Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka oppia puhumaan tunteista?

Vierailija
05.05.2023 |

En osaa puhuessa kertoa miltä tuntuu. Puran kaiken kuitenkin paperille, eikä siinä koskaan ole ollut hankaluutta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin kysytään mitä oikeasti tunnen, menen aivan lukkoon, enkä osaa enää ajatella oikein mitään. -Ap

Vierailija
2/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä se. T: M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki vain koskaan opi. Olet luonteeltasi kirjoittamaan parempi kuin puhumaan.

Vierailija
4/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko niin, ettei sinulla ole ollut ketään, kenen kanssa turvallisesti keskustella tunteista. Niistä puhuessaan asettaa itsensä haavoittuvaan tilaan ja pitää olla voimaa kantaa se, että homma menee pieleen. 

Onko sinulle puhuttu tunteista? 

On myös eri asia puhua jollekin tunteista kolmatta osapuolta kohtaan kuin puhua jonkun kanssa häneen kohdistuvista tai hänen aiheuttamistaan tunteista. 

Vierailija
5/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko niin, ettei sinulla ole ollut ketään, kenen kanssa turvallisesti keskustella tunteista. Niistä puhuessaan asettaa itsensä haavoittuvaan tilaan ja pitää olla voimaa kantaa se, että homma menee pieleen. 

On myös eri asia puhua jollekin tunteista kolmatta osapuolta kohtaan kuin puhua jonkun kanssa häneen kohdistuvista tai hänen aiheuttamistaan tunteista. 

Olen ehkä enemmän tottunut siihen, että minä olen aina se jolle kerrotaan huolista, olen hyvä kuuntelemaan ja antamaan neuvoja. Ehkä tuo rooli jäänyt sitten päälle, enkä osaa itse puhua. -Ap

Vierailija
6/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä enemmän tottunut siihen, että minä olen aina se jolle kerrotaan huolista, olen hyvä kuuntelemaan ja antamaan neuvoja. Ehkä tuo rooli jäänyt sitten päälle, enkä osaa itse puhua. -Ap

Siinähän se!

Vierailija
7/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ongelma. En kyllä osaa edes kirjoittamalla kertoa mitä tunnen. Ainut jonka tunnistan on viha ja ilo.

Vierailija
8/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottamalla itsensä puhumaan. Niin opin itse. Sanoin mitä tunnen vaikken olisihaluut sanoa.

Vierailija
9/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oppinut puhumaan tunteista, kun sain elämääni turvallisia ihmisiä, joiden kanssa puhua tunteista. Sitten tuli sellainen padon avautuminen, että olen puhunut tunteista varmaan liikaakin. Haluan kuitenkin tasaväkisen suhteen, en olla pelkästään itse vuodattamassa jotain toisen päälle. 

Vierailija
10/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kirjoittamaan runoja.

Vierailija
11/11 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni tuolle, että ala kirjoittamaan runoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi