Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kaupungissa on sitä kuuluisaa "tekemistä", mitä ei muka pienemmässä kunnassa ole?

Vierailija
04.05.2023 |

Ihmettelen aina näitä, jotka haluavat isoon kaupunkiin, koska"täällä ei oke mitään tekemistä".

Mitä tekemistä se sitten tarkoittaa? Jotain ravintoloita ja elokuvateatteteita vai? Kyllä täälkäkin on pizzerioita ja paikallinen juottola (kaksikin) ja jopa kahvila, grilli, hese ja elokuvateatterikin.
Itse en edes missään ravintoloissa käy, niin kaupungissa vissiin ihmiset istuu sitten kokoajan syömässä semnoisissa, jos se on sitä "tekemistä".
Täällä voi myös harrastaa urheilua, uimista, on kirjasto ja kansalaisopisto. Museokin löytyy. On luontia.
On tehtaita. On terveysjeskus ja yksityinen lääkäriasema. On jopa keilahalli ja pieni laskettelurinne.

Mitä siellä kaupungissa on mitä ei täältä löydy, enemmän kauppoja, siinä se. Ja balettikoulua tai yliopistoa ole tms, mutta en nyt saa muuta päähäni.

Mitä ne kaupunkilaiset kokoajan tekee, mitä ei täällä voi tehdä????? Minusta täällä on ihan tarpeeksi kaikkea mitä ihminen voi tarvita.

Kommentit (284)

Vierailija
81/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 10 erilaista museota? 24h kuntosali? Eläintarha? Biljardisali? Ravintoloita niin että voi käydä vuoden jokaisena päivänä eri paikassa? Livemusiikkia jazzista rockiin jokaisena viikonloppuna? Kulkeeko julkinen liikenne myös öisin?

No hyi olkoon, mihin ihminen tarvitsee eläintarhaa tai 24h kuntosalia.

Kyllä rokkia on paikallisessa useimpina viikonloppuina, ja kirkossa ja auditoriossa muita konsertteja melkeinpä viikottain.

Ap

Jos sinulle tulee lauantai-iltana pienessä humalassa klo 23 fiilis, että haluat kokata kalapuikkoja ja lohkoperunoita mutta pakastin on tyhjä, niin mihin aikaan pääset aloittamaan kokkaamisen?

Ja sinä katsot samaan aikaan somesta, että ulkona on valtava revontulispektaakkeli ->puet kaikki vaatteet päälle, keräät avaimet ja puhelimet, poistut kotoa, kävelet muutaman korttelin johonkin avonaisemmalle paikalle ja toteat, että jotain haaleaa näkyy taivaanrannassa.

Minä vedän toppatakin yöpuvun päälle, kävelen ulos jäälle ja asetun telttapatjan päälle ihailemaan.

Ihan turha väittää, ettei näin olisi, kuvia oli talvella useaan kertaan iltapäivälehtien palstoilla ja tämän saattoi ihan itse todeta.

Niin, kuinka monta kerta vuodessa sinä teet tätä? Eiköhän jokainen suomalainäen ainakin kerran ne revontulet ole nähnyt? En oikein ymmärrä miksi tuota varten pitäisi muuttaa Lapin korpeen. Jotta aina kun niitä on, niitä voi katsella. Noita varten voi ottaa kerran vuodessa loman ja lentää niitä katsomaan.

Helsingin museot eivät ole syy asua Helsingissä, mutta revontulet on riittävä syy asua korvessa. Kuulostaa selkeältä. 

Ja minäkään en puhunut korvesta, vaan pikkukunnassa asumisesta kaupunkiin verrattuna. Huom. Nyt on menty taas toiseen äärilaitaan. En asu Lapissakaan.

Ap

Vierailija
82/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin museot on nopeasti nähty eikä isot näyttelyt vaihdu kovin usein. Ja itseä ei kiinnosta paskaakaan Edelfelt ja Tom of Finland. Kuluneempaa saa etsiä!

Sen sijaan todella laadukkaita sinfoniaorkestereita ei maalla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset vaan viihtyy erilaisessa paikassa kuin sinä, koeta kestää.

Itse viihdyn kaupungissa, koska täällä on enemmän samanhenkistä seuraa kuin pienemmillä paikkakunnilla. Täällä on palveluita, saan asua mukavasti kerrostalossa ja tilata ruokaostokset kotiovelle ja keskittyä tekemään ihan sitä mitä itse haluan. Mun työmahdollisudet on täällä. Ja mielenkiintoisesti täällä on paremmat pyörätiet ja lenkkeilyreitit kuin oman kokemukseni mukaan maaseudulla. Joukkoliikennettä ja kulttuuritarjontaa myös arvostan - siis sitä, että niitä museoita on enemmän kuin yksi.

Ai, no meidän kunnassa on niin hyvät lenkkipolut, että tänne tullaan jopa ulkomailta asti juoksemaan.

Joka paikkaan myös melkeinpä on pyörätiet.

Ei tää ole mikään pelto, vaikka tämä on pikkukunta.

Entä se hieno kylpylä, uimahalli, stadion, maauimala, koirien juoksurata, keilahalli, jäähallit ja yleisöluistelu, ampumarata, harvinaisten kielten kielikurssit, purjehdusseura, golfklubi, miekkailuseura, eri itämaistenlajien seurat? Mitenkäs agilitykoulutus, balettikoulu, musiikkilukio, lasten liikennekaupunki, huvipuisto, kansainväliset markkinat, komsertit, festarit, talo shiprace tai vaikka kaupunkikävelyt? Teatterit eri kielillä, pysyvät ja vaihtuvat museot? Japanilainen, intialainen, kreikkalainen tai vaikka ranskalainenruoka?

Entä kaupat? Löytyykö musiikkisoittimiin tai vaikka koiratarvikkeisiin erikoistunut?

Vierailija
84/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, kyllä isommilla paikkakunnilla on enemmän harrastusmahdollisuuksia. Asun ite noin 80 000 asukkaan paikkakunnalla ja täällä on toki harrastusmahdollisuuksia, mutta lajikirjoa ei ole siihen malliin kuin esim. Helsingissä olisi. Lisäksi marginaalisissa lajeissa on todella pienet seurat. Ei ole kovin kiva treenata budolajia aina niiden samojen 4 tyypin kanssa, joiden ottelutyylin ja -tavat osaa jo ulkoa. Todella vaikea kehittyä ja oppia uusia asioita ja lisäksi sitä tulee sokeaksi sekä kavereitten että omille tekniikka- yms. virheille. 

Ravintolat, no täällä on S-mafian paikkoja suurin osa. En ole mikään intomielinen ravintolassakävijä, mutta kyllä se olisi kiva välillä tehdä vähän suurempia valintoja kuin se, että mennäänkö tällä kertaa Rossoon vai Amarilloon. En edes muista milloin tässä kaupungissa on avattu joku uusi ravintola, jos ei lasketa noita tusinapizzerioita. 

Museoita on kaksi. Näyttelyt vaihtuu muutaman kerran vuodessa. Että kun käy kattomassa sen vaihtuvan näyttelyn, niin sittenpä ei kuukausiin tartte museossa käydä. Mä tykkään museoista ja käynkin säännöllisesti Helsingissä katsomassa näyttelyitä. 

Kansalaisopistolla perutaan säännöllisesti vähänkään erikoisemmat kurssit, kun sinne ei ole osallistujia. Olisin mennyt yhdelle musiikkikurssille, mutta sitä ei järjestetty, kun ei saatu 8 osallistujaa kokoon. Mä olen aika varma, että isommassa kaupungissa vastaavalle kurssille olisi löytynyt osallistujia. 

Niin että onhan tää vähän ankeaa välillä. Hyvä puoli toki on se, että täällä on halvempaa asua kuin isommissa kaupungeissa Sellaiset ihmiset, jotka ei harrasta mitään erikoista tai ole kiinnostuneita monista asioista varmasti viihtyy. Mä aattelin muuttaa pois täältä kunhan lapset on isoja, jonnekin pk-seudulle. 

Se mikä harrastus on erikoinen riippuu vähän näkövinkkelistä. Harrastan jigikalastusta. Siihen on keskimäärin Helsingissä vähän heikot mahdollisuudet, joten luulen, että pitäisivät siellä harrastusta vähän erikoisena. Kyllästyin myös autoilemaan ruuhkassa, jotta pääsen hiihtämään tai rullaluistelemaan, tai kouluttamaan koiraa metsäympäristöön, tosin nuo nyt eivät ole kovinkaan erikoisia harrastuksia missään. Yksi harrastus mulla vielä on mitä Helsingistä lähimpänä voi harrastaa Riihimäellä, mutta eipä paljasteta enempää :)

Vierailija
85/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän ravintolassa syömisestä.Ulko-ovelta 100 metrin säteellä kuusi ravintolaa joista valita jos ei halua kauemmas lähteä.

Mulla on ulko-ovelta 100m S-market, Tokmanni, pizzeria.. Ja loput palvelut löytyy kilometrin sisältä.

Ap

Ja matkalla noihin näet sen rollaattoria puskevan mummon ja koiraansa ulkoiluttavat teinin. Sitten voitkin kiirehtiä kotiin katsomaan temppareita ja syödä sen noutopizzasi ja tokmannilta haetun suklaalevyn ja miettiä saavatko ne sen yhden uimahallin saunan saunankivet vaihdettua vielä tänä vuonna. Ja huomenna uudestaan.

Niin, mikä tässä on väärin? Hyvää elämää, tavallista elämää. Pizzan saa tilattua muuten kotiovellekin, jos ei jaksa hakea.

Ap

Vierailija
86/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 10 erilaista museota? 24h kuntosali? Eläintarha? Biljardisali? Ravintoloita niin että voi käydä vuoden jokaisena päivänä eri paikassa? Livemusiikkia jazzista rockiin jokaisena viikonloppuna? Kulkeeko julkinen liikenne myös öisin?

Kyllä rokkia on paikallisessa useimpina viikonloppuina, ja kirkossa ja auditoriossa muita konsertteja melkeinpä viikottain.

Ap

Jos sinulle tulee lauantai-iltana pienessä humalassa klo 23 fiilis, että haluat kokata kalapuikkoja ja lohkoperunoita mutta pakastin on tyhjä, niin mihin aikaan pääset aloittamaan kokkaamisen?

Ja sinä katsot samaan aikaan somesta, että ulkona on valtava revontulispektaakkeli ->puet kaikki vaatteet päälle, keräät avaimet ja puhelimet, poistut kotoa, kävelet muutaman korttelin johonkin avonaisemmalle paikalle ja toteat, että jotain haaleaa näkyy taivaanrannassa.

Minä vedän toppatakin yöpuvun päälle, kävelen ulos jäälle ja asetun telttapatjan päälle ihailemaan.

Ihan turha väittää, ettei näin olisi, kuvia oli talvella useaan kertaan iltapäivälehtien palstoilla ja tämän saattoi ihan itse todeta.

Niin, kuinka monta kerta vuodessa sinä teet tätä? Eiköhän jokainen suomalainäen ainakin kerran ne revontulet ole nähnyt? En oikein ymmärrä miksi tuota varten pitäisi muuttaa Lapin korpeen. Jotta aina kun niitä on, niitä voi katsella. Noita varten voi ottaa kerran vuodessa loman ja lentää niitä katsomaan.

Helsingin museot eivät ole syy asua Helsingissä, mutta revontulet on riittävä syy asua korvessa. Kuulostaa selkeältä. 

Ja minäkään en puhunut korvesta, vaan pikkukunnassa asumisesta kaupunkiin verrattuna. Huom. Nyt on menty taas toiseen äärilaitaan. En asu Lapissakaan.

Ap

Eli mistä kokoluokasta puhumme ja kuinka kaukana jostain suuremmasta vähintään yli 150 tuhannen ihmisen kaupungista.

Vierailija
87/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse viihdyn kaupungissa, koska täällä on enemmän samanhenkistä seuraa kuin pienemmillä paikkakunnilla. Täällä on palveluita, saan asua mukavasti kerrostalossa ja tilata ruokaostokset kotiovelle ja keskittyä tekemään ihan sitä mitä itse haluan. Mun työmahdollisudet on täällä. Ja mielenkiintoisesti täällä on paremmat pyörätiet ja lenkkeilyreitit kuin oman kokemukseni mukaan maaseudulla. Joukkoliikennettä ja kulttuuritarjontaa myös arvostan - siis sitä, että niitä museoita on enemmän kuin yksi.

Ai, no meidän kunnassa on niin hyvät lenkkipolut, että tänne tullaan jopa ulkomailta asti juoksemaan.

Entä se hieno kylpylä, uimahalli, stadion, maauimala, koirien juoksurata, keilahalli, jäähallit ja yleisöluistelu, ampumarata, harvinaisten kielten kielikurssit, purjehdusseura, golfklubi, miekkailuseura, eri itämaistenlajien seurat? Mitenkäs agilitykoulutus, balettikoulu, musiikkilukio, lasten liikennekaupunki, huvipuisto, kansainväliset markkinat, komsertit, festarit, talo shiprace tai vaikka kaupunkikävelyt? Teatterit eri kielillä, pysyvät ja vaihtuvat museot? Japanilainen, intialainen, kreikkalainen tai vaikka ranskalainenruoka?

Entä kaupat? Löytyykö musiikkisoittimiin tai vaikka koiratarvikkeisiin erikoistunut?

Kaikki edellämainitut löytyy parin kympin säteeltä, pl purjehdus, liikennepuisto tai erikieliset teatterinäytökset. Jotenkin täällä pärjäillään :)

Ehkä siellä ei voi pitää koiraa irti metsässä, metsästää, kalastaa, maastopyöräillä tai patikoida kansallispuistossa, lasketella, moottorikelkkailla jne (?)

Vierailija
88/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa ja puolensa.  Voisin kyllä varmaan asua hyvin jossain korvessa, jos työllistäisin itseni siellä, sillä viihdyn paljon kotona ja luonnossa. Kivaa on matkailla ja Helsingistä kyllä löytyy hyviä näyttelyitä. Mutta eipä täällä tule museoissa käytyä edes kerran kuussa tai leffassakaan, ulkona syöntikin vähemmässä kun ravintoloiden laatu ei päätä huimaa ja kotonakin saa usein jopa parempaa halvemmalla. Toki välillä joissain mukava käydä, mutta toisaalta olisi sama vaikka asuisi syrjemmässä ja kävisi kerran kuussa syömässä jossain ja samalla muuta tekemistä. Ei mun mielestä maalla asuessa menetäkään mitään, siellä on myös sellaisia asioita joita kaupunkilaiset ei näe mutta ei kaikki osaa arvostaa. Kuten ei kaikki arvosta kaikkia tapahtumiakaan mitä kaupungeissa on. 

Minulle paras tapa asua on kohtuumatkan päässä isompaa kaupunkia, mutta omassa rauhassa. Näin saa kaikesta ne parhaat puolet, maaseudun rauhan ja luonnon, mutta palvelut / tapahtumat / ravintolat lähellä. Oonkin kyllä enemmän luontoa rakastava maaseutuerakko kuin citykani. 

Vierailija
89/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän ravintolassa syömisestä.Ulko-ovelta 100 metrin säteellä kuusi ravintolaa joista valita jos ei halua kauemmas lähteä.

Mulla on ulko-ovelta 100m S-market, Tokmanni, pizzeria.. Ja loput palvelut löytyy kilometrin sisältä.

Ap

Ja matkalla noihin näet sen rollaattoria puskevan mummon ja koiraansa ulkoiluttavat teinin. Sitten voitkin kiirehtiä kotiin katsomaan temppareita ja syödä sen noutopizzasi ja tokmannilta haetun suklaalevyn ja miettiä saavatko ne sen yhden uimahallin saunan saunankivet vaihdettua vielä tänä vuonna. Ja huomenna uudestaan.

Niin, mikä tässä on väärin? Hyvää elämää, tavallista elämää. Pizzan saa tilattua muuten kotiovellekin, jos ei jaksa hakea.

Ap

Ei siinä ole mikään väärin. Jos tykkää tuon näköisestä tavallisesta. Toisille tavallisen elämän pitää sisältää muutakin kuin noutopizzaa, jotta se olisi hyvää elämää.

Vierailija
90/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä mitä itse harrastaa. Itselle uimahalli on kaikkein tärkein. Kun lähistöllä on uimahalli, muulla ei ole väliä. Matkakohteissakin katson aina missä voi uida.

Meillä on hieno uimahalli urheilutalon yhteydessä.

Ap

Vierailija
91/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen pari pointtia:

Ns. pikkukaupunkeja on erilaisia, osa on "juntimpia", ja osassa on hyvinkin vireä kulttuuri-, urheilu ymv. toiminta.

Ja lisäisin myös sen, että vaikka asuisi syrjemässä, voi isompien kaupunkien (Suomessa/ulkomailla) palveluita käyttää aktiivisesti.

Asun nyt isossa kaupungissa, mutta olen harkinnut muuttoa "pikkukylään" missä asuminen ei maksa juuri mitään (teen lähes kokonaan etätöitä). Teatterit, konsertit, museot, ravintolat voisi kiertää muutaman viikon välein (pitkillä) viikonloppulomilla, vaikka asuisi hotellissa, rahaa jäisi enemmän mtä nyt käteen (koska asumisessa säästää)

Vierailija
92/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja te katselette monttu auki ulukomaalaasia, ohhoh ja meidän kylällä ooooooh. Ne taatusti tulee kerran, kun te juoksette niiden perässä kyttäämässä, mitä pahaa ne meinaa tehdä. Melkein vaikka varmuuden vuoksi kurmootatte etukäteen, kun pahoja on kuitenkin mielessä ja vie teidän naiset :DDDD

Vierailija
93/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei siinä ole mikään väärin. Jos tykkää tuon näköisestä tavallisesta. Toisille tavallisen elämän pitää sisältää muutakin kuin noutopizzaa, jotta se olisi hyvää elämää.

Sitä juuri yritän selvittää, että mitä se jokapäiväinen tavallisuus on isossa kaupungissa, mitä ei pienellä paikkakunnalka voi kokea.

Ruuhkat ja liikenne, pakokaasu, kopisevat kengät?

En ymmärrä. Onko se vaan se kaupunkifiilis, mikä kiinnostaa, vaikkei siellä voi sen enempää "elää" kuin pikkukunnassakaan.

Ap

Vierailija
94/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki edellämainitut löytyy parin kympin säteeltä, pl purjehdus, liikennepuisto tai erikieliset teatterinäytökset. Jotenkin täällä pärjäillään :)

Ehkä siellä ei voi pitää koiraa irti metsässä, metsästää, kalastaa, maastopyöräillä tai patikoida kansallispuistossa, lasketella, moottorikelkkailla jne (?)

Miten se on käytännössä mahdollista, että teillä on nuo kaikki ja kaikkeen riittää vielä ihmisiä, maksajia ja osallistujia? Kaiken tuon ylläpitäminen ei ole ilmaista.

En harrasta laskettelua, en kalastusta, en metsästystä, enkä maastopyöräile, enkä tosiaan halua koiraa tai muutakaan eläintä huollettavakseni. Mutta eiköhän noihin juttuihin pääse Suomessa muutamassa kymmenessä minuutissa melkein mistä tahansa kaupungista. Paisti laskettelu, joka on kaukana lähes jokaisesta pikkukunnastakin.

Vierailija
95/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sitä juuri yritän selvittää, että mitä se jokapäiväinen tavallisuus on isossa kaupungissa, mitä ei pienellä paikkakunnalka voi kokea.

En ymmärrä. Onko se vaan se kaupunkifiilis, mikä kiinnostaa, vaikkei siellä voi sen enempää "elää" kuin pikkukunnassakaan.

Ap

Lue toi mun selostus siitä, mitä on asua 80 000 ihmisen kaupungissa :) 

Mä siis kaipaisin tavalliseen elämääni enemmän treenikavereita, vähän enemmän museoita ja mahdollisuuden osallistua mielenkiintoisille, mutta ei valtavirtaa oleville kansalaisopistonkursseilla. Olisi myös kiva, että olisi mahdollista käydä vaikka vietnamilaisessa ravintolassa syömässä. Nämä on kaikki ihan tavallisia asioita, joihin mulla ei ole nyt mahdollisuutta. 

Vierailija
96/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli mistä kokoluokasta puhumme ja kuinka kaukana jostain suuremmasta vähintään yli 150 tuhannen ihmisen kaupungista.

No esim 4-20 000 ihmisen kunnasta. Meillä on 9000 asukasta täällä (noin) . Tommoiseen oikeaan kaupunkiin on 30km. Tämäkin on "kaupunki" kyllä, mutta en kutsuisi kaupungiksi.

Mutta ei tähän nyt mitään sääntöä ole, pikkukuntia on moneen lähtöön, niissä voi elää yhtälailla kuin kaupungissakin, kuten tämäkin ketju todistaa.

Ap

Vierailija
97/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on käytännössä mahdollista, että teillä on nuo kaikki ja kaikkeen riittää vielä ihmisiä, maksajia ja osallistujia? Kaiken tuon ylläpitäminen ei ole ilmaista.

En harrasta laskettelua, en kalastusta, en metsästystä, enkä maastopyöräile, enkä tosiaan halua koiraa tai muutakaan eläintä huollettavakseni. Mutta eiköhän noihin juttuihin pääse Suomessa muutamassa kymmenessä minuutissa melkein mistä tahansa kaupungista. Paisti laskettelu, joka on kaukana lähes jokaisesta pikkukunnastakin.

Jaa'a. Ollaan pieni maakuntakeskus, rakentaminen tietty melko väljää kun ei sijainti ole minkään maantieteellisen esteen puristuksessa.

Pointtihan oli se, että Helsingissäkin joudut useaan ihan perusharrastukseen erikseen hankkiutumaan autolla tai julkisilla tai jopa matkustamaan vallan toiselle puolelle Suomea ja täällä pienemmällä paikkakunnalla aivan samoin, oopperaa ei ole tässä kaupungissa, matkustettava on.

Sitä en vielä ole tajunnut kuinka Helsingissä harrastaa hiihtoa ilman omaa autoa, kun ei se auton omistaminenkaan olisi oikein sallittua ja parkkipaikkojen puutteessa joka tapauksessa vaikeaa..?

Vierailija
98/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikana kaupungissa ei juuri mitään saanut tehdä. Muutenkin oli kaikenlaisia kieltokylttejä siellä sun täällä. Ei ole täällä maalla.

Vierailija
99/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että tykkäät Hesburgerista. Se on täältä meidän kaupungista kotoisin. 🙂

Meillä on täällä myös eräs vanha linna ja tuomiokirkko, jossa tulee käytyä silloin tällöin, vaikka muuten en juuri kirkoissa käykään. Välillä on ihan vaan kiva kuljeskella kaupungilla, istahtaa vaikka syömään jäätelöä ja katselemaan maisemia sekä ohikulkijoita.

Olen pienemmästä kaupungista tänne muuttanut. Ilmapiirissä aistii eron.

Tykkään myös siitä, kun menen ostoksille, että saan kaiken tarvitsemani kerralla. Ei tarvitse lähteä erikseen vaateoatoksille muualle. Kaupoissa, kirjastoissa, museoissa ja teattereissa on laajempi valikoima.

Minä muuten erään monista kerroista, kun kävin perheeni ja poikaystäväni kanssa Turussa, sanoin vitsinä hänelle, et tiedätkö mikä tuo linna on. En tiedä, vastasi hän. Sanoin, että se on Turun sinappitehdas ja nauroin. Tämä pikkumaalaiskylän kasvatti otti sen tosissaan :DDDD

Vierailija
100/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Totta, jos tavallisuus on vain kotona olemista tai koiran ulosviemistä, niin eihän se eroa suuremmin paitsi, ehkä melusta. Suurin ero on ehkä juuri illat, ilmapiiri ja kun haluaa tehdä jotain tai mennä kauppoihin. Niissä se suurin ero näkyy. Pikkupaikkakunnilla tarvitset aina auton tai tyydyt siihen mitä siellä on ja se ei ole paljoakaan.

Niin, mikä nyt sitten on elämistä? Se, että voi kierrellä kauppoja, käydä ravintoloissa, nähdä ihmisiä, harrastaa vaikka mitä ryhmissä, opiskella paikanpäällä jne. Vai sitä, että syö kotona tai mitä lähistöllä on saatavissa, harrastaa luontolajeja yksin, tilaa netistä ja viettää paljon aikaa kotona ja kävelee/pyöräilee aina niitä muutamia samoja teitä?

Joko olet kiinnostunut mitä siellä pikkupaikkakunnalla on tarjota tai sitten olet ilman. Jos olet kiinnostunut niistä, niin silloinhan sinulla on kaikkea, jos taas et, niin sinulla ei ole mitään tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi