Keskustelua itsemurhasta
Onko joku läheisesi päätynyt lopulliseen ratkaisuun. Kaipaisin kokemuksia.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Lapseni teki. Ja joo, aihe on kauhea, mutta se on valitettavaa todellisuutta. Joka päivä kaksi suomalaista tekee itsemurhan, joten se koskettaa monia.
Ap. Vastaile lisää itsellesi...
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen tekee itsemurhan, hän ei saa uutta fyysistä kehoa, johon hän voisi reinkarnoitua pitkään aikaan sen jälkeen. Hän jää siis ilman fyysistä kehoa. Mutta hänellä on samat halut kuin fyysisessä kehossa ollessaan. Mutta hänellä ei ole kehoa, jolla hän voisi toteuttaa nuo halunsa. Niinpä tuska on paljon suurempi kuin silloin, kun hän oli elossa.
Helvetistäkö sinä sen tiedät. Mene pois lässyttämästä.
Mielenterveyspolit ja ensiapupolit tarjoaa apua ap. Soitto kriisinumeroihin. Ja 112 saat apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. On sairasta tälläista kysellä, ja vielä toivot, että omaisten sulle avautua.......................... Ilmiannettu.
Pyyhkäistään vaan kaikki maton alle, niin maailma pelastuu, eiku...
Herkutteletko tuntemattomien kertomuksista. Tännekkö ne pitäisi vielä repostella.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyspolit ja ensiapupolit tarjoaa apua ap. Soitto kriisinumeroihin. Ja 112 saat apua.
Poli, poli. Eihän ap kertonut aikovansa itse tehdä, hän kysyi miltä tuntuu niistä, joiden läheinen on tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko mässäillä toisten tuskalla ja surulla?
En todellakaan. Olen pahoillani jos aloitus loukkasi jotakuta. Asia on vain mietityttänyt minua. Väkisinkin joskus tulee mieleen että olisiko parempi, jos minua ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä mitään apua saa!
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu.
Mikä? Itsemurhasta keskusteleminen? Häh?
Av. Palsta ei käy lopputyöhön lähteeksi tai tutkimuskohteeksi. Eikä ole kovin uskottava edes aineistokirjoittelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo niin vanha, että monen kohdalla on käynyt näin. Kaksi lähisuulaistak ja neljä hyvää työtoveria on kuollut ennenaikaisesti tällä tavalla.
Mutta minkälaisia kokemuksia näistä pitäisi sinulle tällä palstalla kertoa?
Minkälaisia tunteita koit asiaan liittyen? Miten nuo kokemukset ovat vaikuttaneet omaan elämääsi? Koetko, että sinulle on jäänyt traumoja tms.
Mitä helvetti sulle kuuluu.
Olen itse yrittänyt kerran . Säälittävä yritys tehottomilla lääkkeillä. Helevetin kännissä olin ja vedin ihan kaikki rentouttavat ja rauhoittavat, mitä lääkekaapista löysin. Mies valvoi vieressä, varmaan ajatteli että säälittävä yritys. Asiasta ei jälkeen päin keskusteltu, ambulanssia ei soitettu enkä ole saanut terapiaa asian tiimoilta.
Tapatte itsenne, synnytte uudelleen ja se jatkuu taas. Sen sijaan, että tapatte itsenne, toteuttakaa itsenne.
Miksi aiheen pitää olla tabu. Eiköhän moni tunne ainakin jonkun ainakinkaukaisesti joka on ratkaisun tehnyt.Ei heitä tuomita voi.
Vierailija kirjoitti:
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Olen pahoillani jos aloitus loukkasi jotakuta. Asia on vain mietityttänyt minua. Väkisinkin joskus tulee mieleen että olisiko parempi, jos minua ei olisi.
Juttele niille omaisille, lääkärille ja seinille. Mistä me tiedetään olisiko parempi.
Näen toistuvasti unia, joissa hukun kotijokeeni. Ehkä lähden joskus hukkumalla
Tulevaisuudessa moni ihminen tappaa itsensä, kun ag enda etenee.
Ilmiannettu ap. On itsetuhoinen älkää ruokkiko.
Surunauha on täyttä paskaa. On julmaa hurskastelua jauhaa toivosta itsemurhasurussa.