Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen viikonloppuhoidon hinta

Vierailija
06.05.2023 |

Paljonko maksaisit yön yli, tai koko viikonlopun kestävästä lapsen/lasten hoidosta hoitajan kotona?

Hoitajana aikuinen, alan ammattilainen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset työnantajalta luvan. Lisäksi kannattaa punnita oma jaksaminen ja vastuukysymykset, sekä huomioida lisäveroprosentti.

Tarvitaanko lupa silloinkin, jos ei ole kilpailevaa toimintaa? Eli jos päivätyö on päiväkodissa joka on auki 7-17 ja tuo lisätyö  tapahtuisi viikonloppuisin perjantaista 19 alkaen sunnuntai-aamupäivälle asti. 

Nämä luvat rinnakkaiseen toimintaan ovat toisinaan vähän outoja. Jos palkka jää omasta  työstä pieneksi, niin sitten pitää varmaan tehdä esim. tarjoilijan töitä, jotka ovat jotain ihan muuta.

Vierailija
22/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tarvitsen työnantajalta luvan?

Yleensä pitää olla sivutyölupa, jos tekee muutakin työtä kuin sitä päätyötään. Kaikki työnantajat eivät anna sivutyölupaa, koska liika työnteko vaikutraa työntekijän jaksamiseen. Myöskään kilpailijalle ei yleensä saa mennä.

Itsellenikin tuli yllätyksenä, että en saa vapaa-ajallani tehdä mitä haluan.

T. Eri

Sivutoimilupa tarvitaan, jos toimii päätyökseen esim. jossain virassa kunnalla tai valtiolla ja on lisäksi perustanut oman yrityksen, jolle tekee töitä. Tavalliset työntekijät eivät tarvitse sivutoimilupaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset työnantajalta luvan. Lisäksi kannattaa punnita oma jaksaminen ja vastuukysymykset, sekä huomioida lisäveroprosentti.

Tarvitaanko lupa silloinkin, jos ei ole kilpailevaa toimintaa? Eli jos päivätyö on päiväkodissa joka on auki 7-17 ja tuo lisätyö  tapahtuisi viikonloppuisin perjantaista 19 alkaen sunnuntai-aamupäivälle asti. 

Nämä luvat rinnakkaiseen toimintaan ovat toisinaan vähän outoja. Jos palkka jää omasta  työstä pieneksi, niin sitten pitää varmaan tehdä esim. tarjoilijan töitä, jotka ovat jotain ihan muuta.

Ei tarvita.

Vierailija
24/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kunnalla työskennellessä pitää hakea sivutoimilupaa. Yksityisistä päikyistä en tiedä. Itse oli ollut kunnalla töissä yli 10 v ennen kuin edes kuulin, että tuollainen lupa olisi pitänyt olla.

Vierailija
25/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on varaa maksaa kunnon pakkkaa tuosta ja niillä joilla on ei hanki tuntematonta hoitajaa.

Sinuna keksisin jotain muuta.

Vastaus kysymykseesi: ehkä 200 euroa, jos siihen kuuluu vakuutus ja ruokailut.

Vierailija
26/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti tarvitse kysyä työnantajalta lupaa lasten vahtimiseen, ellei se työpaikka just itsessään ole joku maksullinen lasten leikkimaa jossa on lastenvahtina tai päiväkoti tms. Sivutyökiellotkin koskee oikeuskäytännön mukaan lähinnä omaa alaa koskevia töitä, asianajaja ei saa ottaa omia asiakkaita firman ohi tai roskakuski ei saa naapurustosta kerätä viikonloppuna omia maksullisia roskakuormia firman autolla.

Muutenhan jokainen villasukkia myyvä ja marjanpoimijakin tarvitsisi sivutyöluvan 😄

Vierailija
27/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kunnalla työskennellessä pitää hakea sivutoimilupaa. Yksityisistä päikyistä en tiedä. Itse oli ollut kunnalla töissä yli 10 v ennen kuin edes kuulin, että tuollainen lupa olisi pitänyt olla.

Jos on kuntaan virkasuhteessa, tarvitaan sivutoimilupa. Jos kyseessä on työsuhde, lupaa ei tarvita.

terveisin kunnan hallintojohtaja

Vierailija
28/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkasuhteessa tarvitaan sivutoimilupa.

Kaikissa työsuhteissa on kilpailevan toiminnan kielto ilman erillistä lupaa. Ts. Jos hoidat työksesi lapsia työnantajan lukuun, et voi ilman lupaa perustaa sivubisnestä jossa hoidat myös lapsia.

Vierailija
29/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kuntaan virkasuhteessa, tarvitaan sivutoimilupa. Jos kyseessä on työsuhde, lupaa ei tarvita.

Olin itse työsuhteessa ja lupa tarvittiin. Noita alettiin kyylätä, kun joku oli onnistunut tekemään lähärinä keikkaa toisessa työpaikassa samasss kunnassa, joka laskettiin sitten ylityöksi ja kunta sai kauheat sakot. Sen jälkeen oltiin supertarkkoja.

Vierailija
30/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tuon pimeänä tietenkin. Kyllä asiakkaita löytyy, mutta pitää hieman etsiä ja tehdä töitä sitä ennen pienellä rahalla.

Tällä hetkellä saisit kyllä rahaa helpommin vaikka ikkunoiden pesemisestä, sekin tietenkin pimeänä. Siinä ei tarvitse öitään valvoa, vaan homma olisi päiväaikaan.

Vierailija
31/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse työsuhteessa ja lupa tarvittiin. Noita alettiin kyylätä, kun joku oli onnistunut tekemään lähärinä keikkaa toisessa työpaikassa samasss kunnassa, joka laskettiin sitten ylityöksi ja kunta sai kauheat sakot. Sen jälkeen oltiin supertarkkoja.

Miksi höpötit ympäriinsä asiasta?

Vierailija
32/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aloittaja nimenomaan on töissä päiväkodissa, jolloin kilpailevan toiminnan lupa tarvitaan.

Vierailija
33/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin lapsukaisia saa hoitaa kotonaan ihan ilman mitään lupia.

Vierailija
34/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä aloittaja nimenomaan on töissä päiväkodissa, jolloin kilpailevan toiminnan lupa tarvitaan.

Eikä tarvita, kun tekee pimeänä.

Vierailija
35/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiis ajatella, että maksaisin 150 €

Tuskin riittäisi sulle

Vierailija
36/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että joku ajattelee saavansa palkkaa lasten hoidosta. Itse olen lähisulaisen toimesta ollut useita päiviä ja /tai viikonloppuja hänen lastensa kanssa ihan vaan "koska kuitenkin olet oman lapsesikin kanssa menee muut siinä samalla" Ihan ilmoitusluontoisena asiana. Ei väliä onko omia suunnitelmia tai menoja. "Eihän sulla voi mitään menoja olla"

Ei palkkaa eikä kiitosta.

Vierailija
37/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene velkaneuvojalle korjaamaan talouttasi..

Kukaan ei anna lastaan tuntemattomalle yöhoitoon, ajatus on kiero. Tuttujenkaan lapsista ei kummoisia makseta, kyseessä on enemmän luottamustehtävä eikä työ. Ne jotka tarttee säännöllistä yöhoitoa saa paikan vuoropäiväkodissa.

Vierailija
38/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa että joku ajattelee saavansa palkkaa lasten hoidosta. Itse olen lähisulaisen toimesta ollut useita päiviä ja /tai viikonloppuja hänen lastensa kanssa ihan vaan "koska kuitenkin olet oman lapsesikin kanssa menee muut siinä samalla" Ihan ilmoitusluontoisena asiana. Ei väliä onko omia suunnitelmia tai menoja. "Eihän sulla voi mitään menoja olla"

Typerä olet ollut, oma vikasi.

Rahaa saa kaikesta mistä sitä viitsii pyytää.

Vierailija
39/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähisukulaisesi olisi pyytänyt sinua laittamaan ruokaa, niin olisiko sinusta yhtä lailla hauska ajatus, että joku kuvittelee elättävänsä itsensä kokkina?

-ei ap.

Vierailija
40/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae eri firmaan ektra työntekijäksi vaikka ravintola alalle. Siellä on paljon töitä viikonloppuisin ja sunnuntaista saa aina tuplapalkan. Ravintola alalla on huutava pula työntekijöistä. Kaikki tapahtumat niihin pääsee kyllä töihin ja tienata kivasti lisärahaa. Ja mikä parasta nettiin tulee vuorot joita tarjolla ja voi itse valita minkä vuoron ottaa ja haluaako ks. Vkl tehdä töitä, kun vaan on nopea vuorovahvistuksissa on joka vkl töitä jos vaan haluaa.