Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perintöveroa ei koroteta 90%:iin

Kaikki työkykyiset töihin ja Suomen talous kuntoon
06.05.2023 |

Miksi perintöveroa ei koroteta 90%:iin? Miksi ihmeessä lasten vanhempien varallisuus pitäisi siirtyä seuraavalle sukupolvelle? Perintöveron korotus 90%:iin tai 95% :iin paikkaisi Suomen taloustilannetta kivasti.

Suomen budjetti saataisiin kuntoon ja jokaisen suomalaisen pitäisi elättää ihan itse itsensä, niin kuin Perussuomalainen puolue on viestinyt.

Kommentit (170)

Vierailija
141/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta valtio omistaisi kaikki asunnot.

Vierailija
142/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei. :D

T. Ennakkoperinnöillä elävä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairas ajatus että ihmiset eivät saisi mitenkään auttaa omaa jälkikasvuaan, esim. siirtää keräämäänsä vaurautta heille. Sosialistit kehittelee päästään näitä luonnonvastaisia ideoita, jotta hyötyisivät muiden omaisuudesta.

Vierailija
144/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun omin kätösin keräämä varallisuus pitäisi lahjoittaa pillupäiväkirjojen yms. tekemistä varten?

Vierailija
145/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis nostaa yli sataan prosenttiin,saatas valtiolle lisää massia ja mulle kanssa .terv. Katkera ja kateellinen tukipummi.

Vierailija
146/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa antaa jo eläessään varallisuutta suunnitellusti eteenpäin.

Siinä tosin on se vika, että se lapsi voi höyrähtää ties mihin ja pistää kaiken sileäksi. Mummokin osti tädilleni asunnon. Täti meni parikymppisenä naimisiin ja erosi pari vuotta myöhemmin, jolloin se vieraissa virkistäytynyt mies vei puolet mummon antamista rahoista.

Mummon olisi ennakkoperintöä antaessaan kannattanut kirjoittaa papereihin että mahdollisella puolisolla ei ole avio-oikeutta perintöön.

Vierailija
147/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa että valtio, siis hän itse on perimässä muiden omaisuudet.

Ahne.

Vierailija
148/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos perinnöt eli pääosin asuntovarallisuus annettaisiin valtiolle, se tuhoutuisi hyvin nopeasti.

Veikkaanpa, etä asuntojen hinnat laskisivat, kun valtio laittaisi perintönä saamansa asunnot myyntiin. Kysyntä ja tarjonta pitäisivät siitä huolen. Markkinatalous.

Asunnot tietty laitettaisiin sitten osakeyhtiön omistukseen joka tuottaisi vuokrapalveluja.

Vierailija
149/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sen verran säästöjä aikaan että jos perintöä ei voisi jättää, lopettaisin työnteon tähän. Eläisin ihan mukavasti elämäni loppuun saakka.

Vierailija
150/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika sairas ajatus että ihmiset eivät saisi mitenkään auttaa omaa jälkikasvuaan, esim. siirtää keräämäänsä vaurautta heille. Sosialistit kehittelee päästään näitä luonnonvastaisia ideoita, jotta hyötyisivät muiden omaisuudesta.

Aika sairas ajatus, että auttaa jälkikasvuaan vasta kuoltuaan. Toisaalta on myös aika sairas ajatus kerätä itselleen varoja yli oman tarpeen.

Vierailija
151/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rikkaat kultalusikka perheessä syntyneet elinkeinoelämän perijät lobbaavat ja lahjoivat päättäjiä hyvävelikerhossaan

Vasemmistolaisten märkä päiväuni. Kun ovat itse sössineet elemönsä eivätkä ole saaneet itse saaneet mitään aikaiseksi, niin AINA TOISTEN VIKA, ei koskaan oma vika.

Säälittäviä luusereita. 

Vierailija
152/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sairas ajatus, että auttaa jälkikasvuaan vasta kuoltuaan. Toisaalta on myös aika sairas ajatus kerätä itselleen varoja yli oman tarpeen.

Sinäkin keräisit varoja jos vaan osaisit mutta kun et, olet aika nolo

Vierailija
153/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on aika jännää tällainen. Kun samaan aikaan toitotettaan omia ansioita ja kovaa työntekoa. 

Vierailija
154/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin keräisit varoja jos vaan osaisit mutta kun et, olet aika nolo

Ahneus on noloa. Siihen riittää hamsterin älykkyys. En ole onneksi niin ahne ja tyhmä.

Vierailija
155/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on aika jännää tällainen. Kun samaan aikaan toitotettaan omia ansioita ja kovaa työntekoa. 

Sitä kutsutaan kaksinaismoralismiksi.

Vierailija
156/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo perintöverotus on ihan kuolleena syntynyt ajatus. Valtio voisi verottaa joitakin perintöjä kerran sen jälkeen ei enää yhtään mitään. Ne joilla olisi jotain jättää keksivät kyllä porsaanreiät ja kun perintö on kerran verotettu pois ei sitä enää koskaan voida verottaa uudelleen. Esimerkiksi sain itse isältäni perintöä josta maksoin perintöveroa. Tämä perintö siirtyy jossakin vaiheessa minun lapsilleni, jotka taas maksavat siitä perintöveroa. Jos isäni perinnöstä olisi verotettu 90% ei siitä olisi jäänyt mitään jäljelle. Lisäksi pitäisin tämän jälkeen itse huolta siitä ettei lapsilleni jäisi mitään perintöä niistäkään rahoista jotka olen itse tienannut ja säästänyt. Lahjoittaisin sen heille vuosien saatossa muilla keinoin. 

Vierailija
157/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistit on taas jakamassa muiden omaisuutta.

Vierailija
158/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunistit on taas jakamassa muiden omaisuutta.

Ei kommunismissa ole muiden omaisuutta.

Vierailija
159/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkevä ja helposti toteutettava veromuutos olisi kiinteistöveron poistaminen siltä kiinteistöltä jolla asutaan. Eli vasta kun alkaa omistuksessa olemaan useita kiinteistöjä niin alkaisi mennä veroa niistä.

Eiköhän systeemi suosi omistusasumista jo aivan tarpeeksi rankasti.

Vierailija
160/170 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöt saadaan niin vanhoina, että eiköhän jengi ole jo ehtinyt itse elättää itsensä jokusen vuosikymmenen ennen niitä :D