Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä kontrolloiva vai ärsyttääkö mies oikeasti tahallaan?

Vierailija
05.05.2023 |

Ja sitten heittää juttua että "kunnon n 4tsi, hirveä ski7sooja, ikuisesti yksin". Kait minä sitten vaan olen hirveä ihminen. Kyse oikeasti pikku jutuista, mutta tekee juuri päinvastoin, minkä tietää ärsyttävän minua. Esimerkiksi pyysin kuorimaan loput perunat, jotta voin valmistella muuta. Olin pilkkonut jo osan pellille ja mies sitten alkoi pilkkoa niitä ihan eri muotoon (eri kokoiseen) ja myhäili ja selkeästi odotti milloin huomaan tämän. Tai sitten mökillä ollessamme olen sanonut että älä huuhtele kahvipannua järvivedellä, jota sisällä ämpärissä, vaan käytä tuotua hanavettä, viimeeksi tokaisi että "katso, järvivettä menee"... Että mikä ajaa ihmisen tällaiseen? Vai onko se vika oikeasti minussa?

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kpäinen pikkuasioista nillittäjä, juuri sellainen, jota tavan mies inhoaa- ja siksi myös ärsyttää. Äijä kuin äijä laittaisi sinut vaihtoon heti. Ei mitään tulevaisuutta "suhteellanne".

Vierailija
82/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kontrolloiva ja se ärsyttää miestäsi. Ootte lapsellisen alkeellisessa kierteessä.

Tässä nyt vaan on se, että kun mies reagoi tuolla tavalla ärsytykseen, hän ei ole terve aikuinen. 

Niin se nöyryytys ja alistaminen meihin kaikkiin vaikuttaa. Ei ole muita keinoja pitää puoliaan. Kunnes jonain päivänä tajuaa lähteä vahingoittavasta suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on joutunut täysin pirttihirmun alle. Hänellä.ei ole muita keinoja selviytyä kuin pienet väärin tekemiset. Näin käy myös kontrolloivien äitien lapsille. Äidille ei mikään kelpaa. Niin edes pieni jäynä helpottaa. Ymmärrän ei mene ohi ennenkuin ap uskoo, että mies on aikuinen.

Ei. Naisen pitää vain hyväksyä mies sukupolven vajavaisuus. Ääntä ei saa nostaa testosteronin tuoman poksahdusherkkyyden vuoksi. Ongelmat käsitellään miehen tahtiin tai haudotaan kokonaan maton alle. Linjan toisessa päässä on tyyppiversio miehestä joka tahtoo mutkatonta arkea naisen pesänrakennus vimman kustannuksella.

Miksi pelkäät miehiä?

Vierailija
84/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kontrolloiva ja se ärsyttää miestäsi. Ootte lapsellisen alkeellisessa kierteessä.

Tässä nyt vaan on se, että kun mies reagoi tuolla tavalla ärsytykseen, hän ei ole terve aikuinen. 

Niin se nöyryytys ja alistaminen meihin kaikkiin vaikuttaa. Ei ole muita keinoja pitää puoliaan. Kunnes jonain päivänä tajuaa lähteä vahingoittavasta suhteesta.

Ei se vaikuta meihin kaikkiin niin. AIkuisella ja vastuuta kantavalla ihmisellä on todella paljon terveitä keinoja käytettävinään. Yleensä parisuhteen molemmilla osapuolilla on kaksi korvaa ja yksi suu ja aivot. Jos kuulo puuttuu tai ääni ei kulje, aina voi kirjoittaa. Ja jos vastapuoli ei ymmärrä eikä yritä tai halua ymmärtää kuulemaansa, lähteminen on terveempi vaihtoehto kuin vittuilemaan jääminen. 

Vierailija
85/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sekä että. Kyllä sinä minusta nipotat täysin turhasta, jos huomauttelet siitä, että mies pilkkoo perunat väärän kokoisiksi. No, sitten huomautus voi olla aiheellinen, jos valmistelette tarjoiluja isoihin juhliin, joissa kaiken pitää olla tiptop.

Tuossa kahvinpannun huuhtelussa olit taas mielestäni oikeassa. Epäilen sen olleen miehen reaktio siihen, että nipotat jokaisesta pikkuasiasta.

Tämä.

Erisuuruiset palat kypsyvät eri tahdissa?

Ja on maailmanloppu, jos joku pala kärähtää ja toinen ei täysin kypsy?

No eihän se mikään maailmanloppu ole. Mutta lähtökohtaisesti miksi ei edes yrittäisi onnistua siinä ruoanlaitossa? Eihän se aina onnistu mutta jos alusta alkaen jo tekee sinnepäin niin miksi edes tehdä ruokaa? Ap

Vierailija
86/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tahallaan ärsyttämiseltä. Kun hän saa sinut ärsyyntymään on sitten helppoa väittää sinua skitsoksi. Tutustu aiheeseen reaktive abuse. Miehesi käytös kuulostaa vielä lievältä, mutta samasta aiheesta on kyse ja todennäköisesti hän jatkossa hakee samaa voimakkaammilla keinoilla.

Minusta kuulostaa, että ap on se joka tahallaan ärsyttää. Ei kukaan siedä kotonaan käskyttäjää. Mies on pyhimys, kun ei ole enempää räjähtänyt. Ap siis lisää kierroksia ja kiristää ruuvia kunnes saa reaktion aikaan. Miehen kannattaisi lähteä, kun vielä.pääsee pakoon.

En todellakaan halua olla mikään käskyttäjä ja toivoisin että mies olisi ottanut tämän puheeksi jollain muulla tapaa jos näin on. On myös ihmisiä, jotka tulkitsevat aivan kaiken käskyttämiseksi esimerkiksi jos itseohjautuvuutta ei ole, sotkut ei häiritse, ihan sama onnistuuko ruoka tai yrittääkö edes että se onnistuu niin näistä jos sanoo tai ohjeistaa niin se on käskyttämistä ja valittamista. Ap

Sinun kannattaa asua yksin, kun olet ainoa, joka osaa ja tietää.

Vierailija
87/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisiä pikkuasioita lapsellisen kehittymättömästi kontrolloiva akka, juuri tyypillinen. Vaihtoon!

Vierailija
88/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
89/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaikuta meihin kaikkiin niin. AIkuisella ja vastuuta kantavalla ihmisellä on todella paljon terveitä keinoja käytettävinään. Yleensä parisuhteen molemmilla osapuolilla on kaksi korvaa ja yksi suu ja aivot. Jos kuulo puuttuu tai ääni ei kulje, aina voi kirjoittaa. Ja jos vastapuoli ei ymmärrä eikä yritä tai halua ymmärtää kuulemaansa, lähteminen on terveempi vaihtoehto kuin vittuilemaan jääminen. 

Niinhän sitä luulisi, mutta valitettavasti pitkään jatkuva kaltoinkohtelu vie toiselta kaiken.

Vierailija
90/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että sekä että. Kyllä sinä minusta nipotat täysin turhasta, jos huomauttelet siitä, että mies pilkkoo perunat väärän kokoisiksi. No, sitten huomautus voi olla aiheellinen, jos valmistelette tarjoiluja isoihin juhliin, joissa kaiken pitää olla tiptop.

Tuossa kahvinpannun huuhtelussa olit taas mielestäni oikeassa. Epäilen sen olleen miehen reaktio siihen, että nipotat jokaisesta pikkuasiasta.

Tämä.

No eihän se mikään maailmanloppu ole. Mutta lähtökohtaisesti miksi ei edes yrittäisi onnistua siinä ruoanlaitossa? Eihän se aina onnistu mutta jos alusta alkaen jo tekee sinnepäin niin miksi edes tehdä ruokaa? Ap

Jos sinä olet ainoa, joka osaa, tee itse.

Vierailija
91/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, mutta valitettavasti pitkään jatkuva kaltoinkohtelu vie toiselta kaiken.

Jaa. Olen itse lähes koko ikäni ollut kaltoinkohtelun kohteena eikä se ole vienyt minulta vastuuta itsestäni eikä muuttanut minua kusipääksi. 

Vierailija
92/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Ap:n kaikentietämisongelmasta pitäisi nostaa kissa pöydälle, mutta mies on niin kehittymätön, että ei taida onnistua tuossa suhteessa. 

Vierailija
93/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Jos mies laatoittaa kylppärin lattiaa, haluaako hän, että ap tulee laittamaan sinne neliön verran laattoja miten sattuu, kun muuten "mies on ainoa, joka tietää"?

Vierailija
94/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon, et todellakaan ole kontrolloiva, älä erehdy luulemaan niin. Isäni oli samanlainen tahallaan ärsyttäjä kuin miehesi, en tajua mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa. Metodihan on nimeltään kaasuvalotus (gas lighting), hän yrittää saada sinut kyseenalaistamaan tunteesi ja käsityksesi todellisuudesta. JÄTÄ SE.

-Mies

Vierailija
95/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on aiheeton vastuunsiirto. 

Vierailija
96/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Kumppani siis ei edes halua opetella.

Niinpä niin.

Vierailija
97/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon, et todellakaan ole kontrolloiva, älä erehdy luulemaan niin. Isäni oli samanlainen tahallaan ärsyttäjä kuin miehesi, en tajua mikä tuollaisia ihmisiä vaivaa. Metodihan on nimeltään kaasuvalotus (gas lighting), hän yrittää saada sinut kyseenalaistamaan tunteesi ja käsityksesi todellisuudesta. JÄTÄ SE.

-Mies

Minun isäni myös oli samanlainen, passiivisaggressiivinen provosoija. 

Vierailija
98/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot aika nipo. Mies tekee mitä tekee ja tyydy siihen. Moni ukko tee mitään

Vierailija
99/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan tyhmiä kommentteja. Toiset syyttää sua ja toiset ukkoa tai suorastaan haukkuu jompaakumpaa. Mitä järkeä tollasessa parisuhteessa edes on? Ehkä säkin löytäisit jonkun joka arvostaa sua, eikä vaan yritä ärsyttää ja ehkä se ukkos löytäis jonku jota ei joko tee mieli ärsyttää tai joka on samanlainen "hälläväliä" tyyppi. Jätä se sika jos ei sillä ole itsellä älyä lähteä.

Vierailija
100/161 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun piti lopettaa kuoriminen? Jos alottaa voi tehä loppuun eikä alkaa skitsoilee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä