Stockkan lehti - outo kansikuva
Ihme NWO-kuvastoa/ tekotaiteellisuutta/ outoa vinksahtaneisuutta taas vaihteeksi uusimmassa MyStockmann -lehdessä. Kiinnittikö kukaan muu huomiota?
Jotain muuta etnisyyttä edustavan näköinen nuori mies lukuisia helmikaulanauhoja kaulassaan puvuntakki päällä ja täysin ilman koruja oleva mummo rutistaa tätä nuorta miestä poskesta. Tesktinä Juhlakauden helmet.
Onko tämä nyt sitten hienointa hienoa vai miksei siinä kannessa voi olla vain joku normaali kiva kuva?
Kommentit (195)
Minä en näe kuvassa seksiä, en kolonialismia, en wokea, en mitään. Taidan olla tylsä ihminen. Näen hienostuneen vanhan rouvan ja nätin pojan, jolla on paljon helmiä kaulassaan.
Se on sellainen batikhäxa ja tuo kundi vanhuksen toyboy jolla kiillotellaan kruunua tietyissä piireissä.
Joku on antanut pojalle ns pearl necklace ja eukkonen nipistää mustasukkaisena.
Järkky kansi, hyi! Niin lipomista taas, että hävettää Stockan puolesta. Kääntyy jo itseään vastaan tämä muka-tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pointtia:
1) Luulen, että mainoksen tekijän visio kuvasta on seuraava: Vanhempi tyylikäs nainen edustaa "vanhaa rahaa", on ilmeinen kauppaneuvoksetar tai sitten kulttuurieliitin jäsen (vielä parempi wannabe-samaistumiskohde) . Ollaan kuitenkin erittäin suvaitsevaisia ja maailmaa nähneitä, ettei vävykokelaan tai peräti lapsenlapsen värillä ole väliä.
2) Vaihtakaapa mielessänne kuvan henkilöiden sukupuolet. Ei kaivanne selityksiä.
Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, tuo olisi törkeä ja seksistinen ja naista halventava.
Eikä olisi. Minulle tulee ainakin mieleen isoäiti ja lapsenlapsi. Mitä pahaa siinä olisi jos isoisä nipistäisi tyttölapsenlapsensa poskea?
Tai kuten Joe-pappa, kielaroimassa sukulaistypyjen kanssa, sormetkin alahuulia sivelemässä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse nuori mies helmissä tai vanha nainen kauniissa mekossa, mutta posken puristaminen tuntuu oudolta valinnalta.
Ei kai kukaan mummo puristelisi teini-ikäisen lapsenlapsen poskia? Kyllä suuret ikäluokatkin ymmärtävät, että kosketaan vain jos siihen on lupa ja tavalla, joka ei häpäise tai aliarvioi toista.
Vai onko tässä todella suuren ikäeron pari? Superpuuma viettelemässä nuorta miestä? Miten tämä kuva oli ajateltu ymmärrettävän?
Kyllä mulla kiinnittyy huomio siihen, että se mies on nimenomaan musta. Se on jotenkin niin osoittelevaa ja teennäistä, viesti oikein huutaa "olemme woke".
Ja miksi muuten kun laitetaan mainoksiin muita kuin valkoisia, niin miksi ne ovat aina mustia? Mikseivät aasialaiset(kaan) kelpaa?
Valkoinenhan tuo on. Vai tarkoitatko afrohiuksia? Yksi piirre mustalta isovanhemmalta tekee mustaksi?
Vierailija kirjoitti:
Minä en näe kuvassa seksiä, en kolonialismia, en wokea, en mitään. Taidan olla tylsä ihminen. Näen hienostuneen vanhan rouvan ja nätin pojan, jolla on paljon helmiä kaulassaan.
No kieltämättä kyllä olet tylsä ihminen tai pikemmin kai tylsistynyt ihminen tai ihminen, joka sisäinen maailma on aika lamaantunut, jos näet kaiken noin kirjaimellisesti etkä mielikuvia, joita luodaan. Koko maailmahan on täynnä mielikuvavaikuttamista ja sinä onnistut olemaan immuuni sille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvauksen perusteella ajattelin, että normaali muotikuva. Nyt kun näin kuvan... olen sanaton. Ensimmäinen mieleeni tuleva assosiaatio oli "pedofiili". Tätäkö haettiin?
Sinänsä nuori miesmalli on mielestäni hyvällä tavalla kiinnostava valinta. Kiinnostava sekoitus eri etnisyyksiä. Ei Stockan mallin kuulu mielestäni olla samaistuttava peruspertti, vaan jotain erityistä. Eihän tuohon malliin juuri kukaan pysty samaistua, kun on niin persoonallinen ja upea.
Et vuan kovin sanattomalta vaikuta.
Myönnän että tätä sanontaa tulee käytettyä usein väärissä tilanteissa. :D
Stocka on vähän jäljessä trendeistä. Woke-mainokset ovat jo vanhanaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi pointtia:
1) Luulen, että mainoksen tekijän visio kuvasta on seuraava: Vanhempi tyylikäs nainen edustaa "vanhaa rahaa", on ilmeinen kauppaneuvoksetar tai sitten kulttuurieliitin jäsen (vielä parempi wannabe-samaistumiskohde) . Ollaan kuitenkin erittäin suvaitsevaisia ja maailmaa nähneitä, ettei vävykokelaan tai peräti lapsenlapsen värillä ole väliä.
2) Vaihtakaapa mielessänne kuvan henkilöiden sukupuolet. Ei kaivanne selityksiä.
Jos sukupuolet olisivat toisinpäin, tuo olisi törkeä ja seksistinen ja naista halventava.
Eikä olisi. Minulle tulee ainakin mieleen isoäiti ja lapsenlapsi. Mitä pahaa siinä olisi jos isoisä nipistäisi tyttölapsenlapsensa poskea?
Tai kuten Joe-pappa, kielaroimassa sukulaistypyjen kanssa, sormetkin alahuulia sivelemässä :)
No tällä saisi ainakin huomiota :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei häiritse nuori mies helmissä tai vanha nainen kauniissa mekossa, mutta posken puristaminen tuntuu oudolta valinnalta.
Ei kai kukaan mummo puristelisi teini-ikäisen lapsenlapsen poskia? Kyllä suuret ikäluokatkin ymmärtävät, että kosketaan vain jos siihen on lupa ja tavalla, joka ei häpäise tai aliarvioi toista.
Vai onko tässä todella suuren ikäeron pari? Superpuuma viettelemässä nuorta miestä? Miten tämä kuva oli ajateltu ymmärrettävän?
Kyllä mulla kiinnittyy huomio siihen, että se mies on nimenomaan musta. Se on jotenkin niin osoittelevaa ja teennäistä, viesti oikein huutaa "olemme woke".
Ja miksi muuten kun laitetaan mainoksiin muita kuin valkoisia, niin miksi ne ovat aina mustia? Mikseivät aasialaiset(kaan) kelpaa?
Valkoinenhan tuo on. Vai tarkoitatko afrohiuksia? Yksi piirre mustalta isovanhemmalta tekee mustaksi?
Selkeästi mustahan tuo on.
Vertaa vaikka Beyonce, joka on iholtaan vaaleampi. Ja silti Beyonce on musta, omasta ja muiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä kyllä olet tylsä ihminen tai pikemmin kai tylsistynyt ihminen tai ihminen, joka sisäinen maailma on aika lamaantunut, jos näet kaiken noin kirjaimellisesti etkä mielikuvia, joita luodaan. Koko maailmahan on täynnä mielikuvavaikuttamista ja sinä onnistut olemaan immuuni sille.
Kuva on silmissäni aika tylsä ja geneerinen mainoskuva. Tottakai se tuo mielikuvan, en ole muuta väittänyt. Hauska palsta kun aina vedetään överiksi ja mutkat suoriksi. :) Mielikuva on tylsähkö ja "vaatteita/muotia tässä varmaan yritetään myydä"
Gilf yllättää varastelevan neken itseteosta. Nipistää tuhmaa otusta poskesta, toisessa kädessä on linja auki häkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaa vaikka Beyonce, joka on iholtaan vaaleampi. Ja silti Beyonce on musta, omasta ja muiden mielestä.
Tuolla mallillahan on pisamatkin kasvoilla
Vierailija kirjoitti:
Stocka on vähän jäljessä trendeistä. Woke-mainokset ovat jo vanhanaikaisia.
Joo, kehopositiiviset mallitkin meni jo muodista.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa se kansi
https://view.taiqa.com/sites/all/files/public_files/documents/stockmann…
Ummehtuneeseen menneisyyteen kuuluva liike yrittää kovasti olla ajan hermolla:
- on miesnainen pyntättynä helmiin ja pastelliin. Eihän enää ole mitään sukupuolia tai edes ikää
-on vanhempi nainen versus nuori mies: Viittaako siihen, että varakkaalla naisella on maksullinen poikakaveri? Vanhempi nainen, joka shoppailet stockmannilla, sinulta löytyy sänkykamarista tällainen monitoimimies - kun siihenkin on varaa.
-on poliittisesti korrektia eksoottista värinää. Yksi kiintiöN per mainos on nykyään must.
Sugar-grand-grand-mama ennemminkin. Vielä pervompaa, mutta toisaalta todella sopivaa. Tietyille tyypeille helyt kelpaavat vaikka juuri ja juuri hengittävältä 100-vuotiaalta. Ei tarvitse paljon vastapalveluksiakaan enää antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Pisamat ovat mustilla ja biracial yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So? Pisamat ovat mustilla ja biracial yleisiä.
Miksi puhut suomea ja englantia sekaisin?
Suomenruotsalainen varakas mummo on hakenut itselleen toyboyn Afrikasta ja toyboyn muunsukupuolisuus paljastui, kun mummo löysi toyboyn pukeutumishuoneestaan kaikki mummon helmet päälleen laittaneena.
Aika pervohan tuo kansi on. Monella tapaa.