Kadehdin Kaarina Kivilahtea! Hänen ruokavaliotaan!
https://www.is.fi/viihde/art-2000009560156.html
Ilta-Sanomissa kerrotaan Kaarina Kivilahden ruokavaliosta. Lähes kahdeksankymppinen ja edelleen upealta kaikin puolin näyttävä Kaarina syö joka päivä puoli litraa jäätelöä ja kolme suklaapatukkaa ns. tavallisen ruoan lisäksi. Hän myös herkuttelee hampurilaisilla ym.
Minäkin tykkään jäätelöstä ja suklaasta, suorastaan himona, mutta terveydellisistä syistä en voi niitä usein syödä, vaikka haluaisin syödä joka päivä.
Eikä Kaarina Kivilahti edes liho!
Minä ainakin lihoisin tuolla ruokavaliolla, vaikka liikunnallinen ihminen olenkin (kuten Kaarinakin).
Kommentit (105)
Ihmisillä voi olla erilaisia imeytymishäiriöitä. Usein nämä häiriöt liittyvät rasvan imeytymiseen. Onko sitten ihme ettei liho, jos iso osa ravinnosta ei imeydy.
Älä kadehdi. Jos hän on aina ollut tuon kokoinen, ei hän osaa siitä edes iloita. Pitää itsestäänselvänä. Hänellä on varmasti muita ongelmia, ja ehkä sellaisia, jotka sulla hoituvat itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko sitä tavallista ruokaa syö ja paljonko kuluttaa. Varmaankin puolella litralla jäätelöä ja suklaapatukoilla kuittaa yhden aterian.
Noissa on jo yksinään saman verran kaloreita kuin monen naisen koko vrk kulutus on. Jos on hidastunut aineenvaihdunta jojo-laihdutuksen vuoksi, täytyy syödä alle 1200kcal/ vrk, että laihtuu.
Olisi kyllä ällö olo, jos söisin joka päivä noin paljon makeaa.
Itse en laihdu millään. Vaikuttaa, että lihoan jo pelkästä veden juomisestakin. Yritän juoda paljon vettä ja juoda vettä nälkäänkin, jotta söisin vähemmän. Olen siis lihava ja syön kyllä liikaa, mutta nälkä on suunnilleen koko ajan. En syö pasta, pizzaa, hampurilaisia, pullaa tai vastaavaa, enkä oikein leipääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen tää Kivilahti sitten on kun sanotaan "pieni ihminen"?
Löysin City-lehdestä haastattelun, jossa Kaarina kertoi olevansa 173 cm ja painavansa 59 kg.
Tasan ei käy onnenlahjat. Olen itse 173 cm pitkä ja painoa n. 75 kiloa. En salli itselleni edes kerran viikossa suklapatukkaa ja harrastan triathlonia eli kulutustakin on.
Urheilevat ihmiset harvoin on laihoja, jos katsotaan vaan kilopainoa. Lihas painaa jne.
Mulla on tosiaan keskivertoa enemmän lihasta (ihan mitattu), mutta kyllä tuossa vatsalla on ihan rehellistä läskiäkin. Paino ei vain putoa, kuin älyttömällä kitukuurilla ja sen jälkeen singahtaa heti takaisin, kun syö vähänkään normaalimmin (eli ei ole koko ajan nälässä).
Saman olen itsekin huomannut. En tosin ole mikään urheilija mutta olen sitä tyyppiä, että olen hoikka ja jäntevä, pienellä rasvoilla. Ja kun olen yrittänyt saada noita rasvoja pois niin ainoastaan kitukuurilla onnistuu.
Kyllä meitä vaan on ihmisiä, jotka eivät liho ruokavaliosta huolimatta. Minä ja minun äidin puolen suku ollaan hyvä esimerkki tästä. Olen 172 cm, 49 v ja en koskaan ole painanut yli 60 kg (paitsi raskaana ollessani). Pystyn syömään ihan mitä haluan. Nuorempana kärsin alipainosta ja oikein yrittämällä yritin lihottaa itseäni (öljy ja ravinnelisät). Terve olen, tutkittu on.
Tykkään herkuista ja tulee syötyä esim suklaata päivittäin. Muuten minulla on todella säännöllinen ateriarytmi. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ruokailuja en voi ikinä jättää välistä, koska muuten alkaa heikottamaan. Kulutus minulla on todella nopeaa, jota liikunta tehostaa entisestään. Kävelylenkinkin jälkeen huomaan tarvitsevani jotain välipalaa.
Juuri olin tulossa kirjoittamaan samaa. Pituutta 162cm ja paino 42-47kg kilon välillä. Siitä ylemmäs ei nouse vaikka olen yrittänyt. Ainoaastaan raskaana ollessa olen painanut enemmän. Syödä saan mitä haluan. Syön aika paljonkin herkkuja kun lapset valvottaa. Säännöllinen ateriarytmi en jaksa syödä mättö annoksia.
Kaarina puhuu kakkendaalia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska nimimerkki sulla🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Todennäköisesti hänellä syömisten kokonaisenergiamäärä on tasapainossa energiankulutuksen kanssa pitkällä aikavälillä. Voi syödä herkkujakin ihan rauhassa kun on oppinut luottamaan että ennemmin tai myöhemmin "tilit tasoittuvat". Ei hoikkana pysymiseen mitään poikkeuksellista aineenvaihduntaa tarvita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ja kannattaa muistaa että vanhoilla ihmisillä ei toimi aineenvaihdunta samalla tavalla kuin nuorilla, eli ei imeydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette ole tosissanne! Kuka oikeasti uskoo moisia väitteitä?! Suklaata, jäätelöä, hampurilaisia... Tuolla ruokavaliolla syntyy taatusti ylipainoa, ellei sitten kärsi jostain sairaudesta.
Ei synny kun osaa sitten vähentää muista syömisistä. Minulla se tapahtuu automaattisesti, sama paino jo 40 vuotta, poislukien raskaudet.
Minun vanhempani ovat samanlaisia. Kivilahden ikäluokkaa, hoikkia ja hyväkuntoisia, veriarvot kohdillaan. Joka päivä päiväkahvilla kahta lajia makeaa ja illalla telkkarin ääressä suklaata.
Itse olen aina siellä käytyäni ihan oksennuksen partaalla, omaan suuhun herkut eivät edes maistu enää miltään jos niitä syö kahdesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden syömishäiriöisen, joka väittää voivansa syödä kaikkea ja vaikka kuinka paljon. Yksi ruoka-annos hänellä on kuitenkin 5 cm x 5 cm kokoinen kikkare.
Tosiassa ravintolan annokset (varsinkin vähän halvempien ketjujen...) ovat liian isoja. Välimerellinen ruokavalio on yksi parhaista, koska annoskoot on puolta pienempiä verrattuna siihen mitä keskiverto suomalainen vetää naamaansa. Tapas kunniaan!
En ymmärrä ihmisiä jotka syövät kerralla ison perhepizzan ja valittavat A'la Carté ravintoloitten mukamas pienistä annoksista.
Jotenkin en nyt ihan täysin usko tätä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en laihdu millään. Vaikuttaa, että lihoan jo pelkästä veden juomisestakin. Yritän juoda paljon vettä ja juoda vettä nälkäänkin, jotta söisin vähemmän. Olen siis lihava ja syön kyllä liikaa, mutta nälkä on suunnilleen koko ajan. En syö pasta, pizzaa, hampurilaisia, pullaa tai vastaavaa, enkä oikein leipääkään.
tarvitset käynnin ravitsemusterapeutilla, joka selittää sulle mistä normaali ruokarytmi koostuu ja normiateriakoot ja koostumus. Tollanen säästöliekin rajalla pyöriminen saakin kropan sekaisin..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meitä vaan on ihmisiä, jotka eivät liho ruokavaliosta huolimatta. Minä ja minun äidin puolen suku ollaan hyvä esimerkki tästä. Olen 172 cm, 49 v ja en koskaan ole painanut yli 60 kg (paitsi raskaana ollessani). Pystyn syömään ihan mitä haluan. Nuorempana kärsin alipainosta ja oikein yrittämällä yritin lihottaa itseäni (öljy ja ravinnelisät). Terve olen, tutkittu on.
Tykkään herkuista ja tulee syötyä esim suklaata päivittäin. Muuten minulla on todella säännöllinen ateriarytmi. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Ruokailuja en voi ikinä jättää välistä, koska muuten alkaa heikottamaan. Kulutus minulla on todella nopeaa, jota liikunta tehostaa entisestään. Kävelylenkinkin jälkeen huomaan tarvitsevani jotain välipalaa.
Mulla ihan sama, syön aina 5 ateriaa päivässä enkä voi jättää näitä välistä. Ja oon myös nuorena ihan erikseen opetellut syömään tuhdimmin, että paino ei tippuisi. Kilot ei meinanneet nousta raskaanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ette ole tosissanne! Kuka oikeasti uskoo moisia väitteitä?! Suklaata, jäätelöä, hampurilaisia... Tuolla ruokavaliolla syntyy taatusti ylipainoa, ellei sitten kärsi jostain sairaudesta.
Mä syön joka päivä herkkuja ja roskaruokaa. Enkä liho.
Puhuiko Kaarina yhtä totta niinäkin vuosikymmeninä, joiden aikana hänen miehensä päätti skipata hänet testamentistaan kokonaan?
Munkkiniemessä tätä "hienostorouvaa" pidettiin lähinnä vitsinä 😀 Ent. la entoemo. Porauslasit päässä, laihan kälppeä, "kevyt kesameikki" naamalla ympäri vuorokauden, ajeli KK1- yms. autoilla. Kunnon nousukas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuheita. Syömishäiriöisen selityksiä. Uskoo varmaan itsekin omat juttunsa...
Mun työkaveri on 172 cm pitkä ja painoa en tiedä mutta en usko että paljo yli 40 kiloa ja SYÖ kukkuralautasellisia, tosiaankin tiedän, koska käydään yhdessä syömässä mutta on melkein luuta ja nahkaa. Hän on yrittänyt lihottaa itseään juomalla kermaa ja kakkuja mutta ei vaan liho. Ihminen voi olla tahtomattaan liian laiha.
Yhdestä työpaikkalounaasta ei voi paljoa päätellä.. Kotona syödyt tai syömättä jääneet kalorit merkkaa. Ja mitä syö, kasviksia kukkuralautasellinen ei paljoa kaloreita sisällä
Joskus haastatteluissa myös sanonut, että juo vihreää teetä litran pari päivässä.