Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä olisit itse valmis luopumaan tai leikkaamaan?

Vierailija
05.05.2023 |

Tutkimusten mukaan ihmiset aina ehdottavat leikkaamisia sellaisiin kohteisiin, jotka eivät vaikuta omaan elämään mitenkään. Mutta mistä olisit itse valmis leikkaamaan, jos olisi pakko valita? Mitä veroa nostaisit tai mistä rahareiästä voisit luopua?

Itse aloitan: huomaan käyttäväni nettiostoksiin liikaa rahaa. Voisin kyllä karsia omasta budjetista 100 €/kk ja ostella vähemmän uusia vaatteita tai kenkiä, vanhoilla tulisin hyvin toimeen.

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset täällä ei osaa lukea? MIKSI?

Siinäpä opetusministeri Laura Huhtasaarelle tehtävää: miten saada kouluissa tapahtumaan oppimista, kun samalla säästetään koulukirjoista, opettajista ja ihan kaikesta 6 miljardia euroa. Ehkä rukoilemalla Jeesusta?

Vierailija
62/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisten lapsilisät voi lopettaa ja yritystuet pitäisi sitoa työllistä.iseen kotimaassa jos niitä yleensäkään pitää jakaa - tuntuu että se tasapäistää yrittämistä ja suosii heikoimpia yrittäjiä itse menestyvien kustannuksella. Ei pörssiyhtiöiden tulisi saada valtionrahoitusta uruguayn paperitehtaisiin tai osingonmaksuun vaan ainoastaan hankkeisiin jotka työllistävät tai tuottavat Suomeen kotiutettavia tuloja

Sinä voit hyvätuloisena kieltäytyä kokonaan lapsilisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kyetä luoda uutta.

Uuden kehittäminen ei ole tuon hallituspohjan vahvuus.

He siirtävät meitä kauas kivikauteen leikaten paperisaksilla kiveä.

Vierailija
64/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

R a s i s m i s t a.

Vierailija
65/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriöiden virkamiehiin -50 % pois!

Vierailija
66/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvätuloisten lapsilisät voi lopettaa ja yritystuet pitäisi sitoa työllistä.iseen kotimaassa jos niitä yleensäkään pitää jakaa - tuntuu että se tasapäistää yrittämistä ja suosii heikoimpia yrittäjiä itse menestyvien kustannuksella. Ei pörssiyhtiöiden tulisi saada valtionrahoitusta uruguayn paperitehtaisiin tai osingonmaksuun vaan ainoastaan hankkeisiin jotka työllistävät tai tuottavat Suomeen kotiutettavia tuloja

Sinä voit hyvätuloisena kieltäytyä kokonaan lapsilisistä.

Tuossa on itse asiassa paljon ideaa. Vähän niin kuin kansalaispalkan tai kansalaistilin malliin.

Valtion tulisi pitää kirjaa yksilöiden ja perheiden saamista tuista ja lisistä. Kieltäytymällä niistä saa parempaa sosiaaliturvaa, kun sitä todella tarvitsee. Sen sijaan nostamalla tukia vuosikausia muun muassa sairaus- eläke- ja muita turvaverkkoja evättäisiin. Miksi minun pitäisi maksa jonkun elämäntapalaiskan kalliit syöpähoidot vaikkapa, jos ei näitä itseäkään ole kiinnostanut pitää yhteisestä hyvästä huolta?

Vierailija
67/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysapu,maahanmuutto,koululääketiede

Mitä leikkaisit koululääketieteestä? Tajuatko edes?

Ilman koululääketiedettä et sinäkään eläisi pitkään jos sairastut vaikka syöpään...

Vierailija
68/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministeriöiden virkamiehiin -50 % pois!

Sinäkö muka olet ministeriön virkamies ja valmis leikkaamaan puolet palkastasi pois? Haha, olipas hauska vitsi.

Vierailija
69/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysapu,maahanmuutto,koululääketiede

Mitä leikkaisit koululääketieteestä? Tajuatko edes?

Ilman koululääketiedettä et sinäkään eläisi pitkään jos sairastut vaikka syöpään...

Tarviko joka rotan sitten elää pitkään, jos ei ole varaa sairasvakuutuksiin?

Vierailija
70/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis leikkaamaan useista kuntien palveluista, julkisesta liikenteestä, nostamaan epäterveellisen ruoan alveja, jäädyttämään erilaisten tukien ja eläkkeiden indeksejä, yritys- ja sosiaalitukia. Näin aluksi!

Vierailija
71/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaisin omista tuistani osan pois, ellei sillä entistä pienemmällä rahalla joudu sitten kuitenkin johonkin turhaan työkokeiluun. Mutta olen kyllä ansainnut suuren kärsimyksen, koska olen elänyt tuilla koko aikuiselämäni sellaisten syiden vuoksi, joita suurin osa ihmisistä ei hyväksy tai ymmärrä.

Vierailija
72/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia vois pari senttiä leikata.

Vierailija
73/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin leikata käsivarteni irti, jotta joku köyhä saisi edes hieman lihaa lihakeittonsa jatkeeksi.

Vierailija
74/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin valmis maksamaan 2 prosenttia enemmän pääomaveroa.

Epäterveellisistä tuotteista kuten sipist, karkit ja limut olisin valmis maksamaan huomattavan paljon ennemmän.

Ja myös valmis maksamaan alkoholista ennemmän.

Nämä siis itseäni koskevia leikkauksia, tai eivät olleet leikkauksia vaan lisäveroja.

Vierailija
75/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teistä kukaan lukenut aloitusta.

Vierailija
76/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ- ja elinkeinotoimistot kiinni heti.

Eihän niillä ole edes yhtään itsenäistä tehtävää. Missään muussakaan asiassa ei ole mitään tupla-tarkistustoimistoa.

Ne kirjoittaa maksajalle lausunnon: ei estettä työttömyysetuuden maksamiselle, maksaja tarkistaa työssäoloehdon.

Ne yrityspuolen asiat kuuluisi mielestäni Ely- keskukselle ja kuntouttava kelalle, mitään muuta työkkäri ei tee.

Eihän missään asiassa muualla ole tuollaista täysin turhaa tupla-tarkistusta. Miksi tuohon hassataan rahaa?! En tykkää.

Aivan yhtä hyvin kaikissa muissakin asioissa voisi olla sama. Ensin menet lääkäriin, joka toteaa flunssan. Sitten kirjoittaa toiselle lääkärille lapun: ei estettä sairausloman kirjoittamiselle, tuplalääkäri tarkistaa flunssan.

Ajat ylinopeutta poliisin tutkaan. Poliisi kirjaa nopeuden ylös ja kirjoittaa toiselle poliisipartiolle lapun: ei estettä ylinopeussakon kirjoittamiselle, tuplapoliisi tarkistaa ylinopeuden.

Wtf?!

Vierailija
77/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin valmis maksamaan 2 prosenttia enemmän pääomaveroa.

Epäterveellisistä tuotteista kuten sipist, karkit ja limut olisin valmis maksamaan huomattavan paljon ennemmän.

Ja myös valmis maksamaan alkoholista ennemmän.

Nämä siis itseäni koskevia leikkauksia, tai eivät olleet leikkauksia vaan lisäveroja.

Ei käy! Nuo vie yrittäjyyden ja toimeliaisuden Suomesta. Ovat muutenkin hankalia juttuja. Ei kykypuolue pysty tuollaisia lakia säätämään.

Vierailija
78/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaisin tukia ehdottomasti,työhaluttomia näyttää riittävän.Varsinkin asumis-ja toimeentulotukea pitäisi leikata.

Vierailija
79/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken paljuni lämpötilaa asteella.terv.persu stadista

Vierailija
80/173 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritystuet voisi lopettaa ja käyttää säästyneet rahat yritysten tuloveron lakkauttamiseen.

Osaatko nimetä edes yhden yritystuen, jonka lopettamisesta säästyisi rahaa? Paljonko säästyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi