mitä ajattelet vaatekaupoista, joissa pitää palautta sovitetut vaatteet itse paikoilleen?
Ja miten toimit vaatteeiden kanssa, palautatko kiltisti paikoilleen, jätätkö koppiin vai tökkäätkö kaikki samaan rekkiin?
Itse taas useammassa liikkeessä sovitelleena arvostan sitä, että joku ripustaa vaatteet nätisti ja vie paikoilleen.
Kommentit (38)
Ensi kertaa törmäsin tällaiseen yyyyberitsekkyys-laiskuusilmiöön (kiitos ollille yyberistä).
Vierailija:
Ensi kertaa törmäsin tällaiseen yyyyberitsekkyys-laiskuusilmiöön (kiitos ollille yyberistä).
Sovituskopeista löytyy yleisesti vaatteita nurinpäin mytättynä kasa lattialta nurkasta. Vaikka käymme kopeilla siistimässä max. 15 minuutin välein, niin aina joku ehtii... Ihmiset osaavat olla ihan uskomattoman lyhytkatseisia: nuo nurkkaan mytätyt vaattet oiotaan ja laitetaan takaisin myyntiin. ( Jos on ehtinyt tulla esim. pahoja tahroja lattialta, niin menevät suoraan pois myynnistä.) Kiva niitä lattioilla pyörineitä vaatteita sitten seuraavan sovitella tietämättä edes missä ovat käyneet.
T: nyk. vaatekaupan myyjä
vaan siitä, että myyjä saa palkan niiden vaatteiden asettelusta. Asiakas on kaupassa ostamassa, ei järjestämässä vaatteita.
En myöskään omassa työssäni sälytä työtehtäviäni asiakkaiden tehtäväksi.
Vierailija:
En suostu tekemään " töitä" kun haluan ostaa vaatteita.
Ongelma on ihan muualla, ei asiakkaissa.
En todellakaan ole sitä mieltä, että että ongelma olisi asiakkaissa. Vika ei myöskään ole myyjissä: jos itsepalvelumyymälä-meininki tympii, on asiallisempiakin (ja tehokkaampia) keinoja saada asiaan muutos kuin vaatteiden jättäminen levälleen koppiin. Yksi keino on jaloillaan äänestäminen. Toinen on asiakaspalautteen antaminen; ainakin meidän liikkeessä asiakaspalautteet otetaan tosissaan.
Useimmat asiakkaat eivät " sotke" ilkeyttään, mutta valitettavasti näitä mielenosoittajiakin on ja se näkyy myös monessa tämän ketjun vastauksessa.
24
laukku, mahdollisesti muita kasseja, sateenvarjo jne. Ei mikään helppo homma. Ja sitten yrittää vielä muistaa, että mistäs tää taas olikaan.
Ärsyttää aina suunnattomasti sellaiset itsekkäät kusipäät jotka jättää niitä vaatteita kasoittain sovituskoppiin muiden tielle.
Mieluummin niin kuin että saa tankokaupalla perata niitä väärille paikoille eksyneitä nurinpäin henkarissa roikkuvia vaatteita. :)
24
joka heittää roskat kadulle, talkkareiden työtähän se niiden lakaiseminen on. Ja jättävät kahvilassa aina tarjottimensa pöytään, vaikka kuinka ystävällisesti pyydettäisiin viemään palautuspisteisiin. Varmaan jättävät yleisen vessankin vetämättä, siivoojat vetäköön.
Ja kiltit anteeksi kun olen olemassa-suomalaiset kipittaa kiireesti viemaan hatapaissaan " kunhan nyt jonnekin tangolle" sovitetut vaatteet. Ja sit myyjat napisee ja mitaan muutosta ei tapahtdu kun kaikki vaan ajattelee etta sehan on vaan ostajan velvollisuus. Suomi, hyvan palvelun pellemaa.
Nyt olen ihan kiltisti itse vienyt vaatteet takaisin paikoilleen.
Vierailija:
Kaupoissa, joissa ei ole palautusrekkiä tms. ei myöskään ole osoitettu vuoroon erikseen työntekijää vastaamaan sovituskopeista ja niiden siivouksesta jne.
Mulla ei kans ole aina aikaa alkaa etsimään paikkaa joka ikiselle vaatteelle, jota sovitan. Silloin vien paikoilleen ne, joiden paikan muistan, muut tyrkkään kyllä sitten vain johonkin... Koppiin en jätä koskaan. Hennesilläkin on monesti myyjä sovituskopeilla lajittelemassa henkareita ja laskemassa asiakkaiden koppiin menevät vaatteet ja antamassa niistä numerolappua, mutta jos heille yrittää antaa sovitettuja vaatteita, sanovat, etteivät vie niitä paikalleen. Ihan uskomattoman tökeröä. No, minä vien, mutten välttämättä oikeille paikoille...
Vierailija:
Siksi ne sovitetut vaatteet olisi parempi laittaa niihin sovituksen yhteydessä oleviin rekkeihin,
Tai valehtelin, pari kertaa on ollut ja kun olen yrittänyt laittaa siihen vaatetta, henkareita lajitteleva myyjä, joka jakaa sovittajille numerolappusia, on sanonut, että anteeksi, se on vain näitä henkareita varten... Hohhoijaa.
viikkaavat ja laittava hengareihin.
Aivan älyttömät hinnat ja sit pitäis vielä itse kantaa astiansa/roskansa pois pöydältä...
siis tähän köyhään palvelukulttuuriin? Turha myyjiäkään alkaa tahallaan kiusaamaan heittelemällä vaatteet lattioille, kun ' ' siitähän niille maksetaan' ' . Kaikki vaan kirjoittamaan palautetta ja valittamaan! Mutta pitää muistaa että niillä kaupan myyjillä ei useimmiten ole mitään valtaa päättää yhtään mistään...
Tässä päivänä eräänä olin ostamassa farkkuja kaupassa, jossa sai viedä vain 5 paria sovituskoppiin. Pelkkä sovitushelvetti vei tunnin verran aikaa, kun ravasin koppien ja tankojen väliä, puin, riisuin ja palautin. Hitto kun noita kokojakaan ei aina tiedä!
Yleensä pyrin, jos mahdollista, käymään vain kaupoissa joissa saa henk koht palvelua. Eli myyjä tuo koppiin uuden koon pyydettäessä ja palauttaa sitten sen rievun takaisin paikoilleen. Toki se voi sitten näkyä hinnassa...
Ja se kyllä vituttaa, ettei asiakkaana voi etsiä omaa kokoa ilman, että kymmenen paitaa lojuu lattialla.
H&M:llä jok' ikinen vaaterekki ja tanko käydään läpi, siistitään aina päivän loppupuolella. Siis jokanen vaate käydään läpi, ja katsotaan että se on oikealla paikalla. Ja voitte varmaan kuvitella, että se ei ole mitenkään mieltä ylentävää kiikutella niitä vääriin paikkoihin laitettuja vaatteita omille paikoilleen.
Siksi ne sovitetut vaatteet olisi parempi laittaa niihin sovituksen yhteydessä oleviin rekkeihin, ei siis lähimpään myymälän puoleiseen rekkiin.
Vaatemyyjän palkka on alimitoitettu suhteessa siihen työhön, mitä he tekevät!
Siksi olenkin entinen myyjä...