Stockkan lehti - outo kansikuva
Ihme NWO-kuvastoa/ tekotaiteellisuutta/ outoa vinksahtaneisuutta taas vaihteeksi uusimmassa MyStockmann -lehdessä. Kiinnittikö kukaan muu huomiota?
Jotain muuta etnisyyttä edustavan näköinen nuori mies lukuisia helmikaulanauhoja kaulassaan puvuntakki päällä ja täysin ilman koruja oleva mummo rutistaa tätä nuorta miestä poskesta. Tesktinä Juhlakauden helmet.
Onko tämä nyt sitten hienointa hienoa vai miksei siinä kannessa voi olla vain joku normaali kiva kuva?
Kommentit (195)
Tällä moni olettaa tuon nuoremman henkilön mieheksi.
Itse koin, että kyseessä on hlö, jonka sukupuoli on häivytetty.
Kansi ei herätä itsessäni kummempia tuntemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin hän on ambivalentti, sillä rajalla, ehkä muusu, ehkä trans.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä tuo näyttäytyy ihmiselle, joka elää sellaista elämää, että sukupuolia on kaksi eikä joka hetki muista, että sukupuolia ei oikeastaan olekaan tai niitä on ties kuinka paljon. Lisäksi sama henkilö esiintyy lehdessä myös miesten osaston vaatteita mainostaen.
Kaksi pointtia:
1) Luulen, että mainoksen tekijän visio kuvasta on seuraava: Vanhempi tyylikäs nainen edustaa "vanhaa rahaa", on ilmeinen kauppaneuvoksetar tai sitten kulttuurieliitin jäsen (vielä parempi wannabe-samaistumiskohde) . Ollaan kuitenkin erittäin suvaitsevaisia ja maailmaa nähneitä, ettei vävykokelaan tai peräti lapsenlapsen värillä ole väliä.
2) Vaihtakaapa mielessänne kuvan henkilöiden sukupuolet. Ei kaivanne selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Jäi sitten selkeät maskuliiniset piirteet kuten aataminomena ihan vahingossa häivyttämättä? Vai eivätkö miehet saa käyttää helmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Jäi sitten selkeät maskuliiniset piirteet kuten aataminomena ihan vahingossa häivyttämättä? Vai eivätkö miehet saa käyttää helmiä?
Ei aataminomena miestä tee.
T. Mieskin voi synnyttää
;)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pointtia:
1) Luulen, että mainoksen tekijän visio kuvasta on seuraava: Vanhempi tyylikäs nainen edustaa "vanhaa rahaa", on ilmeinen kauppaneuvoksetar tai sitten kulttuurieliitin jäsen (vielä parempi wannabe-samaistumiskohde) . Ollaan kuitenkin erittäin suvaitsevaisia ja maailmaa nähneitä, ettei vävykokelaan tai peräti lapsenlapsen värillä ole väliä.
2) Vaihtakaapa mielessänne kuvan henkilöiden sukupuolet. Ei kaivanne selityksiä.
Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, tuo olisi törkeä ja seksistinen ja naista halventava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pointtia:
Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, tuo olisi törkeä ja seksistinen ja naista halventava.
Miten päin ne sukupuolet nyt ovat?
Vanhempi nainen ja muusu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pointtia:
Eikä olisi. Minulle tulee ainakin mieleen isoäiti ja lapsenlapsi. Mitä pahaa siinä olisi jos isoisä nipistäisi tyttölapsenlapsensa poskea?
Poitsu on vienyt mummon helmet. Nehän on nyt muotia nuorilla miehillä.
Lopettakaa nyt kuitenkin se typerä --oletettu termi ja sanokaa yksinkertaisesti mies ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä olet päättämään, mikä on "normaali, kiva kuva"?
Monen persuuntuneen mielestä ei ole oikea ihminen tai normaali jos on edes vähän härmäläisestä poikkeavaa geeniperimää, vaikka ihminen olisi syntynyt Suomessa ja puhuisi äidinkielenään suomea. On täten siis pyhäinhäväistys jos tämä päästetään vaikka johonkin Stockan lehteen jossa pitäisi näkyä vain toisia perussuomalaisia ihmisiä.
Ja sönkötyksesi suomeksi, mielestäsi mainoskuvissa pitäisi olla kaikkea muuta paitsi kantasuomalaisia. Miksi ihmeessä meille suunnatuissa mainoksissa pitäisi olla etnistä värinää? Maailmalla suurin osa mainoksista omaa ruskeita, suomalaisia näkyy 0%. Sinunlaistesi mielestä jopa meidän omassa kotimaassa suomalaisen pitäisi olla jollakin tavalla vähemmistö näkyvyydessä?
ps: En ole edes persu mutta haluan nähdä omaa kansaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai Stockkaakin kiinnostaa asiakkaan mielipide? Ainakin pitäisi.
Ihminen, joka ei osaa kirjoittaa edes kaupan nimeä oikein, tuskin kiinnostaa ketään.
Ainakin luulen, että olen kiinnostanut Stockkaa siinä mielessä, että olen ollut heidän asiakasohjelmassaan korkeimmallakin tasolla. Ei vaan kiinnosta tuo ihmeellinen tekotaiteellinen mikä lie tyylisuuntaus heidän kuvastoissaan tai vaatevalikoimassaan.
Minusta se kansikuva on outo. Feminiininen mies ja maskuliininen vanha nainen puristelemassa poskesta. Kai tämä on nykypäivää. Lisäksi yksi nuori nainen on kuin joku kauhuelokuvan hirviölapsi tai tappajanukke asentonsa ja ilmeensä kanssa lehden sisemmillä sivuilla.
Se nimenomaan on sitä nykyaikaa. Sun kannattaa päivittää itsesikin nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin tuo "mummo" olisi vanhennettu kuvankäsittelyllä ja sitten tää kähäräpää wannabe-nee..keri vielä, ei jatkoon.
Jestas, että te persut olette rasittavia.
Jos jotkut ovat rasittavia niin kaltaisesi, joiden maailmankuva on niin rajoittunutta, että he näkevät persuja joka paikassa. Heti kun joku toinen esittää erilaisen mielipiteen kuin oma on.
Ps. En ole esittänyt mielipidettä tästä julkaisusta. Enkä ole persu, vaikka olisin kyllä ennemmin kuin kaltaisesi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai Stockkaakin kiinnostaa asiakkaan mielipide? Ainakin pitäisi.
Ihminen, joka ei osaa kirjoittaa edes kaupan nimeä oikein, tuskin kiinnostaa ketään.
Ainakin luulen, että olen kiinnostanut Stockkaa siinä mielessä, että olen ollut heidän asiakasohjelmassaan korkeimmallakin tasolla. Ei vaan kiinnosta tuo ihmeellinen tekotaiteellinen mikä lie tyylisuuntaus heidän kuvastoissaan tai vaatevalikoimassaan.
Minusta se kansikuva on outo. Feminiininen mies ja maskuliininen vanha nainen puristelemassa poskesta. Kai tämä on nykypäivää. Lisäksi yksi nuori nainen on kuin joku kauhuelokuvan hirviölapsi tai tappajanukke asentonsa ja ilmeensä kanssa lehden sisemmillä sivuilla.
Se nimenomaan on sitä nykyaikaa. Sun kannattaa päivittää itsesikin nykyaikaan.
Kuka pakottaa? Ei kai ole mikään pakko päivittää itseään Stockkan ohjaamaan suuntaan, jos ei siltä tunnu vaan antaa Stockkan mennä menojaan ja palvella niitä ihmisiä, jotka tykkäävät tuosta.
Miten niin kannattaa? Miksi?
Ihan normaalilta kuvalta tuo vaikuttaa muotimaailmassa. Vai pitäisikö siinä kuvassa olla kuusikymppinen Väinö, joka istuu sohvalla sätkä suussa muniaan kaivellen ja kaljaa kitaten?
Joku nassikka jossain keksi laittaa helmet kaulaan ja hyvin moni muu nassikka innostui täysin samasta asiasta.
Uniikkeja nassikkalumihiutaleita.
Minusta kiva kansikuva, mutta: miten ihmeessä Stockmann on noin jäljessä ja epäonnistunut toimissaan? Myydään herkku ja verkkokauppa aloitettiin liian myöhään ja siinä on edelleen kehittämisen varaa paljon. Ei olla uudistuttu mitenkään, ylihintaisia tuotteita ja suppea valikoima.
Jestas, että te persut olette rasittavia.