Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä kontrolloiva vai ärsyttääkö mies oikeasti tahallaan?

Vierailija
05.05.2023 |

Ja sitten heittää juttua että "kunnon n 4tsi, hirveä ski7sooja, ikuisesti yksin". Kait minä sitten vaan olen hirveä ihminen. Kyse oikeasti pikku jutuista, mutta tekee juuri päinvastoin, minkä tietää ärsyttävän minua. Esimerkiksi pyysin kuorimaan loput perunat, jotta voin valmistella muuta. Olin pilkkonut jo osan pellille ja mies sitten alkoi pilkkoa niitä ihan eri muotoon (eri kokoiseen) ja myhäili ja selkeästi odotti milloin huomaan tämän. Tai sitten mökillä ollessamme olen sanonut että älä huuhtele kahvipannua järvivedellä, jota sisällä ämpärissä, vaan käytä tuotua hanavettä, viimeeksi tokaisi että "katso, järvivettä menee"... Että mikä ajaa ihmisen tällaiseen? Vai onko se vika oikeasti minussa?

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtökohtaisestihan kaikki miehet on sikoja. minun ukko ei minua riivaa millään lailla, ja sinun miehes niin tekee, joten syy on sinussa. korjaa tapasi ja ole miehellesi mieliksi, niinkuin vaimon kuuluu olla. 

Vierailija
62/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sekä että. Kyllä sinä minusta nipotat täysin turhasta, jos huomauttelet siitä, että mies pilkkoo perunat väärän kokoisiksi. No, sitten huomautus voi olla aiheellinen, jos valmistelette tarjoiluja isoihin juhliin, joissa kaiken pitää olla tiptop.

Tuossa kahvinpannun huuhtelussa olit taas mielestäni oikeassa. Epäilen sen olleen miehen reaktio siihen, että nipotat jokaisesta pikkuasiasta.

Tämä.

Erisuuruiset palat kypsyvät eri tahdissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kontrolloiva ja se ärsyttää miestäsi. Ootte lapsellisen alkeellisessa kierteessä.

Vierailija
64/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lähtökohtaisestihan kaikki miehet on sikoja. minun ukko ei minua riivaa millään lailla, ja sinun miehes niin tekee, joten syy on sinussa. korjaa tapasi ja ole miehellesi mieliksi, niinkuin vaimon kuuluu olla. 

Satisfyerilta saa joka kerta orkkuja.

Vierailija
65/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahimmillaan narsistilta (mies) ja vähintään kusipäältä. Toisaalta kukaan terve ihminen ei halua olla jatkuvasti kusipää, joten jotain diagnoosia pukkaa kusipäällekin ja narsisti puskee ekana mieleen. 

Kaiva youtubesta esiin narsistivideoita ja arvioi sitten itse, miten paljon mies osuu niihin.

Ihan keskeisiä toimintatapoja on tuo provosointi, jota kuvailet ja myös syyllistäminen ja vastuunsiirto (sinusta luodaan kuva ylinipona natsina, joka sanelee mitä tehdään ja hankalana ihmisenä, jota kukaan ei kestä). 

Jatkuvasti neuvova ja ohjeita antava puoliso on hankala ihminen. Ei ole vastuunsiirtoa todeta se.

MIeshän ei totea sitä vaan vittuilee. Normaali ihminen sanoisi, että hei musta tuntuu ahdistavalta/kurjalta tuo, että ohjeistetaan kuin aivokääpiötä. Tai sitten räjähtäisi kerran terveesti ja suoraan, että nyt loppu toi kädestä pitävä ohjeistelu ja sitten asiasta saatettaisiin keskustella, miten jatkossa tehdään. Miehen toiminta on passiivisaggressivista, provosoivaa, epäkunnioittavaa, lapsellista ja systemaattisesti jatkuessaan henkisesti väkivaltaista. 

Mies ei löydä väkivaltaiselle puolisolle muuta keinoa. Hän on niin slistettu ja huonosti kohdeltu.

Ap on selkeästi narsisti.

Älä ala kaasuvalottaa ap:ta. Jokainen kantaa vastuun omista paskoista ja lapsellisista tekemisistään. 

Miehen toiminta ei ole hyväksyttävää millään mittarilla. Ei käyttäydy rakentavasti, ei käyttäydy aikuismaisesti, EIKÄ SE OLE AP:N VIKA.

AP:n on syytä kiinnittää huomiota siihen, miltä hänen antamansa tiukka ohjeistelu muista tuntuu ja muuttaa toimintaansa ja keskustella siitä. Mutta AP:n vika ei ole se, että mies on apina. 

Siis ap saa olla ilkeä, narsisti ja väkivaltainen. Eikä hänellä ole mitään vastuuta siitä, että kiusaa ja alistaa.

Nyt olen kuullut kaiken!

Vierailija
66/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on joutunut täysin pirttihirmun alle. Hänellä.ei ole muita keinoja selviytyä kuin pienet väärin tekemiset. Näin käy myös kontrolloivien äitien lapsille. Äidille ei mikään kelpaa. Niin edes pieni jäynä helpottaa. Ymmärrän ei mene ohi ennenkuin ap uskoo, että mies on aikuinen.

No eihän se mies ole aikuinen, kun kerran pitää ap:ta äitina ja itseään pienenä lapsena, joka tekee jäynää. Aikuinen hoitaa asiat aikuisen tavoin. 

Mies on joutunut narsitin uhriksi. Ei hänellä.ole tilaa olla aikuinen. Hänen tilansa on tuo viisi senttiä kiristyksen alla.

Voi sääli!

Olen ollut lähisuhteessa ainakin kahteen narsistiin. Aina olen voinut toimia itse aikuisen tavoin enkä ole lähtenyt samalle polulle, koska en itse ole narsisti. Minulla on vastuu omasta käytöksestäni, vaikka vastapuoli olisi mikä kusipää tahansa. 

Vierailija
67/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahimmillaan narsistilta (mies) ja vähintään kusipäältä. Toisaalta kukaan terve ihminen ei halua olla jatkuvasti kusipää, joten jotain diagnoosia pukkaa kusipäällekin ja narsisti puskee ekana mieleen. 

Kaiva youtubesta esiin narsistivideoita ja arvioi sitten itse, miten paljon mies osuu niihin.

Ihan keskeisiä toimintatapoja on tuo provosointi, jota kuvailet ja myös syyllistäminen ja vastuunsiirto (sinusta luodaan kuva ylinipona natsina, joka sanelee mitä tehdään ja hankalana ihmisenä, jota kukaan ei kestä). 

Jatkuvasti neuvova ja ohjeita antava puoliso on hankala ihminen. Ei ole vastuunsiirtoa todeta se.

MIeshän ei totea sitä vaan vittuilee. Normaali ihminen sanoisi, että hei musta tuntuu ahdistavalta/kurjalta tuo, että ohjeistetaan kuin aivokääpiötä. Tai sitten räjähtäisi kerran terveesti ja suoraan, että nyt loppu toi kädestä pitävä ohjeistelu ja sitten asiasta saatettaisiin keskustella, miten jatkossa tehdään. Miehen toiminta on passiivisaggressivista, provosoivaa, epäkunnioittavaa, lapsellista ja systemaattisesti jatkuessaan henkisesti väkivaltaista. 

Mies ei löydä väkivaltaiselle puolisolle muuta keinoa. Hän on niin slistettu ja huonosti kohdeltu.

Älä ala kaasuvalottaa ap:ta. Jokainen kantaa vastuun omista paskoista ja lapsellisista tekemisistään. 

Miehen toiminta ei ole hyväksyttävää millään mittarilla. Ei käyttäydy rakentavasti, ei käyttäydy aikuismaisesti, EIKÄ SE OLE AP:N VIKA.

AP:n on syytä kiinnittää huomiota siihen, miltä hänen antamansa tiukka ohjeistelu muista tuntuu ja muuttaa toimintaansa ja keskustella siitä. Mutta AP:n vika ei ole se, että mies on apina. 

Ap:n vika on se, että ohjeistaa, käskee, puuttuu pikkuasioihin ja vaatii tekemään pienetkin asiat hänen määräämällään tavalla.

Vierailija
68/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ap saa olla ilkeä, narsisti ja väkivaltainen. Eikä hänellä ole mitään vastuuta siitä, että kiusaa ja alistaa.

Nyt olen kuullut kaiken!

Kerropa, miten ap on kertonut kiusaavansa ja alistavansa. 

Vierailija
69/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset selkeästi vahvan miehen joka tietää miten asiat tehdään etkä jonkun pojan joka kapinoi. Miten te aina valitsette huonosti?

Vierailija
70/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n vika on se, että ohjeistaa, käskee, puuttuu pikkuasioihin ja vaatii tekemään pienetkin asiat hänen määräämällään tavalla.

Kyllä. Se ei silti poista sitä, että mies on apina ja vastuussa omasta paskapäisyydestään. 

Vierailija
71/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sekä että. Kyllä sinä minusta nipotat täysin turhasta, jos huomauttelet siitä, että mies pilkkoo perunat väärän kokoisiksi. No, sitten huomautus voi olla aiheellinen, jos valmistelette tarjoiluja isoihin juhliin, joissa kaiken pitää olla tiptop.

Tuossa kahvinpannun huuhtelussa olit taas mielestäni oikeassa. Epäilen sen olleen miehen reaktio siihen, että nipotat jokaisesta pikkuasiasta.

Tämä.

Ja on maailmanloppu, jos joku pala kärähtää ja toinen ei täysin kypsy?

Vierailija
72/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kontrolloiva ja se ärsyttää miestäsi. Ootte lapsellisen alkeellisessa kierteessä.

Tässä nyt vaan on se, että kun mies reagoi tuolla tavalla ärsytykseen, hän ei ole terve aikuinen. 

Vierailija
73/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Kai se saa vituttaa, jos joku tekee sen ihan tahallaan vaan ärsyttääkseen. No, ainakin tavoite saavutettu - > ärsytys. 

Vierailija
74/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset selkeästi vahvan miehen joka tietää miten asiat tehdään etkä jonkun pojan joka kapinoi. Miten te aina valitsette huonosti?

Te heitätte kotirouvan viikonlopun päätteeksi kuoppaan. Teidän ongelmana on vihan patoaminen.

Suo siellä vetelä täällä.

Vierailija
75/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ihan kuin lasta opettaisi kokkaamaan

Vierailija
76/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tahallaan ärsyttämiseltä. Kun hän saa sinut ärsyyntymään on sitten helppoa väittää sinua skitsoksi. Tutustu aiheeseen reaktive abuse. Miehesi käytös kuulostaa vielä lievältä, mutta samasta aiheesta on kyse ja todennäköisesti hän jatkossa hakee samaa voimakkaammilla keinoilla.

Minusta kuulostaa, että ap on se joka tahallaan ärsyttää. Ei kukaan siedä kotonaan käskyttäjää. Mies on pyhimys, kun ei ole enempää räjähtänyt. Ap siis lisää kierroksia ja kiristää ruuvia kunnes saa reaktion aikaan. Miehen kannattaisi lähteä, kun vielä.pääsee pakoon.

Vierailija
77/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ap:n ainoa aloitus tasan samasta aiheesta. Sopii kuvaan. Välttelisin.

Niin tein tämän siksi uudestaan koska ensimmäinen hävisi kolmen ekan kommentin jälkeen jotka olivat "olet hullu, hyvä provo perjantaihin ja porvoosta päivää". Ainakin nuo siis minä ehdin nähdä eli halusin edes muutaman kunnollisen mielipiteen. Ap

Vierailija
78/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on joutunut täysin pirttihirmun alle. Hänellä.ei ole muita keinoja selviytyä kuin pienet väärin tekemiset. Näin käy myös kontrolloivien äitien lapsille. Äidille ei mikään kelpaa. Niin edes pieni jäynä helpottaa. Ymmärrän ei mene ohi ennenkuin ap uskoo, että mies on aikuinen.

No eihän se mies ole aikuinen, kun kerran pitää ap:ta äitina ja itseään pienenä lapsena, joka tekee jäynää. Aikuinen hoitaa asiat aikuisen tavoin. 

Mies on joutunut narsitin uhriksi. Ei hänellä.ole tilaa olla aikuinen. Hänen tilansa on tuo viisi senttiä kiristyksen alla.

Voi sääli!

Olen ollut lähisuhteessa ainakin kahteen narsistiin. Aina olen voinut toimia itse aikuisen tavoin enkä ole lähtenyt samalle polulle, koska en itse ole narsisti. Minulla on vastuu omasta käytöksestäni, vaikka vastapuoli olisi mikä kusipää tahansa. 

Oletko varma kumpi suhteessa oli se narsisti? Naristeja on bähän ja useimmiten se toista haukkuva onkin itse se narsisti. Etenkin, kun nämä näyttää kasaantuvan...

Vierailija
79/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tahallaan ärsyttämiseltä. Kun hän saa sinut ärsyyntymään on sitten helppoa väittää sinua skitsoksi. Tutustu aiheeseen reaktive abuse. Miehesi käytös kuulostaa vielä lievältä, mutta samasta aiheesta on kyse ja todennäköisesti hän jatkossa hakee samaa voimakkaammilla keinoilla.

Minusta kuulostaa, että ap on se joka tahallaan ärsyttää. Ei kukaan siedä kotonaan käskyttäjää. Mies on pyhimys, kun ei ole enempää räjähtänyt. Ap siis lisää kierroksia ja kiristää ruuvia kunnes saa reaktion aikaan. Miehen kannattaisi lähteä, kun vielä.pääsee pakoon.

No ap sitten peittelee sen tahallisen ärsyttämisensä tässä ketjussakin, koska on kertonut ihan eri motiiveja kuin ärsyttämisen noille pyynnöilleen ja "säännöilleen". 

Itselläni on ylikontrolloiva ystävä ja välillä matkoilla menee hermot päänsisäisesti. En silti tulkitse hänen tekevän sitä tahallisesti minua kohtaan vaan oman psyykeenongelmansa vuoksi enkä minä myöskään ala tahallani ärsyttää häntä tai aiheuttaa tilanteita, joissa kontrollintarve nousee pintaan tai tahallani tehdä vastoin hänen toiveitaan. En ole kusipää ja omaan normaalit hermot. 

Vierailija
80/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua olla mikään käskyttäjä ja toivoisin että mies olisi ottanut tämän puheeksi jollain muulla tapaa jos näin on. On myös ihmisiä, jotka tulkitsevat aivan kaiken käskyttämiseksi esimerkiksi jos itseohjautuvuutta ei ole, sotkut ei häiritse, ihan sama onnistuuko ruoka tai yrittääkö edes että se onnistuu niin näistä jos sanoo tai ohjeistaa niin se on käskyttämistä ja valittamista. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi