Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te eroperheessä järjestätte lakkiaiset?

Vierailija
01.05.2023 |

Lapsen isän mielestä juhlitaan hänen luonaan, kun on hyvin tilaa. Itse taas haluaisin vuokrata juhlatilan, kun tuntuu että exän luona olisin vieras ja hänen uusi naisensa emäntä, mikä on ihan väärin kun on oman lapsen juhlista kyse. Exä ei tietenkään halua maksaa tilasta, kun hänen mielestään ei ole mitään syytä vuokrata. Lapsen mielestä "ihan sama", paitsi että nyt hän uhkaa ettei pidetä mitään juhlia jos riidellään jo tässä vaiheessa. Minusta myös tarjoilukulut maksetaan puoliksi, vaikka minun puoleltani on ehkä vähän enemmän vieraita, exän mielestä jaetaan jälkikäteen pääluvun mukaan.

Miten teillä on hoidettu juhlat? Nyt on eron jälkeen ensimmäinen kerta kun pitäisi pystyä järjestämään yhdessä, ja seuraavat on jo ensi keväänä.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä järkkäsin minun luona juhlat ja maksoin ne. Exä oli juhlissa. Juhlat oli kivat ja kaikki oli kaikille ok. En viitsinyt alkaan vääntämään mistään ruoka yms. maksuista ex:n kanssa. Olisinhan joka tapauksessa juhlat järjestänyt oli ex:ää tai ei.

Puolet juhlafiiliksestä on jo lapsella pilalla eikä sitä takaisin saa, kun kinataan että  missä pidetään ja kuka maksaa ja mitä.

SInuna menisin ex:n luokse juhliin, jos hän haluaa en järjestää.

Juuri näin. Elatusmaksuista voi juhlatarjoiluun, sehän on tiedossa jo 3 vuotta ennen h-hetkeä. 

Ylioppilas on aikuinen, ei saa mitään elatusmaksuja enää.

Vierailija
62/66 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä on erkaannuttanut minut lapsistani jo 7 vuotta sitten ja en edes tiedä valmistuuko vanhempi lapsi ylioppilaaksi, enkä saakaan tietää.

Jos et ole jo (melkein ainakin) aikuiseen lapseesi oma-aloitteisesti pitänyt yhteyttä, niin maailman pieni viulu soi kyllä sulle. Eksä sitä ja eksä tätä - kyllä voi ihan itsekin jotain tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaampi puoliso järjestää.

Vierailija
64/66 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitin vain että ei tartte mitään juhlia.

se siitä .

Vierailija
65/66 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ei onneksi halua lakkiaisia. En halua ikinä olla exän kanssa missään tekemisissä. Viimeksi olen puhunut hänen kanssaan yli viisi vuotta sitten.

Jep, ei se lokinpaskan saaminen nyt NIIN hienoa ole.

Vierailija
66/66 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä järkkäsin minun luona juhlat ja maksoin ne. Exä oli juhlissa. Juhlat oli kivat ja kaikki oli kaikille ok. En viitsinyt alkaan vääntämään mistään ruoka yms. maksuista ex:n kanssa. Olisinhan joka tapauksessa juhlat järjestänyt oli ex:ää tai ei.

Puolet juhlafiiliksestä on jo lapsella pilalla eikä sitä takaisin saa, kun kinataan että  missä pidetään ja kuka maksaa ja mitä.

SInuna menisin ex:n luokse juhliin, jos hän haluaa en järjestää.

Juuri näin. Elatusmaksuista voi säästää juhlatarjoiluun, sehän on tiedossa jo 3 vuotta ennen h-hetkeä. 

Mistä ihmeen elareista on voinut 3v säästää juhlia varten?

Suurin osa etävanhemmista ja usein jos isästä on kysymus elarit päättyvät kun lapsi täyttää 18v. Harva maksaa lapsestaan ylimääräisiä elareita.

Ja tänä vuonna kirjoittavat v. 2004 syntyneet tai sitä ennen syntyneet, joille lukio on ollut maksullinen eli ne elarit on mennyt suoraan lapsen kirjoihin ja muihin lukion maksuihin. Lukion kulut ovat keskimäärin 6000-7000€/lapsi+ päälle bussimaksut, nettiliittymät jne.

Ei ole mennyt. Opintotuella maksetaan osa. Lapselle säästetään rahaa koko hänen elämän ajan, ei ihmettellä lakkiasiaamuna että millä rahalla tarjottavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme