Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kaupungissa on sitä kuuluisaa "tekemistä", mitä ei muka pienemmässä kunnassa ole?

Vierailija
04.05.2023 |

Ihmettelen aina näitä, jotka haluavat isoon kaupunkiin, koska"täällä ei oke mitään tekemistä".

Mitä tekemistä se sitten tarkoittaa? Jotain ravintoloita ja elokuvateatteteita vai? Kyllä täälkäkin on pizzerioita ja paikallinen juottola (kaksikin) ja jopa kahvila, grilli, hese ja elokuvateatterikin.
Itse en edes missään ravintoloissa käy, niin kaupungissa vissiin ihmiset istuu sitten kokoajan syömässä semnoisissa, jos se on sitä "tekemistä".
Täällä voi myös harrastaa urheilua, uimista, on kirjasto ja kansalaisopisto. Museokin löytyy. On luontia.
On tehtaita. On terveysjeskus ja yksityinen lääkäriasema. On jopa keilahalli ja pieni laskettelurinne.

Mitä siellä kaupungissa on mitä ei täältä löydy, enemmän kauppoja, siinä se. Ja balettikoulua tai yliopistoa ole tms, mutta en nyt saa muuta päähäni.

Mitä ne kaupunkilaiset kokoajan tekee, mitä ei täällä voi tehdä????? Minusta täällä on ihan tarpeeksi kaikkea mitä ihminen voi tarvita.

Kommentit (284)

Vierailija
61/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 10 erilaista museota? 24h kuntosali? Eläintarha? Biljardisali? Ravintoloita niin että voi käydä vuoden jokaisena päivänä eri paikassa? Livemusiikkia jazzista rockiin jokaisena viikonloppuna? Kulkeeko julkinen liikenne myös öisin?

Siis noitako kaupunkilaiset muka haluavat? En tunnista tuosta itseäni enkä harrasta mitään mainituista.

Tosin minä asunkin Vantaalla, joka ei nähdäkseni ole oikea kaupunki. Eihän täällä ole edes keskustaa, ainoastaan lähiöitä ripoteltu sinne tänne. Esimerkiksi vaikkapa Pori, ja kaikki samankokoiset sekä suuremmat, on enemmän kaupunki kuin Vantaa.

Tai sitten et vaan hyödynnä mahdollisuuksiasi ja oikeasti olisi ihan yksi ja sama vaikka asuisit jossain korvessa.

Vierailija
62/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo on tehtaita. Niissäkö ne maalaiset vapaa-aikaansa viettää? Toinen tuo, että on museo. Joo, hyvä juttu. Se pikkumuseo on nähty vartissa, vai kuinka usein sinä siellä käyt?

3. polven (ex)stadilainen enkä käy edes kerran vuodessa Suomen museoissa.

Nää pk-seudun perus - ltmuseo, Ateneum, kansallismuseo, Hakasalmen huvila, Suomenlinna, Kalle-Gallelat jne jne nähty joskus 60-70 luvuilla, taidemuseoissa käynyt kun on ollut mielenkiintoista nähtävää, maaseutumuseoissa silloin kun on kohdalle osunut. Tuliskohan koko eliniälle laskettuna edes 1/ 2 vuodessa?

Niiden takia ei todellakaan tarvitse asua kaupungissa:) Tai ravintoloiden, syön ulkona vain kerran vuodessa Suomessa ja muuten ulkomailla.

27v asunut poissa stadista enkä ole vielä kaivannut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko 10 erilaista museota? 24h kuntosali? Eläintarha? Biljardisali? Ravintoloita niin että voi käydä vuoden jokaisena päivänä eri paikassa? Livemusiikkia jazzista rockiin jokaisena viikonloppuna? Kulkeeko julkinen liikenne myös öisin?

No hyi olkoon, mihin ihminen tarvitsee eläintarhaa tai 24h kuntosalia.

Kyllä rokkia on paikallisessa useimpina viikonloppuina, ja kirkossa ja auditoriossa muita konsertteja melkeinpä viikottain.

Ap

Jos sinulle tulee lauantai-iltana pienessä humalassa klo 23 fiilis, että haluat kokata kalapuikkoja ja lohkoperunoita mutta pakastin on tyhjä, niin mihin aikaan pääset aloittamaan kokkaamisen?

Ja sinä katsot samaan aikaan somesta, että ulkona on valtava revontulispektaakkeli ->puet kaikki vaatteet päälle, keräät avaimet ja puhelimet, poistut kotoa, kävelet muutaman korttelin johonkin avonaisemmalle paikalle ja toteat, että jotain haaleaa näkyy taivaanrannassa.

Minä vedän toppatakin yöpuvun päälle, kävelen ulos jäälle ja asetun telttapatjan päälle ihailemaan.

Ihan turha väittää, ettei näin olisi, kuvia oli talvella useaan kertaan iltapäivälehtien palstoilla ja tämän saattoi ihan itse todeta.

Niin, kuinka monta kerta vuodessa sinä teet tätä? Eiköhän jokainen suomalainäen ainakin kerran ne revontulet ole nähnyt? En oikein ymmärrä miksi tuota varten pitäisi muuttaa Lapin korpeen. Jotta aina kun niitä on, niitä voi katsella. Noita varten voi ottaa kerran vuodessa loman ja lentää niitä katsomaan.

Helsingin museot eivät ole syy asua Helsingissä, mutta revontulet on riittävä syy asua korvessa. Kuulostaa selkeältä. 

Vierailija
64/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ero on siinä, ettei kaikkialle tarvitse aina lähteä pitkän matkan päähän, eikä varsinkaan autolla. Maalla asuva voi toki tehdä kaikkea, kunhan ensin ajaa muutaman tunnin jonnekin.

Kaupungissa asuva, voi valita kymmenien erilaisten ravintoloiden välillä. Hän voi mennä eri tyyppisiin uimahalleihin, hyppytorneineen ja kylpylöihin. Hän voi valita useiden eri elokuvien väliltä. Hän voi miettiä minkä tyyppiseen yökerhoon tai konserttiin haluaa mennä. Niin ja tietenkin kaupat ja niiden valikoima ja tarjonnan kirjo.

Pyöräteitä löytyy joka suuntaan ja eri tasoista ja tyyppistä. Kouluja ja kursseja löytyy vaikka mistä aihepiiristä jne. Anonymiteetti ja mahdollisuus valita todella monen erityyppisen asunnon tai talon väliltä, jos vain raha riittää on houkuttelevaa. Sen lisäksi sairaalat ja erikoissairaanhoito löytyy aina suurista kaupungeista.

Mutta ennenkaikkea sanoisin sen, että jos pitää kaupungissa kävelemisestä ja siitä ilmapiiristä, niin siitä pitää. Valot, värit, hajut ja ihmiset. Kaikki eivät vaan halua jotain rauhallista metsälenkkiä ja kuunnella pelkkää linnunlaulua.

Maalla se on yksi maantie, muutama kurssi, kaksi elokuvaa ja uimahallissa on se 25 metrin allas ja ehkä yksi ponnulauta, jos sitäkään. Ja sitten se ihmisten määrä. Aina ne samat tutut naamat ja jos niistä ei pidä, niin mielellään ei niihin halua edes törmätä.

Tämä on tietysti ihmisluonne kysymys. Vertaisin sitä vaikka kenkiin. Toisilla on yhdet, eivätkä he ymmärrä miksi jollain voisi olla niitä kymmeniä. Heidän kengät nimittäin heistä riittävät ja soveltuvat kaikkeen. Ihmiset joilla taas on kymmeniä pareja sanovat, että miten joku voi pärjätä yhdellä parilla tai edes haluaa. Kuinka ihanaa se onkaan, kun joka tilanteeseen ja fiilikseen on mahdollista valita mieleiset ja ostavat taas uudet käyttöön.

Itse rakastan kaupungissa asumista. En todellakaan muuttaisi enää pikkukaupunkiin. Vietin nuoruuteni ja lapsuuteni kaupungissa. Sitten muutin pienelle paikkakunnalle ja nyt takaisin suureen kaupunkiin ja sanon ihan sydämestäni, että täällä on miljoona kertaa kivempää, kaikkine haittoineenkin ja olen onnellinen, että ollessani nuori asuin kaupungissa, koska olisihan se ollutta aika ankea nuoruus muuten.

Minä koen asian taas ihan toisin. Saan veneen laskettua muutaman kilometrin päästä kahdelle eri järvelle ja kun matkaa kasvattaa pariin kymppiin niin kahdelle muullekin. Hiihtolatu menee ikkunan alta alkaen marras-joulukuusta ja yhdistyy yhteensä varmaan yli sataan kilometriin latuja. Kävellen pääsen sekä viralliselle uimarannalle, että sellaiselle jossa olen koiran kanssa kahden (no itseasiassa molempia on useampi). Iltarastit on muutaman kerran kesässä ihan tästä lähimetsästä alkaen. Marjaa ja sieniä kerään kodin viereltä. Ravintoloita on kymmenen km säteellä useita kymmeniä, lähin sali 3 km, jalkapallot, sählyt, jäkistiimit löytyy, kansalaisopistot, jumpat, keikat, festarit, uimahalleja 2 jne jne. Kaikki tämä alle 2000 euron neliöhinnalla.

Puuttuu vain ihmisvilinä ja siihen liittyvät lieveilmiöt.

Vierailija
65/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo on tehtaita. Niissäkö ne maalaiset vapaa-aikaansa viettää? Toinen tuo, että on museo. Joo, hyvä juttu. Se pikkumuseo on nähty vartissa, vai kuinka usein sinä siellä käyt?

3. polven (ex)stadilainen enkä käy edes kerran vuodessa Suomen museoissa.

Nää pk-seudun perus - ltmuseo, Ateneum, kansallismuseo, Hakasalmen huvila, Suomenlinna, Kalle-Gallelat jne jne nähty joskus 60-70 luvuilla, taidemuseoissa käynyt kun on ollut mielenkiintoista nähtävää, maaseutumuseoissa silloin kun on kohdalle osunut. Tuliskohan koko eliniälle laskettuna edes 1/ 2 vuodessa?

Niiden takia ei todellakaan tarvitse asua kaupungissa:) Tai ravintoloiden, syön ulkona vain kerran vuodessa Suomessa ja muuten ulkomailla.

27v asunut poissa stadista enkä ole vielä kaivannut mitään.

No, ap oli nyt kuitenkin se museon listannut noihin ajanvietto paikkoih, joten hänestä se oli oleellista Eikös?

Säkin kuulut tähän jankkajaorukkana,. Katos, sä saat asua siellä missä haluat, eikä ketään kiinnosta miksi. Mutta sitten te tehtailette näitä ketjuja, joissa kaikki muut ovat vastuussa omista valinnoistaan teille. Sehän tässä ihmeellistä on. 

Vierailija
66/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolloko olet? Onko se sinusta yhtä suurta vaihtelua, jos käyt 2 ravintolassa kuin että on valittavana kymmenistä eri ravintoloista...? Pitäisi se nyt sanomattakin tajuta, että nopeammin siinä kyllästyy, jos ei ole kuin kaksi paikkaa, joissa on käytävä, jos haluaa viihteelle. Lisäksi isoissa kaupungeissa on useampia vaihtoehtoja erilaista vihdettä. Pikkupaikakkunnalla tarjonta on suppeaa.

Totuus siis on, ettei pikkupaikkakunnalla voi asua kuin sellaiset, jotka eivät kovin paljon kaipaa viihdettä.

Vierailija
67/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa asua Harjavallassa.

Vierailija
68/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis noitako kaupunkilaiset muka haluavat? En tunnista tuosta itseäni enkä harrasta mitään mainituista.

Tosin minä asunkin Vantaalla, joka ei nähdäkseni ole oikea kaupunki. Eihän täällä ole edes keskustaa, ainoastaan lähiöitä ripoteltu sinne tänne. Esimerkiksi vaikkapa Pori, ja kaikki samankokoiset sekä suuremmat, on enemmän kaupunki kuin Vantaa.

Mitä palveluita sitten käytät iltaisin ja viikonloppuisin?

Vierailija
69/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä rakastan kaupungissa asumisessa on se, että voin kulkea ulkona kaduilla anonyyminä eikä välttämättä vastaan tule yhtäkään tuttua naamaa saatika että kukaan kiinnostuisi mun tekemisistäni millään tavalla. Maalla kaikki tuntee kaikki ja joka ikinen pikkuasia on yleinen puheenaihe, oli se pikkuasia sitten jonkun oletettu raskaus tai uusi lumikola.

Vierailija
70/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyi olkoon, mihin ihminen tarvitsee eläintarhaa tai 24h kuntosalia.

Kyllä rokkia on paikallisessa useimpina viikonloppuina, ja kirkossa ja auditoriossa muita konsertteja melkeinpä viikottain.

Ap

Jos sinulle tulee lauantai-iltana pienessä humalassa klo 23 fiilis, että haluat kokata kalapuikkoja ja lohkoperunoita mutta pakastin on tyhjä, niin mihin aikaan pääset aloittamaan kokkaamisen?

Ja sinä katsot samaan aikaan somesta, että ulkona on valtava revontulispektaakkeli ->puet kaikki vaatteet päälle, keräät avaimet ja puhelimet, poistut kotoa, kävelet muutaman korttelin johonkin avonaisemmalle paikalle ja toteat, että jotain haaleaa näkyy taivaanrannassa.

Minä vedän toppatakin yöpuvun päälle, kävelen ulos jäälle ja asetun telttapatjan päälle ihailemaan.

Ihan turha väittää, ettei näin olisi, kuvia oli talvella useaan kertaan iltapäivälehtien palstoilla ja tämän saattoi ihan itse todeta.

Niin, kuinka monta kerta vuodessa sinä teet tätä? Eiköhän jokainen suomalainäen ainakin kerran ne revontulet ole nähnyt? En oikein ymmärrä miksi tuota varten pitäisi muuttaa Lapin korpeen. Jotta aina kun niitä on, niitä voi katsella. Noita varten voi ottaa kerran vuodessa loman ja lentää niitä katsomaan.

useammin kuin heräisin klo 23 himoitsemaan kalapuikkoja. Meillä ei maalla ole tyhjiä pakastimia kun jokaiseen asuntoon mahtuu kunnon pakastinkaappi, johon jemmata kalaa, riistaa, marjoja ja hätävaraa. Jos on aivan pakko saada kalapuikkoja sulatan kuhaa ja leivitän sen pankojauhossa. Sitten menen vaikka katselemaan niitä revontulia.

Vierailija
71/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset vaan viihtyy erilaisessa paikassa kuin sinä, koeta kestää.

Itse viihdyn kaupungissa, koska täällä on enemmän samanhenkistä seuraa kuin pienemmillä paikkakunnilla. Täällä on palveluita, saan asua mukavasti kerrostalossa ja tilata ruokaostokset kotiovelle ja keskittyä tekemään ihan sitä mitä itse haluan. Mun työmahdollisudet on täällä. Ja mielenkiintoisesti täällä on paremmat pyörätiet ja lenkkeilyreitit kuin oman kokemukseni mukaan maaseudulla. Joukkoliikennettä ja kulttuuritarjontaa myös arvostan - siis sitä, että niitä museoita on enemmän kuin yksi.

Ai, no meidän kunnassa on niin hyvät lenkkipolut, että tänne tullaan jopa ulkomailta asti juoksemaan.

Joka paikkaan myös melkeinpä on pyörätiet.

Ei tää ole mikään pelto, vaikka tämä on pikkukunta.

Mikä paikkakunta kyseessä?

Vierailija
72/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten et vaan hyödynnä mahdollisuuksiasi ja oikeasti olisi ihan yksi ja sama vaikka asuisit jossain korvessa.

Tai sitten ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita??

Mä en jaksaisi notkua missään klubilla iltatolkulla mutta nautin musiikista joka päivä. Livellä ri ole merkitystä, joku hyvä äänitys ja oma rauha - täydellinen yhdistelmä.

Kuntosaleja on mutta 247?? Menen nukkumaan klo 22 joten ei tarvitse sellaista:) Ja mun kuntosalini on piha, puutarha, metsä ja meren ranta.

"Eläintarhojakin" löytyy omasta kotikunnasta varmaan 3. Ehkei kirahvia tai seepraa mutta ihania eläimiä lastenlasten kanssa ihailtavaksi

Ai kamala - joka päivä eri ravintolassa? Sori, ei näillä tuloilla ja Suomen hinta-laatusuhteella😂 Teemme törkeän hyvää ruokaa itse ja kerran viikossa syödään pitkän kaavan mukasn perheen ja/tai ystävien kanssa.

Vierailija
73/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa on enemmän asukkaita/paikkoja missä voi saada rähinän aikaiseksi ettei tarvitse aina samojen kyläläisten kanssa rähistä ja samoin kaupungissa pääsee helpommin eroon rahoistaan/omaisuudestaan

En rähise asun rauhassa kaveripiirini on rajattu. jos haluan kaupunkeihin lähden mielummin tuonne eurrooppaan kuin suomen suurkaupunkeihin. En maksa itseäni kipeäksi teen toimin ja yritän nauttia elämästä.Kalliossa olen pyörinyt sörkassa ja kampissa mutta nykyään en halua että ulkomaalaiset uhkailee missä niitä pyöriikin. Joka nurkassa.

Vierailija
74/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeä on jäähalli. Harrastin nuorena taitoluistelua ja nykyisin toinen lapsista pelaa jääkiekkoa ja toinen taitoluistelee sekä pelaa ringetteä. Pikkupaikkakunnilla ei taida olla kahta jäähallia, joissa pääsee harrastamaan.

Vierailija
75/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, kyllä isommilla paikkakunnilla on enemmän harrastusmahdollisuuksia. Asun ite noin 80 000 asukkaan paikkakunnalla ja täällä on toki harrastusmahdollisuuksia, mutta lajikirjoa ei ole siihen malliin kuin esim. Helsingissä olisi. Lisäksi marginaalisissa lajeissa on todella pienet seurat. Ei ole kovin kiva treenata budolajia aina niiden samojen 4 tyypin kanssa, joiden ottelutyylin ja -tavat osaa jo ulkoa. Todella vaikea kehittyä ja oppia uusia asioita ja lisäksi sitä tulee sokeaksi sekä kavereitten että omille tekniikka- yms. virheille. 

Ravintolat, no täällä on S-mafian paikkoja suurin osa. En ole mikään intomielinen ravintolassakävijä, mutta kyllä se olisi kiva välillä tehdä vähän suurempia valintoja kuin se, että mennäänkö tällä kertaa Rossoon vai Amarilloon. En edes muista milloin tässä kaupungissa on avattu joku uusi ravintola, jos ei lasketa noita tusinapizzerioita. 

Museoita on kaksi. Näyttelyt vaihtuu muutaman kerran vuodessa. Että kun käy kattomassa sen vaihtuvan näyttelyn, niin sittenpä ei kuukausiin tartte museossa käydä. Mä tykkään museoista ja käynkin säännöllisesti Helsingissä katsomassa näyttelyitä. 

Kansalaisopistolla perutaan säännöllisesti vähänkään erikoisemmat kurssit, kun sinne ei ole osallistujia. Olisin mennyt yhdelle musiikkikurssille, mutta sitä ei järjestetty, kun ei saatu 8 osallistujaa kokoon. Mä olen aika varma, että isommassa kaupungissa vastaavalle kurssille olisi löytynyt osallistujia. 

Niin että onhan tää vähän ankeaa välillä. Hyvä puoli toki on se, että täällä on halvempaa asua kuin isommissa kaupungeissa Sellaiset ihmiset, jotka ei harrasta mitään erikoista tai ole kiinnostuneita monista asioista varmasti viihtyy. Mä aattelin muuttaa pois täältä kunhan lapset on isoja, jonnekin pk-seudulle. 

Vierailija
76/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä kyllä löytyy maalla ja pikkukaupungissa. Se on valinta. Isoimmissa kaupungeissa kiehtoo se valinnanvara. Näin se on ulkomaillakin. Yliopiston puuttuminen ei ole ihan sivuseikka. Itse olen monenlaisista ihmisistä kiinnostunut, enkä ole niin ronkeli. Silti, jos harvemmin löytää akateemista juttuseuraa, niin kärsin siitä kyllä.

Vierailija
77/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tykkäät Hesburgerista. Se on täältä meidän kaupungista kotoisin. 🙂

Meillä on täällä myös eräs vanha linna ja tuomiokirkko, jossa tulee käytyä silloin tällöin, vaikka muuten en juuri kirkoissa käykään. Välillä on ihan vaan kiva kuljeskella kaupungilla, istahtaa vaikka syömään jäätelöä ja katselemaan maisemia sekä ohikulkijoita.

Olen pienemmästä kaupungista tänne muuttanut. Ilmapiirissä aistii eron.

Tykkään myös siitä, kun menen ostoksille, että saan kaiken tarvitsemani kerralla. Ei tarvitse lähteä erikseen vaateoatoksille muualle. Kaupoissa, kirjastoissa, museoissa ja teattereissa on laajempi valikoima.

Vierailija
78/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin tätä pikkukunta vs. kaupunki, kun vein lasta harrastuksiin. Meillä ope on omassa lajissaan EM-tasolla ja yksi Suomen parhaimpia, myös lajiliitossa aktiivinen. Pienemmällä paikkakunnalla tää sama laji olis sen jonkun varassa, joka on käynyt viikonloppukurssin ja sen pohjalta opettaa.

Pikkukaupungin kulttuuri oli yksi taidemuseo ja yksi maakuntamuseo, missä oli samat heinäseipäät ja tervaveneet vuodesta toiseen, kerran kävit niin ei seuraavaan 20 vuoteen tarvii mennä. Kirjaston aulassa paikallisen kansalaisopiston maalauskurssin näyttely tai lukion valinnaisen kuviksen ryhmän näyttely. Musiikissa tarjolla musiikkiopiston kevätkonsertti tai harrastelijabändi soittamassa Bon Jovia paikallisen baarin nurkassa. Jos syömään tahtoi niin voi valita pizzerian tai sen toisen pizzerian.

Vierailija
79/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän erikoisemmat harrastukset joiden vuoksi halusin asua Helsingissä. Siellä on esim. ammattilaistasoista tanssinopetusta, kun taas pikkupaikkakunnalla voin opettaa itse sillä olen lajia harrastanut enempi kuin paikalliset opettajat. Nyt muutin pienemmälle paikkakunnalle ja se oli mahdollista kun harrastusteni opetukset siirtyivät nettiin korona-aikana ja nyt voin opiskella vaikka amerikkalaisten huippuohjaajien avulla.

Kaipaan Helsingistä museoita, kävely- ja pyöräilyreittejä kivoissa maisemissa, merellisiä maisemia, saaria, kallioita, hevoskastanja- ja kirsikkapuita, luonnonsuojelualueita, konsertteja, kirjastoja, erikoisliikkeitä. Olen luonteeltani vaihtelunhaluinen ja siksi kaipaan erilaisia juttuja.

Tosin siinä oli se että kun elää ja työskentelee Helsingissä niin asuminen maksaa niin paljon että pitää tehdä niin paljon töitä että ei ehdi nauttia kaikista kivoista jutuista sekä työmatkoihin menee paljon aikaa.

Täällä pikkupaikkakunnalla voin asua pikkurahalla niin väljästi että minulla on tilaa harrastaa ja sekä paljon enemmän aikaa käytettävissä kaikkeen mukavaan.

Vierailija
80/284 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä menee aina jankkaukseksi siihen, mitä kukin itse haluaa. Kukin saa asua missä haluaa. 

Jos nauttii mahdollisuuksista törmätä uusiin ihmisiin, kuluttaa kulttuuria, harrastaa marginaalilajeja tai itse kuuluu esim. vähemmistöön, kaupunki tarjoaa varmasti mahdollisuuksia. 

Jos nauttii luonnosta, ulkonatekemisestä tai haluaa harrasteilat omaan kotiin tai tontille, on maalla varmaan parempia mahdollisuuskia. Moottiruheilua tai eläimiä harrastavalle maaseudulla on tilaa. 

Ihmeellistä on se, että tyypit lähtee aina inttämään siitä, kumpi tapa on parempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän