Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stockkan lehti - outo kansikuva

Vierailija
05.05.2023 |

Ihme NWO-kuvastoa/ tekotaiteellisuutta/ outoa vinksahtaneisuutta taas vaihteeksi uusimmassa MyStockmann -lehdessä. Kiinnittikö kukaan muu huomiota?

Jotain muuta etnisyyttä edustavan näköinen nuori mies lukuisia helmikaulanauhoja kaulassaan puvuntakki päällä ja täysin ilman koruja oleva mummo rutistaa tätä nuorta miestä poskesta. Tesktinä Juhlakauden helmet.

Onko tämä nyt sitten hienointa hienoa vai miksei siinä kannessa voi olla vain joku normaali kiva kuva?

Kommentit (195)

Vierailija
61/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan isovanhempi puristele parikymppisen lapsenlapsensa poskia? Kai harvemmin enää pikkulapsienkaan, tuskin pikkulapsikaan sellaisesta tykkää. 

Tuossa on selvä valta-asetelma, että valkomummo on tuon etnisen nuoren yläpuolella henkisesti, fyysisesti ja taloudellisesti. Ne korut ovat nuoren kaulassa vain mummolta lainassa tai muuna hyväntahdon eleenä mummolta. Nuori ei ole tienannut niitä itse, ellei sitten kyseessä ole sugar mamalta saadut lahjat, joka voidaan katsoa jonkinlaiseksi tienaamiseksi, mutta sitäkö Stockka haluaa promota?

Vierailija
62/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas vanha nainen puristelee nuorta etnistä miestä poskesta. Toi on aivan järkyttävä kuva. Tulee seksuaalinen hyväksikättö, muu hyväksikäyttö, kolonialismi yms heti mieleen.

En voi enää ostaa stockalta mitään. Toi on niin härskin näköistä.

Etenkin kun olen itse harmaantuva vanhempi nainen. En halua samaistua tuohon. Oksettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielikuva: Afrikasta timantteja ja helmiä riistänyt täti palauttaa korut nuorelle miehelle.

Jotain kolonialismifiilistä tulee kieltämättä ensivilkaisulla, eikä hyvällä tavalla.

Vierailija
64/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milffi ja rattopoika ne yhteen soppii, muori maksaa palveluista aidoilla helmillä. So cute!

Mun mielestä kuvassa on isoäiti ja lapsenlapsi. Miksi aina väännetään jotain pervoa vaikutelmaa, kun tässä ei varmasti sitä tarkoiteta. 

Vierailija
65/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvauksen perusteella ajattelin, että normaali muotikuva. Nyt kun näin kuvan... olen sanaton. Ensimmäinen mieleeni tuleva assosiaatio oli "pedofiili". Tätäkö haettiin?

Sinänsä nuori miesmalli on mielestäni hyvällä tavalla kiinnostava valinta. Kiinnostava sekoitus eri etnisyyksiä. Ei Stockan mallin kuulu mielestäni olla samaistuttava peruspertti, vaan jotain erityistä. Eihän tuohon malliin juuri kukaan pysty samaistua, kun on niin persoonallinen ja upea.

Vierailija
66/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet päättämään, mikä on "normaali, kiva kuva"?

Kai Stockkaakin kiinnostaa asiakkaan mielipide? Ainakin pitäisi.

Ihminen, joka ei osaa kirjoittaa edes kaupan nimeä oikein, tuskin kiinnostaa ketään.

Ainakin luulen, että olen kiinnostanut Stockkaa siinä mielessä, että olen ollut heidän asiakasohjelmassaan korkeimmallakin tasolla. Ei vaan kiinnosta tuo ihmeellinen tekotaiteellinen mikä lie tyylisuuntaus heidän kuvastoissaan tai vaatevalikoimassaan. 

Minusta se kansikuva on outo. Feminiininen mies ja maskuliininen vanha nainen puristelemassa poskesta. Kai tämä on nykypäivää. Lisäksi yksi nuori nainen on kuin joku kauhuelokuvan hirviölapsi tai tappajanukke asentonsa ja ilmeensä kanssa lehden sisemmillä sivuilla. 

Se nimenomaan on sitä nykyaikaa. Sun kannattaa päivittää itsesikin nykyaikaan. 

Kuka pakottaa? Ei kai ole mikään pakko päivittää itseään Stockkan ohjaamaan suuntaan, jos ei siltä tunnu vaan antaa Stockkan mennä menojaan ja palvella niitä ihmisiä, jotka tykkäävät tuosta. 

Miten niin kannattaa? Miksi?

No kun lukee sun tekstiä, niin todellakin kannattaa. Et anna itsestäsi suvaitsevaista kuvaa. 

Vierailija
67/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä näe mitään ihmeellistä tuossa kannessa. Söpö nuori mies ja kaunis vanhempi nainen? Ihmiset vetävät ihme asioista herneitä nenäänsä nykyään.

Jep, ja samaan aikaan samat tyypit valittaa siitä, miten kaikesta loukkaannutaan ja mitään ei saa enää tehdä tai sanoa. Jos tuolla pojalla olisi erilainen hiustyyli, ei hän ainakaan minulla edes assosioituisi millään tapaa "ulkomaalaisen" näköiseksi. Nytkään se ei ollut ensimmäinen mielleyhtymä.

Vierailija
68/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin tuo "mummo" olisi vanhennettu kuvankäsittelyllä ja sitten tää kähäräpää wannabe-nee..keri vielä, ei jatkoon.

Jestas, että te persut olette rasittavia.

Vierailija
69/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milffi ja rattopoika ne yhteen soppii, muori maksaa palveluista aidoilla helmillä. So cute!

Mun mielestä kuvassa on isoäiti ja lapsenlapsi. Miksi aina väännetään jotain pervoa vaikutelmaa, kun tässä ei varmasti sitä tarkoiteta. 

Mainoksissa oleellista on sitä katsovien ihmisten nopeat mielikuvat. Ei mainoksen tekijän motiiveilla ole väliä, jos mielikuvat eivät vastaa sitä.

Vierailija
70/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pointtia:

1) Luulen, että mainoksen tekijän visio kuvasta on seuraava: Vanhempi tyylikäs nainen edustaa "vanhaa rahaa", on ilmeinen kauppaneuvoksetar tai sitten kulttuurieliitin jäsen (vielä parempi wannabe-samaistumiskohde) . Ollaan kuitenkin erittäin suvaitsevaisia ja maailmaa nähneitä, ettei vävykokelaan tai peräti lapsenlapsen värillä ole väliä.

2) Vaihtakaapa mielessänne kuvan henkilöiden sukupuolet. Ei kaivanne selityksiä.

Mummon ja pojan värissä ei kyllä edes ole mitään eroa. Minä näin tuossa enemmän pointtina kenties sukupuolirajoilla leikkimisen, että poika on laittanut kaikki mummon helyt kaulaan ja mummo leikkisästi nipistää poskesta.

Vierailija
71/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei häiritse nuori mies helmissä tai vanha nainen kauniissa mekossa, mutta posken puristaminen tuntuu oudolta valinnalta.

Ei kai kukaan mummo puristelisi teini-ikäisen lapsenlapsen poskia? Kyllä suuret ikäluokatkin ymmärtävät, että kosketaan vain jos siihen on lupa ja tavalla, joka ei häpäise tai aliarvioi toista. 

Vai onko tässä todella suuren ikäeron pari? Superpuuma viettelemässä nuorta miestä? Miten tämä kuva oli ajateltu ymmärrettävän? 

Sugarmama se siinä puristelee nuoren suojattinsa poskia. 🤤

Vierailija
72/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta poika on varastanut mummon helmet ja mummo rankaisee sitä.

Jotenkin tulee katujengiuutisointi mieleen. Tuon näköiset nuoret miehet ihannoivat nyt kalliita juttuja ja ryöstävät niitä.

Seuraava kuva lehden sisällä olisi voinut olla musta mies ryöstämässä valkoiselta mieheltä kallista kelloa, sitten kaksi mustaa miestä tappelemassa keskenään Moncler-takista tai Louis Vuitton-laukusta.

Vierailija
73/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo poskesta nipistys yhdistettynä mummon ilmeeseen tuo mieleen jotain seksuaalista. Ehkä tarkoituskin? Seksi myy.

Vierailija
74/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinä olet päättämään, mikä on "normaali, kiva kuva"?

Kai Stockkaakin kiinnostaa asiakkaan mielipide? Ainakin pitäisi.

Ihminen, joka ei osaa kirjoittaa edes kaupan nimeä oikein, tuskin kiinnostaa ketään.

Ainakin luulen, että olen kiinnostanut Stockkaa siinä mielessä, että olen ollut heidän asiakasohjelmassaan korkeimmallakin tasolla. Ei vaan kiinnosta tuo ihmeellinen tekotaiteellinen mikä lie tyylisuuntaus heidän kuvastoissaan tai vaatevalikoimassaan. 

Minusta se kansikuva on outo. Feminiininen mies ja maskuliininen vanha nainen puristelemassa poskesta. Kai tämä on nykypäivää. Lisäksi yksi nuori nainen on kuin joku kauhuelokuvan hirviölapsi tai tappajanukke asentonsa ja ilmeensä kanssa lehden sisemmillä sivuilla. 

Se nimenomaan on sitä nykyaikaa. Sun kannattaa päivittää itsesikin nykyaikaan. 

Kuka pakottaa? Ei kai ole mikään pakko päivittää itseään Stockkan ohjaamaan suuntaan, jos ei siltä tunnu vaan antaa Stockkan mennä menojaan ja palvella niitä ihmisiä, jotka tykkäävät tuosta. 

Miten niin kannattaa? Miksi?

No kun lukee sun tekstiä, niin todellakin kannattaa. Et anna itsestäsi suvaitsevaista kuvaa. 

Suvaitsevaista mille? Mitä lisäarvoa saan omaan elämääni siitä, että hävitän oman persoonani ja otan tilalle ulkoa tuutatun "suvaitsevan" persoonan, joka kumartelee ja pyllistelee joka suuntaan? Olen ystävällinen ja hyvä ihminen enkä jahtaa mitään vähemmistöjä, mutta ei minun todellakaan tarvitse ottaa heitä sydämenasiakseni. Ihan sama kuin että joku alkaisi sanoa sinulle, että sinun pitää olla tenniksenpelaaja ollaksesi hyvä ja kelvollinen ihminen ja jos mielummin harrastat puutarhanhoitoa, oletkin jotain ihan järkyttävää. 

Vierailija
75/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvauksen perusteella ajattelin, että normaali muotikuva. Nyt kun näin kuvan... olen sanaton. Ensimmäinen mieleeni tuleva assosiaatio oli "pedofiili". Tätäkö haettiin?

Sinänsä nuori miesmalli on mielestäni hyvällä tavalla kiinnostava valinta. Kiinnostava sekoitus eri etnisyyksiä. Ei Stockan mallin kuulu mielestäni olla samaistuttava peruspertti, vaan jotain erityistä. Eihän tuohon malliin juuri kukaan pysty samaistua, kun on niin persoonallinen ja upea.

Et vuan kovin sanattomalta vaikuta.

Vierailija
76/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, itse en edes kiinnittänyt huomiota siihen, että miespuolinen henkilö kuvassa olisi "etninen". 

No ei kukaan normaali ihminen kiinnitäkään. Se on vain pieni marginaali, joka raivostuu heti kun näkee hitusen kikkaraa tukkaa, vaikka esim. tässä tapauksessa ihonväristä ei yksinään voisi päätellä henkilön etnisyyttä. Ihan samaa sävyä mummon kanssa.

Vierailija
77/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insesti ei ole mielestäsi pervoa?

Vierailija
78/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaan mainoskeen nuori etninen ehkä assialainen tyttö istumaan setämiehen syliin. Mainosyen luomat mielikuvat on sitten linjassa.

Vierailija
79/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole vielä paha. Haave väestönvaihdosta on ollut pitkään tiedossa. Enemmän huolestuttaa kun näkee kuvia joissa mallilla on robotin osia/ epäinhimillisiä piirteitä.

Vierailija
80/195 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä juurikin sugarmama on eikä mikään pullantuoksuinen isoäiti.

Ja miehen eroavan etnisyyden huomaa heti ensi vilkaisulla.