Usein minuuteissa. Harrastajat kai nämä pyörät kuitenkin tietää ja tuntee.
Itse ostan ja myyn pääasiassa enää nettikirppiksillä, koska olen kyllästynyt siihen miten likaista, kulahtanutta ja jopa rikkinäistä vaatetta kirppiksillä nykyään myydään. Kierrän paikalliset kirpparit noin kerran kuussa ja joskus harvoin saattaa tehdä hyvän löydön tai pari. Uffilla käyn yleensä silloin kun uusi valikoima on tullut liikkeisiin, koska silloin saa napsittua parhaat päältä (tosin ei sielläkään enää millään tavalla edullista ole).
Joskus saattaa tehdä myös löydön, kun joku myy nyppyyntynyttä, mutta ehjää kashmirneuletta pilkkahintaan (villakammalla saa uudenveroiseksi) tai huoltamattomia laatukenkiä (lankki tekee ihmeitä) varmaan ajatellen, että niitä ei tule enää itse käytettyä kun ovat epäsiistejä. Välillä ihmetyttää, että eivätkö ihmiset oikeasti tiedä, että vaatteita voi ja pystyy huoltamaan! Toisaalta, toisen tietämättömyys on toisen ilo ;D
Ymmärrän, että joissakin kirpputoreissa hinnoittelu voi olla liian korkea, mikä saattaa vaikuttaa vitsinomaiselta. On totta, että joillakin paikoilla myyjät saattavat pyytää ylihintaan, mutta tavarat eivät silti mene kaupaksi. Suosittelen kuitenkin katsomaan myös muita kirpputoreja, joissa saatat löytää parempia hintoja ja tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaistn ristin Kontin kirpparihinnat ovat myös karanneet! Liian kovia hintoja laittavat, tavarat eivät mene kaupaksi.
Tosiaan aivan järjettömiä hintoja, osa tuotteista maksaa jopa enemmän millä sen saisi kaupasta.
https://sprkontti.fi/sisustus/puiset-muumi-figuurit-4-kpl-20403-g-4-204
https://www.ihanaiset.fi/product/6001/puiset-muumifiguurit
Eli Kontissa hinta lähes 100% kalliimpi, kuin verkkokaupassa!
Etkö tosiaan huomaa että kyse on eri tuotteista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaistn ristin Kontin kirpparihinnat ovat myös karanneet! Liian kovia hintoja laittavat, tavarat eivät mene kaupaksi.
Tosiaan aivan järjettömiä hintoja, osa tuotteista maksaa jopa enemmän millä sen saisi kaupasta.
https://sprkontti.fi/sisustus/puiset-muumi-figuurit-4-kpl-20403-g-4-204
https://www.ihanaiset.fi/product/6001/puiset-muumifiguurit
Eli Kontissa hinta lähes 100% kalliimpi, kuin verkkokaupassa!
Etkö tosiaan huomaa että kyse on eri tuotteista?
Kai huomasit, että eri hahmot ovat saman hintaisia nettikaupoissa? Ja jos huomasit, miksi nilität?
Ja varmaan huomasit kirpparin tuotteista puuttuvan alkuperäisen pakkauksen? Ja varmaan huomasit senkin, että kirpparin kalliimmasta hinnasta huolimatta myös näitä minifiguureja saa sillä kovemmasta hinnasta ja puuttuvasta pakkauksesta huolimatta vähemmän. Ja näissä kirpparin hahmoissa oli ilmoituksen mukaankin kulumaa!
Vierailija kirjoitti:
Itse katselin Ralph Fiennesin dvd:tä. Toiset pyytää samasta leffasta pari euroa ja toiset 30 euroa. Mitä järkeä?
Ralphin pitäisi käydä Porvoossa näyttäytymässä. Niin paljon av:lla paasataan ko ukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varmasti maksaa myös verot voitostaan😉
Valtaosa jobbareista ei kyllä mitään isoja summia tuolla harrastuksella tienaa. Olen elämässäni tiennyt/tuntenut useamman jobbarin, ja suurin osa on ollut eläkeläisiä tai työttömiä jotka yksinkertaisesti tykkäävät kuluttaa aikaa kirpputoreilla kierrellen, ja tienaavat ajanvietteellään vähän esim. ruokarahaa. Jos jostain yksittäisestä tavarasta tekee kympin tai pari kymppiä voittoa, niin käytännössä se jobbarin "tuntipalkka" on useimmiten jotain euron luokkaa, kun ottaa huomioon kaiken siihen kuluvan ajan yhteensä.
Onhan verottajan haaviin käynyt sellaisiakin jobbareita, jotka ovat tienanneet monta kymmentä tuhatta vuodessa tuolla touhulla. Itsekin tiesin 2000-luvun alussa yhden. Mutta se onkin sitten jo niin laajaa toimintaa, ettei tuollaisiin tienesteihin - tai edes puoleen siitä - päästä siirtämällä halpaa tavaraa omalle paikalle kalliimmalla myyntiin.
Tuo minun tietämäni nainen oli valjastanut koko perheensä pyörittämään bisnestään. Hänellä oli myyntipaikat ainakin kolmella eri kirppiksellä - useampi myyntipaikka per kirppis, sai varmaan jotain paljousalennusta - ja noihin myyntipaikkoihin tuotiin halvalla tavaraa myyntiin ulkomailta, etenkin feikkilaukkuja. Sitten taas toinen puoli bisneksestä, se varsinainen jobbaripuoli, toimi Huutonetissä, jossa hänellä oli kerrallaan aina satoja tavaroita myynnissä. Tällä touhulla nainen tienasi perheelleen ainakin omakotitalon. Ja joo, huonostihan siinä lopuksi kävi. Jos en ihan väärin muista, hän kärähti feikkituotteiden maahantuonnista, ja sitten verottajakin kävi kiinni. Kuten sananlasku sanoo, ahneella on, noh, tietynlainen loppu.
Itse olen ollut muutaman kuukauden työttömänä, enkä saa mitään muuta kuin peruspäivärahan, joten olen myynyt jonkin verran kirppislöytöjä kalliimmalla eikä kyllä hävetä yhtään. Mitään upeaa bisnestä tämä ei ole, vaan rasittavaa näpertelyä - oikeasti, tavaroiden laittaminen Toriin myyntiin on vihoviimeistä hommaa - eikä kukaan muu kuin epätoivoinen ihminen käy tällaista nappikauppaa. 100-300 euroa olen kuukaudessa tehnyt voittoa, riippuen siitä mitä löytöjä olen tehnyt, sen verran että olen ainakin sähkölaskut saanut sillä maksettua. Tuntipalkka on jäänyt ihan naurettavaksi, varmaan tosiaan jotain 1e/h kaikkineen. Mutta minkäs teet kun laskut oli saatava maksettua.
Onneksi sain nyt määräaikaisia töitä, niin ei tarvitse vähän aikaa tällaista touhuta.
Kiittäkää luojaanne tai mitä tahansa haluatte kiittää, te kaikki joilla on hyväpalkkainen työ.
Työskentelen vapaaehtoisena yhdellä kirpparilla. Se ei ole itsepalvelukirppis. Pomona toimii ammattisomistaja, joka lajittelee tavaran. Yhtäkään huonokuntoista, likaista, rikkinäistä vaatetta tai tavaraa ei päädy myyntiin. Kirppis on tosi siisti ja hinnat halvat. Tällä kirpparilla ei tehdä voittoa vaan tuetaan erään järjestön toimintaa.
Kirppareita on joka lähtöön. Kannattaa kiertää ja löytää se helmi.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen vapaaehtoisena yhdellä kirpparilla. Se ei ole itsepalvelukirppis. Pomona toimii ammattisomistaja, joka lajittelee tavaran. Yhtäkään huonokuntoista, likaista, rikkinäistä vaatetta tai tavaraa ei päädy myyntiin. Kirppis on tosi siisti ja hinnat halvat. Tällä kirpparilla ei tehdä voittoa vaan tuetaan erään järjestön toimintaa.
Kirppareita on joka lähtöön. Kannattaa kiertää ja löytää se helmi.
Kyllähän hyväntekeväisyyskirpputorinkin täytyy tehdä voittoa, jos sillä ylipäätään pystyy tukemaan järjestöä rahallisesti? Ne voitot vaan eivät päädy pomon taskuun vaan järjestölle.
Luulisi, että 2 tuotetta 50% "alennuksella" olisi helpompi myydä kuin yksi sikakallis. Mutta näyttää kiinnostavan vain sen huippuhinnan tavoittelu. En keksi muuta syytä kuin laiskuus, pääsee vähemmällä kantamisella.