Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olisit itse valmis luopumaan tai leikkaamaan?

Vierailija
05.05.2023 |

Tutkimusten mukaan ihmiset aina ehdottavat leikkaamisia sellaisiin kohteisiin, jotka eivät vaikuta omaan elämään mitenkään. Mutta mistä olisit itse valmis leikkaamaan, jos olisi pakko valita? Mitä veroa nostaisit tai mistä rahareiästä voisit luopua?

Itse aloitan: huomaan käyttäväni nettiostoksiin liikaa rahaa. Voisin kyllä karsia omasta budjetista 100 €/kk ja ostella vähemmän uusia vaatteita tai kenkiä, vanhoilla tulisin hyvin toimeen.

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin rahat voi viedä, heittaa kadulle asumaan, potkia päähän ja heittää mereen.

MULTA ei saa leikata senttiäkään mukavuuksia.

Vierailija
2/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipuolisen yltiöpäisestä ja kalliista ilmastotavoitteesta tai ainakin sen aikataulusta, koska valitettavasti Suomi yksinään ei tätä maailmaa pelasta. Tavoite on rahanielu, eikä sen vaikutuksista loppuviimein edes ole takeita, kun muualla räiskitään metalleja ja kemikaaleja taivaalle ilman oman tunnon tuskia. Kunhan nyt meikäläiset saisivat edes ne omat henkilökohtaiset roskansa vietyä roskiin, niin se olisi realistisempi päämäärä. Ei tarvi olla aina niin maailmoja syleilevä kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Käyn töissä, maksan laskut ja elätän lapset. Leikkaukset kehitysapuun ja kaikkeen muuhun ulkomaille valuvan rahaan.

Vierailija
4/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin alkaa syömään entistä enemmän halvempaa (ulkomaista) ruokaa. Saatavuudessa vaan ongelmia. En tiedä mistä muusta voisin enää säästää.

Vierailija
5/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysavusta ja sosiaalitukien perässä maahanmuuttavista.

Vierailija
6/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta, mikä ei vaikuta minun elämään.

Vierailija
7/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis leikkaamaan äitiysvapaarahoista, toimeen- ja työttömyystuista ja maataloustuista. Melko paljosta siis.

Vierailija
8/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on ihan selvä, mistä KUULUISI leikata, eli niitten päättäjien omasta elintasosta tietenkin.

Rivikansalainen ei todellakaan ole missään valtionbudjetissa käynyt tekemässä nostoja, Mutta rivikansalaisilta ne nostot silti verotetaan, mitä herrat on sieltä ottaneet.

"Kaikkien" talkoot ja "me" olemme eläneet velaksi. Ja kattia kanssa! Herrat ei talkoile, vaan me joudumme talkoisiin, vaikka herrat ne rahat kirstusta levitteli jonnekin!

Vierailija
9/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan heiltä joilla on otettavaa.

Vierailija
10/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Verojen nosto ei ole leikkausta. Sillä päinvastoin otetaan vieläkin enemmän niiltä jotka muutenkin maksavat koko lystin ja jaetaan tukien saajille.

Vierailija
11/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysavusta ja sosiaalitukien perässä maahanmuuttavista.

Minä leikkaisin sosiaalitukien perässä maassa-asuvista.

Vierailija
12/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom! Verojen nosto ei ole leikkausta. Sillä päinvastoin otetaan vieläkin enemmän niiltä jotka muutenkin maksavat koko lystin ja jaetaan tukien saajille.

Tuli pikkasen myöhään, kun ne veroasiat jo päätettiin.

Vierailija
13/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tällä hetkellä sekään ei toimi kunnolla sillä tuet on liian pienet.

Vierailija
14/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niiltä jotka tukia saavat. Maksumiehiltä ei voi leikata koska he eivät nytkään saa mitään.

Vierailija
15/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli pikkasen myöhään, kun ne veroasiat jo päätettiin.

Noinkohan?

Vierailija
16/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kaikesta muusta paitsi koulutuksesta, terveydenhuollosta ja eläkeläisiltä. Itse saan asumistukea, mutta hyväksyisin siihen max, 100e leikkauksen. Ensimmäisenä leikkuriin menisi kehitysapu, ja m. muuttajien tuet.

Vierailija
17/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin valmis leikkaamaan äitiysvapaarahoista, toimeen- ja työttömyystuista ja maataloustuista. Melko paljosta siis.

Ja sinä itse saat siis kaikkia noita?

No huhhuh, onhan siinä jo varaakin leikata.

Vierailija
18/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo yks suomen köyhimpiin kuuluva, ei mulla ole enää mitään otettavaa.

Vierailija
19/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin rahat voi viedä, heittaa kadulle asumaan, potkia päähän ja heittää mereen.

MULTA ei saa leikata senttiäkään mukavuuksia.

Sinun rahasi voisi viedä, heittää sinut kadulle asumaan, potkia päähän ja heittää mereen. MULTA ei saa leikata senttiäkään mukavuuksia.

T: sinun naapuri.

Vierailija
20/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis niiltä jotka tukia saavat. Maksumiehiltä ei voi leikata koska he eivät nytkään saa mitään.

Kyllä se niin on, että jos Hesan Jakomäki ei näytä Neuvostoliitolta, niin tukia jaetaan liikaa. Liika tukipolitiikka näkyy siinä, että Suomessa ei ole slummeja. Ei ole kannustinta ponnistella, kun elinympäristökin on samanlainen vetelyksillä ja työtätekevillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan