Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä kontrolloiva vai ärsyttääkö mies oikeasti tahallaan?

Vierailija
05.05.2023 |

Ja sitten heittää juttua että "kunnon n 4tsi, hirveä ski7sooja, ikuisesti yksin". Kait minä sitten vaan olen hirveä ihminen. Kyse oikeasti pikku jutuista, mutta tekee juuri päinvastoin, minkä tietää ärsyttävän minua. Esimerkiksi pyysin kuorimaan loput perunat, jotta voin valmistella muuta. Olin pilkkonut jo osan pellille ja mies sitten alkoi pilkkoa niitä ihan eri muotoon (eri kokoiseen) ja myhäili ja selkeästi odotti milloin huomaan tämän. Tai sitten mökillä ollessamme olen sanonut että älä huuhtele kahvipannua järvivedellä, jota sisällä ämpärissä, vaan käytä tuotua hanavettä, viimeeksi tokaisi että "katso, järvivettä menee"... Että mikä ajaa ihmisen tällaiseen? Vai onko se vika oikeasti minussa?

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinulla on ohje joka asiaan ja näkemys miten joka ikinen asia pitää tehdä, ja mies taas reagoi tähän ärsyttämällä tahallaan kuin joku 10 v.

En kyllä ite jaksaisi tuota miehen käytöstä, eli joko keskustellaan siitä minkä pitää muuttua jotta tuo provosointi loppuu, tai sitten en jaksaisi koko suhdetta. En halua olla suhteessa pikkupojan kanssa.

Kyllä se pitää paikkansa että minulla on kyllä moneen asiaan mielipide miten joku pitäisi tehdä ja yleensä siihen on joku suht pätevä syy, esimerkiksi nuo perunat, jos toiset pienempiä ja toiset isompia niin joko toiset jää raa'aksi tai sitten toiset palaa. Olen myös jollaintapaa esteetikko ja pidän kun ruoka (tai joku muu) näyttää kivalta, olen myös itse valmis sen vaivan näkemään mutta jos toinen tarkoituksella tekee juuri päinvastoin miten minä tekisin niin koen sen jonkinlaisena arvostuksen puutteena, että näkee erikseen vaivan sille että tekee eri tavalla. Teen itsekin monet jutut sen toisen näkemyksen vuoksi, esimerkiksi mies haluaa että talouspaperit laitetaan bioastiaan (kait kierrätysohje näin sanoo), niin olen näin ruennut toimimaan enkä tarkoituksella heitä niitä joka kerta sekajätteeseen.

Ap

Eikös sitä sanota että kompromissit kuuluvat parisuhteeseen. Näköjään vain toinen teistä on niihin valmis. Mies vaikuttaa hyvin lapselliselta.

Vierailija
22/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten pienet asiat käytöksessä voivat kertoa ihmisen sisimmästä niin älyttömän paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hyvin jaksaisit sitä, jos miehelläsi olisi pikkutarkka ohje yhtä moneen asiaan kuin sinulla? Jos haluat elää yhdessä jonkun kanssa, pitää pystyä sietämään sitä, että toinen tekee asioita vähän eri tavalla. Voi valita muutaman asian, joissa "oikea" menettelytapa on ehdottoman tärkeä ja yrittää päästä kumppanin kanssa sopimukseen niistä. Loppujen kohdalla kannattaa löysätä.

Vierailija
24/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tuo on vastareaktio sille, että tosiaan pomotat liikaa. Toisaalta miehenkin reaktio on lapsellinen.

En kyllä itsekään yhtään sietäisi sitä, jos puoliso alkaisi käskemään, millä vedellä kahvipannu huuhdellaan.

Eikö sinusta ole ällöttävää, että kahvi valuu seuraavaksi siihen pannuun missä ollut (likaista) järvivettä?

Ei. Olen tehnyt paljon eräretkiä ja tottunut tiskaamaan järvivedellä maasto-olosuhteissa.

Vierailija
25/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itsekään yhtään sietäisi sitä, jos puoliso alkaisi käskemään, millä vedellä kahvipannu huuhdellaan.

Miksi et? Syyhän on ihan aiheellinen - kyseessä on ruoanlaittoon käytettävä väline, ja järvivesi harvoin on niin puhdasta että sillä voisi pestä kahvipannun. Jonkun paistinpannun ehkä just ja just kun se kuitenkin paistettaessa kuumenee, mutta kahvipannu pysyy sen verran viileänä ettei siinä bakteerit ja sinilevät vielä tuhoudu.

Ja jos se kumppaniasi häiritsee vaikkei sinua haittaisikaan, niin miksi et voisi ottaa häntä huomioon? Onko egosi niin hauras ettet siedä mitään ohjeita tai omistasi poikkeavia toiveita?

Vierailija
26/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahimmillaan narsistilta (mies) ja vähintään kusipäältä. Toisaalta kukaan terve ihminen ei halua olla jatkuvasti kusipää, joten jotain diagnoosia pukkaa kusipäällekin ja narsisti puskee ekana mieleen. 

Kaiva youtubesta esiin narsistivideoita ja arvioi sitten itse, miten paljon mies osuu niihin.

Ihan keskeisiä toimintatapoja on tuo provosointi, jota kuvailet ja myös syyllistäminen ja vastuunsiirto (sinusta luodaan kuva ylinipona natsina, joka sanelee mitä tehdään ja hankalana ihmisenä, jota kukaan ei kestä). 

Vierailija
27/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin jaksaisit sitä, jos miehelläsi olisi pikkutarkka ohje yhtä moneen asiaan kuin sinulla? Jos haluat elää yhdessä jonkun kanssa, pitää pystyä sietämään sitä, että toinen tekee asioita vähän eri tavalla. Voi valita muutaman asian, joissa "oikea" menettelytapa on ehdottoman tärkeä ja yrittää päästä kumppanin kanssa sopimukseen niistä. Loppujen kohdalla kannattaa löysätä.

Voi olla, että on ärsyttävää, jos joku mikromanageeraa jotain koko ajan, mutta mikäli se tehdään terveellä tavalla, se on vain ärsyttävää, muttei henkistä väkivaltaa. Miehen toiminta sen sijaan on jo henkistä väkivaltaa eikä sitä muuta muuksi se, vaikka hän muuten olisi miten rento ja joustava mies. 

Vierailija
28/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Ei ärsytä.

Vierailija
29/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että mies tekee tuon tahallaan. Hän kokee, että olet häntä alempi ja hän on ylempi. Eihän alainen töissäkään saa kehottaa esimiestään tekemään asioita. Noin mies osoittaa sinulle, mikä paikkasi on hånen mielestään.

Tarvinneeko edes kehottaa ilmiselvää, eli eroa.

Mitä? Miksi ap saa käskyttää ja kontrolloida. Sieltä suunnasta se kehitys pitää lähteä. Jos haluaa olla kaikkitietävä, kannattaa tehdä asiat itse.

Vierailija
30/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskottia ei ole pakko pitää. Naisilla on turhan matalalla maskotin ylitys kynnys.

Vierailija
31/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et? Syyhän on ihan aiheellinen - kyseessä on ruoanlaittoon käytettävä väline, ja järvivesi harvoin on niin puhdasta että sillä voisi pestä kahvipannun. Jonkun paistinpannun ehkä just ja just kun se kuitenkin paistettaessa kuumenee, mutta kahvipannu pysyy sen verran viileänä ettei siinä bakteerit ja sinilevät vielä tuhoudu.

Ja jos se kumppaniasi häiritsee vaikkei sinua haittaisikaan, niin miksi et voisi ottaa häntä huomioon? Onko egosi niin hauras ettet siedä mitään ohjeita tai omistasi poikkeavia toiveita?

Suomalainen järvivesi on pääosin aivan riittävän puhdasta tiskasmiseen. Toki jos olisi sinilevää, en sillä tiuskaisi.

Toki voin ottaa ja otankin huomioon kumppanin toiveita, mutta ihmistä, jolla on ohje ja toive joka asiaan, pidän vaikeana, epäjoustavana ja ikävänä ihmisenä. En halua sellaisia ihmisiä elämääni.

Vierailija
32/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tuo on vastareaktio sille, että tosiaan pomotat liikaa. Toisaalta miehenkin reaktio on lapsellinen.

Eikö sinusta ole ällöttävää, että kahvi valuu seuraavaksi siihen pannuun missä ollut (likaista) järvivettä?

Ei. Olen tehnyt paljon eräretkiä ja tottunut tiskaamaan järvivedellä maasto-olosuhteissa.

Kyllä mekin tiskataan kuumennetulla järvivedellä ja fairylla, nyt kyse oli sellaisesta hailakalla vedellö välihuuhtelusta ennen seuraavaa kahvinkeittoa. Ap

Vierailija
33/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että sinulla on ohje joka asiaan ja näkemys miten joka ikinen asia pitää tehdä, ja mies taas reagoi tähän ärsyttämällä tahallaan kuin joku 10 v.

En kyllä ite jaksaisi tuota miehen käytöstä, eli joko keskustellaan siitä minkä pitää muuttua jotta tuo provosointi loppuu, tai sitten en jaksaisi koko suhdetta. En halua olla suhteessa pikkupojan kanssa.

Kyllä se pitää paikkansa että minulla on kyllä moneen asiaan mielipide miten joku pitäisi tehdä ja yleensä siihen on joku suht pätevä syy, esimerkiksi nuo perunat, jos toiset pienempiä ja toiset isompia niin joko toiset jää raa'aksi tai sitten toiset palaa. Olen myös jollaintapaa esteetikko ja pidän kun ruoka (tai joku muu) näyttää kivalta, olen myös itse valmis sen vaivan näkemään mutta jos toinen tarkoituksella tekee juuri päinvastoin miten minä tekisin niin koen sen jonkinlaisena arvostuksen puutteena, että näkee erikseen vaivan sille että tekee eri tavalla. Teen itsekin monet jutut sen toisen näkemyksen vuoksi, esimerkiksi mies haluaa että talouspaperit laitetaan bioastiaan (kait kierrätysohje näin sanoo), niin olen näin ruennut toimimaan enkä tarkoituksella heitä niitä joka kerta sekajätteeseen.

Ap

Kyse ei välttämättä ole sanomiesi asioiden sisällöstä. Sinusta on loukkaavaa kun mies tekee eri tavalla kuin käskit ja haluat, miehestä saattaa olla loukkaavaa, jos ohjeistat häntä kuin alaista tai lasta.

Esim. tuo peruna-asia: kun näet että mies alkaa pilkkoa eri kokoisia paloja kuin sinä, niin voit sanoa heti "pitäiskö niistä tehdä vähän saman kokoisempia kuin noi toiset, että kypsyy tasaisesti."

Tai kahvipannuasiaan olisit voinut hermostumisen sijaan kysyä, että miksi, eikö häntä häiritse ajatus että järvivedessä voi olla bakteereita. Ja jos sanoo että ei, niin siihen voi vastata että aijaa, minua se kyllä häiritsee, joten olisi kiva että käytettäisiin sitä hanavettä. Jälleen jos mies tässä vaiheessa päästelee suustaan jotain pikkupoikamaista lällättelyä, niin hän ei ole ihan normaali.

Itse voit kiinnittää huomiota siihen että pyydät häntä tekemään asioita samaan sävyyn kuin pyytäisit vaikka työkaveria jota arvostat. Ettei vahingossakaan tule sanottua jotain "Kuori noi loput perunat." tai "Muista sit huuhtoa se kahvipannu hanavedellä".

Vierailija
34/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että on ärsyttävää, jos joku mikromanageeraa jotain koko ajan, mutta mikäli se tehdään terveellä tavalla, se on vain ärsyttävää, muttei henkistä väkivaltaa. Miehen toiminta sen sijaan on jo henkistä väkivaltaa eikä sitä muuta muuksi se, vaikka hän muuten olisi miten rento ja joustava mies. 

Ap tässä.on se, joka käyttää henkistä väkivaltaa.

Vierailija
35/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voisi vihdoinkin opetella nauttimaan seksiliikkeen antimista. Ei motkotusta, ei sukupuolitauteja, ei sotkua eikä uutta sukupolvea mieslapsia.

Vierailija
36/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahimmillaan narsistilta (mies) ja vähintään kusipäältä. Toisaalta kukaan terve ihminen ei halua olla jatkuvasti kusipää, joten jotain diagnoosia pukkaa kusipäällekin ja narsisti puskee ekana mieleen. 

Kaiva youtubesta esiin narsistivideoita ja arvioi sitten itse, miten paljon mies osuu niihin.

Ihan keskeisiä toimintatapoja on tuo provosointi, jota kuvailet ja myös syyllistäminen ja vastuunsiirto (sinusta luodaan kuva ylinipona natsina, joka sanelee mitä tehdään ja hankalana ihmisenä, jota kukaan ei kestä). 

Jatkuvasti neuvova ja ohjeita antava puoliso on hankala ihminen. Ei ole vastuunsiirtoa todeta se.

Vierailija
37/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mekin tiskataan kuumennetulla järvivedellä ja fairylla, nyt kyse oli sellaisesta hailakalla vedellö välihuuhtelusta ennen seuraavaa kahvinkeittoa. Ap

Ja tietenkin vain sinulle on välihuuhtelu tärkeää. Siksi se tehdään ja vain sinulle kelpaavalla tavalla.

Vierailija
38/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyse ei välttämättä ole sanomiesi asioiden sisällöstä. Sinusta on loukkaavaa kun mies tekee eri tavalla kuin käskit ja haluat, miehestä saattaa olla loukkaavaa, jos ohjeistat häntä kuin alaista tai lasta.

Esim. tuo peruna-asia: kun näet että mies alkaa pilkkoa eri kokoisia paloja kuin sinä, niin voit sanoa heti "pitäiskö niistä tehdä vähän saman kokoisempia kuin noi toiset, että kypsyy tasaisesti."

Tai kahvipannuasiaan olisit voinut hermostumisen sijaan kysyä, että miksi, eikö häntä häiritse ajatus että järvivedessä voi olla bakteereita. Ja jos sanoo että ei, niin siihen voi vastata että aijaa, minua se kyllä häiritsee, joten olisi kiva että käytettäisiin sitä hanavettä. Jälleen jos mies tässä vaiheessa päästelee suustaan jotain pikkupoikamaista lällättelyä, niin hän ei ole ihan normaali.

Itse voit kiinnittää huomiota siihen että pyydät häntä tekemään asioita samaan sävyyn kuin pyytäisit vaikka työkaveria jota arvostat. Ettei vahingossakaan tule sanottua jotain "Kuori noi loput perunat." tai "Muista sit huuhtoa se kahvipannu hanavedellä".

Missä vaiheessa miehen voidaan olettaa täysi-ikäistyneen? Noin puhutaan taaperoille.

Vierailija
39/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi yhteen? Semmonen aiheuttaa myös kaikenlaista epätoivottua käytöstä.

Vierailija
40/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin, siis tuo palaminen. "Ohjeista" ko. asiasta ja jos vielä jatkaa, niin ilmeisesti haluaa ärsyttää tahallaan. 

Itselläni (miehenä) ilmeisesti ollut hyvä tuuri :) , kun naiset, no äiti, tädit ovat pyytäneet jotain ruuanlaittohommaa tekemään, niin ovat sanoneet _miksi_ niin pitää tehdä

(mun exiä ei paljon ruuanlaitto kiinnostanut, kaljankittaus kyllä ....)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä