Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan miehen, joka ei harrasta irtosuhteita eikä seksiä tapailukumppanin kanssa

Vierailija
02.05.2023 |

Vaan parisuhteessa. Hän haluaa parisuhteen eikä seksiä sitä ennen. Irtosuhteita hänellä ei ole ollut, eikä hän harrasta mitään "tapailusuhteita", vaan haluaa löytää parisuhteen ja seksi astuu sitten kuvioihin. Uskokaa tai älkää, niin olen nuorempana tavannut tällaisen miehen. Hän oli ulkoisesti (siis jos häntä ei tuntenut) ns. vähän renttumainen, mutta silti hänen suhtautuminen suhteisiin ja rakkauteen oli sellainen mitä ihannoin.

Vaadinko liikoja? Tai paremminkin, karsinko liikaa pois kumppaniehdokkaita tällä vaatimuksellani?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että jos jonkun kuukauden tai maksimissaan kaksi haluaa tutustua rauhassa toiseen eikä sinä aikana halua harrastaa seksiä vielä. Mutta tuo puolivuotta on jo liioittelua.

Minulle se kertoisi, että seksi ei ole sinulle tärkeää ja siksi en ryhtyisi moiseen kuvioon.

Minä, ap, en ole missään vaiheessa puhunut mistään puolesta vuodesta. Joku muu (mies)kirjoittaja siitä sanoi, ja siihen alkoivat muut kommentoida. Itse kirjoitin avauksessa, että seksi tulee kuvioihin parisuhteessa, sitten kun tiedetään että halutaan olla toisen kanssa suhteessa ja sovitaan se. Toki ei kaikkea tarvitse sopia, mutta ottaen huomioon tämän nykyajan "tapailukulttuurin", niin kyllä aion puhua asiat läpi selkokielellä, jotta ei tule epäselvyyksiä missä mennään ja mikä on sopivaa. 

Ap

Vierailija
82/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen deittailija kirjoitti:

On paljon miehiä, jotka eivät yksinkertaiseisti saa irtoseksiä mistään, eikä heitä halua kukaan deittailla. Tai sitten uskovaisia. Kumpaan ryhmään ajattelit panostaa?

Tämä. Ei tuollaisen AP:n kuvaileman kaltaisen miehen löytäminen ole vaikeaa.

En halua miestä, joka ei ole harrastanut irtosuhteita koska ei saa niitä, vaan koska hän ei halua harrastaa niitä vaikka olisi tilaisuuskin. Tässä on melkoinen ero. 

Ap

Eli haluat komistuksen, joka ei sinkkuaikoinaan harrastaisi seksiä muiden sinkkunaisten kanssa?

Eti kaapissa oleva homo. Riittävän komealle miehelle naiset tulevat jonoksi kotiovelle panemaan, eikä tarvitse edes edellisen vierailun jälkeen vaihtaa lakanoita. Ne komistukset hukkuvat yhteydenottoihin ja suoriin ehdotuksiin. Ehkä 1 miljoonasta heteromiehestä ei tartu tilaisuuteen.

Naisella ei oo taas mitään käsitystä siitä, että missä asemassa komea mies on Tinderissä.

Samaa mieltä. Komeat (hetero) sinkkumiehet purkavat nykypäivänä seksuaaliset paineensa tilaamalla tinderistä Pirkon itselleen.

AP:n kannattaisi pistää paukut tässä kohtaa komeaan, kaapissa elävään homomieheen. Silloin voisi nuo hänen toivomansa kriteerit täyttyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän seksi kuuluu normaaliin seurustelusuhteeseen. Epänormaaliin ei. Henkistä väkivaltaa, jos antaa ymmärtää, muttei ymmärrä antaa. Seksi ei tee ihmisestä parempaa tai huonompaa. Löysässä hirressä ei kannata kuukausi tolkulla pitää. Loppuu mielenkiinto pitkäpinnaisellakin tai sitten on todella rakastunut.

Vierailija
84/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon miehiä, jotka eivät yksinkertaiseisti saa irtoseksiä mistään, eikä heitä halua kukaan deittailla. Tai sitten uskovaisia. Kumpaan ryhmään ajattelit panostaa?

Mitä yhteistä ap:lla olisi miehen kanssa, joka antaisi kelle vaan, muttei saa keltään?

Yhteinen kohtalo. Ap ei osaa seksiä, mies ei osaa vietellä. Avuttomuus, kyvyttömyys ja vastenmielisyys, jos luonteenpiirteitä kysyttiin.

Mistä ihmeestä sait käsityksen, etten osaa seksiä? Ja minua ihmetyttää joidenkin vastaukset, että "etsi neitsytmies" jne. ikään kuin ei olisi olemassa kuin kaksi ääripäätä, panomiehet ja neitsytmiehet. En etsi ääripäätä. 

Ap

Vierailija
85/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että jos jonkun kuukauden tai maksimissaan kaksi haluaa tutustua rauhassa toiseen eikä sinä aikana halua harrastaa seksiä vielä. Mutta tuo puolivuotta on jo liioittelua.

Minulle se kertoisi, että seksi ei ole sinulle tärkeää ja siksi en ryhtyisi moiseen kuvioon.

Minulle seksi on todella tärkeää, mutta olen ollut aikuisiällä ilman seksiä vuosia, koska ei ole ollut sopivaa kumppania. Toiset meistä hallisevat himonsa.

Minusta on aina ollut erikoista että joillain ihmisillä syttyy ns. tyhjästä halu seksiin ja sitten ollaan valmiita hyppäämään sänkyyn melkein kenen tahansa kanssa. Ei mulla syty, vaan se syttyy kun kohtaan sopivan ihmisen. Helposti pystyn olemaan ilman seksiä, jos elämässäni ei ole ihmistä, jonka kanssa haluaisin seksiä.

Itselle kyllä syttyy ns. tyhjästä halu, on koko ajan se kova pa*etus päällä, mutta tuolla sopivalla kumppanilla tarkoitin, että en ole löytänyt seurustelukumppania. Seksuaalisesti minua kyllä kiinnostaa lukuisat ihmiset, mutta haluaisin kuitenkin eniten olla ihan oman kumppanin kanssa, jos sellainen löytyisi.

Vierailija
86/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää haluaako toisen kanssa vakavaan parisuhteeseen , jos ei saa kokeilla toimiiko kemiat sängyssä etukäteen ?

Erikoista. Itsellä on kokemusta tuosta kemian puuttumisesta vain yhdenillanjutuissa vaikka mies on siis oikeasti ollut kuuma, ihana ja nam. Seksi onkin blaah.

Sen sijaan ensin pidemmän aikaa tutustuttua ei tuota kemian puutetta ole ollut kertaakaan vaikka mies ei ihan niin kuuma ja nam ole ollutkaan. Eikä nämä suhteet myöskään ole koskaan seksin takia loppuneet. Ei edes seksin loppumisen takia.

Eihän sitä ulkonäön perusteella tiedäkään, onko joku seksuaalisesti yhteensopiva. Joku voi olla vaikka miten hyvännäköinen, mutta seksimieltymykset täysin eri. 

Vierailija
87/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni ei ole koskaan harrastanut irtosuhteita, meidän varsinainen seksielämämme alkoi vasta 4kk ensisuudelmasta. Oli nukuttu öitä yhdessä ja muuten kyllä touhu täytti parisuhteen kaikki "oleelliset" kriteerit, yhdyntä antoi odottaa itseään.

Miehellä ei ole uskonnollista vakaumusta, omaan silmääni hän on sekä paita päällä että ilman paitaa todella komea, hauska ja sanavalmis, eli seuraa saisi jos sitä lähtisi hakemaan. En harmittele sitä miten asiat eivät edenneet ehkä niin nopeasti kuin jollain muulla, mutta jos seksi olisi ollut luokattoman huonoa niin olisi ottanut päähän. Onneksi mies on kaikin tavoin minulle sopiva, mutta en uudelleen uskaltaisi riskeerata uudessa suhteessa.

Vierailija
88/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kai nyt noita miehiä pilvin pimein, jotka eivät mitään yhden yön suhteita harrasta. Syyt voi olla moninaiset, eivät vonkaa baarissa tai edes käy baarissa tai sitten eivät saa ketään naista matkaansa vaikka kovasti vonkaavatkin.

Mikä tämä sinun tapailusuhde on, en ymmärrä! Miten se eroaa parisuhteen alkuviikoista/kuukausista? En näe oikein miten voisi syntyä parisuhde, jos hommaa ei aloitella tapailemalla. Ja jos, etsit miestä joka ei periaatteesta tapaile ketään, niin ei se silloin tapaile sinuakaan, eikä teille koskaan muodostu parisuhdetta! Vai tarkoitatko vain, että sinun pitäisi löytää neitsyt mies, joka ei ole elämässään ketään naista kohdannut edes kahvin merkeissä ennen sinua?!

Nykyään tuo tapailu tarkoittaa, että kuukausikaupalla ikään kuin kevytseurustellaan, mutta tapaillaan silti toisia, eikä mietitä esim yhteistä tulevaisuutta, silti seksiä pitää olla, eli vähän niin kuin friends with benefits mutta silti hivenen sitä kuitenkin suhdeorientoituneempi.

Vierailija
89/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta AP toivoo mieheltä?

Mm. savuttomuus, alkoholin käyttö kohtuullista, ei huumeita. Muutkin elämäntavat terveelliset, mutta liiallisuuksiin ei pidä mennä, eli ei liiallista nipottamista vaan tykkää hyvästä ruoasta ja haluaa silloin tällöin ravintolaan syömään, pieni irtiotto arjesta. Huumorintajuinen, hauska, fiksu, mielellään sivistynyt, tietynlainen ujous viehättää enemmän kuin itsevarmuus. Eläinrakkaus plussaa, tosin ei ole pakko olla omaa lemmikkiä (itsellänikään ei ole). Ei mielellään lapsia... Pitää paljon musiikista ja haluaa välillä keikoille. Haluaa matkustella, jos taloudellinen tilanne sen sallii. Lukeminen plussaa. 

Luonnollisestikaan ei rikollinen, ei väkivaltainen, eikä narsistinen, ei pettäjä. Nuo ovat vaan sellaisia itsestään selvyyksiä ettei niitä välttämättä erikseen tarvitse luetella, mutta tulipahan mainittua. 

Ap

Huoh, ja nämä eivät siis vielä edes ole varsinaisia kriteereitä, niitä on sitten ilmeisesti toinen mokoma lisää!

Mies

Vierailija
90/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotko nyt ihan tosissasi että miehen koko sekielämä ja kokemukset pitää olla sinun hallinnassa ja niitä saa vasta kun sinä olet saanut kiristettyä kaiken mitä haluat?

Vaikka jostain löytäisit tuollaisen miehen niin luuletko tosissasi että yksikään mies haluaisi vapaaehtoisesti hypätä tuohon taloudelliseen ja henkiseen itsemurhaan?

Vierailija
91/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle seksi on todella tärkeää, mutta olen ollut aikuisiällä ilman seksiä vuosia, koska ei ole ollut sopivaa kumppania. Toiset meistä hallisevat himonsa.

Minusta on aina ollut erikoista että joillain ihmisillä syttyy ns. tyhjästä halu seksiin ja sitten ollaan valmiita hyppäämään sänkyyn melkein kenen tahansa kanssa. Ei mulla syty, vaan se syttyy kun kohtaan sopivan ihmisen. Helposti pystyn olemaan ilman seksiä, jos elämässäni ei ole ihmistä, jonka kanssa haluaisin seksiä.

Ihmiset ovat yksilöitä. Minulla voi syntyä tyhjästä halu seksiin,ja syntyykin, mutta en silti halua sitä seksiä kenen tahansa kanssa. Voin olla kyllä ilman pitkäänkin, jos sopiva seksikumppania ei ole, mutta eihän se seksittömyys kivaa ole. Ja sooloseksiä tulee harrastettua päivittäin.  Ei minulla seksihalut synny vain jonkun toisen ihmisen läsnäolosta, vaan ihan omat ajatukset, mielikuvitus, sopivanlaiset mielleyhtymät yms. voivat sytyttää sen.

Vierailija
92/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yhteistä ap:lla olisi miehen kanssa, joka antaisi kelle vaan, muttei saa keltään?

Yhteinen kohtalo. Ap ei osaa seksiä, mies ei osaa vietellä. Avuttomuus, kyvyttömyys ja vastenmielisyys, jos luonteenpiirteitä kysyttiin.

Mistä ihmeestä sait käsityksen, etten osaa seksiä? Ja minua ihmetyttää joidenkin vastaukset, että "etsi neitsytmies" jne. ikään kuin ei olisi olemassa kuin kaksi ääripäätä, panomiehet ja neitsytmiehet. En etsi ääripäätä. 

Ap

Itsehän listasit aloituksessa kaikki mahdolliset seksikokemukset pois mieheltä niin miten muka etsit jotain muuta kuin kokematonta neitsyttä kun ei kerran kenenkään kanssa olisi saanut hakkia kokemusta ja toinen kysymys että oletko itse neitsyt kun sitä mieheltäkin vaadit?

-eri

Vierailija
93/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta AP toivoo mieheltä?

Mm. savuttomuus, alkoholin käyttö kohtuullista, ei huumeita. Muutkin elämäntavat terveelliset, mutta liiallisuuksiin ei pidä mennä, eli ei liiallista nipottamista vaan tykkää hyvästä ruoasta ja haluaa silloin tällöin ravintolaan syömään, pieni irtiotto arjesta. Huumorintajuinen, hauska, fiksu, mielellään sivistynyt, tietynlainen ujous viehättää enemmän kuin itsevarmuus. Eläinrakkaus plussaa, tosin ei ole pakko olla omaa lemmikkiä (itsellänikään ei ole). Ei mielellään lapsia... Pitää paljon musiikista ja haluaa välillä keikoille. Haluaa matkustella, jos taloudellinen tilanne sen sallii. Lukeminen plussaa. 

Luonnollisestikaan ei rikollinen, ei väkivaltainen, eikä narsistinen, ei pettäjä. Nuo ovat vaan sellaisia itsestään selvyyksiä ettei niitä välttämättä erikseen tarvitse luetella, mutta tulipahan mainittua. 

Ap

Huoh, ja nämä eivät siis vielä edes ole varsinaisia kriteereitä, niitä on sitten ilmeisesti toinen mokoma lisää!

Mies

Viittasin tuohon "ei rikollinen, ei väkivaltainen, eikä narsistinen, ei pettäjä" -kohtaan sillä, että nuo eivät ole varsinaisia kriteerejä, vaan itsestäänselvyyksiä, jotka nyt kuitenkin tuossa lopussa mainitsin. 

Ap

Vierailija
94/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Tämäpä oli tärkeä tieto.

Vierailija
95/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä haluta jokainen mitä haluaa.

Itse en näin miehenä kyllä lähtisi mihinkään puolen vuoden deittailuun ilman seksiä ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa kun naisen mielestä ollaan "parisuhteessa" niin varovasti seksiä aloiteltaisiin.

Sen verran tärkeä parisuhteen osa-alue, että en ymmärrä miksi tapailemalla ja deittailemalla kaikkia muita alueita soviteltaisiin, mutta tämä tärkein jätettäisiin kokonaan kokeilematta. Voi olla että kemiat ja mieltymykset sängyssä eivät osu yhteen alkuunkaan - onko sitten jotenkin parempi mieli kun on ensin kiinnytty toisiimme, mutta seksi onkin ihan luokatonta?

Seurustelunhan voi aloittaa heti, jos molemmilla on hyvä fiilis toisesta muutamien treffien jälkeen. Kaikenlaiset epämääräiset puolen vuoden tapailut, seksillä tai ilman, voi jättää omaan arvoonsa. Kunnioitan vain oikeita ratkaisuja ja niihin pystyviä henkilöitä.

M

Jos kyse on ennestään tuntemattomasta henkilöstä, joka on esim. vasta tavattu baarissa/netissä/muualla, ei vielä muutaman tapaamisen jälkeen tunne toista kovin hyvin - oikeastaan tuntee aika pintapuolisesti. Ja tuskinpa tunteetkaan ovat tuossa vielä heränneet, vaikka jollain lailla voi toki olla ihastunut. En ihan ymmärrä, miten näin nopeasti alkanut seurustelu poikkeaisi tapailusta? Tuskin tuossa vaiheessa kuitenkaan ollaan kovin sitoutuneitakaan. Lähinnä kai vaan suhdemuodosta käytetään eri nimitystä, vaikka sisällöltään noin varhain aloitettu seurustelu muistuttaa tapailua. 

Ja selvyyden vuoksi mainittakoon, että kaikki eivät suinkaan tapailuvaiheessa tapaile muita, eli sekään ei oikein riitä seurustelun ja tapailun erojen määrittelyksi.

Vierailija
96/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsehän listasit aloituksessa kaikki mahdolliset seksikokemukset pois mieheltä niin miten muka etsit jotain muuta kuin kokematonta neitsyttä kun ei kerran kenenkään kanssa olisi saanut hakkia kokemusta ja toinen kysymys että oletko itse neitsyt kun sitä mieheltäkin vaadit?

-eri

Ap rajasi pois irtosuhteet, ei parisuhteita. Ymmärsin että se ei haittaa jos miehellä on ollut aiemmin parisuhde/-suhteita ja niissä luonnollisesti myös seksiä.

Vierailija
97/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhteessa ollessa kuitenkin harrastatte seksiä vain toistenne kanssa, en ihan täysin saa kiinni siitä, miksi sillä on niin suuri merkitys, millaista elämää kumppanisi on elänyt ennen sinua. Kuulostaa hieman sairaalloiselta jos kumppanin villi elämä ahdistaa noin paljon. Mutta sitä saa kukin toki saa vaatia kumppanilta mitä haluaa, on näitä neitsytmorsiamia etsiviä miehiäkin paljon joten antaa palaa vaan! Ihminen voi kuitenkin nauttia villistä sinkkuelämästä ja kevyistä suhteista, ja silti olla sen oikean löydettyään ihan uskollinen kumppani.

Tilastojen mukaan tuollaiset tyypit pettää paljon helpommin.

Vierailija
98/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

-eri

A) en listannut kaikkia seksikokemuksia pois mieheltä, vaan irtosuhteet ja epämääräiset "tapailusuhteet" (ns. hauskanpito ilman sitoumuksia)

B) en ole neitsyt, enkä sitä mieheltä vaadi (mistä sait käsityksen että vaatisin sitä mieheltä 😂)

Ap

Vierailija
99/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kysymys kyllä. Lasketaanko suihinotto seksiksi?

Vierailija
100/145 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää haluaako toisen kanssa vakavaan parisuhteeseen , jos ei saa kokeilla toimiiko kemiat sängyssä etukäteen ?

Niin. Saattaa toinen vaikka sängyssä nukkuessaan kuosata äänekkäästi. Ei kiva.

Seksi sen sijaan ei ole avioliitossakaan subjektiivinen oikeus ellei toinen halua. Säännöt on hyvä sopia ennen naimisiin menemistä. Jälkeenpäin on huono alkaa sääntöjä määrittelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä