Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä heitä, jotka ovat ottaneet korkea korkoisia pikavippejä/kulutusluottoja? Oletko päässyt niistä eroon? Tsemppiviestejä? Minulla 30 t.

Vierailija
01.05.2023 |

Itse otin masennuksen aikana kun en välittänyt mistään. Millään ei mitään väliä ja yritin monin keinoin saada mieltä turrutettua parempaan. Tulos oli katastrofaalinen itselleni ja elämän palikat olivat sekaisin.
Yksi niistä oli tämä lainanotto. Korot ovat hurjat ja velkaa on otettu yhteensä 30 tuhatta eri pankeilta.
Maksan pelkästään lyhennyksiä kuukaudessa noin 600€. Eikä laina juuri pienene kun korot ovat mitä ovat.

Nyt teen kahta työtä ja yritän maksella pois. Jos maksaisin ajallaan eli 10 vuodessa niin maksaisin yhteensä 60 000 €, minä kuitenkin pyrin maksamaan parissa vuodessa pois ja olen siinä päättänyt onnistua.
Onko täällä joku, joka on onnistunut ja maksanut pois?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ahdistavaa olla noin paljon velkaa.

Minä lainasin ystävältä 3000 e ja ahdistaa jo sekin kun en pysty kerralla maksamaan pois.

En saa juuri säästettyä itselle ennenkuin tuo kolme tonnia on maksettu. Eikä mene edes korkoa tuosta velasta.

Tsemppiä aloittajalle, kyllä se joskus on vielä maksettu, täällä tullut hyviä neuvoja jo.

Vierailija
22/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan maksaa velkani vaikka heti pois, niin paljon maksan 10 000€ velasta? Onko se tuon 10 000 € vai tuleeko siihen korot vielä päälle?

Entäs vuoden päästä? Kasvaako korot lainalle siis koko ajan?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli pahimmillaan vaan 8000e kulutusluottoja, mutta olen saanut niitä omatoimisesti maksettua ja nyt enää n 2500e jäljellä. Olen melko tyytyväinen ja kun joskus sitten olen saanut velat maksettua, niin uutta en hevillä ota. Taloudellinen ahdinko on jotain mitä ei halua.

Vierailija
24/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluan maksaa velkani vaikka heti pois, niin paljon maksan 10 000€ velasta? Onko se tuon 10 000 € vai tuleeko siihen korot vielä päälle?

Ap

Tietysti korkoa koron päälle. Siksi kannattaa ottaa velkajärjestely. Velka jäädytetään paikalleen ja maksat vain sen mitä käräjäoikeus määrää. 

Vierailija
25/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että osa näkee oikeudekseen ottaa velkaa tuhlattavaksi ja kehtaa maksattaa ne muilla.

Se ei ole juuri koskaan noin yksinkertaista, vaikka se yksinkertaisesta ihmisestä voi toki siltä näyttää.

Vierailija
26/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä Takuusäätiöön. Kertomillasi tiedoilla saat heidän kauttaan pankista matalakorkoisen lainan, jolla voit maksaa velkasi pois. Kannattaa kuitenkin olla nopea, sillä velkaa on pian liikaa järjestelyyn pääsemiseksi. Tsemppiä!

'

Ei ole ihan yksinkertaista tai edes varmaa että Takuusäätiöstä saisi apua. Itsellä tismalleen sama tilanne kuin ap:llä, mutta Takuusäätiö ei lähtenyt takaamaan lainaa.

Vierailija
27/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoon kaikki ja lopulta anomaan velkajärjestelyyn.

Miksi tämä on saanut noin paljon alapeukkuja, kun se on kuitenkin realistinen toteamus?  Ei kukaan selviä pikavippien koroista, jotka kasvavat kuin lumipallo ja ne firmat siirtävät niitä perintäyhtiöittensä nimiin ja taas tulee lisää kuluja.  Kun ne menevät ulosottoon, niin niiden kasvu pysähtyy ja ne ovat yhdessä paikassa.  Sitten niitä pystyy alkamaan järjestää.  Joko maksaa ulosottoon kulujen ja korkojen kanssa tai yrittää päästä velkajärjestelyyn.

Vierailija
28/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin velkasaneeraukseen. 30000 e lainalta otettiin korot pois ja maksoin 30000 pääomaa. Tein 2 työtä ja velkalyhennyksiin meni sovitusti yhteensä n 7000/ kk. Mutta- minulla oli 3 v maksusopimus. Olin uupunut ja stressantunut, 3 vuoden sopimus tuntui tosi pitkältä. ajalta. Mutta ohi on. Nykyisin minulla on visa- luottokortti, mutta mitään velkoja en enää ota. Tsemppia!

Harva voi saada niin paljoa palkkaa, että jäisi ennakonpidätyksen jälkeen 7000€/kk lainan lyhennykseen ja vielä elämiseen.

Vaikka tekisi kahta työtä viikolla ja kolmatta viikonloppuisin.

Vierailija
29/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuinka pihalla ihmiset ovat? Kyllä AP;n kaltaiset pitäisi asettaa holhoukseen. No mitäpä luulet tuleeko korkoja jos pidät lainaa?

Totta helvetissä kasvaa. Sehän se KORKO on.

Vierailija
30/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon maksamalla laskun.

Jos sä et sillä päässyt eroon vaan firma mokaili, niin tee hyvä ihminen asialle jotain. Tai jos itse mokailit niin tee sillekin jotain. Laskujen maksu on nykyään todella helppoa! Ei tarvitse edes mennä pankkiin vaan sen voi tehdä vaikka bussissa matkalla terapiaan.

Vierailija
31/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka lyhenee todella hitaasti mutta se kuitenkin lyhenee. Ei pidä jäädä odottamaan että elämä alkaa kun velka on maksettu vaan koittaa keskittyä elämään tässä hetkessä, siihen mikä tällä hetkellä on hyvin ja mikä tuottaa hyvää oloa. Auttaa myös ahdistukseen kun mielessä on muutakin kuin hitaasti lyhenevä velka. Kyllä se siitä , tsemppiä.

Vierailija
32/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, että osa näkee oikeudekseen ottaa velkaa tuhlattavaksi ja kehtaa maksattaa ne muilla.

Se ei ole juuri koskaan noin yksinkertaista, vaikka se yksinkertaisesta ihmisestä voi toki siltä näyttää.

Kätevää syyllistää ihmisiä, jotka vastaavat ottamistaan veloista. Tekisittepä samoin, rahanne tuhlanneet.

Vierailija
33/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia kierteessä, ulosoton kautta maksoin pois. Sitten lainaa enää pankkiin. Nyt taas osamaksuja ja lainoja, ei vaan riitä palvelualan palkka kaikkiin laskuihin. Maksan niin nopeasti kun pystyn pois.

Vierailija
34/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosia kierteessä, ulosoton kautta maksoin pois. Sitten lainaa enää pankkiin. Nyt taas osamaksuja ja lainoja, ei vaan riitä palvelualan palkka kaikkiin laskuihin. Maksan niin nopeasti kun pystyn pois.

Kyllä riittää. Sinulla vain ei riitä PÄÄ olematta ostamatta osamaksulla tavaroita joihin sinulla ei ole varaa.

Eri asioita.

Vierailija
35/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivinä oli lehtijuttu naisesta, jolla oli aika lailla sama velkamäärä useilta eri pikavippiyhtiöiltä. Monessa niistä oli törkeän kovat korot, ja niistä hän oli jo saanut järkeistettyä huomattavan määrän. Siinä mainittiin joku FB-ryhmä, josta oli saanut apua ja neuvoja mitä kautta sellaisia on mahdollista saada. Taisi olla Iltalehdessä tai Iltasanomissa?

Vierailija
36/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä pikavipeissä on niin korkeat korot yleensä, että ei kannata ottaa edes lyhyeksi aikaa.

Vierailija
37/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se useimmiten on juuri noin yksinkertaista. On eletty yli varojen, koska on haluttu lomamatka/vaatteita/kallis lemmikki/baarireissuja/huonekaluja/pelata/juoda/asua isommin tai paremmalla alueella kuin mihin on varaa. Sanon tämän itsekin nuorena ja tyhmänä pikavippejä ottaneena.

Vierailija
38/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko Ap pankilta yhdistelmälainaa? Kannattaa hakea, pankin lainoissa on järkevämmän korot kuin pikavippifirmoissa.

Miltä luvut näyttävät, menot ja tulot? Montako lainaa, minkä suuruisia? Paljonko menee korkoihin ja kuluihin ja paljonko pääoma lyhenee?

Voit maksaa muista lainoista minimilyhennykset ja keksittyä yksi kerrallaan maksamaan pienimmät lainat pois. Aina kun saa yhden lainan pois, jäävät sen lainan kulut ja korot. Ja kun on laina maksettu, käytät siitä vapautuvan summan seuraavan lainan maksuun.

Vierailija
39/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta oli jossain iltapäivälehdessä juttu siitä eräästä nuoresta naisesta joka ei saanut maksettua pikavippejään millään pois. Sitten mm. selvisi että nämä p*ska firmat ei olleet edes kirjanneet kaikkia lyhennyksiä.

Mä luin sen jutun ja mietin, että kuinkahan paljon omissa veloissa on noita, että ei ole maksut kuittaantuneet ja muuten kusetetaan. Ei vain ole voimia selvittää asiaa vaan kiltisti olen maksanut ulosottoon ja välillä perintätoimistoihin jos on ollut ylimääräistä rahaa. Ne velat voi pyöriä perintätoimistoissa vuosia. Mullakin mennyt nyt ulosottoon velkoja jotka alunperin vuodelta 2007. Olen viisi kertaa saanut ulosoton nollille, mutta aina sinne välillä pompahtelee laskuja jostakin. Niitä olen sitten yrittänyt maksella pois. Tuntuu loputtomalta suolta tämä.

Vierailija
40/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoon kaikki ja lopulta anomaan velkajärjestelyyn.

Miksi tämä on saanut noin paljon alapeukkuja, kun se on kuitenkin realistinen toteamus?  Ei kukaan selviä pikavippien koroista, jotka kasvavat kuin lumipallo ja ne firmat siirtävät niitä perintäyhtiöittensä nimiin ja taas tulee lisää kuluja.  Kun ne menevät ulosottoon, niin niiden kasvu pysähtyy ja ne ovat yhdessä paikassa.  Sitten niitä pystyy alkamaan järjestää.  Joko maksaa ulosottoon kulujen ja korkojen kanssa tai yrittää päästä velkajärjestelyyn.

Kaikki pikavipit tai muut pienet saatavat eivät mene ulosottoon. Velkoja saa lainan ulosottoon viemällä lainan ensin käräjäoikeuteen ja kun sieltä on päätös sekä samalla velalliselle maksuhäiriömerkintä, niin viemällä ulosottoon. Kumpikin toimenpide, siis käräjäoikeus ja ulosottoon jättäminen, maksavat hakijalle oman asianajajan palkan lisäksi muutaman satasen viranomaisen kuluina. Jos saatava on pieni ja on epävarmaa saadaanko edes näitä kuluja ikinä perittyä velalliselta, niin lainaa ei viedä oikeuteen vaan pidetään se hengissä muistuttelemalla siitä silloin tällöin.

Pikavipeillä on muuten korkokatto ja perintäkuluilla on melko alhainen euromääräinen katto, joten varsinkaan niitä kuluja ei kovin pitkään kerry. Vanhoissa lainoissa voi vielä olla korkeampi korko, mutta uudehkojen korko kuluineen on enintään 10 - 20%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi