Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te eroperheessä järjestätte lakkiaiset?

Vierailija
01.05.2023 |

Lapsen isän mielestä juhlitaan hänen luonaan, kun on hyvin tilaa. Itse taas haluaisin vuokrata juhlatilan, kun tuntuu että exän luona olisin vieras ja hänen uusi naisensa emäntä, mikä on ihan väärin kun on oman lapsen juhlista kyse. Exä ei tietenkään halua maksaa tilasta, kun hänen mielestään ei ole mitään syytä vuokrata. Lapsen mielestä "ihan sama", paitsi että nyt hän uhkaa ettei pidetä mitään juhlia jos riidellään jo tässä vaiheessa. Minusta myös tarjoilukulut maksetaan puoliksi, vaikka minun puoleltani on ehkä vähän enemmän vieraita, exän mielestä jaetaan jälkikäteen pääluvun mukaan.

Miten teillä on hoidettu juhlat? Nyt on eron jälkeen ensimmäinen kerta kun pitäisi pystyä järjestämään yhdessä, ja seuraavat on jo ensi keväänä.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidettiin minun luona. Olisin itse halunnut pitää exän luona (talo jossain minäkin asuin), koska enemmän tilaa. Exä ei halunnut.

Minä maksoin ja järjestin kaiken. Exä toi yhden tarjottavan mukanaan.

Menisin sinne lapsen isän luo ja vaikka siellä uusi nainen onkin, niin emännöisin kohteliaasti kuten vaikka siellä vuokratussa juhlapaikassakin emännöisin.

Vierailija
2/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on yrittää olla riitelemättä asiasta. Voisitteko istua rauhallisesti pöydän ääreen sinä, lapsen isä, isän uusi kumppani ja itse tuleva ylioppilas? Ja sitten sovitte miten toimitaan.

Jos isän koti soveltuu juhliin hyvin ja hän on halukas kumppaninsa kanssa ottamaan vetovastuuta niin olisin tavallaan iloinenkin että itse pääsisi vähemmällä jonkun toisen ollessa päävastuussa ja itse voisi keskittyä sukuloimaan.

Vaikka ymmärrän että voi tuntua ärsyttävältä että joku toinen olisi juhlien pääasiallinen emäntä, lapsen takia jo yrittäisin muutamaksi tunniksi olla ajattelematta tuosta lähtökohdasta vaan miettisin miten päivänsankari saa kivan päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs tuttava järjesti omalle lapselleen rippijuhlat ensin omassa kodissaan omalle suvulleen, sen jälkeen lapsi siirtyi isänsä luokse 10km päähän, jossa oli kakkukahvit isän puolen suvulle. Heidän erostaan oli kulunut jo vuosia aikaa ja molemmilla oli jo uudet kumppanit, mutta he eivät vaan voineet sietää toisiaan silmissään.

4/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että se sun ex-miehen uusi kumppani mitenkään edes yrittää olla emäntä. Eihän hän ole lapsen äiti.

Vierailija
5/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina riidellä?

Lapset kärsivät.

Vierailija
6/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet menneet niin, että minä järjestän ja maksan ja yritän karhuta exää osallistumaan kuluihin seuraavan vuoden juhlien jälkeen. Ex ei halua järjestää eikä kyllä maksaakaan, mutta arvostelee kyllä kovaa ääneen mun järjestelyjä. Pakko voimien riittää vielä yksiin juhliin, onneks niihin on vielä 2 vuotta. Oli kahdet peräkkäisinä vuosina enkä millään olis jaksanu vielä tänäkin vuonna.

Vierailija
7/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on pystytty järkkään eron jälkeen lasten synttäritkin aina yhdessä, vuorovuosina kummankin kotona. Myös sen jälkeen kun eksä sai avopuolison.

Valmistujaiset järjestettiin muualla kuin kotona, ilmainen paikka. Tarjoilut maksettiin puoliksi, eikä laskettu päiden mukaan montako nyt kummankin puolelta on sukulaisia.

Ajatushan kuitenkin on että kaikki he ovat nimenomaan sen lapsen vieraita, ei vanhempien, ja lapsi saa heiltä lahjan.

Toivottavasti hoidatte sopuisasti, juhlimisen ilo menee kyllä siinä jos ootte riidoissa ja tunnelma on ankea.

Vierailija
8/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päättää kuka maksaa. Jos ex järjestää kotonaan niin hän maksaa. Jos sinä haluat tiettyyn paikkaan niin sinä maksat.

Vierailija
9/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän luona historian hämärissä. En halunnut lakkiaisia, mutta äiti pakotti.

Äiti jätti isän.

Vierailija
10/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on jättää juhlat järjestämättä ja lahjoittaa säästetty summa sankarille .

Vierailija
11/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyisin lapselta, minkälaiset juhlat laitetaan ja kunnioittaisin sitä hymyssä suin. Ne ovat hänen juhlansa ja nyt te meinaatte tosiaan pilata ne jo etukäteen. 

Jos ne järkätään isän kotona, niin itseasiassa sehän olis sulle hienoa, voit seistä skumppalasi kädessä sankarin vieressä koko juhlan ajan, eikä sun tartte miettiä tiskauksia tai muita.

Ja kulut puoliksi, vieraat on lapsen, ei sun tai miehen.

Vierailija
12/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvänen aika riidelkö.. saati siten, että lapsi ymmärtää riidan! Kuka haluaa ne juhlat järjestää? Ne järjestetään LAPSELLE, ei teille vanhemmille tai vieraille. Sopikaa nyt sen lapsen takia joku sopu edes yksien juhlien ajaksi. Kyllähän tossa fiilis menee ja ilmapiiri pilaantuu.

Vierailija
13/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän pääset älyttömän helpolla jos juhlapaikka on jonkun muun kotona ja joku muu järkkää.

Menet vieraana paikalle, nautit juhlista, seurasta ja syötävistä.

Juhlista sitten kotiin. Mikä helpompaa...

Vai haluatko kuitenkin sen kirkkaimman kärsimyksen kruunun?

Ja muistathan sen että sinun onnesi ei vähene vaikka annat muidenkin kokea sitä!

Vierailija
14/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää ajatellakin noita, sillä mun exä ei tullut edes esikoisensa rippijuhliin. Sitä lapsen pettymystä ei voi sanoin kuvailla, meinasi sydän murtua. Toki kaikki lapset ovat tätä joutuneet "harjoittelemaan" vuosien varrella syntymäpäiviensä kanssa. Olin ajatellut että rippijuhla olisi jotenkin erikoinen ja exä tulisi edes kirkkoon, vaikkei häntä kiinnostanut osallistua juhlan järjestämiseen millään tavalla. Ex-anopin mukaan exän uusi puoliso vaikuttaa asiaan vahvasti ja suorastaan määrää, ettei exä saa osallistua entisen perheensä juhli mutta vähän luulen että lausumassa on värikynää. Exä oli välinpitämätön jo ennen uutta puolisoakin.

Vierailija
15/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdet menneet niin, että minä järjestän ja maksan ja yritän karhuta exää osallistumaan kuluihin seuraavan vuoden juhlien jälkeen. Ex ei halua järjestää eikä kyllä maksaakaan, mutta arvostelee kyllä kovaa ääneen mun järjestelyjä. Pakko voimien riittää vielä yksiin juhliin, onneks niihin on vielä 2 vuotta. Oli kahdet peräkkäisinä vuosina enkä millään olis jaksanu vielä tänäkin vuonna.

Samoin. Ensimmäisissä arvosteli mm pöytäliina oli ryppyinen. Siinä vaiheessa sanoin sä tiedät missä silitysrauta on. Oltiin sovittu maksaa nuopiluvun mukaan. Ei maksanut mitään.

Tein vähän ilkeesti, juttelin ystäväni kanssa puhelimessa ja tytär kuuli. Tiesin ovi on auki. Tytär oli sanonut isälle ja isä huusi minulle ja maksoi.

Seuraavissa sanoin saat tulla päivää ennen tarkistamaan paikat, ettei mitään vst tule ja pitää maksaa viim kk ennen osuutensa. Ei maksanut, joten ilmoitin isälle he eivät ole tervetulleita meille ja tytär nro 2 tiesi myös tämän. Ex anopille soitin ja kerroin hänen poikansa pitää omat juhlat.

Kun mm ex.n veli soitti, kerroin ex.n osoitteen ja sanoin menkää sinne.

Ei tietenkään mitään tehnyt. Ex anoppi toi mulle 500 e ja kysyi saavatko tulla.

Vuoden päästä on nro 3. Ex.n nykyisellä on kasa villiä poikia.

Eivät ole tervetulleita

Vierailija
16/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei onneksi halua lakkiaisia. En halua ikinä olla exän kanssa missään tekemisissä. Viimeksi olen puhunut hänen kanssaan yli viisi vuotta sitten.

Vierailija
17/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden juhlakalun ja hänen siskonsa kanssa reissuun.Täysi-ikäiset lapset eivät halua juhlia isänsä kanssa, joten tällä mennään.

Vierailija
18/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren juhlat, aikuiset ovat aikuisia siellä, juhlitaan missä vaan. Hyvin on mahduttu juhliin uusien puolisoiden kanssa.

Vierailija
19/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän pääset älyttömän helpolla jos juhlapaikka on jonkun muun kotona ja joku muu järkkää.

Menet vieraana paikalle, nautit juhlista, seurasta ja syötävistä.

Juhlista sitten kotiin. Mikä helpompaa...

Vai haluatko kuitenkin sen kirkkaimman kärsimyksen kruunun?

Ja muistathan sen että sinun onnesi ei vähene vaikka annat muidenkin kokea sitä!

Minäkin järjestäisin exän luona vanhassa kodissa ja ottaisin sinne pari ihmistä henkilökunnaksi, jolloin sinun ei tarvitse muuta kuin hengata ja maksaa puolet.

Enbtidellakaan usko, että se uusi mamma ottaa mitään emännänroolia, sillä eihän juhlat ole hänen jälkikasvunsa ja hänellä ei olisi mikään velvollisuus periaatteessa osallistua juhliin ollenkaan tai korkeintaan vieraana. Sitä paitsi jos juhlatila siivotaan, niin siinä on hänelle ja exälle ihan tarpeeksi puuhaa, tosin senkin voi ulkoistaa.

Jää siinä kuitenkin kaikille ihan tarpeeksi puuhaa ja aikuisten riitelyä ei tarvita ollenkaan. Jos ette osaa pitää naamaanne kiinni juhlissa ja niitä järjestellessä, niin pysykää poissa toistenne silmistä ja maksakaa vain lasku. Nämä eivät ole teidän juhlat, vaan sen valmistajan. Antakaa hänelle vastuuta myös juhlista, hän on aikuinen ihminen.

Vierailija
20/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joka pitää, niin saa myös maksaa kaiken, joten en tunge siihen paskaan. Hoitakoon siittämänsä lapsen juhlat myös pitää.

On kakrat mutenkin siellä, ja pysykööt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän