Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä heitä, jotka ovat ottaneet korkea korkoisia pikavippejä/kulutusluottoja? Oletko päässyt niistä eroon? Tsemppiviestejä? Minulla 30 t.

Vierailija
01.05.2023 |

Itse otin masennuksen aikana kun en välittänyt mistään. Millään ei mitään väliä ja yritin monin keinoin saada mieltä turrutettua parempaan. Tulos oli katastrofaalinen itselleni ja elämän palikat olivat sekaisin.
Yksi niistä oli tämä lainanotto. Korot ovat hurjat ja velkaa on otettu yhteensä 30 tuhatta eri pankeilta.
Maksan pelkästään lyhennyksiä kuukaudessa noin 600€. Eikä laina juuri pienene kun korot ovat mitä ovat.

Nyt teen kahta työtä ja yritän maksella pois. Jos maksaisin ajallaan eli 10 vuodessa niin maksaisin yhteensä 60 000 €, minä kuitenkin pyrin maksamaan parissa vuodessa pois ja olen siinä päättänyt onnistua.
Onko täällä joku, joka on onnistunut ja maksanut pois?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoon kaikki ja lopulta anomaan velkajärjestelyyn.

Miksi tämä on saanut noin paljon alapeukkuja, kun se on kuitenkin realistinen toteamus?  Ei kukaan selviä pikavippien koroista, jotka kasvavat kuin lumipallo ja ne firmat siirtävät niitä perintäyhtiöittensä nimiin ja taas tulee lisää kuluja.  Kun ne menevät ulosottoon, niin niiden kasvu pysähtyy ja ne ovat yhdessä paikassa.  Sitten niitä pystyy alkamaan järjestää.  Joko maksaa ulosottoon kulujen ja korkojen kanssa tai yrittää päästä velkajärjestelyyn.

Kaikki pikavipit tai muut pienet saatavat eivät mene ulosottoon. Velkoja saa lainan ulosottoon viemällä lainan ensin käräjäoikeuteen ja kun sieltä on päätös sekä samalla velalliselle maksuhäiriömerkintä, niin viemällä ulosottoon. Kumpikin toimenpide, siis käräjäoikeus ja ulosottoon jättäminen, maksavat hakijalle oman asianajajan palkan lisäksi muutaman satasen viranomaisen kuluina. Jos saatava on pieni ja on epävarmaa saadaanko edes näitä kuluja ikinä perittyä velalliselta, niin lainaa ei viedä oikeuteen vaan pidetään se hengissä muistuttelemalla siitä silloin tällöin.

Pikavipeillä on muuten korkokatto ja perintäkuluilla on melko alhainen euromääräinen katto, joten varsinkaan niitä kuluja ei kovin pitkään kerry. Vanhoissa lainoissa voi vielä olla korkeampi korko, mutta uudehkojen korko kuluineen on enintään 10 - 20%.

Minkä oman asianajajan palkan? Ei mulla ainakaan ole koskaan ollut mitään asianajajaa vaan käräjillä on tehty päätös enkä ole siellä koskaan ollut paikalla. Velat menneet tuota kautta ulosottoon ja sieltä olen niitä sitten lyhentänyt vuosien ajan.

Vierailija
42/47 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa pyörivät mainokset S- ja O-alkuiset firmat, onko nekin näitä pikavippijuttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin puolisoni, hänellä oli 4000€ ulosotossa ja hän oli maksanut velkaa jo vuosia pois ja kävi ilmi ettei se ollut juurikaan lyhentynyt vaan sillä oli saatu maksettua vain korkoa ja jotakin muuta kusetus taulukkomaksuja.

Päädyin maksamaan nuo velat pois ja myöhemmin puoliso aloitti opiskelemaan ja maksoi minulle takaisin ottamallaan opintolainalla, sitä sai myös luottotiedottomana.

Tästä on jo useampi vuosi aikaa, ilman minua hän varmasti vieläkin maksaisi tuota suhteellisen pientä velkaansa

Vierailija
44/47 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina yksi laina kerrallaan pois

Aloita kalliimmasta

Tee keikkaa ja ylitöitä

Kun uskaltaisin tehdä töitä pimeesti, niin pääsisin veloista eroon nopeutetussa ajassa. Pitäisi laatia laki, että ulosotossa olevilta ei perittäisi veroa ollenkaan, jos sattuu palkkatyössä olemaan. Itsellä on vekoja perinnässä 30000,- (Laitoin näyttämään numeroina, että näyttäisi asiapuolen)

Jaahas, eikös meillä raha-asiansa hyvin hoitavillakin pitäisi olla oikeus ilmaiseen rahaan?

Siis olisi hullua mitenkään suosia raha-asioiden ryssimistä.

Vierailija
45/47 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä paljon... vaikea päästä kenenkään veloista kun etenkin EU laittaa koko ajan vain lisää maksettavaa suomalaisille...

Vierailija
46/47 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottanut kans,alussa oli yli 10 000 nyt 6800 e jäljellä,korot kovat ennsaa luultavasti ikinä maksettua takaisin.

Vierailija
47/47 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin velkasaneeraukseen. 30000 e lainalta otettiin korot pois ja maksoin 30000 pääomaa. Tein 2 työtä ja velkalyhennyksiin meni sovitusti yhteensä n 7000/ kk. Mutta- minulla oli 3 v maksusopimus. Olin uupunut ja stressantunut, 3 vuoden sopimus tuntui tosi pitkältä. ajalta. Mutta ohi on. Nykyisin minulla on visa- luottokortti, mutta mitään velkoja en enää ota. Tsemppia!

Onko tässä joku virhe? Sanot, että velkaa oli 30000 euroa ja maksoit sitä 3 vuotta 7000 eur/kk. Sehän tekee jo yli 250000 eur yhteensä. Joku tässä ei täsmää. Uskomattomalta tuntuu myös tuo 7000 eur/kk, jos ok sellaiset tulot, niin ei kai sitä velkaa tarvitsisi ottaa. Vai maksoitko 700 eur/kk?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän