Olen ollut nyt kaksi viikkoa Dallasissa, täällä joka puolella "avustajakoiria" jotka siis pääsevät ihan kaikkialle, mikä tahansa syy melkein kelpaa että saa koiralle avustajakoira- statuksen- sama saatava Suomeen!
Esimerkiksi täällä huumeriippuvuus katsotaan vammaksi ja huumeriippuvainen vammautuneeksi joka saa pitää avustajakoiransa mukana kaikissa tilanteissa.
Kaupoissa sekaisin ihmisiä ja koiria, ravintoloissa iloinen haukunta.
Avustajakoiran syrjiminen tuottaa valtavat maksut viimeistään oikeudessa joten eilenkin illalla käydessäni pienessä keskustan mäkkärissä niin laskin 18 erilaista koiraa siinä ajassa kun aterioin.
Hotellissa koiria kaikkialla samoin elokuvateatterissa oli useita koiria kun katsoin elokuvan!
Ihan mahtavaa ja tätä toivon Suomeenkin!
Inhottavaa liikkua Suomessa koiran kanssa kun ei voi piipahtaa kauppaan tai ravintolaan tai kahville kun koiria syrjitään.
Elokuvia katsellessa mukava kun koira vieressä turvana vaikka saattaakin räjähtää haukkumaan jos elokuvassa vaikka näytetään koiraa.
Koirien syrjiminen lopetettava Suomessakin ja helpommin voitava myös Suomessa myöntää avustajakoiran titteleitä koirille joiden lähi-ihmisillä rajoitteita. Esimerkiksi sosiaalisten tilanteiden pelko usein helpottaa avustajakoiran kanssa ja ihminen uskaltaa mennä ihmisten pariin koiransa kanssa, kirjastoon, kahvilaan kuntosalille, uimahalliin.
Jotkut valittavat allergioista mutta kuinka totta ne allergiat oikeasti ovat ja voidaanko väittää että allergisilla enemmän oikeuksia kuin vaikka nepsy- ihmisellä tai sosiaalisten tilanteiden jännittäjillä?
Terveisin koirista pitävä sinkku jonka harrastamista ja sosiaalista elämää syrjintä rajoittaa valtavasti!
Kommentit (57)
Sitten koirille pitäisi olla omat purtavat ja luut. Entä jos koiran tassu jää jonkun alle tai väliin, miten se suojataan. Entä astmaatikkojen kaupat?
Uimahalleissa olisi kyllä kiva jos olisi myös lemmikkivuoroja että saisi mennä koiraa uittamaan ja koiran kanssa altaaseen.
Varmasti isosti tulee Suomeenkin tämä trendi
"Kuinka totta ne allergiat on?" Voi helvetti. Eiku minä minä minä minä....koiraihmiset on kyllä rasittavia. mitäs jos ei ole koiraihmisiä mutta lemmikkinä on vaikka alpakka, saanko ottaa sen samalla tavalla elokuviin? Mitä nyt pienistä sattumuksista mitä voi käydä...
Vierailija kirjoitti:
"Kuinka totta ne allergiat on?" Voi helvetti. Eiku minä minä minä minä....koiraihmiset on kyllä rasittavia. mitäs jos ei ole koiraihmisiä mutta lemmikkinä on vaikka alpakka, saanko ottaa sen samalla tavalla elokuviin? Mitä nyt pienistä sattumuksista mitä voi käydä...
Ap on palstahullu Nyc melkoinen sekopää narsku.
Meillä tuli koiran kanssa asiakas liikkeeseen ja paskathan se koira sitten väänsi lattialle kassan viereen. Omistaja siivosi onneks ite, eikä paennut paikalta.
Kumman oikeus on sinusta tärkeämpi? Allergisten ihmisten oikeus olla julkisissa sisätiloissa saamatta allergiakohtausta vai koirien oikeus tulla huumekäyttäjä omistajansa kanssa kaikkialle?
Miten olisi, että sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivät, huumeveikot ja muut tällaiset hoitaisivat päänsä kuntoon eivätkä pakottaisi kaikkia muita mukautumaan?
Haist kapinen koira. Hyi hel, lemmikkieläinten omistajille iso verotus
Harhoja? Ootko psykoosinuotiolla?
Osta Snoopy sieltä TallasCitystä.
Osta pehmoeläin. Tulee Vähemmän lemmikkien kaltoinkohtelua. Ja iso verotus lemmikkieläinten pitämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Ei tarvitse liukastella pelkästään ulkona koiran paskoihin. Tulevat myös kauppojen lattioille.
Paskotko sinä kauppojen lattioille?
Miten siitepölyallergiset voivat elää ja liikkua missään siitepölyaikana?
Ehkäpä näiden eläinallergisten pitäisi saada jotain opastusta heiltä. Ja ottaa lääkkeensä.
Onko allergiat totta? Kuule kyllä on. On mitä suurimmassa määrin. Se ei ole mikään keksitty juttu.
Olen todella allerginen koirille ja saan oireita jo siitä, kun koiranomistajan vaatteiden mukana tulee jotain pölyä tai hilsettä vai mitä lie, vaikka koirakaan ei olisi mukana.
Olen hoitaja terveyskeskuksessa ja jatkuvasti kärsin tuollaisista tilanteista asiakaskohtaamisissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten siitepölyallergiset voivat elää ja liikkua missään siitepölyaikana?
Ehkäpä näiden eläinallergisten pitäisi saada jotain opastusta heiltä. Ja ottaa lääkkeensä.
Jatkuva väsyttävien allergialääkkeiden käyttö on liikaa vaadittu.
Siitepölyaikaan kyllä lääkettä otan, mutta en ryhdy sitä käyttämään jatkuvasti vain siksi, että koiranomistajat saisivat tuoda kullanmurunsa joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Haist kapinen koira. Hyi hel, lemmikkieläinten omistajille iso verotus
Koiraverohan on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Onko allergiat totta? Kuule kyllä on. On mitä suurimmassa määrin. Se ei ole mikään keksitty juttu.
Olen todella allerginen koirille ja saan oireita jo siitä, kun koiranomistajan vaatteiden mukana tulee jotain pölyä tai hilsettä vai mitä lie, vaikka koirakaan ei olisi mukana.
Olen hoitaja terveyskeskuksessa ja jatkuvasti kärsin tuollaisista tilanteista asiakaskohtaamisissa.
Kannattaa hoitaa se lääkitys kuntoon niin ei normi elämä tuota niin paljoa kärsimystä.
Kai hyväksyt myös muut "emotional support" eläimet? Oli se sitten kissa, possu, riikinkukko, jne? Elokuvissa ihailet kun edessä istuva riikinkukko alkaa pörhistellä sulkiaan etkä näe mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hoitaja terveyskeskuksessa ja jatkuvasti kärsin tuollaisista tilanteista asiakaskohtaamisissa.Kannattaa hoitaa se lääkitys kuntoon niin ei normi elämä tuota niin paljoa kärsimystä.
Ei astmaa pysty parantamaan lääkkeillä, niillä vain helpotetaan oloa. Ja joku eläinkontakti laukaisee helposti hengenahdistuksen lääkkeiden ylikin.
No olisipa kiva ikuinen astmakohtaus sitten saada siellä minne vaan meneekin.