Olen säästänyt sähköautollani 18 000€ neljän vuoden aikana verrattuna jos ajaisin polttomoottoriautolla
Kommentit (174)
Mulla menee vuodessa bensaan 1200€ revi siitä urpo
Paljonkos se sähköauto maksoi? En oikein jaksa uskoa, että niiden hinnalla olisi mitään säästöä todellisuudessa syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee vuodessa bensaan 1200€ revi siitä urpo
Revi itse siitä 1200 €:sta vaikka 50000 km vuodessa, jurpo.
Tänäänkin säästin 70 000€ kun en ostanut teslaa ja niitä pakollisia lisätarvikkeita ja äppejä.
Eikä tarvinnut vain sähköautoa varten tehdä kallista pääkeskus- ja kaapeliremonttia ok-talooni.
Mulla on Toyta Corolla 1200 vm 1975. Ostin sen käyttynä joskus 80-luvun lopulla. On ollut aika halpaa ajoa, itse tehnyt remontit jos jotain harvoin tullut. Yhä samalla koneella. Semmoiset 20-30€ menee bensaan kuussa.
En ymmärrä miten voisin säästää sähköauton hankkimalla? Kertokaa te.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Toyta Corolla 1200 vm 1975. Ostin sen käyttynä joskus 80-luvun lopulla. On ollut aika halpaa ajoa, itse tehnyt remontit jos jotain harvoin tullut. Yhä samalla koneella. Semmoiset 20-30€ menee bensaan kuussa.
Olet vihersiirtymän ja kulutuskiertotalouden vastustaja. Sinulle pitäisi asettaa ylimääräinen vero!
Möin autoni pois. Pelkkää voittoa.
Sähköautoa en osta. Kukaan ei tiedä mikä määrä hirveää saastetta niistä akuista sitten viimein tulee. Joitakin vuosia sitten ei edes automyyjä tiennyt akkukierrätyksestä yhtään mitään.
Enää ajoa lisäksi 8-10 vuotta ja olet sähköautollasi säästänyt sen hankintahinnan.
Vierailija kirjoitti:
Enää ajoa lisäksi 8-10 vuotta ja olet sähköautollasi säästänyt sen hankintahinnan.
No täytyyhän se polttomoottoriautokin ostaa jos ajaa meinaa.
Oletko ihan pösilö?
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoa en osta. Kukaan ei tiedä mikä määrä hirveää saastetta niistä akuista sitten viimein tulee. Joitakin vuosia sitten ei edes automyyjä tiennyt akkukierrätyksestä yhtään mitään.
Ei tiedä kukaan oikeasti nytkään. Kännykän litiumakuista saadaan vain murto-osa kierrätettyä, vaikka asiaa harjoiteltu vuosikymmeniä.
Sähköautojen mykkyakkujen valmistusprosessi se vasta on saastuttavaa ja monella tapaa luontoa tuhoavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedä kukaan oikeasti nytkään. Kännykän litiumakuista saadaan vain murto-osa kierrätettyä, vaikka asiaa harjoiteltu vuosikymmeniä.
Sähköautojen mykkyakkujen valmistusprosessi se vasta on saastuttavaa ja monella tapaa luontoa tuhoavaa.
Meinaat että öljynporaus, jalostus ja sen polttaminen ei saastuta?
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vihersiirtymän ja kulutuskiertotalouden vastustaja. Sinulle pitäisi asettaa ylimääräinen vero!
Linnaan se olisi laitettava. Haittaa meidän bisneksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣
Ne öljykentät ja porausreijät ovat olleet valmiina vuosikymmeniä. Miksei sitä öljyä pumpattaisi pois, kunnes siirrytään synteettisiin polttoaineisiin, joilla autoa voi ajaa ilman hankaluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen säästänyt monta uuden auton, bensa ja sähkökäyttöisen, hankintahintaa ajamalla samalla bensa-autolla 20 vuotta.
Sama meillä ja 400 000km ajettu.
Auton arvoon nyt n3000 e.
Tosi paljon tulee säästöä, kun ei osteta sähköautoa ja jos miettii vähän esim akun hintaa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣Ne öljykentät ja porausreijät ovat olleet valmiina vuosikymmeniä. Miksei sitä öljyä pumpattaisi pois, kunnes siirrytään synteettisiin polttoaineisiin, joilla autoa voi ajaa ilman hankaluuksia.
Koska öljystä pitää päästä nopeasti pois. Oletko kuullut että ilmasto lämpenee kun poltetaan fossiilisia polttoaineita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣Ne öljykentät ja porausreijät ovat olleet valmiina vuosikymmeniä. Miksei sitä öljyä pumpattaisi pois, kunnes siirrytään synteettisiin polttoaineisiin, joilla autoa voi ajaa ilman hankaluuksia.
Synteettisten polttoaineiden valmistus vaatii järkyttävän määrän energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne öljykentät ja porausreijät ovat olleet valmiina vuosikymmeniä. Miksei sitä öljyä pumpattaisi pois, kunnes siirrytään synteettisiin polttoaineisiin, joilla autoa voi ajaa ilman hankaluuksia.
Koko ajanhan niitä porataan uusia + liuskeöljyä kaivetaan lisää.
Ja se vanhoista kun rei'istä pumpattu öljy saastuttaa, ei se muutu yhtään paremmaksi vaikka kenttä on vanha.
Kilometrejä ilmeisesti kertyy? Nimimerkillä polttoainekulut n. 60 € kuussa plus 1-2 pidempää lomareissua vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen säästänyt monta uuden auton, bensa ja sähkökäyttöisen, hankintahintaa ajamalla samalla bensa-autolla 20 vuotta.
Sama meillä ja 400 000km ajettu.
Auton arvoon nyt n3000 e.
Tosi paljon tulee säästöä, kun ei osteta sähköautoa ja jos miettii vähän esim akun hintaa😂
Meinaatko että joku paljon ajava ajaa jollain 3000€ koslalla 50 000km vuodessa.
🤣🤣🤣
Viime vuonna autoiluuni meni 3500€