Matkailijoiden kokemuksia ja vinkkejä Kööpenhaminasta?
Täällä varmaan ihmisiä jotka ovat käyneet Kööpenhaminassa, niin antakaan nyt hyviä vinkkejä! Kertokaa matkakokemuksianne, missä kannattaa käydä jne.
Olemme miehen kanssa kahdestaan menossa vajaan viikon reissulle ja päädyimme Kööpenhaminaan. Ajankohtana kesäkuun loppu. Vaikka ei ole lapsia mukana niin mietimme silti, että voisi käydä Legolandiassa. Onko sinne miten kätevää kulkea julkisilla? Autonvuokraus sopisi mulle, mutta epäilen, että mies ei siitä innostu kun ei ole koskaan ulkomailla autoa ajanut. Toki en ole vielä kysynyt asiasta. Itselläkin toki ajokortti on ja voisin autoa ajaa.
Kommentit (63)
Siis lähdette viikoksi Kööpenhaminaan? Olin siellä kolme päivää enkä muista mitään erityistä koko reissusta.
Vierailija kirjoitti:
Christianiassa kannattaa käydä. Se vapaakaupunki.
No se kyllä kävi mielessä kun luin siitä joskus jonkun jutun. Siinä oli haastateltu jotakin suomalaista miestä joka asuu tuolla poikansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis lähdette viikoksi Kööpenhaminaan? Olin siellä kolme päivää enkä muista mitään erityistä koko reissusta.
Vähemmän alkoholia reissun päällä tai sitten muistitesteihin meno.
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa on helppo ajaa.
No sitä mä mietinkin, että tuskin siellä kovin vaikeaa on ajaa. Varmaan ihan toista kuin jossakin Espanjassa tai Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se oli ihan älyttömän ahdistava mesta. Ei siis mitään pelottavaa kylläkään, mutta pilvi haisee joka puolella ja kaikki ihmiset näyttää, no just siltä ku elämäntyökseen pilveä polttavat näyttää. Mitään hienoa siinä ei ollut.
Köpiksen tivoli on käymisen arvoinen, ainakin illemmalla.
Legoland on ehkä kahdelle aikuiselle vähän turha reissu, mutta onpahan sit nähty.
Vierailija kirjoitti:
Legoland on ehkä kahdelle aikuiselle vähän turha reissu, mutta onpahan sit nähty.
Ja siis, autolla oltiin liikenteessä, ei eroa juuri mitenkään Suomessa ajamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Legoland on ehkä kahdelle aikuiselle vähän turha reissu, mutta onpahan sit nähty.Ja siis, autolla oltiin liikenteessä, ei eroa juuri mitenkään Suomessa ajamisesta.
Omalla vai vuokra-autolla? Mietin vain minkä hintaista on vuokrata auto.
Vierailija kirjoitti:
Pientä merenneitoa ei kannata käydä katsomassa.
Suomalaiset käy lakittamassa sen joka vappu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset käy lakittamassa sen joka vappu.
Silti ei kannata. Maailman yliarvostetuin '"kohde"
Köpiksestä on legolandiin jotain 260 kilometriä että ne ei ole ihan vierekkäin. Jos menisin legolandiin nin se olisi vähintään yön yli reissu, aamulla ajo Billundiin, iltapäivä Lego housessa, seuraava päivä menee huvipuistossa ja illaksi takaisin köpikseen.
Vierailija kirjoitti:
Köpiksestä on legolandiin jotain 260 kilometriä että ne ei ole ihan vierekkäin. Jos menisin legolandiin nin se olisi vähintään yön yli reissu, aamulla ajo Billundiin, iltapäivä Lego housessa, seuraava päivä menee huvipuistossa ja illaksi takaisin köpikseen.
Kyllä mä sen tiedän, että on tuon verran matkaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä just luin? Mies ei uskalla ajaa autoa ulkomailla? 😂😂😂
Kirjoitinko, että ei uskalla? Mies ei vain innostu ulkomailla autolla ajamisesta. Ei ole koskaan ajanut autolla ulkomailla koska ei ole ennen mua käynyt muuta kuin laivalla. Kyllä tuo varmaan ajaisi sitten jos auto vuokrattaisiin. Mies on kuitenkin jo 61v. ja tosiaan ennen 50v. päivää käynyt laivalla Ruotsissa ja Virossa. Lentokoneessa oli ensimmäisen kerran 52-vuotiaana. Ei halunnut exänsä matkustella pahemmin vaan laivat riitti.
Oletpa ilkeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Voisi myös vähän perustella näitä juttujaan.
Tanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Sitten varmaan tiedätkin, mutta sanon kuitenkin että päiväreissuksi varsinkin julkisilla se on aika rankka, eikä ne julkiset välttämättä mene hyvillä aikatauluilla. Varmaan tiedätkin, että siinä legolandin vieressä on Lego house, joka on sekin mielenkiintoinen.
Oletan, että teillä oli Legolandiin suunnitteilla yön yli reissu. Tämä siis sillä oletuksella, että tiesitkin jo välimatkan pituuden. Itse oletan, että ~260 km edes takaisin yhtenä päivänä olisi rankka reissu. Minulle se olisi, teistä en tiedä. Siksipä matkavinkkini on: Jos menisin legolandiin nin se olisi vähintään yön yli reissu, aamulla ajo (tai bussi) Billundiin, iltapäivä Lego housessa, seuraava päivä menee huvipuistossa ja illaksi takaisin köpikseen.
Vierailija kirjoitti:
Tanska kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Sitten varmaan tiedätkin, mutta sanon kuitenkin että päiväreissuksi varsinkin julkisilla se on aika rankka, eikä ne julkiset välttämättä mene hyvillä aikatauluilla. Varmaan tiedätkin, että siinä legolandin vieressä on Lego house, joka on sekin mielenkiintoinen.
Oletan, että teillä oli Legolandiin suunnitteilla yön yli reissu. Tämä siis sillä oletuksella, että tiesitkin jo välimatkan pituuden. Itse oletan, että ~260 km edes takaisin yhtenä päivänä olisi rankka reissu. Minulle se olisi, teistä en tiedä. Siksipä matkavinkkini on: Jos menisin legolandiin nin se olisi vähintään yön yli reissu, aamulla ajo (tai bussi) Billundiin, iltapäivä Lego housessa, seuraava päivä menee huvipuistossa ja illaksi takaisin köpikseen.
Ei meitä huvipuistot enää kiinnosta.