Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehdin Kaarina Kivilahtea! Hänen ruokavaliotaan!

Vierailija
05.05.2023 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000009560156.html

Ilta-Sanomissa kerrotaan Kaarina Kivilahden ruokavaliosta. Lähes kahdeksankymppinen ja edelleen upealta kaikin puolin näyttävä Kaarina syö joka päivä puoli litraa jäätelöä ja kolme suklaapatukkaa ns. tavallisen ruoan lisäksi. Hän myös herkuttelee hampurilaisilla ym.

Minäkin tykkään jäätelöstä ja suklaasta, suorastaan himona, mutta terveydellisistä syistä en voi niitä usein syödä, vaikka haluaisin syödä joka päivä.

Eikä Kaarina Kivilahti edes liho!
Minä ainakin lihoisin tuolla ruokavaliolla, vaikka liikunnallinen ihminen olenkin (kuten Kaarinakin).

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit ja aineenvaihdunta. Toiset saavat syödä mitä vaan kuinka paljon vaan eikä kilot kartu.

Olen tuntenut sellaisia.

Noin on. Kolme eri-ikäistä tuttua, joille kilot ei kerry vaikka syövät paljon kaikkea.

Samat vaatteet mahtuneet ja mahtuvat päälle jopa 30v sitten ostetut.

Vierailija
42/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole tosissanne! Kuka oikeasti uskoo moisia väitteitä?! Suklaata, jäätelöä, hampurilaisia... Tuolla ruokavaliolla syntyy taatusti ylipainoa, ellei sitten kärsi jostain sairaudesta.

Noh, uskotaan nyt hypoteettisesti, että Kaarina syö oikeasti noin paljon herkkuja yms. roskaruokaa päivittäin.

Se ei ole lihottanut häntä, ok. Hän ei tosin sanonut, pysyykö ruoka sisällä....

No, uskotaan hypoteettisesti sekin, ettei Kaarina oksenna näitä ulos välttääkseen kalorit.

Tällainen määrä sokeria ja rasvaa yms. keinotekoista kökköä mitä tästä kaikesta tulee, ei ole terveellistä muutenkaan, ei ainoastaan lihomisen vuoksi. Se vaikuttaa elimistöön muullakin tavalla, esim. rasvamaksa. Joten, vaikka ei lihoisikaan mässyjä vetämällä niin nämä tällaiset herkut ei todellakaan kuulu terveelliseen jokapäiväiseen ruokavalioon. Ihminen sairastuu jossain vaiheessa. 

Ja nyt se asian todellinen laita, Kaarina puhuu pa*skaa. Kukaan ei jaksa syödä tuollaista määrää herkkuja yms. roskaa ja sen lisäksi vielä "kunnon ruokaa" kuten hän väittää. Ei ainakaan noin pieni ihminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarina puhuu kakkendaalia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette ole tosissanne! Kuka oikeasti uskoo moisia väitteitä?! Suklaata, jäätelöä, hampurilaisia... Tuolla ruokavaliolla syntyy taatusti ylipainoa, ellei sitten kärsi jostain sairaudesta.

Noh, uskotaan nyt hypoteettisesti, että Kaarina syö oikeasti noin paljon herkkuja yms. roskaruokaa päivittäin.

No, uskotaan hypoteettisesti sekin, ettei Kaarina oksenna näitä ulos välttääkseen kalorit.

Tällainen määrä sokeria ja rasvaa yms. keinotekoista kökköä mitä tästä kaikesta tulee, ei ole terveellistä muutenkaan, ei ainoastaan lihomisen vuoksi. Se vaikuttaa elimistöön muullakin tavalla, esim. rasvamaksa. Joten, vaikka ei lihoisikaan mässyjä vetämällä niin nämä tällaiset herkut ei todellakaan kuulu terveelliseen jokapäiväiseen ruokavalioon. Ihminen sairastuu jossain vaiheessa. 

Ja nyt se asian todellinen laita, Kaarina puhuu pa*skaa. Kukaan ei jaksa syödä tuollaista määrää herkkuja yms. roskaa ja sen lisäksi vielä "kunnon ruokaa" kuten hän väittää. Ei ainakaan noin pieni ihminen. 

Veikkaanpa ettei hän kirjaimellisesti oikeasti syö puolta litraa jäätelöä päivittäin. Suklaankin määrä voi olla viitteellinen. Kaikille meille se herkkujen syöminen ei ole yhtä iso juttu ja voi tuntua että niitä syö mielinmäärin, vaikka määrä on oikeasti pienempi.

Ja kyllä voi päivittäin herkutella pienikin ihminen (noihin määriin en ihan usko). Ja se muu ruokahan voi sitten puolestaan olla kevyttä. Kuka tietää, onko hänen kilppariarvonsa ok tai onko jotain sairautta, joka laihduttaa. Ja miten paljon hän liikkuu.

Mulle sanotaan aina että en oikeasti voi syödä näin paljon kuin syön, annoskokoani äimistellään. Mikä on muuten todella tyylitöntä ja epäkohteliasta. Mutta luulen että samat ihmiset eivät katso, mitä lautasellani on: se on vähintään 75% täynnä kasviksia ja salaattia. ;)

Vierailija
44/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen tää Kivilahti sitten on kun sanotaan "pieni ihminen"?

Vierailija
45/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein laihat ihmiset sanovat syövänsä tosi tosi paljon, niin kuin työkaverini joka ikisen viikonlopun jälkeen sanoo olevan aivan turvoksissa, kun on syönyt niin paljon. Totuus on se, että hän on himourheilija, joka laskee joka ikisen gramman mitä suuhunsa panee. Olin kerran kylässä ja näin kun hän veitsellä puolitti keksin ja sanoi, että on just syönyt. Samoin töissä kun söi muutaman irtokarkin oli kuulemma aivan täynnä. Oman painon kontrollointi on viety äärimmilleen. Ihan varmasti rouva Kivilahti ei syö joka päivä paria patukkaa suklaata ja puoli litraa jäätelöä + muuta ruokaa. On vaan tarve sanoa niin. Hän on niin kaunis nainen, että kontrolloi syömiset varmastikin hyvin tarkkaan.

Vierailija
46/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa ettei hän kirjaimellisesti oikeasti syö puolta litraa jäätelöä päivittäin. Suklaankin määrä voi olla viitteellinen. Kaikille meille se herkkujen syöminen ei ole yhtä iso juttu ja voi tuntua että niitä syö mielinmäärin, vaikka määrä on oikeasti pienempi.

Ja kyllä voi päivittäin herkutella pienikin ihminen (noihin määriin en ihan usko). Ja se muu ruokahan voi sitten puolestaan olla kevyttä. Kuka tietää, onko hänen kilppariarvonsa ok tai onko jotain sairautta, joka laihduttaa. Ja miten paljon hän liikkuu.

Mulle sanotaan aina että en oikeasti voi syödä näin paljon kuin syön, annoskokoani äimistellään. Mikä on muuten todella tyylitöntä ja epäkohteliasta. Mutta luulen että samat ihmiset eivät katso, mitä lautasellani on: se on vähintään 75% täynnä kasviksia ja salaattia. ;)

Älä nyt lähde sivuraiteille, nyt olikin kysymys niistä määristä, mitä Kaarina itse sanoo;

"Rakastan Hesburgeria ja sen burgereita eniten. Samoin syön monta Fazerina-patukkaa joka päivä. Syön joka päivä myös puoli litraa jätskiä. Totta kai syön myös ruokaa." 

Ei myöskään mainitse, että hänellä muuten on sairaus, jonka vuoksi pysyy hoikkana. (esim. kilpirauhasen liikatoiminta).

Kyllä me kaikki tiedämme, että voi sitä herkutella vaikka joka päivä. Mutta jos syö enemmän kun kuluttaa, niin lihoo. Vai mitä sille ylimääräiselle energialle muuten tapahtuu? Normaalisti se varastoituu rasvaksi. 

Vierailija
47/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin City-lehdestä haastattelun, jossa Kaarina kertoi olevansa 173 cm ja painavansa 59 kg.

Vierailija
48/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin City-lehdestä haastattelun, jossa Kaarina kertoi olevansa 173 cm ja painavansa 59 kg.

Jaha, ja tuo on sitten pieni? Pitkä ja hoikka. Itse oon suunnilleen saman kokoinen ja aiemmin jo tossa kommentoin että voin ja jaksan syödä mitä vaan, ei tuo mikään luonnonoikku ole.

Vierailija
49/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tästä pitkä aika ole kun Kaarina kertoi jossain syöneensä lyhyen junamatkan aikana neljä munkkipossua yhteen menoon.

Vierailija
50/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy onnenlahjat. Olen itse 173 cm pitkä ja painoa n. 75 kiloa. En salli itselleni edes kerran viikossa suklapatukkaa ja harrastan triathlonia eli kulutustakin on.

Vierailija
51/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettei Kivilahti syö isoja määriä hiilihydraatteja päivässä. Jos kuluttaa vähän, silloin pärjää pienemmillä hiilihydraatti määrillä. Eräs tuhdissa oleva tuttuni ei syö makeaa, mutta isoja annoksia muuta ruokaa. Iltapalana 6 leipää päällysteineen.

Vierailija
52/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kyllä uskoo kaiken. 

Vierailija
53/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, ettei Kivilahti syö isoja määriä hiilihydraatteja päivässä. Jos kuluttaa vähän, silloin pärjää pienemmillä hiilihydraatti määrillä. Eräs tuhdissa oleva tuttuni ei syö makeaa, mutta isoja annoksia muuta ruokaa. Iltapalana 6 leipää päällysteineen.

Sun mielestä suklaassa ja jäätelössä ei ole hiilareita? Fazerinapatukassa hiilaria on 53% ja jäätelössä (perusvanilja) 20%. Eivät ole varsinaista ketoruokaa... Ja nuo on puhdasta sokeria.

Vierailija
54/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei synny kun osaa sitten vähentää muista syömisistä. Minulla se tapahtuu automaattisesti, sama paino jo 40 vuotta, poislukien raskaudet.

hän sanoo siinä kävelevänsä paljon eli voisin kuvitella jos kävelee vaikka sen 10t askelta päivässä( kulutus n. 500kcal) ja muut ruuat on katsottu vähän sisällön mukaan niin ei välttis lihoaa. Hän sanoi syövänsä hampurilaisia ei hampurilaisaterioita. Pelkässä hampurilaisessa on kaloreita 400-700. Eli jos syö päivittäin vaikka juustohampparin illalla ei se niin jäätävä määrä ole. Koko ateria olisi taas helposti 1500 kcal. Tietty aineenvaihdunta varmaan myös vaikuttaa( ja siihen vaikuttaa se että on liikkeellä).

Vierailija
55/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä tietty pieni ihme että tällä makean määrällä ei ole diabetesta saanut( 2.tyyppi), mut toisaalta jos hän voi hyvin, niin turhapa sitä tässä iässä enää vaihtamaan, ruokavaliota siis.

Vierailija
56/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy onnenlahjat. Olen itse 173 cm pitkä ja painoa n. 75 kiloa. En salli itselleni edes kerran viikossa suklapatukkaa ja harrastan triathlonia eli kulutustakin on.

Urheilevat ihmiset harvoin on laihoja, jos katsotaan vaan kilopainoa. Lihas painaa jne.

Vierailija
57/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on sen verran iäkäs, että voiko olla että on saanut jo lapsena suolistoonsa loisia, joten ei siksi liho? Eikö vaikka huonosti kypsennettyä kalaa syömällä voi saada loisia, jotka sitten vaativat ravintoa mutta henkilö ei itse liho.. Tosin varmaan jotain muita ikäviä oireita voivat aiheuttaa siellä suolistossa, mutta saapahan syödä ja missään ei näy ..

Vierailija
58/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilevat ihmiset harvoin on laihoja, jos katsotaan vaan kilopainoa. Lihas painaa jne.

Mulla on tosiaan keskivertoa enemmän lihasta (ihan mitattu), mutta kyllä tuossa vatsalla on ihan rehellistä läskiäkin. Paino ei vain putoa, kuin älyttömällä kitukuurilla ja sen jälkeen singahtaa heti takaisin, kun syö vähänkään normaalimmin (eli ei ole koko ajan nälässä).

Vierailija
59/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt lähde sivuraiteille, nyt olikin kysymys niistä määristä, mitä Kaarina itse sanoo;

"Rakastan Hesburgeria ja sen burgereita eniten. Samoin syön monta Fazerina-patukkaa joka päivä. Syön joka päivä myös puoli litraa jätskiä. Totta kai syön myös ruokaa." 

Ei myöskään mainitse, että hänellä muuten on sairaus, jonka vuoksi pysyy hoikkana. (esim. kilpirauhasen liikatoiminta).

Kyllä me kaikki tiedämme, että voi sitä herkutella vaikka joka päivä. Mutta jos syö enemmän kun kuluttaa, niin lihoo. Vai mitä sille ylimääräiselle energialle muuten tapahtuu? Normaalisti se varastoituu rasvaksi. 

Niin siis en lähtenytkään sivuraiteille. Koetin sanoa, että hän luultavasti liioittelee tuota herkun määrää. Syö toisinaan puoli litraa jäätelöä kerralla ja yleensä ehkä desin. Syö joskus ne kolme suklaapatukkaa ja joskus ei, mutta ei muista sitä.

Mä syön tosiaan itse paljon, en todellakaan laske kaloreita, mutta ihmiset mun ympärillä äimistelee asiaa. Ja oon sen 52kg/162cm. Kulutan paljon, niin ei se ehdi rasvaksi muuttua.

Vierailija
60/105 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein laihat ihmiset sanovat syövänsä tosi tosi paljon, niin kuin työkaverini joka ikisen viikonlopun jälkeen sanoo olevan aivan turvoksissa, kun on syönyt niin paljon. Totuus on se, että hän on himourheilija, joka laskee joka ikisen gramman mitä suuhunsa panee. Olin kerran kylässä ja näin kun hän veitsellä puolitti keksin ja sanoi, että on just syönyt. Samoin töissä kun söi muutaman irtokarkin oli kuulemma aivan täynnä. Oman painon kontrollointi on viety äärimmilleen. Ihan varmasti rouva Kivilahti ei syö joka päivä paria patukkaa suklaata ja puoli litraa jäätelöä + muuta ruokaa. On vaan tarve sanoa niin. Hän on niin kaunis nainen, että kontrolloi syömiset varmastikin hyvin tarkkaan.

No näin monet selittää. Itse olen hoikka ja syön muiden mielestä paljon. En ole koskaan laskenut kaloreita enkä miettinyt painoani muuta kuin niin päin, etten laihdu liikaa. Sen kanssa on ikääntyminen auttanut. Karkkia ja suklaatakin syön sen verran kuin tekee mieli - mut aika harvoin tekee. Keksejä en puolittele, syön jos tekee mieli ja jätän syömättä jos ei tee. En pidä monistakaan kekseistä, kakuista tai pullista. Moni tulkisee sen sitten niin, että dieettaan, vaikka siis en vaan pidä pullasta enkä syö sitä siksi. Jäätelöä syön aina, kun sitä on tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi