Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko luopua kokonaan lihansyönnistä, jos saisit sillä parannettua jonkun muun ilmastoahdistuksen?

Vierailija
05.05.2023 |

Itselläni on aika paha ilmastoahdistus, ja olen käynyt hoidattamassa sitä mm. psykologilla. Luulen, että se on aika yleistä nykyään, huoli ilmastomme tilasta. Lihankulutuksen vähentäminen auttaisi suoraan hiilijalanjälkeesi, ja siihen, säilyykö planeettamme elinkelpoisena jatkossakin. Mikä on sinun osuutesi kokonaiskuvassa?

Kommentit (266)

Vierailija
21/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin lihansyönnistä jo vuosia sitten, mutta mulla siihen syynä oli kyllä eläinten kärsimys ja on edelleen. Joku ilmastoahdistus ihan yks hailee, mutta toki kiva jos ruokavaliollaan pystyy vaikuttamaan positiivisesti myös ympäristöasioihin.

Vierailija
22/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me Suomessa voida sille juuri mitään, jos Brasiliassa kaadetaan metsää karjan tieltä tai Kiinassa kaadetaan muoviroskat kontteina suoraan mereen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se ilmastoahdistuja luopuu siitä lentelystään sinne lomakohteisiin ja viettää lomansa kotona.

Ei tätä saa vaatia. Se aurinkoloma ulkomailla on NIIN tärkeä osa elämää, että ilman sitä ei vaan voi elää.

Jos ihmisten tuntemus toisista kulttuureista jätetään Tiktokin tasolle, sitten sodat vasta syttyykin.

Vierailija
24/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu syyllistymään asioista, joihin minulla ei ole mitään vaikutusvaltaa. Se että miljardöörit laittaa tehotuotantotehtaansa sylkemään miljardi kiloa lehmää tunnissa ja kulututtamisesta on tullut ihmisen ainoa tarkoitus ei ole minun käsissäni ja kenenkään muunkaan ei pitäisi tuntea syyllisyyttä asioista, joihin eivät voi vaikuttaa.

Vierailija
25/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa syömättömien ruokavaliosta johtuvat päästöt on ihan yhtä kovia kuin lihansyöjien, joten en luopuisi, sillä siitä ei olisi mitään hyötyä. Sitten kun kaikki ja siis ihan kaikki alkaa puputtamaan vain ja ainoastaan paikallisesti tuotettua ruokaa joka ei siis sisällä lihaa niin pakkohan se olisi ja siitä voisi olla jotain hyötyäkin.

Vierailija
26/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti haluaisi lopettaa edes siinä vaiheessa vaikka myynti kiellettäisiin kokonaan.

Vierailija
27/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostu syyllistymään asioista, joihin minulla ei ole mitään vaikutusvaltaa. Se että miljardöörit laittaa tehotuotantotehtaansa sylkemään miljardi kiloa lehmää tunnissa ja kulututtamisesta on tullut ihmisen ainoa tarkoitus ei ole minun käsissäni ja kenenkään muunkaan ei pitäisi tuntea syyllisyyttä asioista, joihin eivät voi vaikuttaa.

Se on just sun ja muiden kuluttajien käsissä, joka ostaa ne lihat kaupoista. Jos ei ole menekkiä, niin ei tuotetakaan.

Vierailija
28/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi lihasta sen takia, että sillä parantuisi jonkun ilmastoahdistus - sehän on vain menttaalinen tila jonka on jotenkin saanut päähänsä, vähän kuin Asterixissa pelätään että taivas putoaa päälle.

Nyt olen jo vähentänyt lihanstyöntiä, josko se nyt jotain sitten auttaisi. Tuskin kuitenkaan ihan kokonaan voisin luopua.

Vierailija
29/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin luopua mutta en tuosta syystä. Esim. eläinsuojelulliset, tai se itse ilmastonmuutos. En ole muiden ahdistuksesta vastuussa.

Vierailija
30/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ! Miksi Aina joka asiassa pitää olla Suomen Ensimmäinen!?

Miksi ihmeessä! ? Kun on paljon suurempipia maita Euroopassa ja Aasiassa etenkin Intia on yksi näistä maista .

Toitottakaa Ilmastotekoanne Ensin näihin maihin .

EI aina Suomea.

Vierailija
31/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huijausta koko juttu, Suomessa kannattaa kasvattaa heinää varsinkin pohjoisemmassa, koska lyhyt kasvukausi ja riittävä sademäärä, ja valon määrä tuottaa sitä tehokkaimmin, ja sitten kasvattaa karjaa heinällä, heinä sitoo hiiltä kolminkertaisesti verrattuna viljelykasveihin, johtuen moninkertaisesta kuiva-aineen tuotosta hehtaarille, eli loppupeleissä hiilensidonnan kannalta voittaa tuottaa heinän avulla karjatalouden kautta elintarvikkeet verrattuna valkuaiskasveihin,  Suomessa viljat on pakko kuivata, ja useimmiten poltetaan öljyä viljojen kuivaamiseen, joka edelleen parantaa karjan hiilitasetta.

Vierailija
32/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se ilmastoahdistuja luopuu siitä lentelystään sinne lomakohteisiin ja viettää lomansa kotona.

Ei tätä saa vaatia. Se aurinkoloma ulkomailla on NIIN tärkeä osa elämää, että ilman sitä ei vaan voi elää.

Jos ihmisten tuntemus toisista kulttuureista jätetään Tiktokin tasolle, sitten sodat vasta syttyykin.

Niin, kyllä jokavuotinen loma Kanarialla antaa hyvän käsityksen muista maailman kulttuureista.

Vierailija
33/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastoahdistus on jumalan lahja marxilaiselle intersektionaaliselle ideologialle. Siitä ei sinun haluta luopuvan.

Pidä ahdistuksesi!

Vierailija
34/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen: En.

Vierailija
35/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä haluaisi olla sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä, jotka vaatii toisia luopumaan omasta hyvinvoinnistaan, jotta heillä on parempi olla. 

Vierailija
36/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on just sun ja muiden kuluttajien käsissä, joka ostaa ne lihat kaupoista. Jos ei ole menekkiä, niin ei tuotetakaan.

Ei ole. Tarjonta luo kysyntää, ei toisin päin.

Vierailija
37/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei minua ahdista!?

Vierailija
38/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen trolliketju, tälle päivälle jo kai kymmenes. Aina sama kaava.

Joku niistä esittää huolestunutta, ja muut tulevat kumoamaan kaikki huolet.

Ihan sama tekniikka oli rokotekeskusteluissa, missä persut ja venäläiset käyttäytyi ihan samalla tyylillä. Selvästi näkee, että sama käsikirja.

Vierailija
39/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikos se niin. että ilmakehän kaasuista 4% on hiilidioksidia? ja jos määrä puolitetaan 2%:iin kaikki elollinen maapallolla kuolee. että sellainen uhka meillä ja siihen pyritään. ja ihminen on sellainen kone, että sisään hengitetyn ilman hiilidioksidi pitoisuus nelinkertaistuu ulos tullessaan. pitääkö ihmiset lopettaa? mitä häh?

Vierailija
40/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolestani osallistun ilmastotalkoisiin sillä, että en tee lapsia. Muuten elän tyypillisen suomalaisen hiilidioksidipäästöjen täyteistä elämää, joka minusta on minimielintaso (olen köyhä) enkä ole esim. lämpimistä suihkuista luopumassa.