Tukholman risteily perheelle yli 700€!?
Katsoin jos mentäisiin perheen kanssa kesälomalla Tukholmaan. Hinta oli reilu 700€ huonoimmilla hyteillä, buffeteilla ja aamupalalla. 5 henkeä perheessä. Mennään varmaan sittenkin johonkin muualle :D Tuntuu aika hintavalta.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuplatkaa hinta ja menkää viikoksi Kreetalle. Sielläkin voi jonkun pienen laivaristeilyn tehdä, eikä maksa kuin kympin per lärvi.
Älä viitsi. Ei 5 henkeä pääse mitenkään 1400 e:lla! Puhutaan 4000 e ja saa jonkinlaisen luukun viidelle. Ei riitä varmaan sekään.
En nyt tiedä. Itse olen lähdössä toukokuun lopussa viikoksi Kreikkaan kolmen hengen porukalla hintaan 1000 euroa, eikä hotellikaan ole huono. Huoneeseen olisi mahtunut enemmänkin porukkaa. Mutta eihän se tietenkään ole Tukholman risteily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä säästyisi, jos jättää buffetit pois (ainakin paluumatkalla) ja syö maissa? Voi olla mukavampaakin niin.
Luulen että buffet on kuitenkin paras vaihtoehto. Pakko syödä kunnolla. Ruokaan menee joka tapauksessa paljon rahaa.
-ap
Ainakin jos Siljalle menette, kannattaa varmasti syödä laivan muissa ravintoloissa kuin buffetissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kannattaa varmaan mennä vain sinne satamaan katsomaan kun se laiva lähtee.
Haha :D Ihan totta. Varmasti olisi ikimuistoinen reissu lapsille.
-ap
Tällainen oli mun lapsuudessa ikimuistoista, käytiin myös lentokentällä katsomassa koneiden lähtöä kun silloin vielä pääsi. Nykyään jokainen länsimaalainen on hemmoteltu kermaperse jolle mikään ei riitä eikä tunnu missään, ja kaikki pitäisi vielä olla puoli-ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä säästyisi, jos jättää buffetit pois (ainakin paluumatkalla) ja syö maissa? Voi olla mukavampaakin niin.
Luulen että buffet on kuitenkin paras vaihtoehto. Pakko syödä kunnolla. Ruokaan menee joka tapauksessa paljon rahaa.
-ap
Buffet on kallis alkon takia, hintaan laskettu että aikuiset imee sitä kuin sienet. Eväät hytissä tai syötävää muista liikkeistä jos ette aio lasten seurassa juopotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Buffet on kallis alkon takia, hintaan laskettu että aikuiset imee sitä kuin sienet. Eväät hytissä tai syötävää muista liikkeistä jos ette aio lasten seurassa juopotella.
Ainakaan Siljan buffetissa ei varmaan kukaan vetänyt kaksin käsin, ihan hirveät viinit ja olut enimmäkseen vettä.
Soo soo ei sitten leluja lapsille laivalta.
En ole koskaan ottanut buffetia lasten kanssa, aamupalat kyllä. Laiva lähtee jotain 16-17, sitä ennen käydään matkalla syömässä, vaikka mäkkärissä. Illalla sitten jotain omia eväitä, kun ei lapsetkaan jaksa enää kunnon aterioita. Tukholmassa käydään sitten myös jossain syömässä. Ja sitten kun laiva lähtee kotiin päin, käydään laivan ravintolassa, se fast lane vai mikä lie, on aika edullinen. Syödään kaikki 3 sillä hinnalla millä saa vain yhden aikuisen buffetin. Nuo aamupalatkin on kallistunut paljon ja ei enää oikein kannata, jos ei lapset paljon syö. Lapsille tärkeintä on kuitenkin se reissu, ei joku buffet, missä ne kuitenkin syö vain nakkeja tms. Tänä kesänä ei kuitenkaan laivalla varmaan käydä, kun on rahat vähissä opiskelijana. Onneksi saatiin tuettu loma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
700:5 eli ei kovin kallista per henkilö. Jos ei ole rahaa, jääkää kotiin. Voihan sitä matkailla lähiseudulla päivämatkoja.
Mä olen samaa mieltä, jos tossa on myös aamiaiset ja päivälliset. Vajaa 150 e ja saa yöpyä 2 yötä, syödä ja katsoa ja kuunnella esityksiä. Tolla hinnalla ei saa edes yhtä hotelliyötä Hgistä, kun jostain hostellista.
Siinä on 1 yö laivalla ja paluu on päiväsaikaan. Buffetit x 2 ja yksi aamupala.
Ehkä tämä on enemmän semmonen juttu että en halua maksaa tuollaisesta yli 700 euroa. Eli valintoja on tehtävä :)
-ap
Onhan tuo sitten melko kallista, jos todella on c-hytti ja Tku-Sto-Tku risteily, jossa ei pääse edes maihin Ruotsissa. Vai olisitteko lisäksi olleet yön Tukholmassa jossain hotellissa/muualla.
Suomitolloja on helppo rahastaa kun emme pääse täältä sivistyksen pariin kuin laivalla ja lentämällä. Viroonkaan ei kannata mennä autolla ja yrittää sieltä länsieurooppaan kun edessä on varsinkin Puola joka on iso maa läpiajettavaksi.
Aikanaan menimme Thaimaahan siten että halvimmalla laivalla turusta ja tukholmasta sitten lento, säästimme muistaakseni noin 40%. Lontoosta olisi päässyt melkein ilmaiseksi koska matkustajavolyymit ovat niin isot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Jos rahat on niin tiukalla että joutuu laivalla nakertamaan omia eväitä ei mielestäni kannata tuhlata niitä viimeisiä ropojaan ylipäätään risteilylle lähtemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap lisääntyi jos ei ole varaa maksaa lomia?
Koronan alla Tukholman risteilyn hytit olivat käytännössä ilmaisia aina perus A-luokkaan asti. Hinnat ovat ilmeisesti nousseet rajusti, ja lapset voi hyvinkin olla tehty aiemman hintatason aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomitolloja on helppo rahastaa kun emme pääse täältä sivistyksen pariin kuin laivalla ja lentämällä. Viroonkaan ei kannata mennä autolla ja yrittää sieltä länsieurooppaan kun edessä on varsinkin Puola joka on iso maa läpiajettavaksi.
Aikanaan menimme Thaimaahan siten että halvimmalla laivalla turusta ja tukholmasta sitten lento, säästimme muistaakseni noin 40%. Lontoosta olisi päässyt melkein ilmaiseksi koska matkustajavolyymit ovat niin isot.
Jossain vaiheessa ainakin oli toisinpäin kannattavampi mennä Thaikkuihin. Eli Tukholmasta laiva/lento Suomeen ja Suomesta lento Thaimaahan. Toki voi riipua myös siitä, että mitä hotelleja milloinkin on matkatoistoilla tarjolla ja millä yhtiöllä lennot.
Muistan elävästi kun Tallink osti Siljan, buffetin ruokien laatu tippui säilyketölkkitasolle. Viikkarilla on sentään vielä ihan kunnollinen pöytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap lisääntyi jos ei ole varaa maksaa lomia?
Koronan alla Tukholman risteilyn hytit olivat käytännössä ilmaisia aina perus A-luokkaan asti. Hinnat ovat ilmeisesti nousseet rajusti, ja lapset voi hyvinkin olla tehty aiemman hintatason aikaan.
Kyllähän se perheen lapsiluku kannattaa päättää Tukholman risteilyjä ajatellen. Not. Käy vaikka vähän harvemmin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettäkö perhe lapsineen olisi syömättä 12 h laivamatkan? Vai kuinka pitkä stadista onkaan.
Olisi varmaan kiukutteluineen ja marmatuksineen ikimuistoinen reissu.
Täsmennetään. En tietenkään tarkoittanut, että koko matka pitäisi olla syömättä mitään, vaan että illallisbuffetin jättää väliin. Sen sijaan söisi päivällisen maissa ja iltapalaksi ottaisi evästä mukaan tai ostaa jotain pienempää laivan kahvilasta (jos kahvilan hinnat on kohtuulliset).
Jos haluaa ehdottomasti illallisbuffetin, niin sitten ei tietenkään kannata mennä ilman sitä. En vain itse ole kokenut sitä mitenkään välttämättömäksi osaksi matkaa, niin tuli mieleen kysyä säästyisikö siitä rahaa.
Huh onpa hinnakasta. Kun meidän lapset oli pieniä, käytiin useinkin juuri Tukholmassa. On ollut kyllä paljon halvempaa. Me tarvittiin vielä kaksi hyttiä. Ei olisi noilla hinnoilla varaa. Meillä se buffet oli kyllä hintansa väärti. Lapsille se ei ollut ainakaan siihen maailman aikaan kovin kallis, ja sieltä löytyi paljon valittavaa. Meidänkin lapset söi innolla mätiä, katkarapuja, juustoja ym. mitä meillä ei kotona juurikaan ollut tarjolla. Oletteko katsoneet muita laivayhtiöitä, vai onko kaikilla yhtä kallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minkä ihmeen alkon? Alko on myymälä, ei mikään juoma. Ja mistä päättelet, että ap aikoi juopotella? Olen ollut itse lukuisia kertoja lasten kanssa laivoilla, syönyt buffetissa ja juonut viiniä, mutta juopotellut en ole.
En ymmärrä tätä. Mennään sesonkina ja ihmetellään, kun on kallista.
Mä monta vuotta sitten kävin Tukholmassa Viking Linellä. Torstaina, töiden jälkeen lähdin.
Omat eväät mukana.
Itse asiassa mulla oli laukussa sellainen sähköllä toimiva kylmälaukku. Laiva, kun lähti, menin lasten leikkihuoneeseen lämmittämään mikrolla ruuan ja söin sen hytissä. Paluumatkan ruoka oli umpijäässä ja paluussa oli sulanut.
Kylmälaukussa 2 pulloa viiniä, 1 menoon, 1 paluuseen ja aamuksi oli eloveenan puuropusseja.
Ex sai silloin paljon mm joululahjaksi viinejä ja usein toi mulle 10 pulloa ja kun kerroin on loppu, toi lisää.
Kollegat tilasi juotavaa ja tupakkaa. Ostoksilla sain lähes ilmaisia risteilylappuja. Yhdellä varasin seuraavan matkan ja muut myin. Kollegat antoi aina pari euroa hakista, matkat eivät lopulta maksaneet mitään.
Risteilu taisi maksaa 3-5 e. Nyt on polttoainemaksut, mutta puhutaan kympeistä.
Olen käynyt monta kertaa Tukholmassa elo - toukokuussa, ei sinne kesällä tarvi mennä.
Katso mitä nyt maksaa esim syyslomalla
Siis oliko tuo kaikkien ruokien kanssa, koko perheeltä ja oli siis päivä Tukholmassa, ja yht 700€ ? Eihän se nyt paha ole
-ap