Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä heitä, jotka ovat ottaneet korkea korkoisia pikavippejä/kulutusluottoja? Oletko päässyt niistä eroon? Tsemppiviestejä? Minulla 30 t.

Vierailija
01.05.2023 |

Itse otin masennuksen aikana kun en välittänyt mistään. Millään ei mitään väliä ja yritin monin keinoin saada mieltä turrutettua parempaan. Tulos oli katastrofaalinen itselleni ja elämän palikat olivat sekaisin.
Yksi niistä oli tämä lainanotto. Korot ovat hurjat ja velkaa on otettu yhteensä 30 tuhatta eri pankeilta.
Maksan pelkästään lyhennyksiä kuukaudessa noin 600€. Eikä laina juuri pienene kun korot ovat mitä ovat.

Nyt teen kahta työtä ja yritän maksella pois. Jos maksaisin ajallaan eli 10 vuodessa niin maksaisin yhteensä 60 000 €, minä kuitenkin pyrin maksamaan parissa vuodessa pois ja olen siinä päättänyt onnistua.
Onko täällä joku, joka on onnistunut ja maksanut pois?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottoon kaikki ja lopulta anomaan velkajärjestelyyn.

Vierailija
2/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yksi laina kerrallaan pois

Aloita kalliimmasta

Tee keikkaa ja ylitöitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa neuvotella pankkien kanssa olisiko mahdollista saada yksi matalakorkoisempi laina, jolla voitaisiin maksaa nuo korkeakorkoiset kulutusluotot pois.

Vierailija
4/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin velkasaneeraukseen. 30000 e lainalta otettiin korot pois ja maksoin 30000 pääomaa. Tein 2 työtä ja velkalyhennyksiin meni sovitusti yhteensä n 7000/ kk. Mutta- minulla oli 3 v maksusopimus. Olin uupunut ja stressantunut, 3 vuoden sopimus tuntui tosi pitkältä. ajalta. Mutta ohi on. Nykyisin minulla on visa- luottokortti, mutta mitään velkoja en enää ota. Tsemppia!

Vierailija
5/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta oli jossain iltapäivälehdessä juttu siitä eräästä nuoresta naisesta joka ei saanut maksettua pikavippejään millään pois. Sitten mm. selvisi että nämä p*ska firmat ei olleet edes kirjanneet kaikkia lyhennyksiä.

Vierailija
6/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy jossain vaiheessa kysyä pankilta kun tulot ovat olleet säännölliset esimerkiksi vuoden ajan. niin on mahdollisuuksia saada yhdistettyä ehkä laina omaan pankkiini. Nyt makselen pois lainan kerrallaan mitä pystyn. Onneksi on pari pienempää lainaa niin helpompaa saada ne pois roikkumasta. Ap

Vierailija
7/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita kalliimmasta

Tee keikkaa ja ylitöitä

Kun uskaltaisin tehdä töitä pimeesti, niin pääsisin veloista eroon nopeutetussa ajassa. Pitäisi laatia laki, että ulosotossa olevilta ei perittäisi veroa ollenkaan, jos sattuu palkkatyössä olemaan. Itsellä on vekoja perinnässä 30000,- (Laitoin näyttämään numeroina, että näyttäisi asiapuolen)

Vierailija
8/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita kalliimmasta

Tee keikkaa ja ylitöitä

Kun uskaltaisin tehdä töitä pimeesti, niin pääsisin veloista eroon nopeutetussa ajassa. Pitäisi laatia laki, että ulosotossa olevilta ei perittäisi veroa ollenkaan, jos sattuu palkkatyössä olemaan. Itsellä on vekoja perinnässä 30000,- (Laitoin näyttämään numeroina, että näyttäisi asiapuolen)

Esim. persettä voit myydä pimeästi.

Vierailija
9/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ap mies vai nainen?

Meinaan, joku tekee helposti 70k kuukaudessa of-tiliä

Vierailija
10/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta oli jossain iltapäivälehdessä juttu siitä eräästä nuoresta naisesta joka ei saanut maksettua pikavippejään millään pois. Sitten mm. selvisi että nämä p*ska firmat ei olleet edes kirjanneet kaikkia lyhennyksiä.

Näkyyhän maksusuoritukset pankin tiedossa. Minulla ottivat työpaikan palkkalaskennassa nettopalkasta pois uo:n määräyksestä.

Vierailija
11/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli/on saman verran. 5 vuotta sinnittelin, mutta lopulta oli se tilanne että koko tili meni ja elämiseen ei jäänyt enää yhtään mitään ja mistään ei saanut enää lisää lainaa. Soitin kunnan velkaneuvontaan ja siellä neuvottiin laskemaan kaikki ulosottoon. Näin sitten tein ja palkasta meni se 1/3 ulosottoon n. puolisen vuotta, kunnes hain velkajärjestelyä ja sinne onneksi pääsin. Nyt on viimeinen vuosi velkajärjestelyä juuri alkanut ja sitten olen toivottavasti velkavapaa forever.

Vierailija
12/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ulosottoon ja maksat velat pois.

Vierailija
13/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosottoon kaikki ja lopulta anomaan velkajärjestelyyn.

Joo, summa on sen verran mittava, että et kykene maksamaan korkojen vuoksi. Eli anna mennä ulosottoon ja hae velkajärjestelyyn. Masennuksesi on hyvä syy, jos siitä on jotakin näyttöä esim. lääkärintodistukset.

Korot kasvaa huomaa vauhtia, velan lyhennys olematon, joten tämä viisain ratkaisu. Et ole ainoa näinä aikoina. Asia selviää kyllä. Ota vaikka heti yhteyttä kuntasi velkajärjestelyyn. On hyullua vetäö itsensä tiukoilla maksamalla ainoastaan korkoja. Onnea!

Samanmoinen noin 5v sitten.

Vierailija
14/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne ap.

Jos koet, että kykenet kohtuudella selviytymään lainojesi hoidosta työtuloillasi, niin sitten makselet niitä itse pois, suurimmasta ja korkein kokoisesta alkaen. Älä kuitenkaan aja itseäsi piippuun painamalla liikaa töitä selviytyäksesi veloista.

Jos menee liian tiukille, ole yhteydessä takuusäätiöön ja kuntasi velkaneuvontaan. Kannattaa myös liittyä esim Facebookissa ylivelkaantuneiden/ulosotossa olevien ryhmiin, sieltä voi saada paljon tukea ja rahanarvoista apua.

Joissain tapauksissa on parempi antaa lainojen mennä suosiolla ulosottoon, toki silloin menee myös luottotiedot.

Muista, se on vain rahaa. Sinulla on vielä elämä edessäsi ja ilmeisesti terveyskin ok, joten muutama vuosi taloudellista kituuttamista ja kaikki on taas hyvin. On monia, joilla on satojen tuhansien eurojen ulosottovelat konkurssin, pelivelkojen, hometalon oston yms takia, silloin tilanne alkaa olla taloudellisesti aika toivoton ilman ulosottoa.

Tsemppiä koitokseen!

Vierailija
15/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista, että osa näkee oikeudekseen ottaa velkaa tuhlattavaksi ja kehtaa maksattaa ne muilla.

Vierailija
16/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla jää käteen 2500€, joskus enemmänkin kuukaudessa.

Siitä tosin lähtee 1300€ kaikkeen pakolliseen + ruoat.

800€ ajattelin kuukaudessa lyhentää ylimääräistä omin voimin.

Ap

Vierailija
17/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttilainaa otin 30 000 euroa kulutusluotolla ja maksoin pois viidessä vuodessa.

Vierailija
18/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkajärjestely. Mielestäni sinulla on erinomaiset mahdollisuudet päästä siihen, koska olet jo maksanut velkojasi ja hoidat niitä hyvin.. Ne pitää siitä kun on muuttanut elämäntapansa, osaa kertoa selkeästi mikä on suunnitelman ja mitä teet ja miten aiot pitää huolen siitä että tulevaisuudessakin asiat tulee hoidettua etkä enää ylivelkaannut. 

Vierailija
19/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös masennus ja hälläväliä-olotila pistivät ottamaan pikavippiä. Ei noin paljon, mutta kuitenkin.

Ajattelen, että se on vain rahaa, eikä raha ole tärkein asia maailmassa. Nykyään tavoittelen mielenrauhaa, ja ajattelen muita asioita.

Vierailija
20/47 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Takuusäätiöön. Kertomillasi tiedoilla saat heidän kauttaan pankista matalakorkoisen lainan, jolla voit maksaa velkasi pois. Kannattaa kuitenkin olla nopea, sillä velkaa on pian liikaa järjestelyyn pääsemiseksi. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi