"Terveellinen ruoka on kallista" - oma ostoskorini halpeni, kun aloin syödä terveellisesti
Tämä perustuu siihen, että valmisruokien ostaminen loppui tyystin, kun päätin haluavani vähäsuolaisempaa ja vähäsokerisempaa ruokaa. Itse tekeminen on vain niin paljon halvempaa. Siis jos tekee melko yksinkertaista kotiruokaa ilman puolivalmisteiden käyttöä.
Lisäksi sokeriset juomat ja herkut jäivät kauppaan ja ne ovat oikeasti tosi kalliita.
Olen pitkään ajatellut, että kalaa ja marjoja olisi mukava syödä, mutta ne ovat liian kalliita. Kummasti niihin onkin varaa silloin tällöin nyt, kun monet turhakkeet jäävät kauppaan.
Ja kun joku nyt kysyy, että mitä on terveellinen ruoka, niin kaikilla on siitä erilainen näkemys. Jonkun mielestä minun ruokavalioni voi olla epäterveellinen ja se on minulle okei. Minun tämän päivän ateriani olivat tällaiset:
Lounas: Linssikeittoa ja pala ruisleipää, jonka päällä vähän oliiviöljyä ja kurkkua
Välipala: Omenaa ja vähän pähkinöitä
Illallinen: Kana-kasvispasta (täysjyväpastasta) + salaattia ja tomaattia
Iltapala: Kaurapuuro raejuustolla, pensasmustikoilla ja lisäksi vähän maitoa
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ruokaostokset ovat kyllä kallistuneet kovasti, kun pistin perheen ruokavaliota remonttiin. En tosin ole aiemminkaan mitään valmisruokia juuri ostellut, joten siitä ei säästöä saa, kuten ap. Mutta kasvikset ja hedelmät ovat kalliita, valitettavasti. 🤷
Kasvikset ja hedelmät ovat halpoja.
Ovat todellakin, kun esim. limsat ovat pelkkää sokeria ja makuaineita, joista ei saa mitään elimistölleen hyödyllistä.
No tossa ap n esimerkissä varmaan laskeekin kulut jos on aiemmin syönyt prosessoitua ruokaa ja eineksiä..tai jotain turhake maustettuja rahkoja, jogurtteja, muuta sokeripitoista välipalaa.. itse oon lisännyt isosti kasvisten sekä kohtuudella hyvien rasvojen ja kalan kulutusta hiilareiden ja mm. halvimman jauhelihan kustannuksella ja kylläpä kuluu enemmän rahaa.
Voiko yhden päivän aterioista tehdä päätelmiä, että tuleeko yksittäisiä ravintoaineita tarpeeksi? En ole tietoinen, mistä kaikkialta omega 3:a saa, mutta ainakin ruokavaliossani on säännöllisesti esim. kalaa, avokadoa ja pähkinöitä. Tuona kyseisenä päivänä ei ollut noista kolmesta kuin pähkinöitä.
Ap