Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hankit pentukoiran, vaikka kotia tarvitsevia aikuisia koiria on maailma pullollaan?

Vierailija
07.05.2023 |

Mitä järkeä tuossa on?
Pahimmassa tapauksessa tuet pentutehtailua!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tekee lapsen kun maailma on täynnä kodittomia?

Vierailija
2/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentu on suloinen, aikuinen koira välttämättä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki koiraa. Jos hankkisin niin hankkisin pentukoiran koska siitä voi kasvattaa sellaisen kuin itse haluaa.

Vierailija
4/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä aikuisia koiria löytyy? Itse ottaisin mieluummin sellaisen, jonkun pienen.

Vierailija
5/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoisista kodinvaihtajista ei ikinä tiedä, mitä ovat aiemmin kokeneet, ja miten kieroon on kasvatettu. Tai ei ole kasvatettu ollenkaan. Ulkomailta tuoduissa lisäriskinä on tarttuvat taudit. Molemmissa riskinä, että on jotain vakavia sairauksia ja vikoja, jotka vaativat tuhansien eurojen hoitokulut.

Vierailija
6/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan tekee lapsen kun maailma on täynnä kodittomia?

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Suomalaisten äo on jo kääntynyt laskuun.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
7/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankkisin koiran, hankkisin pennun.

En mitään jonkun lähiö-Leenan traumatisoimaa ja hylkäämää, kouluttamatonta yksilöä tai jotain tautista ja vielä henkisesti sairaampaa rescue-koiraa.

Vierailija
8/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennun voi kasvattaa itse. Aikuisella voi olla monia ongelmia joita on vaikea tai mahdoton korjata.

Vierailija
9/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ottaisin mieluummin aikuisen koiran. Toki pitäisi olla sisäsiisti, koulutettu, pienikokoinen ja ehdottomasti uros. En jaksa tyttökoiran juoksuja.

Vierailija
10/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan pentukoiria, niitä ihania karvapalleroita. Kun kasvavat liian isoiksi ja niille tulee huonoa käytöstä hankkiudun eroon ja ostan uuden.

Vierailija
12/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harrastan pentukoiria, niitä ihania karvapalleroita. Kun kasvavat liian isoiksi ja niille tulee huonoa käytöstä hankkiudun eroon ja ostan uuden.

Usein kannattaa pitää siitosemoa häkissä kellarissa tai liiterissä ja sitten hakea sieltä pennut kun syntyvät ja ovat suloisia. Säästää pitkän pennin koirakuluissa kun ei tarvitse ostaa.

Vierailija
13/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän pointin, mutta pentukoira todennäköisesti elää kauemmin kuin vanhempi koira ja on ihanaa katsoa kun pentu kasvaa aikuiseksi. 

Vierailija
14/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä aikuisia koiria löytyy? Itse ottaisin mieluummin sellaisen, jonkun pienen.

Mistä löytyy pienikokoisia aikuisia koiria? Löytyy isokokoisia metsästyssekoituksia kyllä, jotka eivät sovellu välttämättä kerrostaloon. Haluaisin pienikokoisen seurakoira sekoituksen tai puhdasrotuisen. Sellaisia en ole aikuisena löytänyt.

Vierailija
15/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan pienehkön koiran, joka ei olisi yli 3-vuotias. Niitä löytyy noista laitoksista vain tyyliin 2009 syntyneitä. Nuoremmissa koirissa sitten vain jotain huonosti, jos ei lainkaan koulutettuja taistelukoiria.

Vierailija
16/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rescue-koirilla saattaa olla käytösongelmia, joita en osaa kokemattomana käsitellä. Ottaisin mielelläni orpokoiran, mutta tarvitsen enemmän kokemusta.

Vierailija
17/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastaapa mistä niitä pieniä aikuisia löytyy?

Vierailija
18/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fb seniorikoiralle koti, kodinvaihtajat jne. Etsivä löytää!

Vierailija
19/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kaksi kodinvaihtajaa, enää ei tule. Kummallakin isoja ongelmia käytöksessä. Pentuna tulleet koirat ovat olleet aina täyspäisiä niin olen kyllä sen verran mukavuudenhaluinen, että haluan kouluttaa koirani ihan pennusta asti.

Vierailija
20/25 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin ottaa jonkun täydellisesti koulutetun, ongelmattoman 1-5v aikuisen, joka sopii kerrostaloon. Niitä ei vaan taida olla maailma pullollaan.