Mistä olisit itse valmis luopumaan tai leikkaamaan?
Tutkimusten mukaan ihmiset aina ehdottavat leikkaamisia sellaisiin kohteisiin, jotka eivät vaikuta omaan elämään mitenkään. Mutta mistä olisit itse valmis leikkaamaan, jos olisi pakko valita? Mitä veroa nostaisit tai mistä rahareiästä voisit luopua?
Itse aloitan: huomaan käyttäväni nettiostoksiin liikaa rahaa. Voisin kyllä karsia omasta budjetista 100 €/kk ja ostella vähemmän uusia vaatteita tai kenkiä, vanhoilla tulisin hyvin toimeen.
Kommentit (173)
sosiaalituista ja terveydenhuollosta saa leikata surutta!
Työkkäristä ja kelasta, me ei tarvita sataatuhatta korkeakoulutettua naista leikkiin piirileikkiä työttömien kans, koko sonta veks ja kortistoon ja uus laitos tilalle.
puukko-nalle kirjoitti:
kaikki pitäs tehä ite kirjoitti:
Laittaisin julkiselta sektorilta kaikki asiakaspinnassa olemattomat riviin ja joka toiselle potkut. Toistaisin niin kauan että budjetti olisi ylijäämäinen.
noin se pitäs juuri tehdä.
itse lisäisin tulos vastuun ja pakolliset laihdutuskuurit.
julkinen sektori on suomen suurin häpeä,
he tekevät päivässä 5% töitä ja loput on epämäärästä
lorvailua vaikka olisi todella paljon tekemistä
mutta mikäs siinä kun palkka tulee joka tapauksessa
tekeekö töitä vai ei. kirsikkana kalun päällä on
omien virheiden matonalle pyyhkiminen jos jotain
ikävää sattuu
Haistapa kuule paska! Kalenterini on täynnä asiakastyötä niin, että ei aina syödä ehdi tai vessassa käydä. Täyttä valhetta se, että julkisella puolella ei töitä tehdä. Kyllä tehdään ja helkkarin paljon.
Olisin valmis luopumaan vaimostani ja olisin valmis leikkaamaan hiukseni.
Ulkomaille menevästä rahasta sekä maahanmuutolle stop kokonaan ei tänne verorahoilla elelemään. Paljonkohan tästä jo tulisi.
Tällä ketjulla oli hyvä idea ja tästä olisi tullut mielenkiintoinen, mutta nää lukutaidottomat vouhkaajat on pilanneet tämän kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysavusta ja sosiaalitukien perässä maahanmuuttavista.
Minä leikkaisin sosiaalitukien perässä maassa-asuvista.
Paljonko se toisi säästöä?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille menevästä rahasta sekä maahanmuutolle stop kokonaan ei tänne verorahoilla elelemään. Paljonkohan tästä jo tulisi.
Lue Pauli Vahteran blogia
Tuistani olisin valmis leikkaamaan.
Joku 50% ehkä.
TyötönPummi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaiden verokeplotteluista.
vasemmistokade, niin ei paljon rahaan saataisi kasaan. Ehkä helpottaisi sinun angstia, ei muuta.
Jos miljoonia omistava firman omista maksaa itselleen palkkaa 15 000 euroa vuodessa välttyäkseen veroilta ja elatusmaksuilta, niin kyse ei ole kateudesta.
Lähipiirissäni oleva toimii näin.Itse omin sanoin näin kertoi, uskoutui. Kusipäistä ja itsekästä ahneutta häneltä. En arvosta pätkääkään.
Kuinka monta samankaltaista kusipäätä tästä maasta mahtaa löytyäkään?
Vierailija kirjoitti:
Nailed it!💪
En luovu mistään, ilmastosekoiluista, ulkomaille valuvista rahoista jne leikkaisin ja kunnolla. Oikeastaan ne voisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
puukko-nalle kirjoitti:
kaikki pitäs tehä ite kirjoitti:
Laittaisin julkiselta sektorilta kaikki asiakaspinnassa olemattomat riviin ja joka toiselle potkut. Toistaisin niin kauan että budjetti olisi ylijäämäinen.
noin se pitäs juuri tehdä.
itse lisäisin tulos vastuun ja pakolliset laihdutuskuurit.
julkinen sektori on suomen suurin häpeä,
he tekevät päivässä 5% töitä ja loput on epämäärästä
lorvailua vaikka olisi todella paljon tekemistä
mutta mikäs siinä kun palkka tulee joka tapauksessa
tekeekö töitä vai ei. kirsikkana kalun päällä on
omien virheiden matonalle pyyhkiminen jos jotain
ikävää sattuu
Haistapa kuule paska! Kalenterini on täynnä asiakastyötä niin, että ei aina syödä ehdi tai vessassa käydä. Täyttä valhetta se, että julkisella puolella ei töitä tehdä. Kyllä tehdään ja helkkarin paljon.
äläs nyt siellä sossun-akka yhtään narise. ite oot työs valinnu ja turpaas ottanu
ja se on sulle vähintäänkin ihan oikein.
ei tuu teitä ikävä kun hommanne loppuu.
mee lehmityttö vaan muualle kyttäämään ihmisten elämiä
ps mitä eroa on sossu-akalla ja tavis-akalla ?
toinen tarvii toimeentulotuet että jaksaa runkata ukkoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nailed it!💪
Koko kansan verotiedot julkisesti iltapäivälehtien verokoneeseen, niin päästään tarkastamaan miten paljon näitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vasemmistokade, niin ei paljon rahaan saataisi kasaan. Ehkä helpottaisi sinun angstia, ei muuta.
Jos miljoonia omistava firman omista maksaa itselleen palkkaa 15 000 euroa vuodessa välttyäkseen veroilta ja elatusmaksuilta, niin kyse ei ole kateudesta.
Lähipiirissäni oleva toimii näin.Itse omin sanoin näin kertoi, uskoutui. Kusipäistä ja itsekästä ahneutta häneltä. En arvosta pätkääkään.
Se on aivan laillista. Tee perässä, jos noin kadehdituttaa.
Ylipäänsä on jotain oksettavaa kommunismia ajatella ettei omistajan tienaamat rahat olekaan hänen vaan valtion.
Vaikka tykkään roskaruokaa ja karkkia mussuttaa, niin kyllä niihin saisi minun puolestani laittaa hintaa lisää vaikka tuplat verojen muodossa. En tiedä vähenisikö käyttö vai jättäisinkö sit jotain muuta ostamatta. Energiajuomissa sama juttu.
Paljonko vero% pitäisi nousta, että saisi 6 milj kasaan? Tai 4.
Omia menoja voisin karsia, vaatteissa ja kengissä. Vettä kuluttaa vähemmän.
Tuli nrot 666 tälle viestille 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä on jotain oksettavaa kommunismia ajatella ettei omistajan tienaamat rahat olekaan hänen vaan valtion.
No jotkut yrittäjät ymmärtävät että ovat saaneet ilmaisen terveydenhuollon, koulutuksen, koulutetut työntekijät, yhteiskuntarauhan, tiet, satamat, kunnallistekniikan, ulkoisten uhkien turvan yms. ja haluavat tähän osallistua ilman kikkailuja.
Mutta laillista varmaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotkut yrittäjät ymmärtävät että ovat saaneet ilmaisen terveydenhuollon, koulutuksen, koulutetut työntekijät, yhteiskuntarauhan, tiet, satamat, kunnallistekniikan, ulkoisten uhkien turvan yms. ja haluavat tähän osallistua ilman kikkailuja.
Mutta laillista varmaan on.
Luuletko sinä tosiaan, että joku yrittäjä tässä maassa välttyy veronmaksulta? Jos esimerkkisi miljoonia omistava firman omistaja tosiaan omistaa miljoonia niin mitä sitten? Pitäisikö firman omistajan omistuksista ryöstää valtiolle vielä lisää?