Mikä kaupungissa on sitä kuuluisaa "tekemistä", mitä ei muka pienemmässä kunnassa ole?
Ihmettelen aina näitä, jotka haluavat isoon kaupunkiin, koska"täällä ei oke mitään tekemistä".
Mitä tekemistä se sitten tarkoittaa? Jotain ravintoloita ja elokuvateatteteita vai? Kyllä täälkäkin on pizzerioita ja paikallinen juottola (kaksikin) ja jopa kahvila, grilli, hese ja elokuvateatterikin.
Itse en edes missään ravintoloissa käy, niin kaupungissa vissiin ihmiset istuu sitten kokoajan syömässä semnoisissa, jos se on sitä "tekemistä".
Täällä voi myös harrastaa urheilua, uimista, on kirjasto ja kansalaisopisto. Museokin löytyy. On luontia.
On tehtaita. On terveysjeskus ja yksityinen lääkäriasema. On jopa keilahalli ja pieni laskettelurinne.
Mitä siellä kaupungissa on mitä ei täältä löydy, enemmän kauppoja, siinä se. Ja balettikoulua tai yliopistoa ole tms, mutta en nyt saa muuta päähäni.
Mitä ne kaupunkilaiset kokoajan tekee, mitä ei täällä voi tehdä????? Minusta täällä on ihan tarpeeksi kaikkea mitä ihminen voi tarvita.
Kommentit (284)
Ja asun Helsingissä t.edellinen
Täällä tulee tehtyä enemmän kun on kaikkea ja pääsee liikkumaan helposti. Olen kotoisin pienemmältä paikkakunnalta ja möllötin ennen enemmän kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommassa kaupungissa on enemmän valinnanvaraa. Ja toisaalta enemmän ihmisiä - löytää todennäköisemmin itsensä kaltaista seuraa.
En mä etsi ainakaan itseni kaltaista seuraa mistään, tykkään että ihmiset on erilaisia ja erilaisia kuin minä.
Minä haluan viettää aikaa ihmisten kanssa, joiden seurassa viihdyn, ja todennäköisemmin sellaisia ihmisiä löytää kaupungista, kun on enemmän ihmisiä. Myös deittailu ja pariutuminen on helpomnpaa isommassa kaupungissa. Pikkukaupungissa asuva tuttu joutui etsimään yli 100km säteeltä, koska kotipaikkakunnalla on aina vain ne samat tyypit, jotka ovat seurustelleet ristiin keskenään, kun ei muitakaan ole - ja sitten tulee eroja, kun ei sitä oikeanlaista siitä pienestä tarjonnasta välttämättä löydy.
No ei kyllä koulutetun naisen näkökulmasta ole todellakaan helppo pariutua täällä Helsingissä. Miehille varmaan kiva karkkikauppa, mutta meille naisille on tarjolla katellaan/panosuhteita.
Joka luetaan oikeasti: meille naisille kelpaavat vain katellaan/panosuhteet.
Kaupungissa tulee tehtyä enemmän kuin maalla/pikkukaupungissa. Sellaisessa asuva kaveri joskus sanoi et harvoinpa tulee ees käytyä missään.
Minä kyllä käyn!