Jotkut neropatit yrittää nyt pilkkahinnoilla asuntoja napsia
sitten joku toope tietenkin kääntää sen niinpäin että pyynnit olisi pellejä.
yrittäväät arvonnousulla tehdä tiliä nytten kun markkinat ei vedä
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Miten niihin asuntoihin saa vuokralaisia?
ihan sama arvonousu on taattu, mitä on känyt noussu vaan koko ajan jo 80-luvulta lähtien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä myyjien valitukset. Toisaalta valittavat, että ostajat tekevät liian matalia tarjouksia. Se harmittaa niin, että pitää ihan netissä itkeä.
Toisaalta uhoavat, että heidän asuntonsa on niin hieno ja sen arvo kohoaa jatkuvasti, että eivät myy halvalla ja oikeastaan ei ole mitään tarvetta myydä edes.
Herranen aika. Ongelmaan on helppo ratkaisu. Älä myy, asu siinä pysyvästi ja lopeta valitus ja ostajien haukkuminen...kirjoitinko että tarvetta ei olisi myydä? Myisin kyllä, mutta ei millä hinnalla tahansa.
No jos sulla on tarve myydä, mutta et suostu myymään markkinahintaan eli siihen hintaan, minkä joku suostuu maksamaan, niin siitä kärsit ainoastaan sinä itse. Ei se meitä muita haittaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä myyjien valitukset. Toisaalta valittavat, että ostajat tekevät liian matalia tarjouksia. Se harmittaa niin, että pitää ihan netissä itkeä.
Toisaalta uhoavat, että heidän asuntonsa on niin hieno ja sen arvo kohoaa jatkuvasti, että eivät myy halvalla ja oikeastaan ei ole mitään tarvetta myydä edes.
Herranen aika. Ongelmaan on helppo ratkaisu. Älä myy, asu siinä pysyvästi ja lopeta valitus ja ostajien haukkuminen...kirjoitinko että tarvetta ei olisi myydä? Myisin kyllä, mutta ei millä hinnalla tahansa.
No jos sulla on tarve myydä, mutta et suostu myymään markkinahintaan eli siihen hintaan, minkä joku suostuu maksamaan, niin siitä kärsit ainoastaan sinä itse. Ei se meitä muita haittaa mitenkään.
ei minä mitään kärsi, mut en myy millään pellehinnoilla. ei uusia mersujakaan aleta puoleen hintaa myymään vaikka sillä hetkella kukaan ei muuta tarjoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei varmaan sua haittaa kun sulla ei mitään ole, kunhat ilkut vaan siellä
turhat kepillä jäätä kokeilijat jääkään vaan kotiin, vttuako tuhlaatte toiseten aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat palaavat uudestaan 2021 tasolle n 10 v pääs. Ap voi asua yksiössään siihen asti. Sitten 10 v päästä hän voi myydä yksiön kalliimmalla ja ostaa tilalle kaksion kalliimmalla.
Tai hän voi myydä yksiönsä halvemmalla ja ostaa tilalle kaksion halvemmalla myös. Se tulee halvemmaksi kokonaisuutena, kun isompaan vaihtaessa tarvitaan pienempi väliraha. Mutta vain fiksut tekevät niin, ei ap.
Onko nyt sitten niin fiksua tuokaan. Jos on mahdollista, niin kannattaa pitää se yksiö, ja laittaa vuokralle. Lainalla voi ostaa kaksion. Vaikka lainakin on nyt kallista, niin kyllä silti isomman voiton tekee, kun saa yksiöstä vuokratuottoa, jolla osittain voi sitä lainaansa lyhentää. Myy vaikka sitten sen yksiön ainakaan kun siitä saa paremmin. Tai pitää vaan edelleen vuokralla, ja laittaa jossain vaiheessa sen kaksionkin sitten vuokralle tuottamaan, ja ostaa taas uuden asunnon omaan käyttöön.
Remonttitaitoinen voi ostaa nyt halvalla huonompikuntoisen kämpän, ja kaikessa rauhassa rempata sitä odotellessa että hinnat on taas tapissa, ja myy sitten hyvällä voitolla aikanaan.
Ostajalla on Harvemmin pakkoa ostaa. Myyjällä on usein pakko myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntojen hinnat palaavat uudestaan 2021 tasolle n 10 v pääs. Ap voi asua yksiössään siihen asti. Sitten 10 v päästä hän voi myydä yksiön kalliimmalla ja ostaa tilalle kaksion kalliimmalla.
Tai hän voi myydä yksiönsä halvemmalla ja ostaa tilalle kaksion halvemmalla myös. Se tulee halvemmaksi kokonaisuutena, kun isompaan vaihtaessa tarvitaan pienempi väliraha. Mutta vain fiksut tekevät niin, ei ap.älä sinä siellä palturia jauha, minulla on arvokiinteistö, jonka arvo vain nousee koska sijainti on hyvä. tässä ei nyt ole kyse mistään kannelmäen kaksiosta.
No mikä on sitten ongelma? Eihän sun tietenkään ole pakko myydä, jos et saa toivomaasi hintaa. Pidät sen sitten itse. Fakta on kuitenkin se, että se asunto,on tasan sen arvoinen mitä joku on siitä valmis maksamaan. Näin se menee, ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
Remonttitaitoinen voi ostaa nyt halvalla huonompikuntoisen kämpän, ja kaikessa rauhassa rempata sitä odotellessa että hinnat on taas tapissa, ja myy sitten hyvällä voitolla aikanaan.
mut kun ne yrittää hyviäkin, jo halvalla ostaa. Yrittävät odotellessa tehdä 100k€ voitot.
"Nytten" vei uskottavuuden koko ap:n jorinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Ostajalla on Harvemmin pakkoa ostaa. Myyjällä on usein pakko myydä.
Harvemmin on niin pakko, että pilkkahinnalla myyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mut kun ne yrittää hyviäkin, jo halvalla ostaa. Yrittävät odotellessa tehdä 100k€ voitot.
Saahan sitä yrittää, mutta ei kai oo mikään pakko myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai hän voi myydä yksiönsä halvemmalla ja ostaa tilalle kaksion halvemmalla myös. Se tulee halvemmaksi kokonaisuutena, kun isompaan vaihtaessa tarvitaan pienempi väliraha. Mutta vain fiksut tekevät niin, ei ap.älä sinä siellä palturia jauha, minulla on arvokiinteistö, jonka arvo vain nousee koska sijainti on hyvä. tässä ei nyt ole kyse mistään kannelmäen kaksiosta.
No mikä on sitten ongelma? Eihän sun tietenkään ole pakko myydä, jos et saa toivomaasi hintaa. Pidät sen sitten itse. Fakta on kuitenkin se, että se asunto,on tasan sen arvoinen mitä joku on siitä valmis maksamaan. Näin se menee, ota tai jätä.
Ei se nyt noinkaan mene. Jos kukaan ei tee tarjousta paitsi yksi pelle niin ei kai se sitä arvio päätä. Arvo on korkea, mutta korot lainan saannin esteenä. Sota loppuu niin korot laskee.
ei mersujakaan eurolla osteta, vaikka ei kaupaksi pyynnillä menisikään. Eikä niiden arvo euroksi muutu jonkun yksittäisen pellen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene Mersu-kauppaan tarjoamaan Mersusta euro, ne varmaan ottaa sen, kun kukaan muu ei tarjoa mitään. Sinä kato päätät varmaan sen arvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksiöistä tarjoavat kymmeniä tuhansia alle pyynnin, ja luulevat että joku olisi niin tyhmä että suostuisi.
Tottakai moni myy. Sinun ei ole pakko, voit jatkaa asumista siinä.
Ihan tiedoksi, että hinnat ovat asettumassa uudelle matalammalle tasolle moneksi vuodeksi.
ei varmana myy, ja ei pankkikaan anna tehdä pellekauppoja, jos lainarahalla ostettu. Hintojen laskussa puhutaan pienistä prosenteista, ei kymmenistä tuhansista yksiöiden kohdalla.
Kymmenet tuhannet prosentit ei ole mielestäni mitään pieniä.
90 luvun lamaa ennen naapuri sai kohtuutarjouksen asunnostaan. Ei myynyt, liian pieni voitto. Sitten kauppa pysähtyi 4:ksi vuodeksi, mutta ei asuntovelan korkojen maksu. Ne korot taisi olla pahimmillaan 15% ja vielä työtkin väheni paljon.
Lopulta kauppa alkoi hiljalleen käydä ja oli pakko myydä 35% halvemmalla kuin tuo tarjous. Korkoihinkin meni melkoisesti rahaa.
Onnetomilta pankit vei omaisuuden puoleen hintaan tai alle, jos ei pystynyt maksamaan mitä pankki halusi. Esim. lisävakuuksia lainaan.
Minulla on ns. arvoasunto, jonka perin mummoltani n. 20v sitten. En ole myynyt sitä, koska haaveilen muuttavani siihen itse vanhoilla päivillä i. Asunto on ollut vuokralla hyvään hintaan ja aina on löytynyt hetkessä uudet vuokralaiset, paitsi nyt. Välittäjä yrittänyt löytää vuokralaista jo melkein 6kk ja vuokrapyyntiä laskettu jo kolmannes eikä ketään löydy. En millään haluaisi luopua tästä, mutta ehkä on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noinkaan mene. Jos kukaan ei tee tarjousta paitsi yksi pelle niin ei kai se sitä arvio päätä. Arvo on korkea, mutta korot lainan saannin esteenä. Sota loppuu niin korot laskee.
ei mersujakaan eurolla osteta, vaikka ei kaupaksi pyynnillä menisikään. Eikä niiden arvo euroksi muutu jonkun yksittäisen pellen vuoksi
No jaa. Kyllä se tavallaan just noin on. Mitä hyötyä siitä arvosta on, jos kukaan ei sitä ole valmis maksamaan?
ei kait siinä mitään , ei sun oo pakko myydä