Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen viikonloppuhoidon hinta

Vierailija
06.05.2023 |

Paljonko maksaisit yön yli, tai koko viikonlopun kestävästä lapsen/lasten hoidosta hoitajan kotona?

Hoitajana aikuinen, alan ammattilainen.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada jostain lisää rahaa, ajattelin alkaa tarjoamaan lastenhoitoa viikonloppuisin.

Arjet olen töissä päiväkodissa.

Ei vaan enää rahat riitä.

Vierailija
2/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt ihan ymmärtänyt kysymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi lapsiani mihinkään yöhoitoon täysin vieraan ihmisen kotiin. Jotenkin epäilyttävä ajatuskin.

Vierailija
4/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaja on ammattilainen, voi jokainen miettiä millä tuntipalkalla itse myisi työtään ja koko viikonloppunsa. Esim. 350 e voi tuntua maksamasta korkealta, mutta tarkoittaa tekijälle alle 8 e bruttotuntipalkkaa (viikonloppuna yöt mukaan lukien), josta lähtee vielä pois verot sekä kaikki syntyneet kulut, eli käteen jää noin vitonen ja suuri vastuu (sekä riski vahingoista omalle omaisuudelle).

Vierailija
5/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan maksa niin paljoa että se kannattaa sinulle. Vaikka laskisit tuntipalkan kympin mukaan, pitäisin sun laskuttaa vuorokaudessa jotain 400e että se kattaisi myös yrittäjän verot.

Vierailija
6/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset työnantajalta luvan. Lisäksi kannattaa punnita oma jaksaminen ja vastuukysymykset, sekä huomioida lisäveroprosentti.

Vierailija
7/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtän tuonkin, että lapsiaan ei halua vieraalle hoitoon. En minäkään veisi omiani.

Pakko nyt vaan keksiä jotain, mistä saisi lisää rahaa raavittua kasaan.

Talous meni avioeron myötä ihan kuralle. Eikä mulla ole vara elättää mun omia lapsiani.

Vierailija
8/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitsen työnantajalta luvan?

Vierailija
9/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et miksikään.

Vierailija
10/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö omalla työnantajalla ole muita toimipisteitä, joissa voisit välillä tehdä ekstravuoron tai viikonloppua?

Vierailija
11/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos unohdetaan se, paljonko minun pitäisi pyytää, ja palataan alkuperäiseen kysymykseen:

Paljonko sinä maksaisit viikonlopun hoidosta?

Vierailija
12/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pitää olla sivutyölupa, jos tekee muutakin työtä kuin sitä päätyötään. Kaikki työnantajat eivät anna sivutyölupaa, koska liika työnteko vaikutraa työntekijän jaksamiseen. Myöskään kilpailijalle ei yleensä saa mennä.

Itsellenikin tuli yllätyksenä, että en saa vapaa-ajallani tehdä mitä haluan.

T. Eri

13/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin 14-vuotias ja minun mutsin serkku pyysi minua lähtemään mukaansa 300km päähän muutamaksi yöksi lapsenlikaksi hänen 4-vuotiaalle ADHD-tytölleen, piti minun maksaa matkat itse enkä saanut mitään rahallista palkkiota koko hommasta.

Vierailija
14/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa joku muu extratyö.

Vierailija
15/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran ollut, mulla oli alan koulutus, mutta ei silloin vielä työkokemusta. Mutta kokemusta omasta lapsesta. Sain 300.

Ja olen nähnyt paljon "hoidan lapsia"ilmoituksia paikallisessa puskaradiossa, niihin tulee aina ihan hyvin "laitoin yv" viestejä.

Vierailija
16/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun rahantarpeesi synnytä tyhjästä asiakkaita. Kukaan ei tule maksamaan sinulle niin paljoa että tuo olisi missään määrin kannattavaa. Ainoa vaihtoehto on tehdä pimeänä ja ottaa maksu käteisenä, jolloin se voi olla reilusti pienempi, mutt sitten olet rajattu lähipiiriin asiakkaina.

Vierailija
17/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pitää olla sivutyölupa, jos tekee muutakin työtä kuin sitä päätyötään. Kaikki työnantajat eivät anna sivutyölupaa, koska liika työnteko vaikutraa työntekijän jaksamiseen. Myöskään kilpailijalle ei yleensä saa mennä.

Itsellenikin tuli yllätyksenä, että en saa vapaa-ajallani tehdä mitä haluan.

T. Eri

Ei kaikissa paikoissa tarvi olla.

Vierailija
18/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset työnantajalta luvan. Lisäksi kannattaa punnita oma jaksaminen ja vastuukysymykset, sekä huomioida lisäveroprosentti.

Höpö, höpö, mitään työnantajan lupaa ei tarvita siihen mitä vapaa ajallaan tekee. Jos nyt ajattelit sivutoimilupaa, niin googletapa, milloin ja kuka sellaisen tarvitsee. Ei koske tosiaankaan vapaa-ajalla tapahtuvaa lastenhoitoa.

Vierailija
19/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos unohdetaan se, paljonko minun pitäisi pyytää, ja palataan alkuperäiseen kysymykseen:

Paljonko sinä maksaisit viikonlopun hoidosta?

Riippuu paljon lapsen iästä. Tästä omasta alakoululaisesta maks 150 eur, koska ei vaadi varsinaista hoitoa.

Vierailija
20/47 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sinä olisit valmis maksamaan?