Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kaupungissa on sitä kuuluisaa "tekemistä", mitä ei muka pienemmässä kunnassa ole?

Vierailija
04.05.2023 |

Ihmettelen aina näitä, jotka haluavat isoon kaupunkiin, koska"täällä ei oke mitään tekemistä".

Mitä tekemistä se sitten tarkoittaa? Jotain ravintoloita ja elokuvateatteteita vai? Kyllä täälkäkin on pizzerioita ja paikallinen juottola (kaksikin) ja jopa kahvila, grilli, hese ja elokuvateatterikin.
Itse en edes missään ravintoloissa käy, niin kaupungissa vissiin ihmiset istuu sitten kokoajan syömässä semnoisissa, jos se on sitä "tekemistä".
Täällä voi myös harrastaa urheilua, uimista, on kirjasto ja kansalaisopisto. Museokin löytyy. On luontia.
On tehtaita. On terveysjeskus ja yksityinen lääkäriasema. On jopa keilahalli ja pieni laskettelurinne.

Mitä siellä kaupungissa on mitä ei täältä löydy, enemmän kauppoja, siinä se. Ja balettikoulua tai yliopistoa ole tms, mutta en nyt saa muuta päähäni.

Mitä ne kaupunkilaiset kokoajan tekee, mitä ei täällä voi tehdä????? Minusta täällä on ihan tarpeeksi kaikkea mitä ihminen voi tarvita.

Kommentit (284)

Vierailija
181/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset vaan viihtyy erilaisessa paikassa kuin sinä, koeta kestää.

Itse viihdyn kaupungissa, koska täällä on enemmän samanhenkistä seuraa kuin pienemmillä paikkakunnilla. Täällä on palveluita, saan asua mukavasti kerrostalossa ja tilata ruokaostokset kotiovelle ja keskittyä tekemään ihan sitä mitä itse haluan. Mun työmahdollisudet on täällä. Ja mielenkiintoisesti täällä on paremmat pyörätiet ja lenkkeilyreitit kuin oman kokemukseni mukaan maaseudulla. Joukkoliikennettä ja kulttuuritarjontaa myös arvostan - siis sitä, että niitä museoita on enemmän kuin yksi.

Ai, no meidän kunnassa on niin hyvät lenkkipolut, että tänne tullaan jopa ulkomailta asti juoksemaan.

Joka paikkaan myös melkeinpä on pyörätiet.

Ei tää ole mikään pelto, vaikka tämä on pikkukunta.

Ja te katselette monttu auki ulukomaalaasia, ohhoh ja meidän kylällä ooooooh. Ne taatusti tulee kerran, kun te juoksette niiden perässä kyttäämässä, mitä pahaa ne meinaa tehdä. Melkein vaikka varmuuden vuoksi kurmootatte etukäteen, kun pahoja on kuitenkin mielessä ja vie teidän naiset :DDDD

Sori, täällä on käynyt kirjavaa porukkaa ympäri maailmaa, ennen kuin Helsingissä oli ensimmäistäkään afrikkalaista tai aasialaista, edes vilahtanut. koska täällä on tehtaita, joissa on aina jotain ulkomaalaista väkeä. Että hohhoijaa tätäkin anaalisointia pikkukaupungeista.

Vierailija
182/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä ärhäköitä kaupunkilaisia. Mikä teidät sai ap:n aloituksessa noin takajaloilleen ja puolustuskannalle, osa vastauksista on jopa ihan hyökkääviä. Siksikö koska ette keksi vastausta ap:n kysymykseen? Aika harvassa kommentissa niitä nimittäin on tullut...

Listasin suurkaupungista löytyviä (mutta pieniltä paikkakunnilta puuttuvia) aktiviteetteja vinon pinon ranskalaisin viivoin muutama viesti sitten. Reaktiona jokunen alapeukku. Että ketkäköhän ne täällä ovat puolustuskannalla?

Peräti kaksi alanuolta, ja sinä valitat jo siitäkin 😅🤣. Lukaisehan ketjua uudelleen ja mietihän, että mitenkähän päin se puolustuskannalle asettuminen oikein asettuu. Tosin jo ekan sivun viestit riittävät sen kertomaan.

P.s. Ei nuo alapeukut välttis edes tarkoita, että olisivat tulleet sellaisilta, jotka eivät asu isossa kaupungissa...

En tarkoittanut valittaa, totesin vain.

On päivänselvää, että suuresta kaupungista löytyy tiettyjä asioita, joita pikkupaikkakunnalla -saati maalla- ei ole: kaupunginteatteria, oopperaa, messukeskusta yms. Tätä olennaisempaa on kuitenkin palveluiden määrä ja kirjo. Löytyy sadoittain erilaisia ravintoloita, kauppoja, baareja, liikuntapalveluita jne. jokaiseen makuun. Pienellä paikkakunnalla ei juuri pysty valitsemaan, vaikka näitä palveluita yksittäisinä löytyisikin.

Toisaalta pikkupaikkakunnalla ihmisellä on oma rauha. Luonto on lähellä, ja ulkoilumahdollisuudet ovat aivan toista luokkaa kuin isossa kaupungissa. Molemmista löytyy siis puolensa, ja jokainen valitkoon asuinpaikkansa omien preferenssiensä mukaan. Miksi tästä täytyy tehdä vastakkainasettelu?

On oma rauha? Ethän sä voi edes oman kylän apteekista ostaa raskaustestiä kun kaikki onnittelee raskaudesta seuraavalla viikolla ja keksivät viihteeksi tietävänsä kuka lapsen oikea isä on, vaikka olisit samaa ukkoa pannut viimeiset kahdeksan vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse viihdyn kaupungissa, koska täällä on enemmän samanhenkistä seuraa kuin pienemmillä paikkakunnilla. Täällä on palveluita, saan asua mukavasti kerrostalossa ja tilata ruokaostokset kotiovelle ja keskittyä tekemään ihan sitä mitä itse haluan. Mun työmahdollisudet on täällä. Ja mielenkiintoisesti täällä on paremmat pyörätiet ja lenkkeilyreitit kuin oman kokemukseni mukaan maaseudulla. Joukkoliikennettä ja kulttuuritarjontaa myös arvostan - siis sitä, että niitä museoita on enemmän kuin yksi.

Ai, no meidän kunnassa on niin hyvät lenkkipolut, että tänne tullaan jopa ulkomailta asti juoksemaan.

Entä se hieno kylpylä, uimahalli, stadion, maauimala, koirien juoksurata, keilahalli, jäähallit ja yleisöluistelu, ampumarata, harvinaisten kielten kielikurssit, purjehdusseura, golfklubi, miekkailuseura, eri itämaistenlajien seurat? Mitenkäs agilitykoulutus, balettikoulu, musiikkilukio, lasten liikennekaupunki, huvipuisto, kansainväliset markkinat, komsertit, festarit, talo shiprace tai vaikka kaupunkikävelyt? Teatterit eri kielillä, pysyvät ja vaihtuvat museot? Japanilainen, intialainen, kreikkalainen tai vaikka ranskalainenruoka?

Entä kaupat? Löytyykö musiikkisoittimiin tai vaikka koiratarvikkeisiin erikoistunut?

Hienoja kylpylöitä ei Suomessa olekaan mutta joo, olisko 2 lillumoa joista toinen hintava hotelli. Uimahalli, urheilukenttiä, agilityä, balettia, kiipeilyhalli, pari jäähallia, 3-4 golfkenttää, ranskalaista ja aasialaista/intialaista ruokaa useampi ravintola, musiikkikoulu, taidekoulu, monta ratsastustallia, hevostarvikkeisiin ja koiratarvikkeisiin erikoistuneet liikkeet. Sirkus ja huvipuisto 2x vuodessa (ihan riittävä). Toistakymmentä venekerhoa, ihania uimarantoja järvillä ja merellä. Kielikursseilla olen käynyt vuosia, löytyy myös harvinaiset kielet.

Ja paljon muuta:) 40 000 asukkaan kunta.

Hienolta näyttää luetteloituna. Mutta jos itse harrastaa jotain, niin kyse on äkkiä myös tasosta. On musiikkikoulua ja 'musiikkikoulua' jne. Ravintolat voivat myös olla aasialaisia tai vain kuviteltuja aasialaisia paikallisten makuun. Sitten alkaa vain ärsyttää.

Vierailija
184/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä isompi kaupunki, sitä enemmän valinnanvaraa.

Siinä se tiivistettynä.

Mitä ihmeen valinnanvaraa?

Vierailija
185/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ikäni pikkukaupungissa sekä isommassa kaupungissa noin tunnin matkan päässä Helsingistä ja voin sanoa, että en kaipaa näiltä isommilta paikkakunnilta mitään muuta, kuin sitä mahdollisuutta kouluttautua, harrastaa mitä haluaa, käydä teattereissa ja museoissa monipuolisemmin. Lisäksi aina on jos jonkinlaista muutakin tapahtumaa ja kissanristiäistä, jos sellaisiin haluaa osallistua. Kaikki muu, siis aivan kaikki, onkin vain ja ainoastaan miinusmerkkistä. Nykyisen ma tu tilanteen vuoksi me lähdemme pohjoiseen, hyvin pienelle pklle, jossa ei tarvitse iltalenkillä pitää puukkoa tai suihkepulloa mukanaan. Voikaa hyvin, stadilaiset :)

Vierailija
186/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan rehellisesti sanottuna palveluiden ja tekemisen puolesta voisin aivan yhtä hyvin asua pikkukaupungissa. Sen verran harvoin tulee käytyä missään kulttuuririennoissa tai baareissa, että aivan hyvin ne hoituisi pienemmältäkin paikkakunnalta käsin. Kaikki arjessa tarvittava, harrastukset ja kaupat löytyy kyllä jokaisesta edes suht vireästä kyläpahasesta.

Mutta vietettyäni lapsuuden pikkupaikkakunnalla en vaan kyennyt enää palaamaan sinne. Ahdistavaa kun kaupassa käydessä tulee aina tuttuja vastaan ja ihmiset tietää toistensa asiat, juorut kulkee. Tiedän että siinä on hyvätkin puolensa kun tuntee vähän kaikki, mutta ei vaan pystynyt.

Lisäksi ahdisti ajatuskin ostaa talo muuttotappiokunnasta, siitä ei sitten välttämättä pääsisi eroon millään...

Vierailija
187/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo on tehtaita. Niissäkö ne maalaiset vapaa-aikaansa viettää? Toinen tuo, että on museo. Joo, hyvä juttu. Se pikkumuseo on nähty vartissa, vai kuinka usein sinä siellä käyt?

Eli sinä siis ramppaat kaupungissa viikottain museoissa, asut siksi siellä? Yhtä äkkiä kai ne tulee tutuiksi kuin yksi museo?

En oo käynyt muutamaan vuoteen meidän museossa, mutta siellä on kyllä vaihtuvia näyttelyitäkin, eli uutta nähtävää vähän väliä pysyvän tavaran lisäksi.

Ap

Oon eri, mutta kyllä käyn kuukausittain eri museoissa ja tykkään viedä lapsiakin eri näyttelyihin. Ei todella yksi pieni museo riitä. Tai isokaan sen puoleen.

Jos et käy joka pv tai viikko eri museoissa, niin

Kerran kuukaudessa voisit yhtä hyvin käydä isossa kaupungissa museossa, vaikka asut itse pikkukunnassa.

Että eihän tossa syyssäkään ole mitään tolkkua kaupungissa elämiseen.

Ap

Miksi siellä pikkukunnassa pitäisi asua, kun voi kävellä sinne museoon halutessaan kun asuu kaupungissa?

Etsin niitä motiiveja isossa kaupungissa asumiseen, museo ei vaan riitä syyksi, kun vastataan että "kaupungissa on enemmän tekemistä". Kukaan ei käy päivittäin museoissa, tai oopperassa, tai teatterissa.

Kyllä täälläkin on museo, minne voi kävellä sisään.

Ap

Meilläkin on museo. Sinne voi mennä katsomaan niitä samoja auroja ja kuokkia mitkä siellä oli 30 vuottakin sitten. Uimaankin kesällä pääsisi paitsi ettei pääse kun hiekkakuoppa piti tyhjentää kun siellä oli jotain vierasta mömmöä. Marketin seinällä on kansanopiston näyttely. Kahvilassa voit istua kylän vanhojen ukkojen ja lottoporukan pällisteltävänä. Ja siinä se sitten olikin. Viihdettä koko vuodeksi.

Vierailija
188/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgissä monenlaista kulttuuria, täällä on kaikkea. 

Vierailija
189/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ikäni pikkukaupungissa sekä isommassa kaupungissa noin tunnin matkan päässä Helsingistä ja voin sanoa, että en kaipaa näiltä isommilta paikkakunnilta mitään muuta, kuin sitä mahdollisuutta kouluttautua, harrastaa mitä haluaa, käydä teattereissa ja museoissa monipuolisemmin. Lisäksi aina on jos jonkinlaista muutakin tapahtumaa ja kissanristiäistä, jos sellaisiin haluaa osallistua. Kaikki muu, siis aivan kaikki, onkin vain ja ainoastaan miinusmerkkistä. Nykyisen ma tu tilanteen vuoksi me lähdemme pohjoiseen, hyvin pienelle pklle, jossa ei tarvitse iltalenkillä pitää puukkoa tai suihkepulloa mukanaan. Voikaa hyvin, stadilaiset :)[/quote

Kannattaa kuitenkin pitää hyttyssuihkepulloa mukana siellä.

Vierailija
190/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo on tehtaita. Niissäkö ne maalaiset vapaa-aikaansa viettää? Toinen tuo, että on museo. Joo, hyvä juttu. Se pikkumuseo on nähty vartissa, vai kuinka usein sinä siellä käyt?

Eli sinä siis ramppaat kaupungissa viikottain museoissa, asut siksi siellä? Yhtä äkkiä kai ne tulee tutuiksi kuin yksi museo?

En oo käynyt muutamaan vuoteen meidän museossa, mutta siellä on kyllä vaihtuvia näyttelyitäkin, eli uutta nähtävää vähän väliä pysyvän tavaran lisäksi.

Ap

Oon eri, mutta kyllä käyn kuukausittain eri museoissa ja tykkään viedä lapsiakin eri näyttelyihin. Ei todella yksi pieni museo riitä. Tai isokaan sen puoleen.

Kerran kuukaudessa voisit yhtä hyvin käydä isossa kaupungissa museossa, vaikka asut itse pikkukunnassa.

Ap

Miksi siellä pikkukunnassa pitäisi asua, kun voi kävellä sinne museoon halutessaan kun asuu kaupungissa?

Etsin niitä motiiveja isossa kaupungissa asumiseen, museo ei vaan riitä syyksi, kun vastataan että "kaupungissa on enemmän tekemistä". Kukaan ei käy päivittäin museoissa, tai oopperassa, tai teatterissa.

Ap

Meilläkin on museo. Sinne voi mennä katsomaan niitä samoja auroja ja kuokkia mitkä siellä oli 30 vuottakin sitten. Uimaankin kesällä pääsisi paitsi ettei pääse kun hiekkakuoppa piti tyhjentää kun siellä oli jotain vierasta mömmöä. Marketin seinällä on kansanopiston näyttely. Kahvilassa voit istua kylän vanhojen ukkojen ja lottoporukan pällisteltävänä. Ja siinä se sitten olikin. Viihdettä koko vuodeksi.

Pikkukaupunkeja on niin monenlaisia. Jotkut pienimmät on tosiaan aivan kuolleita, mutta ne jotka edelleen on itsenäisiä kuntia on yleensä edes jossain määrin eläviä ja on muutakin tekemistä kuin nuo kuvatut. Ja missä Suomessa, tuhansien järvien maassa, on muka kunta, jossa ei pääse uimaan kesällä tai ainoa uimapaikka ois joku soramonttu?!

Vierailija
191/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pidän mahdollisuudesta monenlaiseen tekemiseen. Esimerkiksi tänään kävin kolmessa eri museossa. On kaikenlaisia kursseja, messuja, konsertteja. Ei tarvitse erikseen lähteä pikkupaikkakunnalta kaupunkiin katsomaan ulkomaalaista esiintyjää. Lentokenttä on lähellä, mikä helpottaa omaa elämääni. Myös se että pääsee julkisilla helposti illallakin kotiin, eikä tarvi huolehtia kuljetuksista. Löytyy aina uusia paikkoja joissa ei ole vielä käynyt ja samalla kaupunki muuttuu kokoajan. Kaupoista en juuri välitä, ja ravintoloissa on ehkä liikaakin valinnanvaraa.

Vierailija
192/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työväenopistojen kursseja on sellaiset parisensataa. Ja eri järjestöjen tapahtumisa kymmeniä viikossa. Kahviloita n. 500-1000 ja yksityisiä liikuntayrittäjiä (joogasali, kuntosali, kamppailulajit jne) kymmeniä.

Montako siellä?

Enemmän mitä 1 ihminen ehtisi harrastaa, paljon. Mitä SINÄ teet 1000 kahvilalla??? 😂 Aika fakiiri saat olla jos käytät näitä kaikkia palveluita. Samoja asioita löytyy pikkukaupungeistakin. On kursseja ja kuntosaleja.

Ap

Vierailija
193/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mitä itse harrastaa. Itselle uimahalli on kaikkein tärkein. Kun lähistöllä on uimahalli, muulla ei ole väliä. Matkakohteissakin katson aina missä voi uida.

Muutamme omakotitaloon, josta on n.150m maauimalalle ja metsäiselle pururadalle. Kilometri kauppoihin ja ravintolaan. Oma kasvimaa, marjapensaat, hedelmäpuut, oma hirsinen pihasauna, oma hirsinen kesäaitta, iso tontti, jossa rakennusoikeutta ja tilaa vaikka vielä kahdellekin ok-talolle jos niin haluaa, suurehko esim. autojen ropaamiseen sopiva halli, jonka yhteydessä pieni yksiö, valtatie kulkee vierestä ja lähimpään yhteen Suomen suurimmista kaupungeista noin tunnin ajomatka, mutta palveluita löytyy toki paljon lähempääkin-silti tulemme asumaan maaseudulla. Miksi ihmeessä kaupunkilaisilla on usein niin kovin kielteinen suhtautuminen mieluummin maalla viihtyviin ihmisiin.

Vierailija
194/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ikäni pikkukaupungissa sekä isommassa kaupungissa noin tunnin matkan päässä Helsingistä ja voin sanoa, että en kaipaa näiltä isommilta paikkakunnilta mitään muuta, kuin sitä mahdollisuutta kouluttautua, harrastaa mitä haluaa, käydä teattereissa ja museoissa monipuolisemmin. Lisäksi aina on jos jonkinlaista muutakin tapahtumaa ja kissanristiäistä, jos sellaisiin haluaa osallistua. Kaikki muu, siis aivan kaikki, onkin vain ja ainoastaan miinusmerkkistä. Nykyisen ma tu tilanteen vuoksi me lähdemme pohjoiseen, hyvin pienelle pklle, jossa ei tarvitse iltalenkillä pitää puukkoa tai suihkepulloa mukanaan. Voikaa hyvin, stadilaiset :)[/quote

Ei tässä vielä minnekään jänkhälle olla menossa, vaikka porotilallisten lapsena kasvanut puoliso sitäkin aluksi ehdotteli, mutta kiitos vinkistä :)

Vierailija
195/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mitä itse harrastaa. Itselle uimahalli on kaikkein tärkein. Kun lähistöllä on uimahalli, muulla ei ole väliä. Matkakohteissakin katson aina missä voi uida.

Muutamme omakotitaloon, josta on n.150m maauimalalle ja metsäiselle pururadalle. Kilometri kauppoihin ja ravintolaan. Oma kasvimaa, marjapensaat, hedelmäpuut, oma hirsinen pihasauna, oma hirsinen kesäaitta, iso tontti, jossa rakennusoikeutta ja tilaa vaikka vielä kahdellekin ok-talolle jos niin haluaa, suurehko esim. autojen ropaamiseen sopiva halli, jonka yhteydessä pieni yksiö, valtatie kulkee vierestä ja lähimpään yhteen Suomen suurimmista kaupungeista noin tunnin ajomatka, mutta palveluita löytyy toki paljon lähempääkin-silti tulemme asumaan maaseudulla. Miksi ihmeessä kaupunkilaisilla on usein niin kovin kielteinen suhtautuminen mieluummin maalla viihtyviin ihmisiin.

Minulla ei ole kielteinen suhtautuminen maalla asuviin ihmisiin, mutta minulla ei olisi varaa asua tuolla tavalla eli ostaa isoa taloa ja tonttia. Viihtyisin oikeastaan ihan hyvin maalla, jos olisi kumppani ja rahaa asua noin.

Vierailija
196/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä vielä minnekään jänkhälle olla menossa, vaikka porotilallisten lapsena kasvanut puoliso sitäkin aluksi ehdotteli, mutta kiitos vinkistä :)

Ole hyvä. Olen maalta kotoisin, ei Lapista, ja sielläkin on hyttysiä aivan helkutisti enemmän kuin kaupungissa.

Vierailija
197/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä paikkakunta kyseessä?

Ei kuulu sulle. Eiköhän useimmissa kunnissa ole pyöräteitä ristiin rastiin joka puolelle. Täällä myös pururatoja joihin on tultu Keniaa myöten treenaamaan.

Vierailija
198/284 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on, että isommassa kaupungissa ei törmää tuttuihin joka ikisessä välissä. Lisäksi pieni kunta saattaa olla sen yhden tehtaan lakkautuksen päässä konkurssista.

Vierailija
199/284 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa kovasti siltä mitä oma elämä oli hetken pikkupaikkakunnalla asuessa. Elämä pyöri bussiaikataulujen ja Salen aukioloaikojen ympärillä ja siihen oli sopeuduttava. Kaupungissa voin olla oman itseni ja aikataulujeni herra.

Muutin vuosi sitten kaupungista pikkukuntaan. Ajattelin aina olevani kaupunki-ihminen ja että en pärjäisi muualla kuin ison kaupungin keskustassa, missä kaikki kuviteltavissa oleva löytyy kilometrin säteeltä.

Mutta kylläpä elämä rauhoittui. Nyt entiseen katsoessani loputtomat mahdollisuudet, aina auki olevat kaupat ja se, että jokaisen äkkinäisen mieliteon saattoi toteuttaa varttitunnissa, teki elämästä hirvittävän levotonta. Aina oli alitajuinen paine tehdä jotakin tai hoitaa asioita.

Vierailija
200/284 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Minulla lkävi pikkukaupungissa niin, että en lopulta halunnut käydä siellä missään, kun kaikkialla oli samat tutut juoruilevat naamat. Eksät ja muut. Sosiaalisessa elämässä ei ole kokonaan kyse siitä että mitä tapahtuu, vaan että kenen kanssa. Sinun on tosi vaikea vaan sitä ymmärtää.

No aika pienet kuviot on loppujen lopuksi isommissakin kaupungeissa ja liikkuu niissäkin juorut ja mustamaalaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi