Onko sullakin shampoon hintakatto 5 euroa?
58 % kyselyyn vastanneista maksaisi shampoosta korkeintaan 5 euroa.
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009544411.html
Itse en noita halvimpia shampoita
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ostan halpaa shampoota. Kalliit kampaamotuotteet eivät ole niin paljoa parempia, että viitsisin maksaa niistä moninkertaista hintaa.
Markettishampoista tulee sähköinen ja lentävä liinatukka ja kutiava päänahka. Mielelläni maksan vähän enemmän.
Ihan kaikista marketshampoista tulee sähköinen tukka?
En nyt tietenkään ole kaikkia kokeillut, mutta lopputulos on tähän asti ollut joko sähköinen (koska sls) tai lähmäinen (sulfaatittomat).
En käytä shampoota joka sisältää silikonia. Ostan kampaamosta, sieltäkin 10 € pullon joka kestää pitkään kun pieni määrä riittää yhteen pesuun.
En panosta shampooseen, koska sehän huuhdotaan heti pois. Viemäriin menee se raha. Onneksi tarpeeksi hyviä shampoita löytyy alle 5 €. Käytän shampoita jotka on tarkoitettu rasvaisille hiuksille, niillä puhdistuu hiukset parhaiten. Hoitoainetta en tarvitsekaan, koska en värjää tai muutenkaan kuivata hiuksiani enää.
Ei kyllä vitosella saa minkään valtakunnan shampoota, jos vähänkin laatua katsoo. Ehkä jonkun Kastehelmishampoon tai Linnashampoon saa. Olen niitä ostanut hevosteni häntien pesuun.
Vierailija kirjoitti:
En käytä shampoota joka sisältää silikonia. Ostan kampaamosta, sieltäkin 10 € pullon joka kestää pitkään kun pieni määrä riittää yhteen pesuun.
Miten silikoni liittyy shampoon hintaan?
Moni tuntuu tietävänsä mikä on parasta, totuus on erot on lähinnä kosmeettisia, olen kyllä testannut että merkin vaihto on ollut välillä hyvästä, mutta pullon hinta ei juuri vaikuta laatuun kuin korvien välissä.
Enempi oon katsellut liialla pesulla pilattuja hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
On. Curly Hair tyyppistä shampoota saa tuohon hintaan marketista. Kalliimmat shampoot, joita nuorena ostin kampaamokäynneillä, eivät olleet yhtään parempia, vaan päinvastoin niissä oli silottavaa ainesosaa, joka pidemmässä käytössä katkoi hiuksia. Nyt minulla on hyväkuntoiset käsittelemättömät pitkät hiukset ja en käy kampaajalla. Tytär leikkaa hiukseni minä leikkaan tyttäreni hiukset. Vaihtelen rohkeasti eri shampoiden välillä, kun ne vain ovat ainesosaluetteloltaan oikeanlaisia.
Tämä. Halvat on olleet itseasiassa hiuksille hellävaraisempia, ei jää liukas silikoninen tuntu hiuksiin. Linna-shampoot esim on halpoja (muistaakseni noin 2,50) samoin hoitoaineet, eikä jätä hiuksiin mitään ylimääräistä.
Pullothan on kyllä tosi tylsän näköisiä, mutta en nyt enää vanhemmiten viitsi maksaa vain siitä mainosgraafikon tekemästä yleisilmeestä.
Lisään vielä että kaikkein halvin ja hämmästyttävästi tehokkain hoitoaine hiuksille on ollut etikkahuuhtelu... kerran käytän itse. Aivan loistava keksintö.
Samaahan käytetään myös villavaatteen huuhtelussa. Vähentää pörröisyyttä ja sähköisyyttä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Curly Hair tyyppistä shampoota saa tuohon hintaan marketista. Kalliimmat shampoot, joita nuorena ostin kampaamokäynneillä, eivät olleet yhtään parempia, vaan päinvastoin niissä oli silottavaa ainesosaa, joka pidemmässä käytössä katkoi hiuksia. Nyt minulla on hyväkuntoiset käsittelemättömät pitkät hiukset ja en käy kampaajalla. Tytär leikkaa hiukseni minä leikkaan tyttäreni hiukset. Vaihtelen rohkeasti eri shampoiden välillä, kun ne vain ovat ainesosaluetteloltaan oikeanlaisia.
Tämä. Halvat on olleet itseasiassa hiuksille hellävaraisempia, ei jää liukas silikoninen tuntu hiuksiin. Linna-shampoot esim on halpoja (muistaakseni noin 2,50) samoin hoitoaineet, eikä jätä hiuksiin mitään ylimääräistä.
Pullothan on kyllä tosi tylsän näköisiä, mutta en nyt enää vanhemmiten viitsi maksaa vain siitä mainosgraafikon tekemästä yleisilmeestä.
Mikä tekee Linna-shampoosta hellävaraisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän pääosin halvempia shampoita, mutta en ole määritellyt mitään hintakattoa.
En jaksa laittaa rahaa perustuotteisiin, samaa p*skaa ne tuntuu olevan, en huomaa mitään eroa hiuksissa riippumatta siitä, onko shampoo parin euron vai parin kympin arvoista tavaraa. Kunhan on silokonitonta eikä haise, niin kelpaa.
Mulla kutiaa päänahka, jos en käytä tuota erikoistuotetta.
2
Pelkkää kuvittelua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri, jolla on rastat, käyttää linnashampoota. Itse kokeilin tuota kerran, ja takuttavaksi aineeksi totesin. Mieluummin XZ tai vaikka Hieno Suomalainen shampoo.
Olennaisinta lienee, että löytyy omalle päänahalle ja hiuksille sopiva tuote.
Ei. Koska mulla on erittäin luonnonkiharat hiukset, jotka tarvitsee paljon kosteutusta ja tietynlaiset tuotteet. Kampaamotuotteita siis käytän, tosin tilaan yleensä tarjouksesta jolloin hinta 10-30€.
Ostan kampaamosta pari kertaa vuodessa, n. 15e pullo.
Ei oo mitään hintakattoa. Ostan milloin mitäkin, välillä parin euron pullon ja välillä parinkympin. Mikä nyt milloinkin sattuu miellyttämään.
Noi halvat markettituotteet ei sovi omalle hiuslaadulle, menee kuivaks takkuhampuks vaikka kuinka purkissa lukis kosteuttava. Montaa pulloo ei vuodessa tarvi ostaa, niin hyvin voi ostaa oikeasti omille hiuksille sopivaa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee Linna-shampoosta hellävaraisen?
sitä suositellaan lapsillekin. Linna-shampoosta löytyy se, joka pesee ilman kyyneleitä.
- eri
Pitkänä henkilönä en mielelläni osta alahyllyn tavaroita!
Ihan kaikista marketshampoista tulee sähköinen tukka?