Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olisit itse valmis luopumaan tai leikkaamaan?

Vierailija
05.05.2023 |

Tutkimusten mukaan ihmiset aina ehdottavat leikkaamisia sellaisiin kohteisiin, jotka eivät vaikuta omaan elämään mitenkään. Mutta mistä olisit itse valmis leikkaamaan, jos olisi pakko valita? Mitä veroa nostaisit tai mistä rahareiästä voisit luopua?

Itse aloitan: huomaan käyttäväni nettiostoksiin liikaa rahaa. Voisin kyllä karsia omasta budjetista 100 €/kk ja ostella vähemmän uusia vaatteita tai kenkiä, vanhoilla tulisin hyvin toimeen.

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Työ- ja elinkeinotoimistot kiinni heti.

Eihän niillä ole edes yhtään itsenäistä tehtävää. Missään muussakaan asiassa ei ole mitään tupla-tarkistustoimistoa.

Ne kirjoittaa maksajalle lausunnon: ei estettä työttömyysetuuden maksamiselle, maksaja tarkistaa työssäoloehdon.

Ne yrityspuolen asiat kuuluisi mielestäni Ely- keskukselle ja kuntouttava kelalle, mitään muuta työkkäri ei tee.

Eihän missään asiassa muualla ole tuollaista täysin turhaa tupla-tarkistusta. Miksi tuohon hassataan rahaa?! En tykkää.

Aivan yhtä hyvin kaikissa muissakin asioissa voisi olla sama. Ensin menet lääkäriin, joka toteaa flunssan. Sitten kirjoittaa toiselle lääkärille lapun: ei estettä sairausloman kirjoittamiselle, tuplalääkäri tarkistaa flunssan.

Ajat ylinopeutta poliisin tutkaan. Poliisi kirjaa nopeuden ylös ja kirjoittaa toiselle poliisipartiolle lapun: ei estettä ylinopeussakon kirjoittamiselle, tuplapoliisi tarkistaa ylinopeuden.

Wtf?!

Oletko sinä siis te-toimistossa töissä?

Epäilen.

Olin joskus nuorempana noin vuoden verran, mielipiteeni muodostui tuon vuoden aikana vahvaksi.

Lähdin opiskelemaan ja pääsin eteenpäin, onneksi.

No vastaahan sitten, miten tuo muka olisi sinulta leikkaamista tai jostain luopumista?

Tai annas kun arvaan, et osannut edes lukea aloitusta!

Voi koittakaa nyt edes vähän pysyä pöksyissä ja nyt on kyllä sun lukutaidossa vikaa.

Aihe on: mistä olisit itse valmis luopumaan TAI leikkaamaan. Tässä ei ole täsmennetty, että leikkaus pitäisi kohdistua itse käyttämiin asioihin. Ja mikä se asia edes tässä kohdin olisi?! Työttömät hyötyisi, työkkärissä töissä olevat saisi armahduksen ja tajuaisivat opiskella ja saisivat paremman työn. Rahaa säästyisi. Win-win-win -tilanne.

Eikä ohi vastaaminen ole mikään rikos.

Vastaan: viisitoista. Siinä sulle pähkinä.

Vierailija
122/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Eihän niillä ole edes yhtään itsenäistä tehtävää. Missään muussakaan asiassa ei ole mitään tupla-tarkistustoimistoa.

Ne kirjoittaa maksajalle lausunnon: ei estettä työttömyysetuuden maksamiselle, maksaja tarkistaa työssäoloehdon.

Ne yrityspuolen asiat kuuluisi mielestäni Ely- keskukselle ja kuntouttava kelalle, mitään muuta työkkäri ei tee.

Eihän missään asiassa muualla ole tuollaista täysin turhaa tupla-tarkistusta. Miksi tuohon hassataan rahaa?! En tykkää.

Aivan yhtä hyvin kaikissa muissakin asioissa voisi olla sama. Ensin menet lääkäriin, joka toteaa flunssan. Sitten kirjoittaa toiselle lääkärille lapun: ei estettä sairausloman kirjoittamiselle, tuplalääkäri tarkistaa flunssan.

Ajat ylinopeutta poliisin tutkaan. Poliisi kirjaa nopeuden ylös ja kirjoittaa toiselle poliisipartiolle lapun: ei estettä ylinopeussakon kirjoittamiselle, tuplapoliisi tarkistaa ylinopeuden.

Wtf?!

Epäilen.

Olin joskus nuorempana noin vuoden verran, mielipiteeni muodostui tuon vuoden aikana vahvaksi.

No vastaahan sitten, miten tuo muka olisi sinulta leikkaamista tai jostain luopumista?

Voi koittakaa nyt edes vähän pysyä pöksyissä ja nyt on kyllä sun lukutaidossa vikaa.

Aihe on: mistä olisit itse valmis luopumaan TAI leikkaamaan. Tässä ei ole täsmennetty, että leikkaus pitäisi kohdistua itse käyttämiin asioihin. Ja mikä se asia edes tässä kohdin olisi?! Työttömät hyötyisi, työkkärissä töissä olevat saisi armahduksen ja tajuaisivat opiskella ja saisivat paremman työn. Rahaa säästyisi. Win-win-win -tilanne.

Kyllä tässä nimenomaan pyydettiin niitä kohteita, jotka koskettaa henkilökohtaisesti. Sä et vain osaa lukea.

"Tutkimusten mukaan ihmiset aina ehdottavat leikkaamisia sellaisiin kohteisiin, jotka eivät vaikuta omaan elämään mitenkään. Mutta mistä olisit itse valmis leikkaamaan, jos olisi pakko valita? Mitä veroa nostaisit tai mistä rahareiästä voisit luopua?"

Lisäksi aloituksen esimerkki vielä tarkensi ja avasi entisestään tuota pointtia siinä. Olet vain tyhmä, kun et tajua muuta kuin otsikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet voisi lopettaa ja käyttää säästyneet rahat yritysten tuloveron lakkauttamiseen.

Osaatko nimetä edes yhden yritystuen, jonka lopettamisesta säästyisi rahaa? Paljonko säästyy?

Erilaisten verotukien kautta yrityksille "annetaan" noin 10 miljardia vuodessa veroetuja. Montaa niistä ei saa, jos ei hae. Byrokratian pyöritystä, joihin on varaa vain suuryrityksillä.

Et siis osaa nimetä ainuttakaan. Olet täällä vain levittämässä vasemmiston propagandaa. Öyhöti öyhöti vaan.

Olen eri, mutta googlaa vaikka vikingline ja yritystuki. Tilasivat vielä uuden aluksenkin Kiinasta.

Ja sinä oletkin tosi fiksun ja älykkään oloinen oikeistolainen.

Miten sinä hoitaisit huoltovarmuuden kannalta tärkeän meriliikenteen?

No, sen pitäisi olla valtiollista toimintaa. Niin kuin muidenkin huoltovarmuuden kannalta oleellisten tekijöiden.

Ei voi maksaa osinkoa ja saada samalla valtiolta tukea. Lisäksi laivan tilaaminen kiinasta oli vastuutonta.

Utopioissa toki noin pitäisi olla. Mutta kun nyt ei ole. Toistanko kysymyksen?

Utopiaahan tää on koko ketju.

Vierailija
124/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystuista leikkaisin oikein mielelläni, niitä maksetaan 8 miljardia vuodessa. Yritystuet eivät kuulu markkinatalouteen, vaan niillä pidetään yllä yrityksiä, jotka muuten kaatuisivat. Nyt uusia ja parempia ei synny tilalle, kun huonoja tuetaan.

Osaisitko nimetä jonkin yritystuen ja paljonko sen leikkaamisesta tulisi säästöä? Lähteineen kiitos.

Talouden lainalaisuuksien mukaan yritykset ovat kilpailukykyisempiä markkinoilla, jos valtio ei puutu yritysten kilpailuasetelmaan tukemalla yrityksiä ja siten vääristämällä kilpailua.

Sosialistinen tukitalous ei ole missään onnistunut.

Osaisitko nimetä jonkin yritystuen ja paljonko sen leikkaamisesta tulisi säästöä? Lähteineen kiitos.

Etkö sä osaa googlettaa?

Ohis

Miksi se on niin vaikeaa kertoa mitä tarkoittaa? 

Leikataanko esimerkiksi Oy Yleisradio Ab:ltä tukia ja paljonko? Sehän vääristää media-alan kilpailua ja on siten erittäin haitallinen.

Mikä siinä olisi niin erittäin haitallista? Perustele väitettäsi.

Vierailija
125/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma mitä aloittaja tarkoittaa. Olen nettoveronmaksaja (90ke/v), ei minulta voi leikata mistään koska en saa mitään. Minulta voi vain ryöstää enemmän.

Vierailija
126/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajien palkkioista ja eduista voidaan vaikka aloittaa. Naks naks.

Eikun ai niin, justhan niitä palkkioita korotettiin! My bad.

Vierailija
127/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet voisi lopettaa ja käyttää säästyneet rahat yritysten tuloveron lakkauttamiseen.

Osaatko nimetä edes yhden yritystuen, jonka lopettamisesta säästyisi rahaa? Paljonko säästyy?

Erilaisten verotukien kautta yrityksille "annetaan" noin 10 miljardia vuodessa veroetuja. Montaa niistä ei saa, jos ei hae. Byrokratian pyöritystä, joihin on varaa vain suuryrityksillä.

Et siis osaa nimetä ainuttakaan. Olet täällä vain levittämässä vasemmiston propagandaa. Öyhöti öyhöti vaan.

Olen eri, mutta googlaa vaikka vikingline ja yritystuki. Tilasivat vielä uuden aluksenkin Kiinasta.

Ja sinä oletkin tosi fiksun ja älykkään oloinen oikeistolainen.

Miten sinä hoitaisit huoltovarmuuden kannalta tärkeän meriliikenteen?

No, sen pitäisi olla valtiollista toimintaa. Niin kuin muidenkin huoltovarmuuden kannalta oleellisten tekijöiden.

Ei voi maksaa osinkoa ja saada samalla valtiolta tukea. Lisäksi laivan tilaaminen kiinasta oli vastuutonta.

Utopioissa toki noin pitäisi olla. Mutta kun nyt ei ole. Toistanko kysymyksen?

No siitä, että ovatko risteilijät huoltovarmuuden kannalta merkittäviä ollaan monta mieltä. Katso vaikka MaRa:n arviot tästä.

Periaate kuitenkin pitäisi olla, että jos on varaa maksaa osinkoja ei ole tarvetta tuelle.

Ja tekevät tulosta verottoman viinan myynnillä ja muilla verovapaalla eduilla.

Pelkille rahtialuksille jonkilainen tuki voisikin olla ymmärrettävää.

Vierailija
128/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Wtf?!

Epäilen.

Kyllä tässä nimenomaan pyydettiin niitä kohteita, jotka koskettaa henkilökohtaisesti. Sä et vain osaa lukea.

"Tutkimusten mukaan ihmiset aina ehdottavat leikkaamisia sellaisiin kohteisiin, jotka eivät vaikuta omaan elämään mitenkään. Mutta mistä olisit itse valmis leikkaamaan, jos olisi pakko valita? Mitä veroa nostaisit tai mistä rahareiästä voisit luopua?"

Lisäksi aloituksen esimerkki vielä tarkensi ja avasi entisestään tuota pointtia siinä. Olet vain tyhmä, kun et tajua muuta kuin otsikon.

Niin just, sähän tässä oot pönttö.

1. Yksityisten ihmisten asioista puhutaan säästämisenä tai luopumisena, julkisten asioiden ollessa kyseessä, puhutaan leikkauksista.

2. Tutkimus osoittaa ihmisten olevan valmis leikkaamaan asioista, jotka ei itseä kosketa: mistä itse olisit valmis. No samasta asiasta: asiasta, joka ei itseä kosketa ja lisäksi vielä: tällä hetkellä.

Sitä paitsi Kyllähän tuo minua koskettaa, jouduin olemaan työkkärissä töissä mielenterveyteni uhalla ja nykyään maksan veroja aivan pir usti, niillä ylläpidetään mm. työkkäriä.

Mee sä kouluun kun et osaa lukea.

Vierailija
129/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaisin kaikesta. 

Heti alkuun toteuttaisin liberaalipuolueen leikkauslistan lähes sellaisenaan. ~ 9 mrd

Leikkaisin eläkkeistä ja muista sosiaalietuuksista. ~ 5 mrd

Kehitysapu pois.  1 mrd

Leikkauksia ja tehostamisia muuhun yhteiskuntaan.  ~ 3 mrd

15-20 miljardin leikkaukset pitäisi tulla melko helposti. 

Tämän jälkeen keskittyisin hyvinvointivaltion perustehtäviin: sairaanhoito, oikeustoimi, maanpuolustus (ulkoinen ja sisäinen), koulutus, infrastruktuuri. Nämä laitettaisiin kuntoon ja kaikki ydintehtävien ulkopuolinen jäisi sitten yksilön hoidettaviksi.

Vierailija
130/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin julkiselta sektorilta kaikki asiakaspinnassa olemattomat riviin ja joka toiselle potkut. Toistaisin niin kauan että budjetti olisi ylijäämäinen.

Vierailija
131/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pitäs tehä ite kirjoitti:

Laittaisin julkiselta sektorilta kaikki asiakaspinnassa olemattomat riviin ja joka toiselle potkut. Toistaisin niin kauan että budjetti olisi ylijäämäinen.

Ja milläs pallilla sinä itse siellä istut?

Vierailija
132/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilta kuin itseäni koskevista asioista

Vierailija
133/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Wtf?!

Epäilen.

Niin just, sähän tässä oot pönttö.

1. Yksityisten ihmisten asioista puhutaan säästämisenä tai luopumisena, julkisten asioiden ollessa kyseessä, puhutaan leikkauksista.

2. Tutkimus osoittaa ihmisten olevan valmis leikkaamaan asioista, jotka ei itseä kosketa: mistä itse olisit valmis. No samasta asiasta: asiasta, joka ei itseä kosketa ja lisäksi vielä: tällä hetkellä.

Sitä paitsi Kyllähän tuo minua koskettaa, jouduin olemaan työkkärissä töissä mielenterveyteni uhalla ja nykyään maksan veroja aivan pir usti, niillä ylläpidetään mm. työkkäriä.

Mee sä kouluun kun et osaa lukea.

Sä et vaan tajua 🤦

Eikö toi aloituksen esimerkkikään sulle mitään sanoa?

Miten aikuisilla ihmisillä voi olla noin surkea lukutaito 😳

Vierailija
134/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostaisin tulovero prosenttia väli-aikaisesti sekä leikkaisin omasta asumistuesta.

Vierailija
135/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiira alotti leikkaustalkoot jo ajoissa

Vierailija
136/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostaisin tuloveroa. Terveydenhuollosta ei saa leikata senttiäkään. Muihin tukiin en osaa ottaa kantaa, kun en niitä saa.

Vierailija
137/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pitäs tehä ite kirjoitti:

noin se pitäs juuri tehdä.

itse lisäisin tulos vastuun ja pakolliset laihdutuskuurit.

julkinen sektori on suomen suurin häpeä,

he tekevät päivässä 5% töitä ja loput on epämäärästä

lorvailua vaikka olisi todella paljon tekemistä

mutta mikäs siinä kun palkka tulee joka tapauksessa

tekeekö töitä vai ei. kirsikkana kalun päällä on

omien virheiden matonalle pyyhkiminen jos jotain

ikävää sattuu

Vierailija
138/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaiden verokeplotteluista.

Vierailija
139/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Verojen nosto ei ole leikkausta. Sillä päinvastoin otetaan vieläkin enemmän niiltä jotka muutenkin maksavat koko lystin ja jaetaan tukien saajille.

Ja tällä hetkellä sekään ei toimi kunnolla sillä tuet on liian pienet.

ai liian pienet tuet jos niiden varassa voi maata kotona. Tuet pois niin alkaa duuni kiinnostamaan

Vierailija
140/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystuista leikkaisin oikein mielelläni, niitä maksetaan 8 miljardia vuodessa. Yritystuet eivät kuulu markkinatalouteen, vaan niillä pidetään yllä yrityksiä, jotka muuten kaatuisivat. Nyt uusia ja parempia ei synny tilalle, kun huonoja tuetaan.

Talouden lainalaisuuksien mukaan yritykset ovat kilpailukykyisempiä markkinoilla, jos valtio ei puutu yritysten kilpailuasetelmaan tukemalla yrityksiä ja siten vääristämällä kilpailua.

Sosialistinen tukitalous ei ole missään onnistunut.

Etkö sä osaa googlettaa?

Ohis

Miksi se on niin vaikeaa kertoa mitä tarkoittaa? 

Leikataanko esimerkiksi Oy Yleisradio Ab:ltä tukia ja paljonko? Sehän vääristää media-alan kilpailua ja on siten erittäin haitallinen.

Mikä siinä olisi niin erittäin haitallista? Perustele väitettäsi.

Yksinkertaisesti yle vääristää media-alan kilpailua. Sillä on varma rahoitus, se voi tehdä mitä tahansa. Pienillä mediayhtiöillä ei ole mitään saumaa kilpailla ylen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän