Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että tyttäreni on psykopaatti :(

Vierailija
06.05.2023 |

Asumme kahdestaan 9-vuotiaan tyttäreni kanssa. Hän käy koulussa, mutta asumme pikkukylässä ja hänen luokallaan on vain 15 oppilasta. Jokapäiväisiä Wilma-merkintöjä, ei yhtään kaveria/ystävää ja kotona hakkaa minua tai rikkoo esineitä. Kerran yritti mennä vessaan viiltelemään pöytäv3its3n kanssa, mutta onneksi sain estettyä. On uhannut tappaa minut tai mummonsa, joka on vielä elossa, vaikka onkin päälle 90.

En tiedä mitä on mennyt kasvatuksessa pieleen, että tytöstä tuli tuollainen. Sama käytös jatkunut about 7-vuotiaasta asti. Pelkään häntä.

Hän on erittäin hyvä manipuloimaan muita ihmisiä, hän osaa valehdella taitavasti, ja hän on tunnekylmä.

Pitäisikö minun viedä tyttäreni psykiatrille, vai mitä? Jokin siinä tytössä on vaan niin vialla.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua itsellesi ja lapsellesi. 

Ei äiti apua kaipaa vaan lapsi joka sekaisin.

Ei auta psykiatrit, tarvitaan varmasti manaajaa, sillä vaikuttaa siltä, että lapsi on ns. syntymäpaha. Damien.

Vierailija
62/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato se elokuva Systeemin murskaaja. Tosi väkivaltainen tyttö oli siinä, herranjestas. Joku trauma sun tytöllä on ja saattaa olla neurologinen häiriö. Vie se lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuuko tytöltä sosiaaliset taidot, ja siksi ei ystäviä? Tämä aiheuttaa kauhean olon, jota purkaa tuolla käytöksellä? Kauhea tilanne.

Tsemppiä! Mutta tee nyt kaikkesi, että tilanne ratkeaa. Hae apua. Mutta älä leimaa lastasi johonkin tiettyyn ongelmalokeroon lopuksi ikää, ymmärrä, että nyt pitää vaan korjata kurssia.

Mikä kaikki on pielessä?

Tytön käytös tässä on pielessä.

Kun saapuu koulusta kotiin, heti ensimmäinen asia mitä tekee, on se, että alkaa valittamaan miksi minä näytän niin hirveältä, miksi äiti et ikinä tee sitä ja tätä ja sitten minulla menee näissä tilanteissa tottakai hermot, niin tytär siitä sitten suuttuu ja alkaa käyttäytymään aggressiivisen väkivaltaisella tavalla. Lyö, repii vaatteista, saattaa purra, raapii, (mulla on mahakin ihan mustelmilla että onneksi en ole raskaana tms) Muistan että löi ekan kerran jo 3-4 vuotiaana? Tuollainen käytös ei ollut vielä siinä vaiheessa niin merkittävässä osassa elämää.

ap

Ei ole normaalia. Väkivaltainen käytös olisi pitänyt lopettaa jo silloin 3-4-vuotiaana alkuunsa.

Vierailija
64/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan yksinhuoltajien lapsilla on huomattavasti enemmän ongelmia (ja suurempi todennäköisyys aikuisena huumeongelmiin ja rikollisuuteen).

Valitettavasti minun täytyy sanoa, että on äärimmäisen todennäköistä että olet itse kasvatuksellasi aiheuttanut tyttäresi oirehtimisen.

(Tiedän, että tästä tulee järkyttävää palautetta, mutta tärkeintä on kuitenkin ylläolevan hyväksyminen ensin.  Sen jälkeen voitte hakea apua yhdessä.  Jos itse et tajua osuuttasi ongelmiin, ei niitä pysty minkään valtakunnan mahti korjaamaan.)

Kannattaa haalia niitä muita ihmisiä yh-perheen avuksi. Isovanhemmat, tädit, sedät, naapurit ym. Ihan vaan että lapsi näkee muunkinlaista elämää, ja että hänellä on ympärillään turvaa.

Vierailija
65/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttuuko tytöltä sosiaaliset taidot, ja siksi ei ystäviä? Tämä aiheuttaa kauhean olon, jota purkaa tuolla käytöksellä? Kauhea tilanne.

Tsemppiä! Mutta tee nyt kaikkesi, että tilanne ratkeaa. Hae apua. Mutta älä leimaa lastasi johonkin tiettyyn ongelmalokeroon lopuksi ikää, ymmärrä, että nyt pitää vaan korjata kurssia.

Mikä kaikki on pielessä?

Tytön käytös tässä on pielessä.

Kun saapuu koulusta kotiin, heti ensimmäinen asia mitä tekee, on se, että alkaa valittamaan miksi minä näytän niin hirveältä, miksi äiti et ikinä tee sitä ja tätä ja sitten minulla menee näissä tilanteissa tottakai hermot, niin tytär siitä sitten suuttuu ja alkaa käyttäytymään aggressiivisen väkivaltaisella tavalla. Lyö, repii vaatteista, saattaa purra, raapii, (mulla on mahakin ihan mustelmilla että onneksi en ole raskaana tms) Muistan että löi ekan kerran jo 3-4 vuotiaana? Tuollainen käytös ei ollut vielä siinä vaiheessa niin merkittävässä osassa elämää.

ap

Tunne-elämän ongelma. Kyllä tarvii apua.

Vierailija
66/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi hyväksikäyttöä?

Seksuaalista?

Vierailija
67/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskattu?

Vierailija
68/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa nyt saduilta ja tarinoilta tämä avaus. Tyttö on 9-vuotias ja mummo päälle 90. Muutenkin tarinasi on ottanut vahvasti vaikutteita Netflixin kauhusarjoista. Joten: ei jatkoon.

Vierailija
69/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa nyt saduilta ja tarinoilta tämä avaus. Tyttö on 9-vuotias ja mummo päälle 90. Muutenkin tarinasi on ottanut vahvasti vaikutteita Netflixin kauhusarjoista. Joten: ei jatkoon.

No ei tuo ole mitenkään mahdotonta, jos sekä isoäiti että äiti ovat saaneet lapsensa nelikymppisinä.

Vierailija
70/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vois olla äidin, apn ikä? Tietty saattaa olla että lapset tehty +40 v. Ainakin kahdessa sukupolvessa.

Vierailija
71/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap:n lapsi on sekaisin, niin täytyy sanoa että kyllä täällä on palstalaisetkin ihan sekaisin. Höpötetään karman laista ja kehotetaan katsomaan jotain tv-sarjoja ja elokuvia, ehdotetaan että väkivaltainen käytös voisi johtua liiasta sokerista jne.

Ap, hanki lapsellesi heti psykiatrista hoitoa. Tuo ei ole normaalia, etkä pysty hoitamaan lasta yksin ilman ammattiapua. Tsemppiä.

Vierailija
72/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satua ja tarinaa, ilman muuta. Ei kai kukaan täyspäinen tai edes vähän sinnepäin, hae apua täältä, kun lapsella, jos  sepitteeseen on uskominen,  on todella vakavia ongelmia.

Vierailija
73/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä jotka ovat psykopaatteja. On ihmisiä jotka ovat pahoja kaikesta avusta huolimatta. Käännyt koulun puoleen, sieltä saat apuja. Voimia, jokaisella perheellä on omanlaisensa ongelmat! Ja kuinka monen tänne kirjoittajan perhe on täysin sekasorron vallassa, he vain eivät tuo sitä esille. Lusmuilevat tällä palstalla haukkuen muita vaikka olisi opiskelut ja perhe-elämä sekasorrossa. Näin se vain menee...

Vierailija
74/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas hienoja vastauksia mammoilta, syyllistämistä ja huonoa lukemista. Jospa yrittäisitte mammatkin kerran elämässänne positiivisen kautta.

Vierailija
75/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan yksinhuoltajien lapsilla on huomattavasti enemmän ongelmia (ja suurempi todennäköisyys aikuisena huumeongelmiin ja rikollisuuteen).

Valitettavasti minun täytyy sanoa, että on äärimmäisen todennäköistä että olet itse kasvatuksellasi aiheuttanut tyttäresi oirehtimisen.

(Tiedän, että tästä tulee järkyttävää palautetta, mutta tärkeintä on kuitenkin ylläolevan hyväksyminen ensin.  Sen jälkeen voitte hakea apua yhdessä.  Jos itse et tajua osuuttasi ongelmiin, ei niitä pysty minkään valtakunnan mahti korjaamaan.)

Tilastojen mukaan noin voi olla, mutta siitä ei suoraan voi päätellä, että ongelmat johtuisivat yksinhuoltajuudesta sinänsä. Yksinhuoltajaksi on voitu joutua siksi, että parisuhde on ollut väkivaltainen tai kaoottinen, tai että puoliso on kuollut. Molemmat ovat lasta kuormittavia tekijöitä. Ei niinkään yksinhuoltajuus.

Vierailija
76/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapsi pieni psykopaatinalku tai ei, hän tarvitsee kuitenkin selkeät rajat ja tiedon siitä, että hänestä huolehditaan. Jopa psykopaatit oppivat toimimaan sääntöjen mukaan, kun huomaavat, että heille itselleen on siitä hyötyä. Sinä ap tarvitset apua jaksamiseesi ja lepoa. Kotinne on sinunkin kotisi, jossa sinun on oikeus olla turvassa ja rauhassa. Lapsi oppikoon kunnioittamaan sinua, tai menee muualle harjoittelemaan rajoja. Ilman muuta kannattaa hakea apua, koska tuonikäistä voidaan vielä auttaa.

Tuossa koulusta kotiin tulemisessa voit toki puuttua (ehkä oletkin) hänen sanomisiinsa kertomalla, että ei ole kohteliasta eikä oikein sanoa toiselle, että tämä näyttää hirveältä. Ja että se loukkaa sinua ja tekee sinulle pahan mielen. Kysy, voisitteko tehdä hänen toivomiaan asioita yhdessä. Valjasta hänen aktiivisuutensa tekemiseen, josta hän saa onnistumisen tunteen (riippumatta mahdollisesta psykopaattisuudestaan). Yhdessä tekeminen on parasta lääkettä. Myös ennakointi: kerro hänelle ajoissa, mitä on tapahtumassa ja pyydä häntä ottamaan osaa / keksimään jotain. Esimerkiksi kun hän lähtee aamulla kouluun, voit kertoa että olet kotona kun hän tulee, ja sitten voisitte tehdä jotain yhdessä. Mitä hän haluaisi tehdä? Näin olet ainakin tarjonnut hänelle käsikirjoituksen kotiintuloa varten, ja hän vastaa osaltaan siitä, toteutuvatko hänen odotuksensa sen suhteen.

Puhelin pois, jos ei käytä sitä sovitulla tavalla. Tuon ikäinen ei muutenkaan tarvitse älypuhelinta, ja jos sitä käytetään opettajan pilkkaamiseen tms. niin pois vaan. Älä pelkää lastasi, vaan laita hänelle rajat. Sinä olet pomo, sinä päätät.

Vierailija
77/77 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, niin se varmaan, kun sinä kerran noin sanot.

Tyttäresi on psykopaatti.

Suomessa on yksi prosentti väestöstä, ( 1 % ) psykopaatteja.

Että sattuikin yksi niistä, syntymään juuri teille.

Onko vakavia mielenterveys ongelmia suvussa?

Nuo jutut kulkevat geeneissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi